De hardlooples
Het begon al 'goed'.
Aangekomen in het USC zag ik direct een groep 'duidelijke lopers' staan: strakke broekjes, gele hesjes en overwegend Asics en Nikes.
Dus nou ja, ik daar maar bij staan dan. En wachten tot de instructeur wat ging zeggen.
Dat gebeurde niet, en toen ben ik maar eens gaan informeren, terwijl we naar buiten liepen. Interval training zou het worden.. van NIJMEGEN RENT/LOOPT/WEETIKVEELWAT

stond ik bij het verkeerde groepje.
Terug naar binnen gesprint en het juiste groepje weten te vinden
We vertrokken naar de baan (400m baan) om daar 3 rondjes in te rennen. Dát ging best, opzich, want het eten was toch nog niet helemaal gezakt
(Tips gevraagd voor de volgende keer: een andere eet-dag-indeling voor de donderdag, zodat ik niet met een opgeblazen gevoel en steken in mn zij rondloop?)Na die rondjes hebben we flink wat leuke oefeningen gedaan. Eerst allerlei rek en strek oefeningen met de benen en daarna allerlei loop/buig/strek/zijwaarts/etc. achtige oefeningen

Heb spieren gevoeld, waarvan ik het bestaan niet wist, en liever niet zo abrupt had willen leren kennen

AUW!! Vooral toen we daarna gingen lopen.
Twee keer dit serietje:
400 meter
800 meter
1200 meter
met tussen alles 200 meter wandelen/joggen.
Dat ging me vandaag niet echt lekker af. Moet nog heel erg wennen aan het lopen in rondjes en in een groep. Je gaat snel te hard meelopen met iemand die voor je loopt, terwijl je juist je eigen tempo moet aanhouden. Heb dus gewoon gelopen wat ik kon, en als mn hartslag te hoog werd ben ik gaan wandelen totdat deze weer respectabel was, in overleg met de trainer.
De trainer! Zo'n sympathieke man

Jaar of 60, doorgewinterde loper, vriendelijk, kundig, fijne tips, geduld... jeetje!!! Ik ga voortaan daar lopen

echt super!
'We' gaan eerst mn spierkracht opbouwen (ook thuis deoefeningen doen die ik daar geleerd heb) zodat ik wat makkelijker en stabieler ren, en dan gaat het helemaal goedkomen volgens hem! En volgens mij ook. Wat een ontzettend leerzame gave cursus, en ik dénk, dat ik hier lekker blijf hangen

Goede begeleiding, en niet te vergeten ook erg leuke meiden waarmee ik ren, gezellig, wordt af en toe gevraagd hoe het gaat (ze hebben die cursus al eerder gedaan), etc.
Al met al: zeer tof!
Note to self: ChampionChip kopen, de baan heeft namelijk een registratiebord