abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 21 april 2008 @ 13:41:03 #51
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_58201837
Jeetje Moonah wat is Thies een brokkenpiloot Gelukkig is Milo iets voorzichtiger. Vorige week viel hij echter met zijn hoofd tegen de kast en dan precies op het uitstekende scharnier. Een enorm ei op zijn hoofd en de volgende dag een blauwe plek met de vorm van het scharnier. Ik was echt in tranen op het moment dat het gebeurde, kun je nagaan na zo'n valpartij als van Thies.

Damian wat een stoere vent ben je! Dat is zeker snel gegaan Appelsap na zijn losstaan. Wat een leuk gezicht is het he zo'n zelfstandig stappend ventje

Vivi wij hebben gelukkig ook de BMR prik achter de rug (3 april). Milo heeft er helemaal geen last van gehad dachten wij. Nu had hij afgelopen week wel koorts, maar of dat nog steeds van de BMR was of gewoon een ander virusje zullen we nooit weten. Hoe is het nu met zijn rode plek op zijn beentje?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 21 april 2008 @ 21:03:17 #52
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58211133
dubbel
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 21 april 2008 @ 21:03:43 #53
94046 PM-girl
pi_58211141
Damian! Goed hoor!!

Anna ook naar het CB vandaag, wij ook. 80,5 cm lang en 10760 gram. Verder alles ok.
Wat goed dat Anna luisterde naar de opdracht!

Slaapmeisje, erg hè, als je je kind zo ziet vallen! Gelukkig is het 9 van de 10 keer niet erg, maar Simon is zo'n acrobaat, die valt nogal eens.
*
pi_58211295
Damian aan de wandel! Goed zeg

Ik wacht eigenlijk nog op een uitnodiging van het CB. Morgen maar eens bellen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58220901
Damian knap hoor en heel leuk voor papa en mama hihihi...

Hier donderdagmiddag naar het cb geweest om extra te meten en wegen. Mevrouw is nu 92cm lang en 10.840 gram. Juist voor het gewicht moesten we komen en ze is maar 6 ons gegroeid vanaf december maar wel 7.5cm in de lengte. Ze eet nog steeds goed maar ze is gewoon heel actief en dat dringt daar maar niet door. Dus voor het extra meten en wegen hebben wij nu aangegeven dat dat geen zin meer heeft en dat we alleen nog komen voor de gewone afspraken. Ja ze is tenger (heel tenger als ze last heeft van doorkomende kiezen, maar het trekt altijd nog bij)...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_58221199
Ik moest eigenlijk vorige week met Mikael naar cb voor extra weegafspraak. Maar door de waterpokken konden we niet. Nu over 2 weken een nieuwe poging dan maar.

Ik werd zojuist gebeld door de psz. Mikael kan daar vanaf juni eventueel al terrecht. 1 Dag in de week en vanaf september 2 dagen. Op het verzoek van het cb omdat ie een stuk voorloopt op zijn ontwikkeling. Maar zou ik dat nu wel doen? Tis maar 1 dag in de week en maar een paar keer omdat dan de zomervakantie begint. EN ik weet gewoon niet of Mikael (of mama ) er al aan toe is. Maar vind het ook zo getrek voor hem om te zeggen we proberen het eerst en dan kijken we wel. Hij moet in de week al zoveel van de een naar de ander. Ik weet niet of ik hem dit erbij aan kan doen al. Maar ik weet zeker dat het erg goed voor hem zal zijn. Hij heeft die uitdaging wel echt nodig merk ik steeds meer aan hem. Wat zouden jullie doen?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_58221236
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:15 schreef MeNicole het volgende:
Tis maar 1 dag in de week en maar een paar keer omdat dan de zomervakantie begint.
[..]
Maar ik weet zeker dat het erg goed voor hem zal zijn. Hij heeft die uitdaging wel echt nodig merk ik steeds meer aan hem.
volgens mij weet je 't al!
pi_58221275
Wat Bix zegt je geeft zelf het antwoord al...
pi_58221310
Maar dat 1 keer in de week bedoelde ik negatief Haha. Maar ik ga er nog eens goed over nadenken enzo.
Liefde
pi_58221364
oh je vind 't niet vaak genoeg?
pi_58221451
Hier gaan ze maar 2 dagdelen van half negen tot half twaalf en Mikael gaat 1 hele dag dus dat is al langer en wat is dan nu het probleem eigenlijk als ik vragen mag?
pi_58221490
En juist die paar keer voor de vakantie lijken me wel handig voor hem om te wennen en dan kan hij in de vakantie uitkijken naar de peuterspeelzaal...
pi_58221882
Milo, ook erg ongelukkig gevallen. Ik vind dat soort dingen echt akelig om te zien.

Damian is op het moment zo onvoorzichtig. Dus ik denk dat ons nog een hoop valpartijen te wachten staan.

Mibos wat is ze lang!
Lastig dat ze op het CB daar zo moeilijk over doen, zeker als ze gewoon goed eet. En alsof je te kiezen hebt of je haar in lengte of gewicht laat groeien.

MeNicole ik zou het wel doen! Gewoon lekker laten wennen zodat hij straks weet wat hem te wachten staat. Anders zou hij als ik het goed begrijp meteen 2 keer in de week gaan.
  dinsdag 22 april 2008 @ 11:07:28 #64
19529 Fendy
True Spirit
pi_58222262
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:03 schreef PM-girl het volgende:
Damian! Goed hoor!!

Anna ook naar het CB vandaag, wij ook. 80,5 cm lang en 10760 gram. Verder alles ok.
Wat goed dat Anna luisterde naar de opdracht!
Hey dat komt in de buurt van de maten van Jayden, die is 79,5 centimeter en 11900 gram.

Hoe oud is Anna ook weer precies? Jayden is nu 14 maanden en een week zeg maar .
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_58222852
Nee Mikael kan nu 1 dagdeel. De middag. Dat zou dan de dinsdagmiddag zijn. Dinsdagochtend is ie bij mijn ouders omdat ik moet werken. Moet ik hem dus na het werk snel ophalen en dan moet ie meteen door naar de psz. Daar zit het hem eigenlijk. En ik weet dus niet of ik dat voor hem wel goed vind dat ie zo van het een na het ander gaat. En juist omdat het maar voor een paar keer is en dan een hele tijd ineens niet meer en dan ineens 2 keer op andere dagen. Dus andere kindjes enzo. Dus qau wennen heeft ie er geen ruk aan.
Liefde
pi_58223322
Slaapt hij 's middags dan niet meer?
pi_58223355
Inderdaad Appelsap wij hebben totaal geen hand in haar lengte en gewicht. Maar met een papa van bijna 2 meter en een opa van 2.02 en een opa van 1,98 (die is de kleinste thuis) en een oma van 1,90 is het natuurlijk niet zo heel vreemd. Ze hebben bij het bureau er een meting op losgelaten en de minimale lengte op hun bereking zou 1.87 worden met een marge van 8 of 9 cm (Marit???) naar boven.

MeNicole ik zou het wel weten hoor en dat hij er geen ruk aan heeft qua wennen vind ik een beetje een mwah opmerking want ook al zijn er andere kindjes hij krijgt er echt wel wat van mee over het reilen en zeilen in een peuterspeelzaal.
pi_58223380
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:58 schreef poemojn het volgende:
Slaapt hij 's middags dan niet meer?
Jawel maar hij kan ook wel zonder. Dan ligt ie er 's avonds een uurtje eerder in. Maar denk met pzs erbij dat ie tegen 3 uur helemaal op is. En als ik hem dan nog na bed doe krijg ik hem er 's avonds niet meer in. Ben nu even alle voor en nadelen aan het opschrijven en het nadelen lijstje word steeds langer dus denk dat ik het maar niet doe.
Liefde
pi_58223527
Dat is wel jammer juist omdat je zelf ook al aangeeft dat hij er echt wel zo aan toe is. Misschien moet je het een kans geven en als je ziet dat het helemaal niet gaat kan je hem altijd na de vakantie pas doen. Maar wie weet is hij om drie uur helemaal niet op of wie weet doet hij 's avonds helemaal niet moeilijk juist omdat het zo'n vermoeiende dag was.

Je wilt wel krijg ik de indruk maar eigenlijk wil je helemaal niet...
pi_58223554
Hij gaat niet naar een kdv toch? Misschien kun je anders een plekje bij een kdv zoeken voor hem? Lijkt me dat dat ook wel stimulerend zal werken (en slapen kan daar evt ook).
pi_58223940
Nee kdv is zeker geen optie voor ons.

Ik heb ondertussen even gebeld met de pzs. Hij kan vanaf 13 mei eventueel beginnen. En vanaf september de maandagochtend en woensdagmiddag. Ze zei dat de kans groot was dat ie ook andere leidsters krijgt omdat die vaak op dezelfde dagen werken. Ik heb haar gevraagt wat ik het beste kon doen. Ze zei dat ik beter kon wachten tot na de vakantie. Want hij is in principe best nog wel jong en zal door die vakantie ertussen weer vergeten wat ie daar heeft "geleerd". Dan hoefd ie ook niet zo van het een na het andere aangezien ie ook nog naar zijn vader gaat enzo.

Dus de keus is gemaakt
Liefde
pi_58227594
Appelsap, leuk dat Damian los loopt
In het begin zal hij voor de snelheid nog gaan kruipen, maar voor je het weet loopt hij alleen nog maar!

Was even benieuwd, las net over de arnicazalf smeren voor de prik aan
je weet toch niet precies de plek? doe je dan gelijk de halve arm/been insmeren?
En hoever vantevoren?
En naderhand, want in principe is dat toch een (heel klein) open plekje?
daar mag dan toch geen arnica op?
Of smeer je het erom heen?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 22 april 2008 @ 15:37:44 #73
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58228307
je kan gewoon t hele beentje/ armpje van te voren insmeren
en naderhand om het gaatje heen ja
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_58228470
Mikael liep al 3 dagen met een speelgoedfolder want daar stond Ernie in De folder was helemaal stuk geknuffeld. Nu zijn we maar naar de winkel geweest en hebben we een Ernie gekocht Oh Ernie lief hoor ik nu de hele tijd!!
Liefde
  dinsdag 22 april 2008 @ 18:12:56 #75
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58231842
Fendy, Anna is 20 maanden. Iets lichter en kleiner dan gemiddeld op die leeftijd dus.

Wat is Simon weer een grote bink.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:05:13 #76
108648 cattie
lieve moeder
pi_58234395
Ik kom even melden dat Ive na vorige week nachten lang heeft lopen spoken, hij nu alweer 2 nachten volledig heeft doorgeslapen!
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:04:59 #77
94046 PM-girl
pi_58236086
Ik PM je even een foto YP, daar lijkt hij echt een grote vent!
*
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:06:05 #78
94046 PM-girl
pi_58236119
Cattie, wat super!! Fijn!
*
pi_58253782
oh heerlijk Cattie!!
  donderdag 24 april 2008 @ 09:46:59 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58272386
Dean is weer de oude zo te merken, gelukkig, want hij was 2 dagen lang in jengel-mode en zijn enige stand was "Zwaan-kleef-aan"..wel erg zielig hoor, maar ik werd er ook een beetje kriegel van, gezellig naar de kinderboerderij of wat dan ook, niks was goed, bij het minste of gerinste wierp meneer zich jammerend ter aarde, hij voelde zich duidelijk niet lekker. Maar hij heeft nu weer volop praatjes dus het BMR leed is (hopelijk) geleden.

Die rode plek wordt al wat minder, heel raar want het lijkt precies een brandplek Ik smeer lustig met Calendula maar ik mag er ook niet echt aanzitten, blijkbaar is het erg gevoelig, als ik er alleen al naar kijk moet ik opletten dat ik niet ineens een hiel in mijn oogkas heb.

Dean totally in mineur:

Cattie, wat een verademing is dat dan he!

En Milo agossie, arm scharnier hoofdje
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 24 april 2008 @ 15:19:10 #81
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58279780
Lieve foto fief Heeft ie geen grasmaaiertje?

Brent heeft kroep... 't Arme ding heeft hoge koorts en mekkert af en aan (al een paar dagen). Hopelijk is het morgen een stuk beter en anders heb ik morgenmiddag een afspraak bij de ha.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 24 april 2008 @ 17:03:32 #82
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58281997
Jeetje Brent beterschap.

En Dean

Hier zijn we met de hoektandjes bezig. Dus jengelig en vannacht opeens van half 2 tot half 3 wakker en verdrietig. Mama's armen waren gelukkig goed genoeg. Verder wel een gezellige dreumes die heerlijk kan genieten van alles om haar heen.
  donderdag 24 april 2008 @ 18:22:32 #83
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58283554
Oeh Rocka, dat is sneu zeg, kroep. Veel beterschap voor Brentevent.

Chaca, fijn dat het allemaal goed gaat met Maud. Succes met d'r tanden!

Dean! Het lijkt idd net een grasmaaiertje!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_58286123
Oei, kroep voor Brent. Da's niet fijn. Beterschap

Ive, vooral doorgaan

Viev, ik moet lachen om je zoon
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 24 april 2008 @ 20:16:27 #85
108648 cattie
lieve moeder
pi_58286166
Wat een leuke foto van Dean!

Veel beterschap voor Brent, kroep klinkt erg naar..

Ive gaat gewoon door met !
  donderdag 24 april 2008 @ 22:09:34 #86
94046 PM-girl
pi_58289018
Beterschap voor Brent! Ik ken het niet echt, kroep, maar leuk is anders volgens mij.
*
pi_58301724
Agossie Brent, hopelijk is het snel voorbij en kun je weer lekker spelen!!

Meike heeft weer wat nieuws ontdekt.....slaan
Ook al is er niet eens aanleiding voor
Liep gister zo op een nietsvermoedend kind van een jaar of 5 af en geeft dat meisje een klap in haar gezicht...! nou ja zeg
Mensen die eromheen stonden moesten erom lachen, het is ook wel wat. zo'n klein onderkruipsel dat een "groot" kind gaat slaan, maar ik wil dat niet hebben hoor
Wat een tuttebel

Gelukkig is ze verder haske lief!
pi_58316153
* ik kom even brutaal binnen met een vraag over traphekjes...
jullie hebben vast ervaring

hier in de woonkamer een open trap met metalen buis,
lastig dus om een 'gewoon' rekje op te monteren. Ik vraag me af of er ook alternatieven zijn, voor ik de muur aan gort boor? (nouja, voor ik manlief opdracht geef )
Ik meen dat er iets bestaat van 2-3treden groot dat je op de treden zet, met uitsparing voor één voet per tree?
Andere ideeën waar ik misschien iets mee kan?

zo..en dan nu
pi_58316190
Pfoe, geen idee Marit. Behalve dan dat je ook de openingen tussen de treden dicht zal moeten maken, lijkt me.
Ik ben wel benieuwd wat je nou bedoelt met
quote:
Ik meen dat er iets bestaat van 2-3treden groot dat je op de treden zet, met uitsparing voor één voet per tree?
Ik kan e er niets bij voorstellen maar dat kan het veel te vroege opstaan zijn
pi_58316251
haha, ik ben nog zoekende naar wat ik bedoel,
plaatje zie je wel komen als ik het mocht vinden
pi_58317139
Mikael heeft door dat papa en mama apart wonen en maakt er nu al misbruik van
Mama koek? Nee je krijgt nu nog geen koek Mika papa toe Waarom dan? Mika papa koek
Tja sta je dan met je goeie gedrag. Hij kanhet natuurlijk altijd proberen he
Liefde
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:43:14 #92
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58318796
Ik snap wel wat je bedoelt Marit, maar heb zoiets nog nooit ergens te koop gezien.

MeNicole, dat probeert Finn hier ook als 1 van ons er niet is. Gisterenavond was z'n papa uit eten met z'n werk en mocht Finn geen toetje van me (hij had z'n eten op de grond gegooid), toen was het ook ineens "papa toetje, papa toetje". Klein bijdehandje
  zaterdag 26 april 2008 @ 22:37:46 #93
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58328878
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Agossie Brent, hopelijk is het snel voorbij en kun je weer lekker spelen!!

Meike heeft weer wat nieuws ontdekt.....slaan
Ook al is er niet eens aanleiding voor
Liep gister zo op een nietsvermoedend kind van een jaar of 5 af en geeft dat meisje een klap in haar gezicht...! nou ja zeg
Mensen die eromheen stonden moesten erom lachen, het is ook wel wat. zo'n klein onderkruipsel dat een "groot" kind gaat slaan, maar ik wil dat niet hebben hoor
Wat een tuttebel

Gelukkig is ze verder haske lief!
Dat is helemaal niet zo raar dat ze dat doet Karin, Meike zit waarschijnlijk in haar "bijna 15 maanden"- sprong en daar gaat "agressief" gedrag mee gepaard.

Van de Oei ik Groei -site:

Rond 15 maanden met de sprong van ‘principes’ voert je dreumes voor het eerst dramtoneelstukjes op om zijn zin te krijgen. Soms kan hij ook ineens agressief zijn. Hij onderzoekt alle sociale gedrag. Agressief zijn hoort daar ook bij. Je drammende dreumes bestudeert hoe mama, ander volwassenen en kinderen reageren als hij slaat, bijt, duwt of schopt. Of als hij bewust iets vernielt of kapot gooit. Van 17 maanden oude kinderen rapporteert 90 procent van de moeders dat hun kind weleens agressief is. Fysieke agressie piekt vlak voor de tweede verjaardag. Daarna neemt dit gedrag gestaag af en als de kinderen de basisschoolleeftijd bereiken, is het grotendeels verdwenen onder normale omstandigheden. Laat je kind merken wat je van zijn gedrag vindt. Alleen op die manier leert hij dat agressief zijn niet lief, interessant of grappig is.

Oh enne, mijn kleine engeltje zit er ook middenin...
  zondag 27 april 2008 @ 13:11:47 #94
94046 PM-girl
pi_58337304
Hier zitten we meer in deze fase:
*
  zondag 27 april 2008 @ 20:04:19 #95
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58345169
Pffff, fases........ Ja, ik meld me ook. Welke het precies is. Ach, het heeft inderdaad met agressie te maken, en vooral driftbuien. Het hele huis bij elkaar als het even kan. 17 maanden zei je...Nou die dus.

We houden vol en ze is gelukkig tussendoor nog steeds erg lief.

helaas niet helemaal scherp, maar wel erg pakkend
  zondag 27 april 2008 @ 20:33:29 #97
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58345752
quote:
Op zondag 27 april 2008 20:27 schreef LadyS het volgende:
Is dat Maud?!!

Dankje. In het foto-topic heb ik de rest gezet. Ja. ik vind het ook nog steeds een wondertje.
pi_58345873
Ja, die foto's heb ik inmiddels ook gezien. Wat is ze groot geworden zeg!! Ik wist niet wat ik zag!!!
pi_58346610
Oke, Vivi, bedankt
Wetende dat dit tot basisschoolleeftijd kan duren......neem ik vast intrek in het gekkenhuis
Die dramacties die ze daar omschrijven komen me ook zwaar bekend voor
Vandaag nog, we waren in de dierentuin, bij de vissen (meikes favoriet)
We waren er al even, en wilden weer verder, maar dat wou madam niet
Krijg haar dan maar eens in die buggy.....
Maar goed, met twee man sterk lukt het wel....

Vanmiddag weer lekker op de driewieler in het rond gesjeest, en heerlijk in de zandbak gespeeld
Was wel weer een leuk dagje!
  maandag 28 april 2008 @ 20:09:55 #100
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58365861
Joepie, wat een heerlijke dag weer, Dean is jengelig, zeurt, doet van alles wat niet mag, en als hij "nee" te horen krijgt, slaat hij zijn speelgoed of geeft zichzelf een mep tegen zijn hoofd (?!).

Oh ja, en hij vond het vanochtend leuk om de woonkamer en zichzelf incluis wat pittiger te maken met een fles gejatte Maggi. Wat je aan de ene kant schoonmaakt breken ze aan de andere kant wel weer af .

Verder eet ie nauwelijks, behalve een broodje 's ochtends .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')