abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58639221
Kap. Pannenkoek van harte met je twee flenzen en hebben ze het leuk gehad afgelopen weekend??? En jij natuurlijk ook...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:36:21 #227
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58641418
flensjes. Welkom

Lekker om te lezen dat het met alle dreumessen zo lekker gaat. (Thies, ook weer opgeknapt...toch??)

Vind het geweldig om te lezen dat het eten van Julia zo goed gaat. Misschien dat ze Maud kan leren dat brood lekker is en je niet alleen de pindakaas er vanaf moet likken

Met Maud gaat het qua uitslag zozo. Ze loopt nu in een romper lange mouw en een legging om te voorkomen dat d'r huid in de zon komt. Verder een slab om om de nek te beschermen en een mooie grote zonnehoed op. Ze weet gelukkig wat goed voor d'r is en zoekt voortdurend de schaduw op. Wat fijn dat hoe klein ze ook is, ze goed naar d'r lichaam luistert.

Ik heb nieuwe creme gekregen en ze reageert er erg goed op. Is op basis van vaseline en nog zoiets. Deze trekt goed in. De apotheek heeft hem speciaal voor d'r gemaakt. Als ik ze insmeer draait ze zich gewoon om zodat ik ook goed d'r rug kan doen. Die die ooooooooo (k).

Verder kan ze zich aansluiten bij alle andere boefjes hier. Ze vermaakt zich prima, zoekt de grenzen tot het uiterste op en weet inmiddels al heel goed d'r grote zus te overtreffen qua het vragen van aandacht. Boefje.... Zeg ik dat ik met Fleur even aan het kroelen ben, wringt ze zich er gewoon letterlijk tussen. Geeft d'r grote zus een kus en duwt ze vervolgens weg in het kader van : en NU ik!!!!!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:09:27 #228
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58644149
Maud lijkt me een erg leuk meisje! Zo lekker assertief daar hou ik wel van. Wat zit er in die nieuwe creme van haar? Hier erg droge huidjes met dit weer, er wordt constant gekrabt.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:33:30 #229
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58644566
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:09 schreef Suzanna het volgende:
Maud lijkt me een erg leuk meisje! Zo lekker assertief daar hou ik wel van. Wat zit er in die nieuwe creme van haar? Hier erg droge huidjes met dit weer, er wordt constant gekrabt.
Ga ik vanavond voor je opzoeken...... ben nu op de zaak. Lekker druk en aan het genieten van alle vrolijke mensen die plantjes halen.... oftewel het gaat goed met chacama
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:38:45 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58644683
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:33 schreef chacama het volgende:
het gaat goed met chacama
Mooi zo!
Ik moest wel lachen om je Maudstory! Maar wat een gedoe zeg, met haar huidje...

Thies is aan de beterende hand. Eerst dacht ik dat hij weer oorontsteking had (heel onrustige, koortsige nachten, enorme groene snotneus), maar gisteren kreeg hij uitslag op zijn lijfje, dus ik heb het als 'de zesde ziekte' gediagnosticeerd.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:22:49 #231
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58645516
Schattig is dat he? Als je ze lekker insmeert met een olie of créme
Kendahl kan daar ook helemaal van genieten en ontspannen. Met zonnebrand smeert hij zichzelf zelfs in
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_58645549

Eva komt nog even om het hoekje kijken, op de valreep... Nog een zomer, en dan is ze 2. Mama besloot weer eens mee te tikken, (zie moedertopic) dus Eva doet ook nog weer mee.
Ze is lief. Kijk maar:

en ze heeft haar! (dat heeft lang geduurd)

Ze kletst wat af, leest graag boekjes (ze duwt alles wat ik aan het doen ben opzij, kwakt een boekje op mijn schoot, klimt er zelf bij en gaat er lekker voor zitten ) maar lopen... waarom als je ook kunt kruipen of achter een karretje kan wandelen?

Maar zowaar! Met heel veel aanmoedigingen en toejuichingen wil ze wel wat losse stapjes doen. Showprinsesje...

Ik ben van plan het Fok!ken weer een beetje bij te houden.
Dag andere dreumesjes, mama's (en een enkele papa)!
Eva en Maria
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:28:22 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58646933
Eva!!!!!
Wat ben je een lekker ding!!!
Leuk, dat je weer verslaafd gaat raken Lin!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:33:49 #234
640 snoopy
peanuts
pi_58647048
Ha die Eva ziet er vrolijk uit

Chaca, kan het niet zijn dat Maud toevallig ook allergisch is voor pindakaas?
Fijn dat het goed gaat met ontdeugende Maud

Moonah, beterschap voor Thies
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2008 @ 16:53:17 #235
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_58647395
Graag even jullie advies. Milo is nu 15 maanden en ontwikkelt zich helemaal prima. Hij loopt als een tierelier, brabbelt een end weg en begrijpt al heel veel korte opdrachten als “pak maar een boekje / schoenen etc”. Het enige dat mij (behoorlijk) veel zorgen baart is zijn eetpatroon. Hij lijkt totaal niet geïnteresseerd in eten en zeker de warme maaltijden gaan er heel slecht en soms helemaal niet in. Hij eet bijvoorbeeld nog steeds potjes voor kinderen vanaf 8 maanden. De grotere potjes kopen we niet eens, want dan knikkeren we nog meer voedsel weg. De laatste tijd bieden we hem steeds vaker vers aan, heerlijke recepten uit de Opperdepop, maar ook dat blieft meneertje niet. Hij schudt nee, kijkt de andere kant op, gooit het op de grond of gaat kokhalzen als we toch proberen hem iets in zijn mondje te stoppen. Wat we nu bij hem binnenkrijgen is dit:

07.00 uur fles 210 cc melk (wordt vaak voor de helft opgedronken)
10.30 uur potje fruit van 200 gr. of verse banaan, stukjes appel en evt. ligakoek
13.00 uur twee bruine boterhammen met korstjes met smeerkaas/smeerworst/pindakaas/nutella oid
16.30 uur potje warm eten of vers bereid (dit laat hij dus vaak voorbij gaan/weigert hij te eten)
19.30 uur fles 210 cc melk (wordt vaak voor de helft opgedronken

Tussendoor krijgt hij ook nog een beker diksap. We willen dus heel graag dat hij met de pot mee gaat eten, maar tot nu toe is dat geen succes. Het plan is rond een uurtje of 15.00 uur een yoghurtje of kwarkje en een koekje o.i.d. te geven. Dat gaat er altijd heel goed in bij Milo. Zelfs als hij ziek is. En dan rond 17.30 uur met ons mee te laten eten. Als we Milo geen eten aanbieden, dan komt hij er zelf ook niet om.

Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt. Een dreumes die dus niet taalt naar eten en zeker geen warme hap. Zo ja, hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik weet nu even helemaal niet meer wat te doen om Milo aan het eten te krijgen. In september gaan we twee weken met vakantie naar een all-inclusive resort in Tunesie en hopen dat hij zeker tegen die tijd met de pot mee eet. Alle suggesties zijn welkom!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_58647626
Slaapmeisje, wat lijkt me dat lastig. Ik heb zelf geen ervaring, maar vriendinnetje van mij wel.
Zij heeft alles omgegooid....ze had hetzelfde schema dan dat jij hebt. Ze heeft bijv het volgende gedaan.

Zij is tussen de middag warm gaan eten.
"s ochtends of 's avonds boterhammen. Yoghurt als toetje bijv.
Ze is gestopt met de opvolgmelk en is gewone melk gaan geven.

Eet hij wel eens soep met brood ? Dat is ook wat anders en gewoon voedzaam enzo...

En misschien is het een idee om even bij het CB wat info te vragen ? Of misschien kan je een telefonische afspraak maken met je huisarts ?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:17:50 #237
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58647849
Slaapmeisje .... op de eerste plaats..... maak je geen zorgen. Voor veel kindjes is dit heel normaal. Fleur heeft tot d'r derde eigenlijk vooral geleefd van d'r flessen. Wat ze verder at was alleen maar bijkomend geluk zo gezegd. En die groeide gewoon en ontwikkelde zich prima.

Eten wordt door veel dreumessen als machtsmiddel gebruikt. Daar kunnen ze makkelijk nee tegen zeggen en zorgt voor genoeg stress bij de papa's en mama's.

Zolang Milo zich goed blijft ontwikkelen zou ik vooral alleen aanbieden en verders geen heisa maken. Maud eet nog steeds geen brood en avondeten is ook mondjesmaat (ja..... bami en spagetti en verders worteltjes). Ze krijgt nog steeds 3 flessen op een dag en doet het daar goed op. Ik zou me echt niet te veel zorgen maken. En als ie straks in verweggiestan is gewoon lekker fruit eet en wat brood, dan gewoon daar van genieten. De zoon van mijn zus, taalt ook niet naar warm eten en krijgt na veel proberen gewoon lekker een boterham kaas en is helemaal gelukkig.

En wat de hoeveelheid in een potje betreft. Ook Fleur eet net een 8 maanden potje leeg en die is al 4,5 inmiddels.... dussuh...

Nog even reactie op Snoopy. Ik heb niet het idee dat ze reageert op de pindakaas, maar zal er wel eens wat actiever op gaan letten.... thanks.

[ Bericht 7% gewijzigd door chacama op 13-05-2008 17:18:47 (domme muts namen door elkaar ) ]
pi_58649903
Slaapmeisje, als ik dit zo lees, eet Eva vergelijkbare hoeveelheden. Zij eet 's ochtends en 's middags 1 boterham en laat vaak de korstjes liggen. Tussendoor fruit en een koekje, maar warm eten blieft ze ook niet echt. Een paar happen, that's it. Ik leg er nu vaak wat komkommertjes en augurkjes bij, dat vind ze wel lekker en daar eet ze ook wel wat van. Soms helpt een beetje tomatenketchup op haar eten wel en soms ook helemaal niet . Een toetje vind ze dan wel weer lekker. Bij de boterham geef ik ook vaak wel een paar stukjes fruit, blokje kaas, komkommertje, cracker. Afwisseling doet het goed bij haar.

Drinken doet ze ook al niet erg veel, vind ik. tussendoor een paar slokken diksap of thee of water, en bij het eten melk. Dat gaat dan wel weer op.

Onze remedie is verder: niet druk om maken, ze heeft voldoende energie, is niet mager (ook niet erg dik overigens - we moesten voor de herkeuring naar het CB omdat ze onder het gemiddelde lijntje zat. We gingen niet.. ) en is heel tevreden. Voor haar is het blijkbaar voldoende.
Voor Milo misschien ook. Ik ben nog nooit op een all inclusive geweest, maar er is vast voldoende te 'snaaien' voor een kind. Beetje fruit, beetje brood, etc...

ik snap overigens de frustratie goed, niet druk maken is makkelijk opgeschreven maar heel wat minder makkelijk in de praktijk gebracht
Eva en Maria
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:55:47 #239
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58651403
Voor Suzanne en andere mama's die kindjes hebben met een droog tot extra droog huidje

cetomacrogolzalf
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:57:14 #240
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58651434
@Slaapmeisje:
Als ik dit zo lees, gaat er toch nog heel wat in hoor.
Het is, zoals al gezegd, gedrag dat vaker voorkomt bij die kleintjes. Ik zou me niet teveel zorgen maken om de groei. Maar het is natuurlijk niet bevorderlijk voor de sfeer aan tafel, niet te vergeten de moeite die je steeds doet om voor hem iets lekkers te maken.

Was hier ook niet een topic over?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:59:01 #241
108648 cattie
lieve moeder
pi_58651459
Welkom terug Eva, wat een knappe meid ben je!

Wat leuk dat jullie ook voor een tweede gaan, Linda! Best kans dat we straks tegelijkertijd zwanger zijn.

Slaapmeisje, hier geen tips, sorry.
pi_58652048
@ Slaapmeisje,

Mikael wil ook niet warm eten. Die heeft ook best nog wel lang potjes gehad. Maar nu word ie er ziek van en krijgt ie die niet meer. Dus nu heeft ie tijden dat ie het zonder warm eten moet doen. Maar ik ga hem niet extra brood of toetje geven ofzo. Hij krijgt nu ongeveer dit:

7 uur: 2 broodjes met welk beleg ie zelf wil en een beker dubbelfris
10:00: plakje ontbijtkoek en beetje ranja
12:00: 2 broodjes met welk beleg ie wil en een beker melk
14:30 (ongeveer ligt eraan hoe lang is slaapt): een stuk fruit en plakje wost of stuk kaas
17:30: ga ik warm eten, Mikael eet meestal niks maar soms heeft ie een dag dat ie 2 aardappels, beetje groente en stukje vlees eet. Hij krijgt wel elke avond met warm eten een beetje appelmoes en een toetje na. En hij heeft ook een beker melk.
19:30: een koekje en een stuk fruit.

Drinken heeft ie de hele dag maar das hele waterige ranja dus af en toe krijgt ie iets "lekkers" tussen door
En de broodjes eet ie de korstjes niet van op. Die zijn voor de hond Het is niet veel wat ie binnen krijgt en hij is dna ook nog steeds aan de lage kant qau gewicht. Maar ik vind dat ie genoeg binnen krijgt en hij doet het verder heel erg goed dus ik ga er van uit dat ie ooit wel warm gaat eten.

Hij had vandaag trouwens voor het eerst poffertjes gehad en dat vond ie heel erg lekker. Pannekoeken vind ie helemaal niks
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:33:54 #243
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58652102
Lin & Eva

Slaapmeisje, vervelend hoor dat je een moeilijke eter hebt. Brent is geen moeilijke eter maar tot voor kort had hij wel het liefst heel fijngemalen prutjes. Nu hij zelf eten wil (ik krijg er met geen mogelijkheid een lepel in) zoekt hij vaak de stukjes eruit en nu gaat hij dus vanzelf steeds grotere stukken eten. Wellicht is het bij jullie hetzelfde, wil Milo wel zelf eten en misschien worden de stukjes dan vanzelf groter
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2008 @ 20:40:23 #244
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_58652219
Lieve meiden, bedankt voor al die reacties. In mijn hoofd weet ik wel dat de beste remedie is om me niet druk te maken, maar op de een of andere manier gaat dat toch elke keer weer hetzelfde. Zoals ik het hier lees, hebben meerdere dreumesje/peuters er last van en dan ook voornamelijk met avondeten. Het sterkt me wel in de gedachte dat we op de goede weg zijn en dat we maar gewoon steeds moeten proberen en hem nieuwe dingen aanbieden. Hij krijgt ook af en toe zelf de lepel of vork in zijn handjes en dat vind hij inderdaad ook erg leuk. En pannekoeken vind Milo ook vreselijk trouwens Oef ik kan er gelukkig weer een beetje om lachen, nogmaals bedankt voor de geruststellende verhalen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:44:22 #245
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58652313
Slaapmeisje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 mei 2008 @ 20:46:24 #246
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58652365
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:40 schreef Slaapmeisje het volgende:
Lieve meiden, bedankt voor al die reacties. In mijn hoofd weet ik wel dat de beste remedie is om me niet druk te maken, maar op de een of andere manier gaat dat toch elke keer weer hetzelfde. Zoals ik het hier lees, hebben meerdere dreumesje/peuters er last van en dan ook voornamelijk met avondeten. Het sterkt me wel in de gedachte dat we op de goede weg zijn en dat we maar gewoon steeds moeten proberen en hem nieuwe dingen aanbieden. Hij krijgt ook af en toe zelf de lepel of vork in zijn handjes en dat vind hij inderdaad ook erg leuk. En pannekoeken vind Milo ook vreselijk trouwens Oef ik kan er gelukkig weer een beetje om lachen, nogmaals bedankt voor de geruststellende verhalen
speelt nu het weer niet ook een beetje mee?
kan me nl heel goed voorstellen dat zo'n kleintje net als ik als t warm is niet graag warm eet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:47:19 #247
190853 RockabeIIa
pi_58652385
Slaapmeisje, misschien toch vaker zelf laten eten? (Ondanks dat ie naderhand gelijk in bad kan )
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2008 @ 21:37:08 #248
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_58653249
Ynske het weer speelt misschien een heel klein beetje mee, maar Milo is altijd al een slechte eter geweest. Ik zat soms wel 3 kwartier met een flesje te pielen toen hij nog een heel stuk kleiner was.

Rocka dat vaker zelf laten eten zullen we zeker gaan doen. Met een danoontje lukt het al vrij aardig
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:44:02 #249
190853 RockabeIIa
pi_58653384
Hier lukt het ook allemaal wel. Het zit in zijn oren, neus, ogen, hals en haar... En soms zelfs tot in zijn oksels. Maar vooralsnog krijgt ie nog genoeg naar binnen
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:18:19 #250
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_58654105
Hier juist het tegenovergestelde. Onze Iben eet ongelooflijk veel, maar stappen wil ie absoluut niet. Hij kruipt nog steeds en dat is voor hem prima. Aan twee handjes wil meneer nog wel eens een paar stapjes zetten, maar probeer het niet aan één handje want dan laat hij zich vallen
Hij is nu toch 16 maanden, dus mag wel eens gaan komen...
Maar als ie het woord 'eten' nog maar hoort, is ie al daar. Niet te geloven wat die kan verzetten. En hij is nochtans helemaal niet dik of groot. Eerder mager en klein.
Tja, alles op zijn tijd zeker. Dat stappen zal ooit wel komen. Liefst wel voordat nummertje drie er is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')