abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2008 @ 00:10:03 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58151225
Alsof oppositiepartijen op vakantie zijn. Het is me wat.
quote:
Op donderdag 17 april 2008 19:16 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
En dit vond ik wel het meest treurige huilbuitje wat ik ooit gelezen heb van de pen van deze gast. Mên. het is het niet eens waard om daar inhoudelijk op in te gaan, naast het feit dat ie maar wat bralt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58151486
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 00:03 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dit?
[..]

Bron
Meer werkenden ° meer geld in de omloop ° meer inflatie. Nu jij
  zaterdag 19 april 2008 @ 00:27:32 #28
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58151621
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 00:21 schreef Xith het volgende:
Meer werkenden ° meer geld in de omloop ° meer inflatie. Nu jij
tuurlijk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_58151675
Zo zie je maar weer dat de VVD geen liberale partij is.
lollig
pi_58155905
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 00:03 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dit?
[..]

Bron
Dat is een gevolg van de oververhitte economie terwijl die volgens jou op instorten staat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 19 april 2008 @ 11:47:30 #31
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_58155995
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 11:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is een gevolg van de oververhitte economie terwijl die volgens jou op instorten staat.
juist.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  † In Memoriam † zaterdag 19 april 2008 @ 11:58:17 #32
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58156147
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 11:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die oververhitting zie ik niet in dat bericht, de oorzaak ligt volgens het bericht bij de hoge olie- en voedselprijzen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_58156247
Een directeur van het CPB die het verschil niet kent tussen prijsstijgingen en inflatie. Erg triest.
pi_58156294
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 11:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Die oververhitting zie ik niet in dat bericht, de oorzaak ligt volgens het bericht bij de hoge olie- en voedselprijzen.
Die oververhitting zie je terugkomen in de hogere looneisen die de bonden kunnen en zullen stellen. Zou het slecht gaan met de economie dan zouden de looneisen ook beperkt worden.
  † In Memoriam † zaterdag 19 april 2008 @ 12:10:31 #35
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58156329
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die oververhitting zie je terugkomen in de hogere looneisen die de bonden kunnen en zullen stellen. Zou het slecht gaan met de economie dan zouden de looneisen ook beperkt worden.
Ze veroorzaken daarmee juist een neergang van de economie, want werkgevers hebben dan meer kosten, waardoor producten onaantrekkelijk worden t.a.v. de wereldeconomie. Bonden nemen klakkeloos aan dat de economie goed draait.
pi_58156516
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ze veroorzaken daarmee juist een neergang van de economie, want werkgevers hebben dan meer kosten, waardoor producten onaantrekkelijk worden t.a.v. de wereldeconomie. Bonden nemen klakkeloos aan dat de economie goed draait.
De arbeidsmarkt is verdomde krap op dit moment. Dan krijg je door simpelweg vraag en aanbod vanzelf hogere lonen en daardoor meer inflatie.
  † In Memoriam † zaterdag 19 april 2008 @ 12:30:49 #37
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58156684
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

De arbeidsmarkt is verdomde krap op dit moment. Dan krijg je door simpelweg vraag en aanbod vanzelf hogere lonen en daardoor meer inflatie.
Klopt, maar het bericht ging over hoge olie- en voedselprijzen....
pi_58156733
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Klopt, maar het bericht ging over hoge olie- en voedselprijzen....
Maar ook overde loon-prijsspiraal.
  zaterdag 19 april 2008 @ 12:35:53 #39
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_58156794
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Bonden vinden dat het altijd goed gaat als een bedrijf(stak) winst draait.
  zaterdag 19 april 2008 @ 12:37:58 #40
Stranger than fiction
pi_58156836
De loon-prijsspiraal is allemaal wel leuk en aardig maar 90% van wat wij kopen komt uit het buitenland.
  † In Memoriam † zaterdag 19 april 2008 @ 12:41:45 #41
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58156906
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar ook overde loon-prijsspiraal.

Blijft de vraag staan of bonden terecht constateren dat het goed gaat met de economie en of te hoge looneisen niet diezelfde economie kunnen bedreigen.
  zaterdag 19 april 2008 @ 12:50:11 #42
Stranger than fiction
pi_58157029
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Blijft de vraag staan of bonden terecht constateren dat het goed gaat met de economie en of te hoge looneisen niet diezelfde economie kunnen bedreigen.
Sinds 2000 loopt de koopkracht al terug en elke keer wordt er weer geroepen dat mensen om de economie ( ) niet meer loon mogen eisen. Wat merkt de normale burger dan van de economische groei? De winsten zijn nog nooit zo hoog geweest. Wat merkt de normale burger daarvan? Helemaal niks toch? Ik merk niks van de woekerwinsten de banken of verzekeraars. Ik merk wel dat ik steeds meer moet betalen voor hun diensten en gebrek aan dienstverlening.

Dus fuck dat gejank. Zolang een bedrijf winst maakt is er ruimte voor loonstijging. (winst is wel iets anders dan investeringsreserve)
  † In Memoriam † zaterdag 19 april 2008 @ 12:57:20 #43
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58157160
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Sinds 2000 loopt de koopkracht al terug en elke keer wordt er weer geroepen dat mensen om de economie ( ) niet meer loon mogen eisen. Wat merkt de normale burger dan van de economische groei? De winsten zijn nog nooit zo hoog geweest. Wat merkt de normale burger daarvan? Helemaal niks toch? Ik merk niks van de woekerwinsten de banken of verzekeraars. Ik merk wel dat ik steeds meer moet betalen voor hun diensten en gebrek aan dienstverlening.

Dus fuck dat gejank. Zolang een bedrijf winst maakt is er ruimte voor loonstijging. (winst is wel iets anders dan investeringsreserve)
Is ook wel weer zo. Met name verzekeraars zijn honden. En Shell!
pi_58157230
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

idd daarom schreef ik dit ook:
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 17:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens dat loonmatigen begint mij ook de keel uit te hangen, als het goed gaat moeten de lonen gematigd worden, gaat het slecht dan ook
flikker maar op met je matigen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:00:41 #45
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58158147
De bodem van de schatkist is inzicht
quote:
Bos heeft geen geld voor extraatjes

DEN HAAG - Minister Wouter Bos van Financiën heeft dit jaar geen begrotingsmeevallers om dreigende tekorten bij onder meer de kinderopvang op te vangen. Bos heeft dat vrijdag gezegd na de ministerraad.

"In sommige jaren houd je wel eens geld over omdat je bijvoorbeeld de werkloosheid te hoog hebt geraamd. Dat is nu niet het geval.'' Bos verwacht ook niet dat het kabinet maatregelen zal nemen om de koopkracht voor dit jaar wat bij te plussen. Daarover neemt de ministerraad echter pas in augustus een besluit.

Volgende week zal het kabinet het naar verwachting eens worden over de Voorjaarsnota, de budgettaire tussenstand voor dit jaar. Ook over de begrotingsuitgaven voor volgend jaar zal het dan overeenstemming bereiken, denkt Bos.

Overschrijdingen
Eerder werd al bekend dat er dit jaar bij diverse ministeries forse overschrijdingen zijn. Die doen zich vooral voor bij de kinderopvang, bij de huurtoeslag en bij het persoonsgebonden budget in de zorg.

Bos houdt vast aan de begrotingsregels van het kabinet, die voorschrijven dat ministers overschrijdingen op hun begroting zelf moeten oplossen. Hoe dat moet in de kinderopvang, waarvan de uitgaven dit jaar circa een half miljard euro hoger uitvallen dan geraamd, wilde Bos nog niet zeggen.

Wel wees hij erop dat er mogelijk oneigenlijk gebruik wordt gemaakt van de regeling om via gastouderbureaus grootouders met overheidssubsidie op de kinderen te laten passen.

FNV
Bos wilde niet te veel kwijt over de eis van de vakcentrale FNV om de voor volgend jaar geplande btw-verhoging van 19 naar 20 procent te schrappen omdat die slecht is voor de koopkracht. De FNV dreigt met hogere looneisen als dat niet gebeurt.

Het kabinet bespreekt dit punt volgende week met werkgevers en bonden tijdens het traditionele voorjaarsoverleg. Bos wilde daar niet op vooruitlopen. Hij zei wel dat in de kabinetsplannen de btw-verhoging gepaard gaat met het schrappen van de WW-premie voor werknemers. "Die maatregel is buitengewoon goed voor werknemers.''
Bron

Dit is dus een schoolvoorbeeld van slecht economisch beleid. Uitgeven uitgeven en uitgeven maar en vervolgens nergens extratjes vandaan kunnen halen. Toch vreemd dat Bos die probleem binnen 2 jaar heeft en Zalm in die 12 jaar nergens last van had.

[ Bericht 4% gewijzigd door Martijn_77 op 19-04-2008 14:12:29 ]
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:07:03 #46
Stranger than fiction
pi_58158236
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:00 schreef Martijn_77 het volgende:
De bodem van de schatkist is inzicht
[..]

Bron

Wat kom jij toch elke keer weer beperkt uit de bocht.

Kan je niks meer dan posten?
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:12:45 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58158337
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Wat kom jij toch elke keer weer beperkt uit de bocht.

Kan je niks meer dan posten?
En aangepast
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † zaterdag 19 april 2008 @ 14:29:40 #48
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58158603
ik kan mij wel herinneren dat Bos tijdens de verkiezingscampagnes riep dat er flink geinvesteerd moest worden, desnoods met een tijdelijk begrotingstekort tot gevolg. Nu zegt die zelf dat er geen geld meer is. Vreemd....
  zaterdag 19 april 2008 @ 15:15:43 #49
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58159243
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
ik kan mij wel herinneren dat Bos tijdens de verkiezingscampagnes riep dat er flink geinvesteerd moest worden, desnoods met een tijdelijk begrotingstekort tot gevolg. Nu zegt die zelf dat er geen geld meer is. Vreemd....
Je weet toch zelf ook dat er bij Bos en zijn partij een verschil zit in wat er tijdens de verkiezingen gezegd wordt en wat ze uit eindelijk doen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 19 april 2008 @ 15:22:46 #50
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58159355
De enige constante bij de PvdA is de incompetentie en de graaicultuur.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')