Die er geen fluit mee te maken heeft. Je doet je nick eer aan...quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Echt een top beslissing van onze regering.
Is het oude gebouw van vluchtelingenwerk.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:48 schreef skiczukie het volgende:
Wordt er een moskee gebouwd, of wordt er van een bestaand gebouw een moskee gemaakt? Ik denk eigenlijk dat er niet gebouwd zal worden.
Dus is er toch helemaal geen reden om te zeiken TS.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is het oude gebouw van vluchtelingenwerk.
Er komt toch nog een moskee bij? Of die nou speciaal gebouwd word boeit me niet.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:56 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dus is er toch helemaal geen reden om te zeiken TS.
Nou jij je zin, laten we het dan voor het gemak "de mensen die de beslissing hebben genomen" zeggen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Die er geen fluit mee te maken heeft. Je doet je nick eer aan...
Ja maar TS kent Slotervaart alleen van horen zeggenquote:Op dinsdag 15 april 2008 19:56 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dus is er toch helemaal geen reden om te zeiken TS.
Ik woon in Slotervaart gast. Tegenover het politiebureau waar een andere moskee naast zit.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar TS kent Slotervaart alleen van horen zeggen
thnx, en jij nog bedanktquote:Op dinsdag 15 april 2008 20:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar TS kent Slotervaart alleen van horen zeggen
Welkom terug trouwens skic
Je bent zo'n rel-marokkaan?quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:22 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik woon in Slotervaart gast. Tegenover het politiebureau waar een andere moskee naast zit.
Maar wat is je probleem nou. Er komen heus niet eens meer moslims (zoals jij in je OP zegt) omdat er een moskee in een bestaand gebouw komt.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:22 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik woon in Slotervaart gast. Tegenover het politiebureau waar een andere moskee naast zit.
Uh-huh. De Gemeenteraad, dus. Of de Deelgemeenteraad. Die democratisch gekozen is door de inwoners van Slotervaart.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:14 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Nou jij je zin, laten we het dan voor het gemak "de mensen die de beslissing hebben genomen" zeggen.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:43 schreef alors het volgende:
oh wacht, moslims zijn eng! oh noes, moslims willen de hele wereld overnemen!!
Natuurlijk wel! Moslims lezen ook kranten en geheid dat die nu naar Slotervaart verhuizen als ze lezen dat er weer een moskee bij is gekomen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:25 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Maar wat is je probleem nou. Er komen heus niet eens meer moslims (zoals jij in je OP zegt) omdat er een moskee in een bestaand gebouw komt.
Je zegt zelf dat 90% van de bewoners van Slotervaart allochtoon is, maar daar mogen geen aparte gebouwen voor komen? En voor de 10% autochtonen wel? Beetje kromme gedachtengang.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:52 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Overigens heb ik niks tegen allochtonen maar ben dus wel van mening dat er écht geen aparte gebouwen hoeven te komen voor deze mensen.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:52 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Moslims lezen ook kranten en geheid dat die nu naar Slotervaart verhuizen als ze lezen dat er weer een moskee bij is gekomen.
Neequote:Nee ok, je hebt gelijk. Het ging me eigenlijk ook echt om de gebouwen die speciaal voor allochtonen beschikbaar worden gesteld. Er komen er steeds meer bij en ik vroeg me af of de regering gek is geworden. Nu is politiek niet mijn sterkste kant en weet ik dus dankzij Lord_Vetinari dat dit de Deelgemeenteraad is die dat bepaalt. Waardoor ik me nu alleen nog maar drukker ga maken omdat het einde schijnbaar nog lang niet in zicht is met wat betreft het bouwen of ombouwen van gebouwen speciaal voor de allochtonen.
Is er niet een "hogere macht" die dat kan tegenhouden?
Ik weet nog wel een mooi apart gebouw voor jouquote:
Overigens heb ik niks tegen allochtonen maar ben dus wel van mening dat er écht geen aparte gebouwen hoeven te komen voor deze mensen.
Dit is Nederland dus zij moeten zich hier aanpassen. Maar goed, daar zijn al hele discussies over geweest en het is zinloos om daar over door te gaan. Valt me toch wel op dat bijna iedereen in dit topic de speciale gebouwen voor allochtonen goed vinden. Scholen, winkels, moskee`s, etc. volgens jullie kan mag het nog wel even doorgaan als ik het zo hoor.quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat 90% van de bewoners van Slotervaart allochtoon is, maar daar mogen geen aparte gebouwen voor komen? En voor de 10% autochtonen wel? Beetje kromme gedachtengang.
Het zijn gewoon gebouwen voor inwoners van Nederland. Je mag er gewoon gebruik van maken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:38 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Dit is Nederland dus zij moeten zich hier aanpassen. Maar goed, daar zijn al hele discussies over geweest en het is zinloos om daar over door te gaan. Valt me toch wel op dat bijna iedereen in dit topic de speciale gebouwen voor allochtonen goed vinden. Scholen, winkels, moskee`s, etc. volgens jullie kan mag het nog wel even doorgaan als ik het zo hoor.
Kunt u de volgende keer eens naar de datum van een pagina kijken als u via google naar moslimbashing zoekt?quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:43 schreef poldermoslim het volgende:
Aan kip_zonder-kop ;
Beste kip zonder kop,
Ten eerste vind ik uw nick een beetje ongelukkig gekozen want iedere keer dat ik deze naam typ krijg ik het gevoel dat ik u aan het beledigen ben terwijl dat niet mijn intentie is.
U verklaart in slotervaart te wonen tegenover de moskee die naast het politiebureau gevestigd is.
Nu is mijn vraag bent u er wel eens binnen geweest puur om te kijken wat het nou is dat daar tegenover uw woning zit.
Ik kan me zo voorstellen dat u er nooit geweest bent ten eerste omdat u geen moslim bent, het is vaak de eerste reactie van niet moslims ...... wat moet ik daar ik ben toch geen moslim.
Ten tweede aangezien het bij autochtonen nogal eens "eng" over kan komen ; allochtonen mannen met traditionele kleding en baarden.
Persoonlijk ken ik als Nederlandse moslim deze moskee alhoewel ik er niet vaak kom.
Meestal kom ik bij een moskee in de Bos & Lommerbuurt en ik herinner mij nog goed de eerste keer dat deze moskee de deuren op deed voor buurtbewoners.
Deze mensen woonde al jaren ernaast maar waren er nog nooit binnen geweest.
Tijdens deze openingen konden buurtbewoners genieten van een iftar (maaltijd na het vasten) en kon men horen hoe er gepreekt werd in het Nederlands.
Veel reacties die ik gehoord heb waren van ; goh nu weet ik eindelijk eens wat hier binnen gebeurt....ik had er hele andere ideeën bij met al die mannen in soepjurken.
Of ik dacht altijd dat hier anti nederlandse dingen gezegd werden ..... (de preek ging over integratie en het wel en wee van jongeren)
En zeg nu zelf ; het maakt niet uit wat je nationaliteit is of religie, iedereen wil uiteindelijk het beste voor zijn / haar kind... studeren, goede baan, etc. etc.
Wat is er nu dan mooier dan de opening van een moskee die vanaf het begin openstaat voor iedereen..... ik denk dat de drempel om deze moskee te bezoeken lager ligt dan die van een andere moskee.
ook zegt U : "Dit is Nederland dus zij moeten zich hier aanpassen. Maar goed, daar zijn al hele discussies over geweest en het is zinloos om daar over door te gaan. Valt me toch wel op dat bijna iedereen in dit topic de speciale gebouwen voor allochtonen goed vinden. Scholen, winkels, moskee`s, etc. volgens jullie kan mag het nog wel even doorgaan als ik het zo hoor."
Heeft U alleen moeite met scholen met een islamitische grondslag of geld dit voor alle "buitenlandse" scholen ?
Ik ken bij u vlak in de buurt (jan tooropstraat meen ik) een school voor Japanse kinderen, de ouders die vaak hier maar een aantal jaar komen werken wensen dat hun kinderen overeenkomstig hun cultuur les krijgen.
Tevens zijn er diverse Joodse scholen in Amsterdam waar je als niet joods kindje dus ook niet op kan komen.
Ik vind het persoonlijk niet verkeerd dat een school een islamitische inslag heeft net zo min als een christelijke,katholieke etc. etc.
Zolang deze scholen voldoen aan de maatstaf die gehanteerd word voor kwaliteit van educatie.
Wat is er volgens U mis met een Turkse,Marokkaanse,Surinaamse of welke nationaliteit dan ook winkel ?
Naast artikelen die men ergens anders ook kan verkrijgen vind men hier ook artikelen die niet in de gangbare supermarkt verkrijgbaar zijn.
Waar andere kleine middenstanders over de kop zijn gegaan weten zij zich nog wel staande te houden in een markt die door supermarkten gesloopt is.
En ja Bakker Jan die zijn pet aan de wilgen heeft gehangen sinds Albert Heijn vers brood in het assortiment nam heet nu Bakker Achmed, is dit dan een reden voor U om er geen brood te kopen ?
Ik heb niets meer dan respect voor deze mensen die productieve leden van onze samenleving zijn !
(en zeg nu zelf de turkse pizza is toch een verrijking van wat er op snackgebied verkrijgbaar was)
Er zullen altijd wel gebouwen,organisaties en andere instelling zijn die toegankelijk zijn voor mensen van een bepaalde afkomst,cultuur,religie of noem maar op.
Persoonlijk had ik zelf graag bij MENSA gewild maar dit was helaas niet haalbaar, moet ik nu kwaad zijn omdat dit voor mij niet toegankelijk is ?
De Amerikaanse komiek Groucho Marx zei ooit dat hij geen lid wilde worden van een club die hem als lid zou accepteren, en dit lijkt mij een mooie zin om mee af te sluiten.
Vriendelijke groet,
p.s. ik ben op geen enkele wijze verbonden aan de poldermoskee de naam poldermoslim leek mij topeasselijk om mee te reageren op dit topic.
En het is voor de kaalkopjes (enspé) die op Wilders stemmen natuurlijk verschrikkelijk om te zien hoe die mensen vredig hun eigen geloof uitoefenen in een moskee.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vanmorgen las ik in de krant dat er nog een moskee bij komt in Amsterdam Slotervaart. Een moskee waar moslims en niet-moslims welkom zijn en waar er alleen nederlands word gesproken. In de praktijk zullen natuurlijk alleen moslims de moskee bezoeken en hun eigen taal spreken omdat er toch geen nederlanders zijn die kunnen controleren of er nederlands word gesproken. Kortom: de moslims gaan zich nog meer uitbreiden over Amsterdam Slotervaart waar nu, naar ik schat, al 90% van de bevolking allochtoon is.
Echt een top beslissing van onze regering.
Hoi,quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:43 schreef poldermoslim het volgende:
Heeft U alleen moeite met scholen met een islamitische grondslag of geld dit voor alle "buitenlandse" scholen ?
Ik ken bij u vlak in de buurt (jan tooropstraat meen ik) een school voor Japanse kinderen, de ouders die vaak hier maar een aantal jaar komen werken wensen dat hun kinderen overeenkomstig hun cultuur les krijgen.
Tevens zijn er diverse Joodse scholen in Amsterdam waar je als niet joods kindje dus ook niet op kan komen.
Ik vind het persoonlijk niet verkeerd dat een school een islamitische inslag heeft net zo min als een christelijke,katholieke etc. etc.
Zolang deze scholen voldoen aan de maatstaf die gehanteerd word voor kwaliteit van educatie.
Wat is er volgens U mis met een Turkse,Marokkaanse,Surinaamse of welke nationaliteit dan ook winkel ?
Naast artikelen die men ergens anders ook kan verkrijgen vind men hier ook artikelen die niet in de gangbare supermarkt verkrijgbaar zijn.
Waar andere kleine middenstanders over de kop zijn gegaan weten zij zich nog wel staande te houden in een markt die door supermarkten gesloopt is.
En ja Bakker Jan die zijn pet aan de wilgen heeft gehangen sinds Albert Heijn vers brood in het assortiment nam heet nu Bakker Achmed, is dit dan een reden voor U om er geen brood te kopen ?
Waarom praat je zo verschrikkelijk duur om slim over te komen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:39 schreef poldermoslim het volgende:
Beste Wikwakka2.,
Ik was niet op zoek naar "Moslimbashing" ik zocht iets over de poldermoskee en kwam daarbij ook op dit forum terecht.
Ik ben me ervan bewust dat het al enige tijd terug is geweest, maar ik voelde desalnietteminde behoefte hierop te reageren.
Vriendelijke groet,
Volgens mij hebben we ook geen probleemwijken vol met japanners/jodenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:00 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Hoi,
Japanners en Joden zijn volgens mij hele rustige mensen en niet met zoveel man aanwezig als de mensen waar dit topic over gaat.
De nederland die jij bedoelt bestaat niet meer.quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:38 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Dit is Nederland dus zij moeten zich hier aanpassen. Maar goed, daar zijn al hele discussies over geweest en het is zinloos om daar over door te gaan. Valt me toch wel op dat bijna iedereen in dit topic de speciale gebouwen voor allochtonen goed vinden. Scholen, winkels, moskee`s, etc. volgens jullie kan mag het nog wel even doorgaan als ik het zo hoor.
Als je geen respect toont, zullen ze jou dwingen om respect te krijgen. Je moet gewoon normaal reageren en niet als een idioot : ja moetje in je kamer je geloof beleiden. In Turkije zijn er zoveel kerken. En ze mogen zelfs die klok geluid afspelen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:43 schreef julian6 het volgende:
[..]
Waarom praat je zo verschrikkelijk duur om slim over te komen?
Ik ben tegen die moskee, omdat ik vind dat er al meer dan genoeg moskeeën zijn in Amsterdam. Ik vind dat er maximaal 1 moskee per grote stad mag zijn.
Het past gewoon totaal niet in de nederlandse cultuur. Ze kunnen die gebouwen veel beter voor andere nuttige doeleinden gebruiken, je geloof belijdt je maar in je huiskamer.
Tjah, daarvoor moeten de Nederlanders meer bedrijfen openen. Als ze dat niet gaan doen, wordt Nederland binnen een jaar of 20 helemaal overgenomen door Turkse,Marokaanse mensen enz.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:00 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Hoi,
Ten eerste ben ik pas 20 jaar dus hoeft u mij niet met U aan te spreken anders voel ik me een oude lul. Nu dat uit de wereld is geholpen ga ik u vanaf nu af aan gewoon met je aanspreken net zoals je dat bij mij mag doen. Ten tweede bied ik bij deze mijn excuses aan omdat ik maar op twee stukken tekst ga reageren die je hebt geschreven terwijl je zoveel moeite hebt gedaan om een heel lang verhaal te schrijven. Als ik op alles ga reageren ben ik een uur bezig met deze post dus reageer ik alleen op bovenstaande punten.![]()
Japanners en Joden zijn volgens mij hele rustige mensen en niet met zoveel man aanwezig als de mensen waar dit topic over gaat. Let op, dit is alleen mijn indruk, dus niet op feiten gebaseerd. Het is ook helemaal niet verkeerd om speciale gebouwen te plaatsen voor bepaalde nationaliteiten. In Slotervaart is dit naar mijn mening echter doorgeslagen. Naast het politiebureau zit dus een moskee, een paar meter verderop een Islamitische school en de Albert Heijn is volgens mij de enige winkel die nog een beetje nederlands is. Het is ook niet erg als Bakker Jan door Bakker Achmed wordt vervangen maar als dit 7 van de 10 keer gebeurt is de balans ver te zoeken.
Dat zegt dus écht iets over jouw niveau.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:43 schreef julian6 het volgende:
Nee dat zegt dat ik me eraan erger als iemand erg netjes gaat praten om slim over te komenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:14 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat zegt dus écht iets over jouw niveau.
Uhm, meneer maakt een punt met normaal taalgebruik en jij hekelt je daar aan. Maar blijkbaar ga jij dus alleen om met mensen die dom overkomen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:36 schreef julian6 het volgende:
[..]
Nee dat zegt dat ik me eraan erger als iemand erg netjes gaat praten om slim over te komen
Dat jij dat niet snapt zegt écht iets over jouw niveau
Nee helemaal niet, ik zeg dat ik het vermoeden hebt dat hij expres overdreven netjes zit te praten op fok (hij had vast eerst ff rondgelezen op fok om het taalgebruik van anderen te bestuderenquote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:28 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Uhm, meneer maakt een punt met normaal taalgebruik en jij hekelt je daar aan. Maar blijkbaar ga jij dus alleen om met mensen die dom overkomen.
Waar vraag is, is er aanbod. Toen er vraag was naar kerken, heeft Nederland er honderden(duizenden) gebouwd. Je kan een moskee niet verbieden, als een ondernemer met zijn eigen geld een moskee wilt bouwen op een stuk grond die hij huurt, dan is dat zijn recht.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:43 schreef julian6 het volgende:
[..]
Ik ben tegen die moskee, omdat ik vind dat er al meer dan genoeg moskeeën zijn in Amsterdam. Ik vind dat er maximaal 1 moskee per grote stad mag zijn.
Het past gewoon totaal niet in de nederlandse cultuur. Ze kunnen die gebouwen veel beter voor andere nuttige doeleinden gebruiken, je geloof belijdt je maar in je huiskamer.
Je stuk begon leuk, maar waarom help je het dan compleet om zeep door op zo'n manier te eindigen? Durf het haast niet te zeggen maar het is wel typerend.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 05:28 schreef ABombali het volgende:
[..]
Waar vraag is, is er aanbod. Toen er vraag was naar kerken, heeft Nederland er honderden(duizenden) gebouwd. Je kan een moskee niet verbieden, als een ondernemer met zijn eigen geld een moskee wilt bouwen op een stuk grond die hij huurt, dan is dat zijn recht.
Dan valt er nog te discussiëren over overheidssubsidies voor de bouw van moskees, en over de extremisme in de moskee.
Overheidssubsidies aanvragen voor geloofshuizen(moskees, synagogen, kerken etc) is gewoon mogelijk, ik ben wel van mening dat er een nieuw overheidsbeleid moet komen voor dit soort subsidies. Vergeet niet dat vele moskees gerealiseerd zijn door donaties en geen subsidies(collectes, investeringen uit buitenland etc.), hier is dus ook niks mis mee.
Extremisme in de moskee komt zelden voor, als dit voorkomt moet het wel hard aangepakt worden, maar 99.9% van de keren gebeurd alles legaal en past het binnen de wet.
Jij hebt het over de Nederlandse cultuur? Je bedoelt de tolerantie en vrijheid van geloof? Een van de eerste landen die openstond voor veel geloven en culturen? Dit om de handel met het buitenland te bevorderen? (gouden eeuw)
Of bedoel je een andere Nederlandse cultuur? Welke bedoel je dan? Leg jij me even anders uit wat de 'Nederlandse Cultuur' is....
Gebouwen gebruiken voor andere doeleinden? Als je denkt dat er echt ruimtegebrek is, en er ruimte moet vrijkomen om te gebruiken voor andere doeleinden, zet je dan maar in voor de sluiting van de kerken. Er zijn een stuk of 10 grote kerken in Amsterdam. En die nemen meer ruimte in beslag dan de moskees.
Maar we weten wel waar het over gaat, je haat die kankerallochtonen, vooral die kankermarokkanen, misschien te vaak lastiggevallen of gepest, buitengesloten? En ja, dan irriteer je je aan ALLES van hun, of het nou invloed heeft op jou, of niet.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 05:28 schreef ABombali het volgende:
[..]
Maar we weten wel waar het over gaat, je haat die kankerallochtonen, vooral die kanker marokkanen, misschien te vaak lastiggevallen of gepest, buitengesloten? En ja, dan irriteer je je aan ALLES van hun, of het nou invloed heeft op jou, of niet.
Je spreekt jezelf tegen in zo'n kort stukje. Wat is het nou?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:28 schreef julian6 het volgende:
[..]
Het gaat me om moskeeën die er steeds meer bijkomen waardoor het beeld van Nederland verandert.
het gaat me om Moslims die steeds meer gaan eisen.
Je bent zeker ook een kaalkopje als je tegen het christendom bentquote:Op maandag 6 oktober 2008 18:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En het is voor de kaalkopjes (enspé) die op Wilders stemmen natuurlijk verschrikkelijk om te zien hoe die mensen vredig hun eigen geloof uitoefenen in een moskee.
Tegenwoordig is iedereen die kritisch denkt over de multiculturele maatschappij een kaalkopje als het aan sommige Fok!kers ligt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:54 schreef woef126 het volgende:
[..]
Je bent zeker ook een kaalkopje als je tegen het christendom bent
wereldvreemde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |