Het verbaasde me meer dan dat het bedoeld was als zgn. uitlachenquote:Op maandag 21 april 2008 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neeen een netkaart heb ik ook niet
![]()
![]()
Of wil je even 500 bordjes terug in je nek hebben die je nog niet hebt?![]()
Oh okeequote:Op maandag 21 april 2008 15:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Het verbaasde me meer dan dat het bedoeld was als zgn. uitlachen
Vroeger (sprak de dertiger) reden ze nog tussen Maastricht en Liège Guillemins!quote:Op maandag 21 april 2008 21:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het wordt eens tijd dat ze die klassiekjes eens gaan inzetten naar Roosendaal, veel toffer...
Vanmiddag (sprak de dertiger) reden ze nog tussen Maastricht en Liège Guillemins!quote:Op maandag 21 april 2008 21:17 schreef Duvel het volgende:
Vroeger (sprak de dertiger) reden ze nog tussen Maastricht en Liège Guillemins!
Wie had dat gedacht hmm?quote:Op maandag 21 april 2008 21:16 schreef Duvel het volgende:
Jemig Fles, je bent wel een groot gastronomisch talent!
Ik dacht dat die krengen vervangen waren door een reeks [die "nieuwe" en brakke, 13?] als ic naar Brussel?quote:Op maandag 21 april 2008 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vanmiddag (sprak de dertiger) reden ze nog tussen Maastricht en Liège Guillemins!
Ik weet zo uit m'n hoofd niet hoe het door de week geregeld is, maar in het weekend rijdt er gewoon ieder uur om .18 een klassiekje naar Mt, aankomst .46. Dat was zo op 24 februari, dat was zo op 24 maart, en dat was zo op 30 maart. Ik denk dat het in ieder geval gisteren ook wel het geval wasquote:Op maandag 21 april 2008 21:24 schreef Duvel het volgende:
Ik dacht dat die krengen vervangen waren door een reeks [die "nieuwe" en brakke, 13?] als ic naar Brussel?
Zou ook kunnen! Ik ben ff te lui om het na te kijken. Maar eens per uur stoppen er dus nog wel treinen in Eijsden?quote:Op maandag 21 april 2008 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet zo uit m'n hoofd niet hoe het door de week geregeld is, maar in het weekend rijdt er gewoon ieder uur om .18 een klassiekje naar Mt, aankomst .46. Dat was zo op 24 februari, dat was zo op 24 maart, en dat was zo op 30 maart. Ik denk dat het in ieder geval gisteren ook wel het geval wasMaar het kan zijn dat er door de week alleen die Maastricht-Brussel-Expres rijdt, zou k ff moeten opzoeken.
Nee.quote:Op maandag 21 april 2008 21:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou ook kunnen! Ik ben ff te lui om het na te kijken. Maar eens per uur stoppen er dus nog wel treinen in Eijsden?
Nee. De perronverlichting brandt gewoon en de reclameborden worden ook nog geregeld ververst.quote:Op maandag 21 april 2008 21:42 schreef Duvel het volgende:
Eijsden is dus dicht. Zonde. Ik kom echt nooit meer in die streek... Is het station ook ontmanteld?
Nu zag ik dat het niet gefotoshopt was.quote:Op maandag 21 april 2008 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ik kwam hiernaast nog deze foto tegen![]()
[ afbeelding ]
Ja oke, relaxt! Maar je moet wel een beetje realistisch zijn. Als er geen hond in de trein zit kost het alleen maar belastinggeld.quote:Op maandag 21 april 2008 11:55 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik snap jullie niet hoor, het lijkt mij heerlijk als je vanaf een willekeurige stad een trein in kan stappen om 3 uur in de nacht!
Die treintjes rijden nog steeds s'avonds en in meen ook in het weekend die dienst.quote:Op maandag 21 april 2008 21:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vroeger (sprak de dertiger) reden ze nog tussen Maastricht en Liège Guillemins!
Valt me nog mee dat ie met zn kop in beeld wilquote:Op maandag 21 april 2008 21:16 schreef Duvel het volgende:
Jemig Fles, je bent wel een groot gastronomisch talent!
Leuk!
Ja, ik lees het net. Suffe Danny.quote:Op maandag 21 april 2008 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee Duvel je had gelijk hee met die PM's
Hint voor *bepaalde iemanden*: DIt bordje hangt NIET op Arnhem Velperpoortquote:Op maandag 21 april 2008 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ik kwam hiernaast nog deze foto tegen![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hint voor *bepaalde iemanden*: DIt bordje hangt NIET op Arnhem Velperpoort![]()
Wat heeft Velperpoort er mee te maken? Ik zie Presikhaaf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Onze vriend Zug-Chef stond dus in Velperpoort op zoek naar dat bordjequote:Op dinsdag 22 april 2008 11:02 schreef Duvel het volgende:
Wat heeft Velperpoort er mee te maken? Ik zie Presikhaaf.
Gek genoeg staat de PM nu weer aan.quote:Op maandag 21 april 2008 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee Duvel je had gelijk hee met die PM's
Het mocht me watquote:
Uit zijn verhaal blijkt dat dus niet, hij kan het wel. Lijkt me toch stug dat iemand al die berichten gaat zitten lezen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het mocht me watWe weten nu iig dat ze gewoon naar smaak gelezen worden
Nu jouw fotoquote:Op dinsdag 22 april 2008 00:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat ie met zn kop in beeld wil
quote:Heuvelrug - Langs het spoor van Driebergen tot Ede zijn maandagavond op verschillende plekken bermbrandjes uitgebroken. Volgens ProRail zijn die veroorzaakt door een goederentrein waarvan de rem aanliep. Door de vonken die daardoor ontstonden vatte de berm vlam. Volgens de woordvoerder spelen het warme en droge weer van maandag en de oostenwind een rol. Het treinverkeer is niet stilgelegd, wel moeten de treinen ter plaatse snelheid minderen.
De goederentrein met haperende rem is stilgezet op station Ede-Wageningen. Vorig jaar april vatte de berm bij Veenendaal ook vlam door een vastgelopen rem van een goederentrein. Toen werd de A12 voor een deel tijdelijk afgesloten en het treinverkeer stilgelegd.
Bron
Mwoa, de internationale zit wel stukken beter natuurlijk. Maar voor een keertje heeft het ook wel wat om in zo'n varkenskop te gaan zittenquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:47 schreef Toeps het volgende:
Een half uurtje geleden.was met de varkens-express van antwerpen naar roosendaal, en daar op de internationale gestapt. Ja, zinloos, ik weet.
Ja hoorquote:Op dinsdag 22 april 2008 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Rotterdam Centraal ontruimd
Ammoniakdampen en zo
Op het betonnenpad, leuk stekkie wel.quote:Op dinsdag 22 april 2008 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag even een klein fietstochtje gemaakt en daarbij even wat plaatjes geschoten:
[ afbeelding ]
GTW 10311 als trein 30556 richting Groningen nabij de spoorbrug over het Van Starkenborgkanaal
[ afbeelding ]
GTW 10326 als trein 30656 op dezelfde plek
[ afbeelding ]
GTW 10318 als trein 30545 ter hoogte van Adorp
Paar foto's van afgelopen zaterdagquote:Op dinsdag 22 april 2008 12:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
heeft iemand nog een mooie foto van een klassiekje
THX, Klassiekjesquote:Op dinsdag 22 april 2008 18:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Paar foto's van afgelopen zaterdag
[ afbeelding ]
De 164 (bouwjaar 1962!!) te Aachen Hbf
[ afbeelding ]
De prachtige 1e Klasse van de 164
[ afbeelding ]
Diezelfde 164, nu in Luik
[ afbeelding ]
De 268 in LuiK
[ afbeelding ]
Uitzicht uit het raampje van het gangetje naast het hokje van de machinist van de 782, ergens in de regen tussen Vies-hé en Eijsden
[ afbeelding ]
De 782, na aankomst in Maastricht. Dit is dus de licht gepimpte versie, met een paar raampjes minder aan de kop.
Whahahaha!quote:
Geen idee, schijnbaar al minstens sinds vrijdag. Werd er gisteravond over getiptquote:Op dinsdag 22 april 2008 21:57 schreef Duvel het volgende:
Whahahaha!Deze fout is aanwezig sinds de perronvernieuwing of zo?
Nee, dit weekend denk ik pasquote:Op dinsdag 22 april 2008 21:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Whahahaha!Deze fout is aanwezig sinds de perronvernieuwing of zo?
He ik vind het leuk treintjes ja! Laat mij nou ook eens een keer op iets geilen~quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat toch met die klassiekjes joh?leuk spul hoor, maar je struikelt erover, echt. Laten we niet doen alsof het iets bijzonders is. Al zullen ze over een jaar of 5 wel goeddeels weg zijn.
Heel Arnhem wordt een puinhoop, dus ik zou daar zo min mogelijk kerende treinen willen hebben.quote:Op woensdag 23 april 2008 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Het komt in 2010 wel weer terug op de IJssellijn en heel misschien in 2009 al wel weer, want de knoop Arnhem gaat ontward worden, waardoor er een nieuwe 3600 ontstaat die van Zwolle naar Roosendaal rijdt. Betekent wel dat deze tussen Arnhem en Nijmegen als stoptrein rijdt en een stukje langer onderweg is dan de oude 3600. Verder gaat deze in Zwolle weer stoppen op perron 5 om een cross-platform overstap te bieden richting Groningen en buiten de uren dat de 12500/12700 rijdt ook Leeuwarden. De 12500/12700 zal stoppen langs perron 6 in Zwolle ipv 5.
Bron: Somda
van mij mogen ze in arnhem wel een keer opschieten; er is vast een boel werk verzet, maar als ik zie hoeveel er nog moet gebeuren is dat gigantisch. (op basis van de tekeningen)quote:Op woensdag 23 april 2008 15:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heel Arnhem wordt een puinhoop, dus ik zou daar zo min mogelijk kerende treinen willen hebben.
Was er een paar weken terug ook. Toen ik ook bij Oosterhout of Oosterbeek was geweestquote:Op woensdag 23 april 2008 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren dat ze een soort provisorische kopspoortjes gemaakt hebben. als je van spoor 3/4 naar spoor 6/7 moet hoef je niet meer over die kutbrug, da's al iets
Lijkt me een goed planquote:Op woensdag 23 april 2008 17:44 schreef Willy84 het volgende:
en de nachttreinen gaan waarschijnlijk niet meer naar Den Haag CS maar naar HS. Dit vanwege werkzaamheden. Als het positief bevalt wordt het wellicht permanent.
bronnetje
Het is dan ook wel een erg debiele actie om daar te gaan staanquote:Op woensdag 23 april 2008 18:03 schreef Socios het volgende:
@ Zug-Chef: mooie picca´s wederom. Wat ik mij afvraag: toeteren de machinisten weleens bijvoorbeeld, aangezien je vaak op plekken midden in de natuur staat relatief dicht langs de baan?
Toen ik eens bij station Hilversum Sportpark stond, stond er een vrouw aan de verkeerde kant van de spoorbomen van de overweg van de Soestdijkerstraatweg, maar wel zo dat de trein er makkelijk kon (vrij grote ruimte tussen spoorboom en rails). Toch is de machinist toen vol in de rem gegaan, kwam vlak voor de overweg tot stilstand en stapte toen uit z´n locomotief. Daarop begon ´ie tegen de vrouw te schreeuwen en hij viel haar bijna aan. Na de stevige reprimande stapte ´ie weer in en reed verder.
Ach ja, als je niet zo vaak in België komt per trein hebben die dingen toch wel wat. Net als ons gezellige mat '64 overigens, daar vergelijk ik het maar mee, is even oud, lekker ouderwetse gelijkstroommotoren enzo.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat toch met die klassiekjes joh?leuk spul hoor, maar je struikelt erover, echt. Laten we niet doen alsof het iets bijzonders is. Al zullen ze over een jaar of 5 wel goeddeels weg zijn.
heden ten dage nog een stuk of 300 klassiekjes rond...quote:Een of andere .be websste schreef het volgende:
De 305 stellen van Siemens zijn van het type "Desiro ML" en zijn goed voor in totaal 85.400 zitplaatsen. De treinen worden geleverd in het voorjaar van 2011 en eind 2016, aan het tempo van 5 tot 8 stellen per maand.
Zo heet nieuws is dat niet hoor, er staat al lange tijd op de PrutsRail site dat die tram eind 2008 zou gaan verdwijnen.quote:Op woensdag 23 april 2008 17:44 schreef Willy84 het volgende:En nog eens wat HOTNEWS![]()
ProRail heeft NS geinformeerd over de werkzaamheclen voor de verdubbeling van de
spoorcapaciteit rondorn Houten. Ten gevolge van de werkzaamheden is het niet mogelijk
om in dienstregeling 2009 de tram Houten - Houten Castellum te rijden. Om de reizigers
van en naar station Houten te brengen, zet NS bussen in.
![]()
![]()
![]()
Het trammetje gaat eruit!![]()
Is mogelijk, alleen wel bij een zeer lage snelheid. Wordt gebruikt bij het ontkoppelen van treinstellen.quote:Op woensdag 23 april 2008 18:55 schreef von_Preussen het volgende:
Bij station Deventer Colmschate ging de machinist vrij laat in de remmen, met als gevolg dat het 1e stel voorbij het perron kwam te staan. De machinist riep toen om dat we even een stukje "terug" zouden rijden, hetgeen ook na 1 minuut geschiedde. Echter zag ik geen machinist langs de trein lopen, dus is het ook mogelijk om vanuit de voorste cabine "achteruit" te rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |