Als je niet al teveel formules gebruikt, dan kun je prima een beamerpresentatie geven, en als het nodig is kun je toelichting op het bord geven. Daar is niks mis mee, lijkt me. Ik vind het in ieder geval goed te doen. Beter iig dan een hele presentatie op het bord doen.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:09 schreef thabit het volgende:
De oplossing lijkt mij stronteenvoudig:
[ afbeelding ]
Dank je voor de link, dat topic was me nog niet opgevallenquote:Op maandag 12 mei 2008 20:34 schreef GlowMouse het volgende:
Probeer voor Tex-problemen ook dit topic eens, daar lezen weer andere mensen mee.
Bij 1 als a=2 dan is de determinant 0, maar is het stelsel toch oplosbaar. Als det(A)=0 dan is het stelsel Ax=b niet oplosbaar voor elke b, maar voor sommige b kan het best oplosbaar zijn. Eenvoudigste voorbeeld is dan b=0, want dan heeft Ax=b oneindig veel oplossingen (waaronder x=0).quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:09 schreef pfaf het volgende:
Matrices maken van de vergelijkingen en dan a en b zo kiezen dat de determinant 0 is.
Bedankt voor je advies, maar ik ben opzich al vanaf vanmorgen 09:00 uur bezig geweest met deze opgaven, en snap gewoon niet hoe alles werkt. Kan toch?quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:38 schreef thabit het volgende:
Ki08, ik kan je sterk aanraden een heet bad te nemen. Dan komt het luie zweet er tenminste uit. Ik heb namelijk sterk de indruk dat je niet ook maar een seconde over de opgaves hebt nagedacht die je hier neerplempt.
Maar hij heeft wel gelijk: het zijn steeds dezelfde stapjes die je hier moet doen, er komt nog weinig nadenken bij kijken. Als je een voorbeeldje bestudeert, zou je het zo zelf moeten kunnen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:01 schreef Ki08 het volgende:
[..]
Bedankt voor je advies, maar ik ben opzich al vanaf vanmorgen 09:00 uur bezig geweest met deze opgaven, en snap gewoon niet hoe alles werkt. Kan toch?
Ok. Gelieve juist te letten op het door mij aangehaalde probleem. Bepaalde deelproblemen kunnen ongetwijfeld performanter opgelost worden dan ik voorlopig deed,maar goed.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:13 schreef Merkie het volgende:
Post je code eens? Ik doe altijd "clc; clear all;" bovenaan zetten om zeker te weten dat Matlab een nieuwe run doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |