Jawel, als je het andersom doet geeft 'ie het voltage negatief aan en dat kan een analoge Voltmeter niet, dus krijg je geen uitslag.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:56 schreef BK89 het volgende:
Ik zet nooit die apparaten in elkaar dus klein vraagje over natuurkunde:
http://downloads.kennisne(...)wo_na12_2003_2_c.pdf (blz 4, vraag 1)
Het maakt toch niets uit of je de + van de voltmeter in de linker of in de rechtergat van de motor stopt?
quote:polariteiten van de stroommeter en de spanningsmeter - 1 punt
Oke, bedanktquote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Jawel, als je het andersom doet geeft 'ie het voltage negatief aan en dat kan een analoge Voltmeter niet, dus krijg je geen uitslag.
Staat ook bij:
[..]
Als je bedenkt dat F = ma en dus N = kg*m/s², en verder bedenkt dat de eenheid van m / C = seconden, dan kan je wel afleiden dat je C in N/m moet invullen en m in kg. Dit is echter niet zo eenvoudig dus je kan het beter onthoudenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 00:59 schreef MeScott het volgende:
De formule voor de veerconstante is F= C × u. Dus C= F / u. Als ik F in kN neem en u in mm, dan komt daar een heel laag getal uit (immers, je hoeft maar heel weinig kracht te zetten om een veer een paar mm uit te rekken). Je zit dan dus met een erg kleine C. Ga je dit getal verder gebruiken, bijvoorbeeld in de formule
T = 2pi sqrt (m / C) (trillingstijd van een massa-veersysteem berekenen)
dan heeft een kleine C dus invloed op de trillingstijd, die wordt daardoor groter. Voor in de tweede formule maakt het dus absoluut uit of C groot of klein is, en dat is weer afhankelijk van wat voor eenheden je hebt gebruikt om de C te berekenen. Mijn vraag was dus of je altijd goed zit (dus ook in eventuele 'vervolg'formules) als je de SI-standaardeenheden gebruikt. (Als ik binnenkort nog een vraag tegenkom waarbij ik zit te twijfelen tussen eenheden zal ik hier nog wel een keer posten, dan kan ik een concreet voorbeeld geven en misschien dat het dan duidelijker wordt.)
gek_kuikentje heeft mijn vraag eigenlijk beantwoord, alleen ik heb nog wel een wedervraag: gaat dat voor élke formule goed ? Is er geen enkele uitzondering waarbij je in plaats van met grammen kilogrammen moet gebruiken tijdens het berekenen o.i.d. ?
[insert mand waar Merkie door valt]quote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:11 schreef Merkie het volgende:
Als je bedenkt dat F = ma en dus N = kg*m/s², en verder bedenkt dat de eenheid van m / C = seconden
Hmm, zoals ik het altijd gezien heb :quote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:18 schreef Borizzz het volgende:
Door vijf punten kan een kegelsnede worden vastgelegd.
Maar hoe constueer je dan die kegelsnede?
Ik weet dat het bijv. om twee projectieve waaiers gaat met 2 toppen (2 toppen en 3 punten maakt samen de vijf punten voor een kegelsnede). Maar ik zie de constructiestappen niet.
Ik vrees dat ik je vraag eigenlijk nog niet goed genoeg snap.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 11:41 schreef Borizzz het volgende:
Bedankt voor het antwoord
met een waaier bedoel ik een bundel lijnen door een punt. Dit punt heet dan de top.
Als je twee waaiers (met elk drie lijnen door de top) hebt die je projectief verwant maakt, dan leg je hiermee 5 punten vast.
De vraag is nu hoe je vanuit dit gegeven een kegelsnede kunt vinden.
Wel, in het algemeen : als je twee waaiers van rechten hebt met verschillende toppen r en s, en er is een projectieve verwantschap tussen beide rechtenverzamelingen, dan bekom je een kegelsnede door elke rechte door r te snijden met de verwante rechte door s. Die snijpunten vormen samen de kegelsnede.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 11:55 schreef Borizzz het volgende:
Je kunt vertrekken vanaf de 5 vastgelegde punten.
Volgens mij krijg je:quote:Op zaterdag 10 mei 2008 17:44 schreef GlowMouse het volgende:
Lijkt me een slordigheidje.
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je:
238/94Pu -> 4/2He + 234/92U
234/92U -> 4/2He + gamma + 230/90Th
Dus, inderdaad, slordig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |