Gaat dat aan de rand van de platen ook goed?quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:01 schreef Niconigger het volgende:
In een homogeen elektrisch veld liggen alle veldlijnen even ver uit elkaar, veldsterkte is overal even groot en veldlijnen hebben overal dezelfde richting. En meestal ligt dat homogene elektrische veld tussen twee platen.
Ja, dat dacht ik ook maar ik vond het raar dat de twee apart staan in het Samengevat boekje.quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:01 schreef Niconigger het volgende:
In een homogeen elektrisch veld liggen alle veldlijnen even ver uit elkaar, veldsterkte is overal even groot en veldlijnen hebben overal dezelfde richting. En meestal ligt dat homogene elektrische veld tussen twee platen.
Maak altijd een tekeningetje waarin de krachten in evenwicht zijn. Dan zie je wat er aan de hand is.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:53 schreef Niconigger het volgende:bedankt, ik ga er gewoon van uit dat Fv=Fz dan komt het helemaal goed
Dat klopt. Had je ook de krachten getekend die de veren op elkaar uitoefenen? Dan kan je zien dat beide veren evenveel uitrekken.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:00 schreef Niconigger het volgende:
heb ik gedaan, de massa van de veer is verwaarloosbaar tov van de massa die eraan hangt (0,250 kg) dus dan geldt Fz=Fv
Dikgedrukte klopt niet meer bij twee veren naast elkaar. Ik zie trouwens dat de uitwijking verschilt per veer. Hangt de massa wel recht?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:04 schreef Niconigger het volgende:
@ Glowmouse: de massa van de veren is verwaarloosbaar, de massa die eraan hangt is (0,250 kg) --> Fz=2,4525 N, u is 7 en 10 cm.
Fv=Fz
Fz=C*u
C=Fz/u
C=2,4525/0,07 of 0,10 = 35 N/m of 24,5 N/m
of ben ik nu helemaal verkeerd bezig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |