abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58084427
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:15 schreef Cylon_nr13 het volgende:
Waar mensen vooral over klagen zijn flitspalen op een snelweg, de andere controles (binnen bebouwde komt ed.) worden over het algemeen best geslikt volgens mij.
[..]

Ik vind 660 euro voor zo een brute overtreding nog wel meevallen eigenlijk.
Er komt nog een punt bij op z'n rijbewijs gok ik zo, en eventueel een (on)voorwaardelijke rijontzegging, met evt de gevolgen voor zijn baan, dus dan komt het al wat meer in proportie toch? Maar goed, ik ben het met je eens dat het in dit soort gevallen ook wel echt pijn mag doen, zeker als je leest dat er al eerder dodelijke ongelukken zijn geweest daar.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 16 april 2008 @ 11:42:44 #152
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_58084895
Ja, zeker als ook nog eens blijkt dat het niet de eerste keer is en ook helemaal geen berouw of iets van toekomstige matiging toont. Kan niet zeggen dat men hier té streng is qua straffen. De pakkans is groot in Nederland, maar de straffen zelf vallen wel mee vind ik zelf.
pi_58085700
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:22 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Er komt nog een punt bij op z'n rijbewijs gok ik zo, en eventueel een (on)voorwaardelijke rijontzegging, met evt de gevolgen voor zijn baan, dus dan komt het al wat meer in proportie toch? Maar goed, ik ben het met je eens dat het in dit soort gevallen ook wel echt pijn mag doen, zeker als je leest dat er al eerder dodelijke ongelukken zijn geweest daar.
Die dodeliljke ongelukken zoals hier omschreven worden, zijn meestal door de bestuurder zelf. Bijv. drank & drugs.

OT: Ik heb nogmaals gebeld, echter nog steeds geen rijbewijs binnen.
En zonder rijbewijs raak ik mijn baan niet kwijt hoor, zal alleen veel moeten OV reizen, wat haast niet te doen is, dus wordt het een hotelletje op de kosten vd baas (wat wel vergoed wordt).
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_58085815
Ik zou je casus, zoals eerder al is gezegd, even posten bij flitsservice.nl. Jurdische medewerkers daar als tukker_pat en Barbertje kunnen je uitstekend helpen. Onder boetes uitkomen e.d. wordt lastig, maar de schade beperken kan altijd natuurlijk.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_58086183
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:20 schreef Chinless het volgende:

Die dodeliljke ongelukken zoals hier omschreven worden, zijn meestal door de bestuurder zelf. Bijv. drank & drugs.
Er kan wel iemand op de rechterbaan rijden onder invloed van drank&drugs, die zonder in zijn spiegels te kijken ineens zijn auto naar de linkerbaan gooit. En op die baan kom jij nu net aansjezen met 120 km/u.

Wie is de directe veroorzaker van het ongeluk? De bestuurder onder invloed. Maar door wiens schuld was het ongeluk zo ernstig dat alle inzittenden overleden? Jij. Als je netjes 50 had gereden waren jullie er misschien met blikschade afgekomen.
pi_58086499
quote:

Heb je dan het politieonderzoek van dat eerder geposte ongeluk op je tafel liggen dat je hiermee je eigen gedrag probeerd geod te praten.

Ik hoop van harte dat je je rijbewijs gewoon opnieuw mag gaan halen. Omdat je mijns inziens bewezen hebt dat je niet genoeg vaardigheden hebt om een rijbewijs te mogen hebben. En met rijvaardigheden bedoel ik niet alleen maar de controle over je auto hebben, maar ook voldoende verkeersinzicht te hebben dat je je aan snelheidslimieten dient te houden.
  woensdag 16 april 2008 @ 12:58:19 #157
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58086542
quote:

[..]

OT: Ik heb nogmaals gebeld, echter nog steeds geen rijbewijs binnen.
En zonder rijbewijs raak ik mijn baan niet kwijt hoor, zal alleen veel moeten OV reizen, wat haast niet te doen is, dus wordt het een hotelletje op de kosten vd baas (wat wel vergoed wordt).
Dus zullen we morgen maar alles toelaten behalve rijden met drank en drugs? Alle snelheidslimieten, inhaalverboden, 1 richtingsverkeer....toch maar gezeik. schaffen we gelijk die gordels ook maar af, dat knelt maar, en over 20 jaar blijkt vast dat je er eigenlijk kanker van krijgt, of dat je zaadproductie stuk gaat omdat ze je been afknellen....

Ik hoop dat ze je rijbewijs dus echt afpakken, jij bent zo'n figuur die hier niets van leert en binnen het jaar weer zo'n stunt uithaalt. Je hebt geluk dat je baas dat hotel vergoedt, een paar maanden OV'en met slechte verbindingen zou je heel mischien eens aan het denken zetten.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 16 april 2008 @ 13:05:33 #158
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_58086693
quote:
Te hard rijden waardoor je crasht en je motorblok tientallen meters weg wordt geslingerd, lijkt me toch in elk geval mede veroorzaakt door een te hoge snelheid. Dat zal niet zo snel gebeuren bij een gangetje van 50km/h.
Verder ligt een te hoge snelheid m.i. ook aan de bestuurder.

En ook meer OT: Ik ben bang voor je dat je je rijbewijs niet snel terugkrijgt. Op basis van je vorige flinke overschrijding zal de officier het waarschijnlijk tot de zitting vasthouden. (wat al snel een paar maanden gaat duren)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_58089196
ik heb niet hele topic gelezen, maar als TS registraties heeft van 30+km te hard in de afgelopen 3 jaar.... dan krijgt hij hem inderdaad echt niet zo even terug met een paar belletjes. Wordt dan toch echt zitting afwachten voor hem...
pi_58092930
Enige navraag gedaan.

Dit topic is een hoax.
Er is geen rijbewijs ingevorderd op dat traject sedert juli 2007.
Of het is nog niet in behandeling genomen.
pi_58099410
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:27 schreef MaGNeT het volgende:
Enige navraag gedaan.

Dit topic is een hoax.
Oh vertel.
Jij kan gwn in de systemen rondneuzen ofzo?

mafkees
  woensdag 16 april 2008 @ 22:45:36 #162
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58099740
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:27 schreef MaGNeT het volgende:
Enige navraag gedaan.

Dit topic is een hoax.
TS zegt al dat z'n rijbewijs nog niet binnen is op het kantongerecht. Dus lijkt me niet zo gek dat 't dan nog niet in behandeling is genomen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_58099909
quote:
Op woensdag 16 april 2008 15:07 schreef hiolpi het volgende:
ik heb niet hele topic gelezen, maar als TS registraties heeft van 30+km te hard in de afgelopen 3 jaar.... dan krijgt hij hem inderdaad echt niet zo even terug met een paar belletjes. Wordt dan toch echt zitting afwachten voor hem...
Mwah, dat doet die heer Spee op de televisie altijd wel aardig voorkomen dat dat zo is, maar in werkelijkheid krijg je je rijbewijs vrij gemakkelijk terug. Ondanks die eerdere registraties. Denk dat het wel mee zal vallen voor TS...

En onder bepaalde omstandigheden vind ik snelheid niet eens een grond om je rijbewijs in te vorderen eerlijk gezegd. Weet de omstandigheden van TS niet, maar ik zie wel eens dat het rijbewijs wordt ingevorderd op momenten dat de weg vrijwel leeg is en eigenlijk niemand last heeft van dat harde rijden. Volslagen belachelijk om dan rijbewijs in te vorderen. (en zeker op snelwegen niet)
pi_58100906
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:25 schreef vw_caddy het volgende:
Ik zou je casus, zoals eerder al is gezegd, even posten bij flitsservice.nl. Jurdische medewerkers daar als tukker_pat en Barbertje kunnen je uitstekend helpen. Onder boetes uitkomen e.d. wordt lastig, maar de schade beperken kan altijd natuurlijk.
Ik heb daar al wel gekeken en gelezen, maar zal hetoch even voorleggen bedankt !
  donderdag 17 april 2008 @ 08:49:13 #165
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_58104776
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef Accordtje het volgende:
En onder bepaalde omstandigheden vind ik snelheid niet eens een grond om je rijbewijs in te vorderen eerlijk gezegd. Weet de omstandigheden van TS niet, maar ik zie wel eens dat het rijbewijs wordt ingevorderd op momenten dat de weg vrijwel leeg is en eigenlijk niemand last heeft van dat harde rijden. Volslagen belachelijk om dan rijbewijs in te vorderen. (en zeker op snelwegen niet)
krijgen we die smoes weer..... Dus om 02.00 's nachts als de weg compleet leeg is, zouden er andere regels moeten gelden dan bv midden op de dag als het stervensdruk is?

Nee daar gaan we op vooruit in dit land... Accepteer je verlies gewoon als een man en gedraag je niet als een watje.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_58105285
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 14:07 schreef Chinless het volgende:

PS: andere vraag: Ik mag nog een lease auto gaan bestellen, weet iemand of je bij de Leasemaatschappij nog een beetje kan afdingen op de leaseprijs?

In wat voor een wereld leef je?
Een bedrijf met 3200 werknemers alleen al in NL heeft ongetwijfeld veel leaseauto's, dus ook vaste contracten met een leasemij.
En dan komt er een broekie van 24 nog ff korting bedingen op een (waarschijnlijk) instapmodelletje
Weet je wel zeker of je zelf de dealer mag uitzoeken? Vaak bepaalt de leasemij bij welke dealer de auto vandaan komt.
Als je inderdaad toch een korting bij de dealer krijgt, kun je daarvoor beter een toerenbegrenzer laten installeren
pi_58105382
quote:
Op donderdag 17 april 2008 09:24 schreef edraket31 het volgende:

[..]

In wat voor een wereld leef je?
Een bedrijf met 3200 werknemers alleen al in NL heeft ongetwijfeld veel leaseauto's, dus ook vaste contracten met een leasemij.
En dan komt er een broekie van 24 nog ff korting bedingen op een (waarschijnlijk) instapmodelletje
Weet je wel zeker of je zelf de dealer mag uitzoeken? Vaak bepaalt de leasemij bij welke dealer de auto vandaan komt.
Als je inderdaad toch een korting bij de dealer krijgt, kun je daarvoor beter een toerenbegrenzer laten installeren
Mhwa jongen we mogen auto uitkiezen naar keuze.
En ben er inmiddels achter, heb gewoon terug gemaild of het niet goedkoper kon en zowel Arval als ING gaven een leuke korting. Arval 18 euro per maand, ING 22 euro.

Dus opzich... ja het kan.
Dealer mag ik alleen kiezen afhankelijk van het merk, in dit geval een Toyota.. Ik mag bij Arval de dealer kiezen, ING doet het rechtstreeks bij de importeur.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:32:38 #168
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58106546
quote:
Op donderdag 17 april 2008 08:49 schreef karr-1 het volgende:

[..]

krijgen we die smoes weer..... Dus om 02.00 's nachts als de weg compleet leeg is, zouden er andere regels moeten gelden dan bv midden op de dag als het stervensdruk is?
Ja. 120 rijden op een lege snelweg is een stuk minder gevaarlijk dan midden in de spits. Als je dat niet eens snapt moet je misschien eens gaan nadenken over je hersencapaciteit.
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Weet de omstandigheden van TS niet, maar ik zie wel eens dat het rijbewijs wordt ingevorderd op momenten dat de weg vrijwel leeg is en eigenlijk niemand last heeft van dat harde rijden. Volslagen belachelijk om dan rijbewijs in te vorderen. (en zeker op snelwegen niet)
Ben het met je eens, maar helaas kijkt een rechter daar niet naar. Enige contextbeleving is een rechter vreemd: er wordt sec naar de overtreding gekeken.
Zerg schreef:
  donderdag 17 april 2008 @ 10:45:50 #169
153506 Captain_Fabulous
pi_58106782
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ja. 120 rijden op een lege snelweg is een stuk minder gevaarlijk dan midden in de spits. Als je dat niet eens snapt moet je misschien eens gaan nadenken over je hersencapaciteit.
[..]

Ben het met je eens, maar helaas kijkt een rechter daar niet naar. Enige contextbeleving is een rechter vreemd: er wordt sec naar de overtreding gekeken.
'Mastermind', gevoel voor humor heb je wel dat je je zo durft te noemen. Ten eerste, een leeg stuk weg? Ik heb de laatset jaren meerdere keren mensen opgehaald van de trein in Duitsland, en moest daarom dan om 4:00 vertrekken vanuit hilversum....zelfs toen nog geen echt leeg stukje weg gezien. Je bent NOOIT alleen op de weg, get over it. En als de rest van het verkeer verwacht dat ergens rond de 70 wordt gereden, is iemand die daar met 120 rondraust dus nog steeds gevaarliijk. En kom nou niiet met, dan moeten mensen 's avonfs maar beter uitkijken je kan toch verwachten dat ik me 's avonds niet aan de regels hou....
Ten tweede, wie gaat bepalen of de weg 'leeg' genoeg is om de snelheidslimieten te laten vallen? Als we dat zouden invoeren zouden mannetjes als TS en jij dus huiltopics openen over rechters die niet snappen dat julie toch zo veilig zijn als je te hard rijdt...losers.Rechters is context helemaal niet zo vreemd, ze kijken alleen ietsje verder dan jouw primaire behoeftebevrediging.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:47:04 #170
45722 Dromer
pi_58106802
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:32 schreef Mikkie het volgende:
Tja.. je zou weer kunnen stellen dat als een dombo midden in de nacht controle verliest en zijn wagen crashed op een lege snelweg, je mooi de lul bent als je 5 minuten later komt aankachelen en er bovenop knalt. Overdag in de drukte zie je tenminste nog zoiets aankomen. Dus of 's nachts scheuren zoveel veiliger is dan overdag? Kweetutnie.

edit: en laten we het alsjeblieft wat minder ad hominem spelen en niet over elkanders hersencapaciteit en geestelijke vermogens beginnen.
pi_58106841
Nou ik heb inmiddels weer gebeld met OvJ. Echte rnog steeds geen rijbewijs binnen.
Nu heb ik de politie in Tilburg gebeld, zij konden mij niet vertellen waar mijn rijbewijs is gebleven.

Wat is nu wijsheid? Het rijbewijs "verdwenen" laten of er achteraan blijven bellen.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:51:06 #172
45722 Dromer
pi_58106865
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:48 schreef Chinless het volgende:
Nou ik heb inmiddels weer gebeld met OvJ. Echte rnog steeds geen rijbewijs binnen.
Nu heb ik de politie in Tilburg gebeld, zij konden mij niet vertellen waar mijn rijbewijs is gebleven.

Wat is nu wijsheid? Het rijbewijs "verdwenen" laten of er achteraan blijven bellen.
Wachten tot je nooit meer iets hoort, aangifte doen van vermissing en een nieuwe aanvragen.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:53:53 #173
153506 Captain_Fabulous
pi_58106918
Zouden er politieagenten rond Tilburg zijn die rijbewijzen innnemen om eens goed te kunnen kwartetten?
  donderdag 17 april 2008 @ 11:02:24 #174
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58107083
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

'Mastermind', gevoel voor humor heb je wel dat je je zo durft te noemen. Ten eerste, een leeg stuk weg? Ik heb de laatset jaren meerdere keren mensen opgehaald van de trein in Duitsland, en moest daarom dan om 4:00 vertrekken vanuit hilversum....zelfs toen nog geen echt leeg stukje weg gezien.
Nee, nu heb je me. Je bent een paar keer naar Duitsland geweest, toen heb je geen lege weg gezien. Shit ja, dat ik daar niet aan gedacht heb, enkele van jouw ervaringen zijn natuurlijk representatief voor de rest van de wereld!
quote:
En kom nou niiet met, dan moeten mensen 's avonfs maar beter uitkijken je kan toch verwachten dat ik me 's avonds niet aan de regels hou....
Je moet geen woorden in m'n mond leggen of mijn woorden verdraaien. Het enige dat ik heb gezegd is dat 120 rijden in de spits gevaarlijker is dan 's avonds op een lege snelweg. Over beter uitkijken heb ik niets gezegd.
quote:
Ten tweede, wie gaat bepalen of de weg 'leeg' genoeg is om de snelheidslimieten te laten vallen? Als we dat zouden invoeren zouden mannetjes als TS en jij dus huiltopics openen over rechters die niet snappen dat julie toch zo veilig zijn als je te hard rijdt...losers.
Zoiets hoef je niet af te meten aan drukte op de weg, maar aan tijdstippen. Als de drukte op de weg het niet toelaat wordt snelheid vanzelf gereguleerd.
quote:
Rechters is context helemaal niet zo vreemd, ze kijken alleen ietsje verder dan jouw primaire behoeftebevrediging.
Ga jij dan maar eens met een willekeurig verhaal naar de rechter. Die zal zeggen 'dit en dit staat in de wet, punt uit.' "Ja maar meneer" zal dan echt niet helpen, aangezien contextbeleving persoonsgebonden en niet-bewijsbaar is.
Zerg schreef:
pi_58107174
quote:
Op donderdag 17 april 2008 10:51 schreef Dromer het volgende:

[..]

Wachten tot je nooit meer iets hoort, aangifte doen van vermissing en een nieuwe aanvragen.
Daarbij blijft bij voor de Politie toch ingevorderd.
Ik had begrepen dat ik na 10 dagen recht heb om hem terug te krijgen, alleen kom ik niet onder de straf (of geldboete) uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')