abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58212136
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:31 schreef An24 het volgende:

[..]

Heb het zelfde als chanty hoor. Ook een flinke drempel. Maar weet je wat het ook is. Als je al een tijdje bezig bent dan zie je (ik wel in ieder geval) zelf ook wel wat beter kan aan je foto's. Als ik ze plaats dan denk ik vaak: ja die kritische noot verwachtte ik al. Dat maakt het lastig om de meerwaarde van het plaatsen te bepalen. Natuurlijk wil ik dat mensen ook van mij plaatjes kunnen meegenieten, maar ik bemerk op fot dat dat soort respons vaak uit blijft.
Weet je wat het is met showcases naar mijn mening : sommigen posten al snel een case en doen dat om commentaar te krijgen (degene die nog niet zo lang bezig zijn met fotografie bv)
Anderen die wat langer bezig zijn met fotografie kijken secuurder naar de fotos die ze hebben gemaakt, en over het algemeen zijn die cases leuker om naar te kijken , omdat je eerder een goed commentaar kunt geven dan een negatief (=goedbedoelde kritiek)

Maar al met al ,als iemand de foto's die hij zelf gemaakt heeft ontzettend goed vind, die persoon kan dan ws ook minder goed tegen kritiek dan een beginner.
Het heeft denk ik ook een groot deel te maken met smaak

zelf ben ik bv geen fan van architectuurfoto's of sport foto's dus ik vind het dan ook moeilijk om dan op een showcase te reageren
(en doe dat dus dan eigenlijk ook niet )
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_58212686
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:41 schreef prupke het volgende:

[..]

Weet je wat het is met showcases naar mijn mening : sommigen posten al snel een case en doen dat om commentaar te krijgen (degene die nog niet zo lang bezig zijn met fotografie bv)
Anderen die wat langer bezig zijn met fotografie kijken secuurder naar de fotos die ze hebben gemaakt, en over het algemeen zijn die cases leuker om naar te kijken , omdat je eerder een goed commentaar kunt geven dan een negatief (=goedbedoelde kritiek)

Maar al met al ,als iemand de foto's die hij zelf gemaakt heeft ontzettend goed vind, die persoon kan dan ws ook minder goed tegen kritiek dan een beginner.

zelf ben ik bv geen fan van architectuurfoto's of sport foto's dus ik vind het dan ook moeilijk om dan op een showcase te reageren
(en doe dat dus dan eigenlijk ook niet )
Mja, ik probeer altijd wel iets te zeggen bij de showcases, maar ik durf ook gewoon te zeggen dat ik niets wil zeggen omdat ik van de foto's geniet en waarom ik dat doe. Dat is ook veel waard. En als ik ze niets vind doe ik mijn best om alsnog iets weer te geven, gewoon omdat iemand zijn best doet.

Over jezelf goed vinden en minder tegen kritief kunnen, zou zo kunnen zijn. Maar dat dit het verschil tussen beginners en gevorderden die zichzelf goed vinden weergeeft betwijfel ik. Ik kan mezelf gevorderd noemen, maar plaats zelf weinig omdat ik het nooit goed genoeg vind. Zonder zelfreflextie is het lastig om jezelf te blijven ontwikkelen. Maar of ik daar showcases voor nodig heb.....vraag ik me dus af.
pi_58212911
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:37 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat had ik wel door hoor
[..]

soms. soms is t ook wel een overload van een en dezelfde trand van dezelfde persoon
[..]

vind ik niet gek
[..]

ben ik met je eens
[..]

daar is ze niet de enige in
[..]

kloot
[..]

maar of je daarmee er ook voor zorgt dat er meer reacties komen? ben bang van niet
iets met de spijker op de kop tikken
  maandag 21 april 2008 @ 22:10:02 #279
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_58213025
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:27 schreef prupke het volgende:

[..]

@Chanty : waarom durf jij het niet zo goed aan dan een showcase???
[FOT FB] Voor complimentjes en aanbidding O-)
Zoals ik in de reactie hierboven al zei: ik heb gewoon het gevoel dat ik toch niet bij alle spiegelreflexfotografen in de buurt kan komen. Er is gewoon een hoop dat ik niet post, omdat ik weet dat het niet voldoet aan de kwaliteitseisen die hier soms voor mijn gevoel gesteld worden. Dan krijg je commentaar waarin ervan uit wordt gegaan dat je een spigelreflex hebt, en die heb je niet, dus je hebt ook niet altijd dezelfde mogelijkheden. Het is gewoon niet fijn om telkens uit te moeten leggen dat je cam bepaalde dingen gewoon niet aankan. Dus als ik denk te weten welk commentaar er komt, dan post ik al niet meer. Dat doe ik alleen als ik 200% achter mijn foto's sta en dan nog vraag ik iemand van fot op msn of diegene ze wel showcasewaardig vindt, uit "angst" iemand te vervelen met mijn foto's.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  FOK!fotograaf maandag 21 april 2008 @ 22:10:04 #280
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58213030
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:41 schreef prupke het volgende:

[..]

[..]
Tegen kritiek kunnen zit imo in de persoon, en niet in de kunde. Ik ken mensen die net beginnen en geen negatief woord kunnen aanhoren, en fotografen die zeer pro zijn, en die nog prima tegen commentaar kunnen. Het heeft te maken met het feit dat het 'gewoon' is dat men kritiek vaak niet los kan zien van de persoon, dus kritiek op een foto als persoonlijke aanval ervaren.

Ik vind het soms lastig om een showacase te beoordelen, omdat ik niet wil dat diegene de indruk krijgt dat het prut is. Ik denk alleen dat men meer leert van commentaar dan van 'mooi'. Zelf ben ik aan de ene kant te lui om te showcasen, en aan de andere kant wat An zegt, ik weet het vaak zelf ook wel, en dan ga je vaak in de hoek van smaak zitten.

Toch blijven showcases zoals pankpinther bijvoorbeeld deed, toch zeker leerzaam, al zijn te goed om echt technische verbeterpunten aan te geven.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf maandag 21 april 2008 @ 22:10:25 #281
73911 ultra_ivo
pi_58213044
Ik heb dit weekend 3 verschillende series geschoten. Van de Amstel Gold Race serie heb ik een Showcase gemaakt, de concertserie staat in het concertfototopic en het brevet hou ik denk ik buiten de series, die is eigenlijk alleen voor fietsers geschoten .
Meer variatie in de schowcases is idd prima maar of dat door iedereen gepruimd wordt is natuurlijk de vraag. Je levert natuurlijk geen constante kwaliteit dan, er zijn takken van fotografie die iemand natuurlijk beter kan dan andere takken van fotografie. En dat zul je zien in de kwaliteit van de showcase.
  maandag 21 april 2008 @ 22:16:49 #282
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_58213251
quote:
Op maandag 21 april 2008 19:55 schreef An24 het volgende:
Ondanks het mooie weer bijna het hele weekend binnen gezeten. Airwin dan wel gaat morgen of overmorgen flink zitten zwijmelen van trouwplaatjes

Hoop ik
Dat zal wel dit weekend worden. Eerder kunnen we het niet in ontvangst nemen...

En verder reactie via de mail voordat we weer in FOT FB aan de schandpaal mogen!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_58213369
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:10 schreef freud het volgende:

[..]

Tegen kritiek kunnen zit imo in de persoon, en niet in de kunde. Ik ken mensen die net beginnen en geen negatief woord kunnen aanhoren, en fotografen die zeer pro zijn, en die nog prima tegen commentaar kunnen. Het heeft te maken met het feit dat het 'gewoon' is dat men kritiek vaak niet los kan zien van de persoon, dus kritiek op een foto als persoonlijke aanval ervaren.
Ik vind het soms lastig om een showacase te beoordelen, omdat ik niet wil dat diegene de indruk krijgt dat het prut is. Ik denk alleen dat men meer leert van commentaar dan van 'mooi'. Zelf ben ik aan de ene kant te lui om te showcasen, en aan de andere kant wat An zegt, ik weet het vaak zelf ook wel, en dan ga je vaak in de hoek van smaak zitten.

Toch blijven showcases zoals pankpinther bijvoorbeeld deed, toch zeker leerzaam, al zijn te goed om echt technische verbeterpunten aan te geven.
bedoel je dat als iemand commentaar krijgt op een foto van een persoon (die ze ooit een keer irl hebben gezien) als persoonlijke aanval zien? (indien de kritiek negatief is heb ik het dan over he )

Ik geef als ik al commentaar geef op een foto , gewoon mijn mening van hoe ik de foto vind en niet om de persoon die hem gemaakt heeft
(als ik een foto zou beoordelen om wie hem gemaakt heeft zou dat ontzettend zwak zijn van mijn kant uit)
En als een persoon kritiek van mijn kant uit op zou pakken als persoonlijk (die ik dus ooit ontmoet heb ) dan is er iets goed mis met die persoon
pi_58214167
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:16 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dat zal wel dit weekend worden. Eerder kunnen we het niet in ontvangst nemen...

En verder reactie via de mail voordat we weer in FOT FB aan de schandpaal mogen!
Had het nog niet eens gezien! Ga gelijk ff reageren
pi_58214241
Hallo

Ik heb een leuk setje te koop staan!

Kijk op de volgende link:

[TK] MAMIYA M 645+Mamiya-Sekor C Lenzen (55+80mm f/2.8+150mm f/4

Ik weet niet wat ik er minimaal voor wil hebben, maar graag BIEDEN als je interesse hebt.

Groetjes, Cindy

[ Bericht 8% gewijzigd door Cin2502 op 22-04-2008 00:14:52 ]
Cin
pi_58214379
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:45 schreef Cin2502 het volgende:
Hallo

Ik heb een leuk setje te koop staan!

Kijk op de volgende link:

[TK] MAMIYA M 645+Mamiya-Sekor C Lenzen (55+80mm f/2.8+150mm f/4

Ik weet niet wat ik er minimaal voor wil hebben, maar graag BIEDEN als je interesse hebt (via de Prive Mail)

Groetjes, Cindy

[ afbeelding ]
pm werkt niet omdat die uitgeschakeld is
  FOK!fotograaf maandag 21 april 2008 @ 22:55:16 #287
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58214483
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:20 schreef prupke het volgende:

[..]

bedoel je dat als iemand commentaar krijgt op een foto van een persoon (die ze ooit een keer irl hebben gezien) als persoonlijke aanval zien? (indien de kritiek negatief is heb ik het dan over he )

Ik geef als ik al commentaar geef op een foto , gewoon mijn mening van hoe ik de foto vind en niet om de persoon die hem gemaakt heeft
(als ik een foto zou beoordelen om wie hem gemaakt heeft zou dat ontzettend zwak zijn van mijn kant uit)
En als een persoon kritiek van mijn kant uit op zou pakken als persoonlijk (die ik dus ooit ontmoet heb ) dan is er iets goed mis met die persoon
Nee, meer in het algemeen dat mensen kritiek vaak zien als een 'jij bent dom/ kan het niet/ ik ben beter' opmerking. En ik ben met je eens dat dat een teken is van onzekerheid.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_58214767
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:55 schreef freud het volgende:

[..]

Nee, meer in het algemeen dat mensen kritiek vaak zien als een 'jij bent dom/ kan het niet/ ik ben beter' opmerking. En ik ben met je eens dat dat een teken is van onzekerheid.
Dat ligt er misschien dan ook aan hoe het getypt wordt?!
(en ook met hoe men iets oppakt idd )

Maar soms word het zaakje ook ooit omgedraaid
redelijke prof post iets en als er dan comment op komt , word die kritiek weggewijft in de zin van : jij bent dom en je kan het zelf niet en ik ben heus wel beter dan jij .
pi_58215692
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:51 schreef prupke het volgende:

[..]

pm werkt niet omdat die uitgeschakeld is
Hee hoi, ik heb tekst van de advertentie inmiddels veranderd, toegevoegd zijn vraagprijs en mailadres.
Groetjes, Cindy
Cin
  dinsdag 22 april 2008 @ 07:48:28 #290
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58219133
Kwiebuske!!!
Heb je adres niet genoteerd op papier en 'er is wat gedoe met de pm'.
Hoe kan ik je nu bereiken?

[ Bericht 12% gewijzigd door dutchie op 22-04-2008 14:51:02 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_58219763
quote:
Op maandag 21 april 2008 18:48 schreef Chanty het volgende:
Drie prikken gehad... en overleefd Viel echt zoooo mee Bloedprikken is duizend keer erger.
En statistiekcijfer terug: 6,3
Ik ben zooooooo trots
Feli Goed gedaan
sorry...gisteravond niet online geweest, dus ik ben wat verlaat met de felicitaties
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_58219915
Goeiemorgen trouwens Ik ga zo weer de hele dag duits danwel zwitsers aanhoren Ben zo blij he... met een NL-talig forum
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_58219925
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 07:48 schreef dutchie het volgende:
Kwiebuske!!!
Heb je adres niet genoteerd op papier en 'er is wat gedoe met de pm'.
Hoe kan ik je nu bereiken?
Probeer het hier anders eens: dutchieapestaartjefokpuntnl.
niet

pm staat uit, komt misschien niet eens terug
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 22 april 2008 @ 09:16:35 #294
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58220129
quote:
Met de andere kant: http://fok.gmta.nl/ voor de volledigheid.

Ben benieuwd trouwens of PM terug komt. Was wel handig.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_58220729
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:16 schreef freud het volgende:

[..]

Met de andere kant: http://fok.gmta.nl/ voor de volledigheid.

Ben benieuwd trouwens of PM terug komt. Was wel handig.
correct, die had ik ook even moeten vermeldden

idd, maar ben bang van niet
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 22 april 2008 @ 10:00:40 #296
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58220945
Zie dat de link alweer inactief is. Was goed technisch onderbouwd verhaal.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:59:11 #297
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58222086
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:48 schreef kwiebuske het volgende:

[..]

correct, die had ik ook even moeten vermeldden

idd, maar ben bang van niet
Ja dus lekker wel
Heb het nu ouderwets met de hand met pen op papier geschreven. Moet nu alleen nog niet het briefje kwijt raken.
Als je niet lacht, ben je dood.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 22 april 2008 @ 11:02:41 #298
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58222162
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 10:59 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ja dus lekker wel
Heb het nu ouderwets met de hand met pen op papier geschreven. Moet nu alleen nog niet het briefje kwijt raken.
whiteboardmarker kopen en op de ruit schrijven
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 22 april 2008 @ 11:19:47 #299
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58222516
quote:
inmiddels doet hij t gewoon weer hier
errrug handig, heb ik de dingen die ik nog moest hebben ook maar even opgeschreven
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf dinsdag 22 april 2008 @ 11:40:59 #300
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58222954
* freud doet het hek bijna dicht...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: