Volledig mee eens. Ik heb zelf op dit moment een HP Compaq (zo'n business notebook). Deze voelt zeer degelijk aan in tegenstelling tot een Asus die ik ooit heb gehad. Asus is goedkoop in verhouding tot wat je krijgt (processor, videokaart, geheugen). Maar de kwaliteit van het geheel laat te wensen over.quote:Op maandag 14 april 2008 10:43 schreef Armageddon het volgende:
Mijn beste ervaringen zijn met HP en Toshiba en Lenovo (vroeger IBM) laptops. Compaq is opgegaan in HP trouwens.
Waarom? Omdat ik jaren op een technische dienst heb gewerkt waar ik die krengen repareerde. En inderdaad, Acer is bagger en Packard Bell zet zoveel software op een pc dat het ding niet meer vooruit te branden is.quote:Op maandag 14 april 2008 10:48 schreef brando het volgende:
En waarom?
Het punt is, ik ga een laptop kopen, maar er is gewoon teveel aanbod.
Ik wil me dus in eerste instantie even beperken tot 1 of 2 merken. Ik heb altijd een Packard Bell desktop pc gehad, en die leverde gewoon bagger-software erbij. Van iemand anders hoorde ik dat er bij Acer heel snel technische mankementen (knoppen los etc) zijn.
Zulk soort dingen dus...
Heb ik ook. Was 1 week na de garantie kapot. DVD rom niet meer herkend. Haarscheurtjes in het moederboard waardoor de usb conflicten opleverde (alles bevroor). Dus USB uitgeschakeld en hij doet het weer. Maar ja geen USB en DVDquote:Op maandag 14 april 2008 11:13 schreef Repeat het volgende:
deze modellen van HP dus, heb ik zelf ook. Die zijn goed.
[ afbeelding ]
De Pavilion of Compaq lijn is imo al minder.
Ik heb een Acer gehad waarbij ik zelf de voedingsadapter kapot heb weten te krijgen op het moederbord (vraag me niet hoe want dat weet ik niet... ben er wel trots opquote:Op maandag 14 april 2008 10:57 schreef plakkert- het volgende:
Acer zou ik zeer zeker niet doen, al is het maar om hun service. Die is echt om te huilen zo slecht.
Stuur je je laptop op met defect A, krijg je hem terug met defect B, enzovoorts.
Weet niet hoe het nu is maar een paar jaar geleden voelde het bij mij aan als brakjes. Die paarse VAIO modellen. Net speelgoed.quote:Op maandag 14 april 2008 11:15 schreef brando het volgende:
Kijk!
Hier kan ik dus wat mee![]()
Geen Acer, geen Asus.
Wat vinden we van Sony?
Bij mij is ook een aantal weken terug het moederbord vervangen ivm steeds vaker vastlopen bij het opstarten.quote:Op maandag 14 april 2008 11:16 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Heb ik ook. Was 1 week na de garantie kapot. DVD rom niet meer herkend. Haarscheurtjes in het moederboard waardoor de usb conflicten opleverde (alles bevroor). Dus USB uitgeschakeld en hij doet het weer. Maar ja geen USB en DVD
mijn ervaring is dat alles wel kapot gaat bij mij![]()
Maar dan is HP/compaq idd wel degene die het langst volhoudt
netjesquote:Op maandag 14 april 2008 11:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Bij mij is ook een aantal weken terug het moederbord vervangen ivm steeds vaker vastlopen bij het opstarten.
3 jaar garantie erbij, had em binnen een week weer terug, gemaakt, scherm gepoetst, toetsenbord gepoetst, toetsen van touchpad vervangen ivm beetje slijtage etc. Topservice.
Volgens mij betaal je voor design, net als bij apple.quote:Op maandag 14 april 2008 11:18 schreef Patjakker het volgende:
Sony maakt over het algemeens prima laptops, wel wat prijzig vaak.
Een MacBook is niet zo gek duur hoorquote:Op maandag 14 april 2008 11:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Volgens mij betaal je voor design, net als bij apple.
Welke mongool gaat er nou met een laptop in de jungle zitten.quote:Op maandag 14 april 2008 11:25 schreef Buschetta het volgende:
[..]
netjes![]()
Viel dat binnen je garantie ? Ik heb altijd zoiets van "ik kan hier nog op werken en als hij het echt begeeft dan koop ik wel een nieuwe"
Mijn vorige Compaq had ik 2 weken in de Jungle mee gezeten. Na 1 maand thuis bleek dat er allemaal insecten erin waren gaan wonenOok maar weggegooit. Ze zien je al aankomen bij de repair service
quote:Op maandag 14 april 2008 11:33 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Welke mongool gaat er nou met een laptop in de jungle zitten.
Design waarover is nagedacht...quote:Op maandag 14 april 2008 11:28 schreef DroogDok het volgende:
Volgens mij betaal je voor design, net als bij apple.
Dan moet je een Toughbook hebben, geen gewone laptop...quote:Op maandag 14 april 2008 11:43 schreef Buschetta het volgende:![]()
Ik had in mijn contract op laten nemen dat ik Youtube filmpjes moest kunnen kijken voordat ik uberhaupt in de Jungle ging zitten![]()
Je moet eens National Geographic kijken. Al die gasten hebben laptops bij zich
Inderdaad. Gaat ie met een normale laptop in de jungle zitten.quote:Op maandag 14 april 2008 11:51 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Deze kan blijven draaien tijdens dat er water overheen komt, kan je laten vallen
terwijl hij aanstaat zonder hem te beschadigen en is bestand tegen extreme
weersomstandigheden...
Jij mag je laten leiden door hetgeen wat jij belangrijk vind...quote:Op maandag 14 april 2008 13:06 schreef brando het volgende:
En nou ben ik een meisjeen vind ik de laptops van Fujitsu wel mooi. Mooier dan die van Sony (die iedereen mooi vindt, maar zo'n laklaag is toch ontzettend onhandig? Vette vingers enzo?)... ik mag me daardoor zeker niet laten leiden?
[offtopic]quote:Op maandag 14 april 2008 11:13 schreef Repeat het volgende:
deze modellen van HP dus, heb ik zelf ook. Die zijn goed.
[ afbeelding ]
De Pavilion of Compaq lijn is imo al minder.
Compaq bestaat niet meer Henk.quote:Op maandag 14 april 2008 14:41 schreef tgs. het volgende:
Dat gezegd hebbende: Hoe gaat het eigenlijk met de laptops van Compaq. Kan me nog herinneren dat jaren geleden iedereen wel met en Compaq liep omdat ze zo degelijk en betrouwbaar waren. Nu zie je ze nog amper. Iemand?
Hmmm, ja en nee. Compaq bestaat niet meer als merk. Wel kun je van HP laptops van het type Compaq kopen. Compaq is nu een produktlijn geworden onder het merk HP, meestal de betere machines overigens.quote:
Natuurlijk moet je dat met een objectief brilletje bekijken, kijk alleen maar naar de prijs, dequote:Op maandag 14 april 2008 18:31 schreef Wallinator het volgende:
Apple heeft de hoogste tevredenheidscijfers.
asus maakt dan ook veel laptops voor andere merken (o.a. apple en sony)quote:Op maandag 14 april 2008 19:58 schreef MrFl0ppY het volgende:
Weet niet wat mensen slecht vinden aan het Asus maar heb recent (tot 6 maanden geleden) 3 Asus laptops voor mensen besteld en die zijn echt goed en degelijk te noemen. Bovendien een super prijs/kwaliteit verhouding. Hier heb ik het dan over de F3 en F5 serie.
Daarnaast is de service gewoon goed te noemen. Out of the box komen ze trouwens met redelijk veel software maar niet zoals en HP die zo traag als stront wordt. Sinds dat ik een paar HP computers heb gefixt nooit meer iets van HP voor mij.
Je eerste quote gaat over zelfbouwers en je tweede quote is een comment op het artikel (over objectief gesproken?).quote:Op maandag 14 april 2008 19:17 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je dat met een objectief brilletje bekijken, kijk alleen maar naar de prijs, de
kwantiteit van de verkochte producten mbt support, en t gebruikersverschil tussen mac users
en pc/laptop users...
http://arstechnica.com/jo(...)-satisfaction-survey
"Of course, the survey is hardly scientific, and one wonders just exactly who the DIY types are rating when they complain about problems and tech support. "
"Of the Mac users I know, almost 100% of them use their machines to make a living, whether for creative purposes like photography, design, or development.
Of the PC users I know, almost 100% of them use their machines for email, games and web use. Of the PC users I know that use their PC for work, it's only because they were provided a PC at their workplace.
In my circle of the world, there are far more "email, web, vacation picture" PC users than Mac users. "
De eerste quote is van de gast die het artikel geschreven heeftquote:Op maandag 14 april 2008 20:30 schreef Wallinator het volgende:
Je eerste quote gaat over zelfbouwers en je tweede quote is een comment op het artikel (over objectief gesproken?).
Compaq is inderdaad geweldig.quote:Op maandag 14 april 2008 18:06 schreef Osramp het volgende:
[..]
Hmmm, ja en nee. Compaq bestaat niet meer als merk. Wel kun je van HP laptops van het type Compaq kopen. Compaq is nu een produktlijn geworden onder het merk HP, meestal de betere machines overigens.
apple heeft helemaal geen goede service. 1 jaar garantie en wil je meer dan kost je dat honderden eurosquote:Op dinsdag 15 april 2008 00:04 schreef B-FliP het volgende:
[..]
De eerste quote is van de gast die het artikel geschreven heeft
en zijn conclusie over de survey geeft...
Hij zegt daarna dat een ding wel objectief is, en dat zijn de gestegen verkoopcijfers...
De tweede quote is van een comment van iemand die een goed punt maakt...
So?
Ik zeg helemaal niet dat een Mac niet goed is ofzo hoor... Maar je kan bepaalde
dingen ook niet ontkennen zoals de dingen die ik eerder gezegd heb... Ook als
je geen Mac/OS nodig hebt betaal je meer voor een MacBook systeem dan als je
een gewone notebook koopt... De hardware die er tegenwoordig in zit is intel
based dus je kan de prestaties goed vergelijken... Dan is de prijsverhouding
toch uit balans... Wellicht is de service een deel van de prijs, maar ik vind dat
er nogal een prijskaartje aan hangt...
Ik kijk liever naar reviews van onafhankelijke mensen, reviews die duidelijk de
specifieke laptop op alles getest hebben en de resultaten laten zien...
Die één jaar is een richtlijn. De wettelijke garantie is twee jaar.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
apple heeft helemaal geen goede service. 1 jaar garantie en wil je meer dan kost je dat honderden euros
Kan wel zijn, maar ik noem dat dus geen service. En gelijk hebben is altijd nog iets anders dan gelijk krijgen, maargoed 2 jaar is idd wettelijk geregeld, maar maak dat een heldeskknurft maar eens wijs.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:27 schreef Wallinator het volgende:
[..]
Die één jaar is een richtlijn. De wettelijke garantie is twee jaar.
Lul niet zo slap man, Dell geeft volgens het boekje ook maar één jaar garantie. Twee jaar wettelijke garantie is twee jaar garantie, die krijg je gewoon. Alleen omdat het Apple is wordt er moord en brand geschreeuwd. In de praktijk valt het allemaal reuze mee, ik heb vorig jaar een 3-jaar oude Mac kosteloos laten repareren.quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:16 schreef Repeat het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar ik noem dat dus geen service. En gelijk hebben is altijd nog iets anders dan gelijk krijgen, maargoed 2 jaar is idd wettelijk geregeld, maar maak dat een heldeskknurft maar eens wijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |