Van der Wiel komt er wel weer bovenop. Held John is ook langdurig geblesseerd geweest.
quote:
Heitinga: 'Ik speel nooit meer tegen NAC'
03 jan 2003
Het is alweer drie maanden geleden dat Johnny Heitinga voor de tweede keer ernstig geblesseerd raakte. In de competitiewedstrijd tegen NAC scheurde de talentvolle verdediger de voorste kruisband van zijn linkerknie. Na een operatie in de Verenigde Staten, revalideert Heitinga sinds zeven weken in het KNVB sportcentrum in Zeist. ,,Ik moet hier doorheen", vat de Ajacied zijn gevoel kort samen.
De blessure van Heitinga kwam vijf weken nadat hij zijn vorige blessure te boven was gekomen. In november vorig jaar verdraaide Heitinga zijn knie een beetje tijdens de warming-up voor Ajax-NAC. Hij speelde de wedstrijd uit, maar hij bleef last houden van zijn gewricht. In april van dit jaar bleek een operatie nodig, want er zat een scheurtje in zijn meniscus. Het seizoen 2001-2002 was voor hem daardoor voorbij. Met frisse moed en helemaal fit begon Heitinga aan de voorbereiding op het huidige seizoen. Na wedstrijdritme opgedaan te hebben bij Jong Ajax was hij weer klaar voor de A-selectie. Hij ging mee naar Milaan voor het Champions-Leagueduel tegen Inter en speelde een helft tegen NAC. Zeven minuten voor tijd gebeurde het weer. Tijdens een sliding blesseerde hij zijn knie. Onderzoek in het ziekenhuis later wees uit dat de kruisbanden in zijn knie waren afgescheurd. Herstelperiode: zes tot negen maanden.
[...]
Ondanks de moeilijke periode die Heitinga doormaakt, klinkt hij opgewekt. ,,Ik ben hier nu zeven weken. Pas na een maand of drie verwacht ik dat het echt moeilijk wordt. Nu krijg ik nog veel aandacht, ik denk dat dat zal afnemen. Bovendien heb ik ook nog geen ‘slechte dag’ gehad. Ik kan de handdoek wel in ring gooien, maar daar schiet ik ook niks mee op. Toch? Een ding weet ik wel zeker: ik speel nooit meer tegen NAC, echt niet.”