abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 april 2008 @ 09:26:09 #1
66825 Reya
Fier Wallon
pi_58037427
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws. Iedereen wordt welkom geheten.
pi_58037498
Wijblijvenhier.nl is het niet helemaal eens met een rechtsvonnis...
quote:
Deze rechtsverkrachting doet ons terugdenken aan het beruchte toetsingsarrest in de bezettingstijd van het hoogste Nederlandse rechtscollege dat een onderdeel vormde van een hardnekkig volgehouden rechterlijke collaboratie met de bezetter. De rechterlijke macht is met duizend vezels, aderen, bloedvaten en spieren verbonden met de samenleving en zweeft hier niet bovenuit. Rechters hebben dezelfde irrationele fobieën, angsten en antipathieën als de gemiddelde kermisklant en dit resoneert door in hun vonnissen.

Dat een rechtscollege nu, zoals het in de rechtswereld heet, om is en collaboreert met het agressieve spruitjespopulisme is geen laatste waarschuwing aan het Westen, maar een laatste waarschuwing aan de Moslims in dit land. Het werkelijke fascisme is bezig zijn jurisprudentiële spoorlijnen richting Auschwitz aan te leggen.
http://www.wijblijvenhier(...)an-de-Holocaust.html
  maandag 14 april 2008 @ 10:08:28 #3
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_58038130
Mooi geschreven stukje.

Het doet me een beetje denken aan het gebrei in colums van rechtsextremistische sites.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 14 april 2008 @ 10:24:45 #4
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58038428
quote:
Populist

Bert Wagendorp

We mogen hier dan eindelijk een paar veelbelovende populisten hebben, vergeleken met Silvio Berlusconi blijft het natuurlijk klein bier.

Berlusconi zit niet armzalig met filmpjes op internet te kloten. Hij maakt en toont elke film die hij wil op zijn eigen tv-zenders. Hij hoeft ook niet op een rondvaartboot vol vastgoedjongens, want hij heeft geld in overvloed en wel tien Kay van de Lindes.

Hebben wij ook een keer echte volksmenners, zijn het provinciale kneuterpopulisten. Maar ja, dat is nu eenmaal ons lot. En misschien verandert alles, want Wouter Bos, las ik in de krant, wil ook populist worden. Mark Rutte kan nu soms al behoorlijk populistisch uit de hoek komen: wij staan voor grote veranderingen.

Berlusconi werd hier bekend toen hij Gullit, Van Basten en Rijkaard naar AC Milan haalde. Populariteit bij het volk begint nu eenmaal in het voetbal. Daarna werd hij tv-tycoon en toen lag de macht voor het grijpen.

Voetbalvoorzitter, tv-tycoon, politicus: de moderne heilige drie-eenheid. En Berlusconi heilige drie-eenheid. En Berlusconi weet wie van de drie de belangrijkste is: afgelopen week beloofde hij Ronaldinho en Sjevtsjenko te zullen kopen voor Milan.

Zodoende heeft Berlusconi al bereikt wat Rita Verdonk alleen nog maar heeft geroepen: het premierschap, straks mogelijk voor de derde keer.

Dat is knap van een man die ervan wordt verdacht corrupt en frauduleus te zijn en die bovendien medeverantwoordelijk is voor grote economische misère.

Het zegt ook iets over Italië. Alles wat afgelopen zaterdag in het Vervolg stond te lezen over de kloof tussen de werkelijkheid van politici en die van hun kiezers – een kloof die gretig wordt gevuld door de populist – is in Italië sterker en heftiger aan de hand.

Alles is daar sterker en heftiger, de koffie bijvoorbeeld ook – daarom is het zo’n geweldig land. Straks treedt er het 62ste kabinet sinds WO II aan en hoewel Balkenende zijn best doet, zitten we nog lang niet op één per jaar.

Dat er overigens nog altijd Italianen naar de stembus gaan, is een groot wonder. Nergens in West-Europa is de burger zo door zijn bestuurders besodemieterd als in Italië, maar ze blijven rustig doorstemmen. Terwijl ze best weten dat ook de volgende uitverkoren politicus hun weer een oor zal aannaaien.

Dat weten de twee miljoen Nederlanders die op TON of PVV willen gaan stemmen volgens mij ook wel, maar de democratie verandert. Kiezen wordt uiting geven aan je weerzin, door te stemmen op politici die beweren dat ze de politiek ook weerzinwekkend vinden.

Het knappe van Berlusconi is, dat hij als populist in de kloof springt die hij als politicus mede heeft helpen creëren. Hij zorgt voor walging en afkeer, en profiteert er vervolgens handig van. Je moet er maar opkomen.

Wouter Bos lijkt nu dus iets soortgelijks van plan. Hij heeft in Engeland gezegd dat het tijd is ‘minder academisch en meer populistisch’ te worden. Dat klinkt volgens mij alweer veel te academisch, maar goed.

Ik zou Bos aanraden eerst maar eens steenrijk te worden, het voorzitterschap van Feyenoord binnen te halen en de Champions League te winnen, en RTL alsmede Italiaanse maatpakken te kopen. Daarna volgt de rest vanzelf en valt de macht als een rijp appeltje in zijn schoot.
het grote complot

[ Bericht 4% gewijzigd door Aoristus op 14-04-2008 11:35:02 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  † In Memoriam † maandag 14 april 2008 @ 12:53:19 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58041258
quote:
DEN HAAG - De PvdA eist een parlementair onderzoek naar de controles en regels waar leraren en zorgverleners constant aan moeten voldoen. Dat heeft Tweede Kamerlid Staf Depla van de partij maandag gezegd.

Volgens Depla zorgt de controledruk voor wantrouwen onder werknemers in het onderwijs, de ouderenzorg en de thuiszorg. Hij wil dit wantrouwen wegnemen door leraren en zorgverleners niet langer met onnodige regels op te zadelen.

De PvdA'er wil weten hoe het eigenlijk komt dat docenten en zorgverleners zich steeds moeten verantwoorden. Depla kiest voor een parlementair onderzoek, een iets minder streng instrument van de Tweede Kamer dan een parlementaire enquête.
http://www.nu.nl/news/152(...)ek_controledruk.html

Goh, Depla, hoe zou dat nou toch komen?
Carpe Libertatem
  maandag 14 april 2008 @ 13:50:09 #6
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58042292
quote:
Op maandag 14 april 2008 09:30 schreef Autodidact het volgende:

Als ze zelfs de linkse rechtelijke macht niet kunnen overtuigen...

Trouwens: Portishead Wat een plaat...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 14 april 2008 @ 13:58:09 #7
Stranger than fiction
pi_58042429
quote:
Op maandag 14 april 2008 13:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als ze zelfs de linkse rechtelijke macht niet kunnen overtuigen...

Trouwens: Portishead Wat een plaat...
De mp3 versie klinkt voor geen meter op m'n stereoset. Ik wacht nog op FLAC of 1:1
  maandag 14 april 2008 @ 14:05:26 #8
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58042564
quote:
Op maandag 14 april 2008 13:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De mp3 versie klinkt voor geen meter op m'n stereoset. Ik wacht nog op FLAC of 1:1
Het einde van Silence is vreemd abrupt... en de buren denken vast dat WO4 is uitgebroken bij Machine Gun.
  maandag 14 april 2008 @ 14:08:41 #9
Stranger than fiction
pi_58042621
MP3 maakt net teveel eenheidsworst van de lage tonen.
pi_58042638
quote:
Op maandag 14 april 2008 12:53 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/news/152(...)ek_controledruk.html

Goh, Depla, hoe zou dat nou toch komen?
Een parlementair onderzoek naar problemen veroorzaakt door het parlement werkt om de één of andere reden nooit.
  maandag 14 april 2008 @ 14:51:18 #11
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58043395
quote:
Op maandag 14 april 2008 14:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
MP3 maakt net teveel eenheidsworst van de lage tonen.
Moet je voor Ogg Vorbis gaan...
  † In Memoriam † maandag 14 april 2008 @ 15:03:06 #12
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58043638
quote:
(Novum) - De vergadercultuur binnen gemeenteraden kost bijna veertig miljoen euro per jaar. Gemeenteraadsleden besteden bijna eenderde van hun tijd, 31,9 procent, aan vergaderen. Dat meldt onderzoeksbureau Daadkracht uit Nijmegen maandag. Voor het onderzoek zijn 3360 raadsleden uit het hele land ondervraagd.

In 2002 werd het dualisme ingevoerd: een andere rolverdeling tussen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Het idee was dat raadsleden vanaf dat moment ten minste de helft van de tijd buiten het stadhuis zouden besteden aan contacten met burgers. Nu blijkt dat raadsleden tweederde van de tijd aan bestuurlijke activiteiten besteden en eenderde van de tijd aan volksvertegenwoordigende activiteiten. Van de respondenten geeft ruim zestig procent aan ontevreden te zijn met deze tijdsindeling.

Het onderzoeksbureau raadt gemeenten aan te experimenteren met de vijftig procentsnorm om te kijken of het überhaupt mogelijk is de helft van de tijd buiten het stadhuis door te brengen. Het dualisme houdt ook in dat tijdens raadsvergaderingen alleen nog over hoofdlijnen te spreken en niet op details in te gaan. Een onderzoek naar de inhoud van raadsvergaderingen zou duidelijk moeten maken of dit ook daadwerkelijk gebeurt.
bron

1/3 van de tijd vergaderen.
Carpe Libertatem
pi_58043641
.
pi_58043813
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Mooi geschreven stukje.
Nee, zelfs dat niet.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  maandag 14 april 2008 @ 15:14:38 #15
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_58043852
..
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 14 april 2008 @ 15:22:24 #16
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_58043982

Géén kloon van tvlxd!
pi_58044041
quote:
Op maandag 14 april 2008 09:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]

Het doet me een deugt dit soort gefrustreerde waanzin te lezen.
pi_58044085
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/201478/index.html

Kijk eens aan, de nieuw-realistische lijn breekt door.
pi_58044299
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58044387
quote:
Op maandag 14 april 2008 15:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/201478/index.html

Kijk eens aan, de nieuw-realistische lijn breekt door.
Helaas, ook dit is gefrustreerde waanzin.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_58044476
Bier.
pi_58044514
en tieten.
pi_58044544
Zaken waar moslims bang voor zijn.
  maandag 14 april 2008 @ 15:57:11 #24
Stranger than fiction
pi_58044565
OMG!!!!!!!

Levensgevaarlijke vleesballen.