abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58034805
Is er bij lease-auto;s ook zoiets als een eigen risico voor de gebruikers ervan?

Dus, stel, iemand denkt grappig te zijn en steekt je banden lek. Draait de leaserijder daarvoor op, of is dat voor risico van degene van wie je de wagen least? Of als iemand je wagen bekrast ofzo, zodat het ding overgespoten moet worden?
Of is dat weer afhankelijk van de verzekering van de auto?

Eigenlijk is de vraag dus: wat loop jij als leaserijder voor risico als er wat gebeurd met de leaseauto die jij ter beschikking hebt/krijgt maar waarbij jouw niets te verwijten valt.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_58036029
Als je ze zelf lek steekt, dan moet je er zelf voor op draaien
Vrijwilliger
pi_58036441
9 van de 10 x is er een eigen risico per schade geval, die de lease maatschappij doorberekent aan jouw werkgever, die dat dan vervolgens inhoudt van jouw salaris.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_58036471
quote:
Op maandag 14 april 2008 07:26 schreef JumpingJacky het volgende:
9 van de 10 x is er een eigen risico per schade geval, die de lease maatschappij doorberekent aan jouw werkgever, die dat dan vervolgens inhoudt van jouw salaris.
Dat dus.
Als het de schuld is van een ander dan heb je meestal ook geen eigen risico´s aangezien ze de schande verhalen op de andere partij.
  maandag 14 april 2008 @ 07:44:46 #5
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58036520
quote:
Op maandag 14 april 2008 07:33 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Dat dus.
Als het de schuld is van een ander dan heb je meestal ook geen eigen risico´s aangezien ze de schande verhalen op de andere partij.
NIet dus.... dit is zeker geen algemene regel. Het hangt volledig af van de lease overeenkomst die jij hebt met je bedrijf. Het ene bedrijf zal het eigen risico doorbelasten naar de medewerker, een ander bedrijf laat je er niet voor opdraaien.

Ik heb in het verleden voor een bedrijf gewerkt waarbij het zo was dat als de schade veroorzaakt werd op een werkdag, hij niet werd doorbelast.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_58036525
quote:
Op maandag 14 april 2008 07:44 schreef avotar het volgende:

[..]

NIet dus.... dit is zeker geen algemene regel. Het hangt volledig af van de lease overeenkomst die jij hebt met je bedrijf. Het ene bedrijf zal het eigen risico doorbelasten naar de medewerker, een ander bedrijf laat je er niet voor opdraaien.

Ik heb in het verleden voor een bedrijf gewerkt waarbij het zo was dat als de schade veroorzaakt werd op een werkdag, hij niet werd doorbelast.
Daarom zeg ik ook meestal.
pi_58036538
zei je niet.
A little bit hateful
  maandag 14 april 2008 @ 08:45:42 #8
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_58036927
Bij ons betaal je bij de tweede schade van het kalenderjaar 'pas' eigen risico.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_58039983
Grootste risico zijn de kosten die je mogelijk in je schoenen krijgt geschoven als je voor het aflopen van je leasecontract vertrekt bij je werkgever.
pi_58040659
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:44 schreef HarryP het volgende:
Grootste risico zijn de kosten die je mogelijk in je schoenen krijgt geschoven als je voor het aflopen van je leasecontract vertrekt bij je werkgever.
Nope, dat is geen risico. Die voorwaarden staan altijd vermeld in de lease overeenkomst tussen de werknemer en de werkgever. Zodra daar niets over vermeld staat, loop je ook geen risico op deze kosten.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  maandag 14 april 2008 @ 20:15:29 #11
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_58050037
quote:
Op maandag 14 april 2008 08:45 schreef Dromer het volgende:
Bij ons betaal je bij de tweede schade van het kalenderjaar 'pas' eigen risico.
Hier ook, en zelfs dan is het nog een kwestie van kijken per geval. Toen mijn auto total loss was (2e schade in dat jaar) hoefde ik het niet te betalen.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_58078769
Total loss is waarschijnlijk verzekeringskwestie.

Maar vernielingen enzo, inbraken, dat soort dingen. Geld daar een eigen risico voor, voor de leaserijder of het bedrijf dat de auto least?
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  woensdag 16 april 2008 @ 08:00:14 #13
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_58080837
quote:
Op woensdag 16 april 2008 00:02 schreef nachtdier2 het volgende:
Total loss is waarschijnlijk verzekeringskwestie.

Maar vernielingen enzo, inbraken, dat soort dingen. Geld daar een eigen risico voor, voor de leaserijder of het bedrijf dat de auto least?
Dat is, als je het laat repareren, toch net zo goed een verzekeringskwestie? Zelfde verhaal dan, dus..
Bij mijn bedrijf laten ze kleine schades (onder het eigen risico) niet repareren. Kleine krasjes etc.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 16 april 2008 @ 09:33:48 #14
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_58082146
Inbraken en ruit/koplampschade vallen bij ons niet onder eigen risico. Pas een nieuw achterruitje gehad ivm inbraak en iets later een nieuwe voorruit ivm doorgescheurd sterretje. En heb niets gekost
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  woensdag 16 april 2008 @ 22:34:39 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_58099453
Wat gebeurt er eigenlijk als tijdens een demonstratie je auto op z'n dak gelegd wordt? Afaik staat daar meestal een uitsluiting voor in de verzekeringsvoorwaarden, maar al keert de verzekering niet uit, dan vrijwaart je dat nog niet van een claim van je leasemaatschappij die graag een onverzekerde auto terug wil zien. Of vallen demonstraties en voetbalrellen niet onder wat in de voorwaarden als een "volksoproer" gezien wordt?
Vampire Romance O+
pi_58100200
quote:
Op maandag 14 april 2008 00:32 schreef nachtdier2 het volgende:
Eigenlijk is de vraag dus: wat loop jij als leaserijder voor risico als er wat gebeurd met de leaseauto die jij ter beschikking hebt/krijgt maar waarbij jouw niets te verwijten valt.
In principe hetzelfde als met je prive auto.

Indien aangetoond kan worden dat de schade door iemand anders is veroorzaakt, dan wordt de schade verhaald. Indien dat niet aangetoond kan worden dan komt de schade op "jouw naam". Heb jij dan een eigen risico per schade dan kan het je dus dat eigen risico kosten.
pi_58100325
quote:
Op maandag 14 april 2008 07:44 schreef avotar het volgende:

[..]

Dat hangt ook weer van het leasecontract af dat je bedrijf heeft met de LM. Als in het tarief al is inbegrepen dat er geen eigen risico is dan draai je daar uiteraard ook niet voor op.
  donderdag 17 april 2008 @ 10:56:20 #18
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58106957
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:34 schreef MouseOver het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als tijdens een demonstratie je auto op z'n dak gelegd wordt? Afaik staat daar meestal een uitsluiting voor in de verzekeringsvoorwaarden, maar al keert de verzekering niet uit, dan vrijwaart je dat nog niet van een claim van je leasemaatschappij die graag een onverzekerde auto terug wil zien. Of vallen demonstraties en voetbalrellen niet onder wat in de voorwaarden als een "volksoproer" gezien wordt?
Ik zou zeggen.. vandalisme.. en door de verzekering van de leasemaatschappij zal er dan een beroep worden gedaan op het waarborgfonds.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')