Dat dus.quote:Op maandag 14 april 2008 07:26 schreef JumpingJacky het volgende:
9 van de 10 x is er een eigen risico per schade geval, die de lease maatschappij doorberekent aan jouw werkgever, die dat dan vervolgens inhoudt van jouw salaris.
NIet dus.... dit is zeker geen algemene regel. Het hangt volledig af van de lease overeenkomst die jij hebt met je bedrijf. Het ene bedrijf zal het eigen risico doorbelasten naar de medewerker, een ander bedrijf laat je er niet voor opdraaien.quote:Op maandag 14 april 2008 07:33 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat dus.
Als het de schuld is van een ander dan heb je meestal ook geen eigen risico´s aangezien ze de schande verhalen op de andere partij.
Daarom zeg ik ook meestal.quote:Op maandag 14 april 2008 07:44 schreef avotar het volgende:
[..]
NIet dus.... dit is zeker geen algemene regel. Het hangt volledig af van de lease overeenkomst die jij hebt met je bedrijf. Het ene bedrijf zal het eigen risico doorbelasten naar de medewerker, een ander bedrijf laat je er niet voor opdraaien.
Ik heb in het verleden voor een bedrijf gewerkt waarbij het zo was dat als de schade veroorzaakt werd op een werkdag, hij niet werd doorbelast.
Nope, dat is geen risico. Die voorwaarden staan altijd vermeld in de lease overeenkomst tussen de werknemer en de werkgever. Zodra daar niets over vermeld staat, loop je ook geen risico op deze kosten.quote:Op maandag 14 april 2008 11:44 schreef HarryP het volgende:
Grootste risico zijn de kosten die je mogelijk in je schoenen krijgt geschoven als je voor het aflopen van je leasecontract vertrekt bij je werkgever.
Hier ook, en zelfs dan is het nog een kwestie van kijken per geval. Toen mijn auto total loss was (2e schade in dat jaar) hoefde ik het niet te betalen.quote:Op maandag 14 april 2008 08:45 schreef Dromer het volgende:
Bij ons betaal je bij de tweede schade van het kalenderjaar 'pas' eigen risico.
Dat is, als je het laat repareren, toch net zo goed een verzekeringskwestie? Zelfde verhaal dan, dus..quote:Op woensdag 16 april 2008 00:02 schreef nachtdier2 het volgende:
Total loss is waarschijnlijk verzekeringskwestie.
Maar vernielingen enzo, inbraken, dat soort dingen. Geld daar een eigen risico voor, voor de leaserijder of het bedrijf dat de auto least?
In principe hetzelfde als met je prive auto.quote:Op maandag 14 april 2008 00:32 schreef nachtdier2 het volgende:
Eigenlijk is de vraag dus: wat loop jij als leaserijder voor risico als er wat gebeurd met de leaseauto die jij ter beschikking hebt/krijgt maar waarbij jouw niets te verwijten valt.
Dat hangt ook weer van het leasecontract af dat je bedrijf heeft met de LM. Als in het tarief al is inbegrepen dat er geen eigen risico is dan draai je daar uiteraard ook niet voor op.quote:Op maandag 14 april 2008 07:44 schreef avotar het volgende:
[..]
NIet dus.... dit is zeker geen algemene regel. Het hangt volledig af van de lease overeenkomst die jij hebt met je bedrijf. Het ene bedrijf zal het eigen risico doorbelasten naar de medewerker, een ander bedrijf laat je er niet voor opdraaien.
Ik heb in het verleden voor een bedrijf gewerkt waarbij het zo was dat als de schade veroorzaakt werd op een werkdag, hij niet werd doorbelast.
Ik zou zeggen.. vandalisme.. en door de verzekering van de leasemaatschappij zal er dan een beroep worden gedaan op het waarborgfonds.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:34 schreef MouseOver het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als tijdens een demonstratie je auto op z'n dak gelegd wordt? Afaik staat daar meestal een uitsluiting voor in de verzekeringsvoorwaarden, maar al keert de verzekering niet uit, dan vrijwaart je dat nog niet van een claim van je leasemaatschappij die graag een onverzekerde auto terug wil zien. Of vallen demonstraties en voetbalrellen niet onder wat in de voorwaarden als een "volksoproer" gezien wordt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |