Iemand die naar rechts kijkt, haalt informatie naar boven die hij daadwerkelijk mee heeft gemaakt.quote:Op zondag 13 april 2008 22:29 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Dit is wel interessant![]()
Volgens mij kijken mensen als ze liegen naar links. Heb het ooit ergens gelezen waarom dat is maar weet het niet meer
Achterste voren? Dat ga je toch niet aan iemand vragen..quote:Op zondag 13 april 2008 22:11 schreef Locusta het volgende:
* Ogen draaien weg (weet alleen even niet meer naar links of rechts)
* Vraag iemand om het verhaal (dat je niet vertrouwd) achterste voren te vertellen (dus eind --> begin).
Mensen kunnen wel goed "vooruit verzinnen" maar het wordt een stuk moeilijker om een verhaal goed/kloppend te vertellen van het eind naar het begin.
* Tijdens het vertellen van een leugen kijken mensen vaak of niet in de ogen (wegkijken) of juist wel (strak aankijken).
* Iemand vertelt tijdens het verhaal opvallend veel (niets toe doende) details.
Etc.
Dit is vet!quote:Op zondag 13 april 2008 22:32 schreef Nosh het volgende:
Het is niet écht moeilijk om het gros van de ongeoefende leugenaars door te hebben, soms omdat het halfslachtig gebeurd (met de intentie dat jij doorvraagt), soms omdat het zo vaak gebeurd dat ieder beetje geloofwaardigheid toch allang weg is.
Maar wat punten:
Lichaamshouding is vaak 'defensief'. In elkaar gedoken, armen voor het lichaam, handen voor de mond, niet de ander aan durven kijken. De oogpupillen zijn ook kleiner, doordat het veel concentratievermogen vergt om je te focussen op je verhaal, de uitkomst ervan, en de manier waarop je het brengt.
Verder heeft iemand die liegt de neiging om sneller te gaan praten, om de indruk te wekken dat alle informatie alláng bekend is. In werkelijkheid is het vaak slechts een stukje zenuwachtigheid, en probeert zijn mond slechts de koortsachtig werkende hersenen bij te houden. Hetzelfde geldt voor het veranderen van onderwerp, of het eromheen praten.
En leugenaars zijn vaak charmeurs. Veel te vriendelijk dan de situatie vraagt, om te compenseren voor wat er op dat moment uit hun mond komt. Denk bijvoorbeeld aan een tweedehands autoverkoper die je nog nét niet zijn dochter aanbiedt, maar ondertussen net wel de kilometerteller een spin naar achter heeft gegeven.
Naar rechts vanuit zijn richting of rechts voor de andere die het verhaal aanhoort?quote:Op zondag 13 april 2008 22:34 schreef Nosh het volgende:
[..]
Iemand die naar rechts kijkt, haalt informatie naar boven die hij daadwerkelijk mee heeft gemaakt.
Iemand die naar links kijkt, construeert die informatie terplekke.
Dat verschilt, meestal is het idd links, maar als je zeker wilt zijn, moet je eerst iets vragen waar ze WEL de waarheid over vertellen en over na moeten denken (Dat nadenken is belangrijk)zodat jhe kan zien naar welke kant hun ogen draaien.quote:Op zondag 13 april 2008 22:29 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Dit is wel interessant![]()
Volgens mij kijken mensen als ze liegen naar links. Heb het ooit ergens gelezen waarom dat is maar weet het niet meer
Verschilt dus per mens? Kan het ook zo zijn dat het per situatie verschilt, dus de ene keer naar links en een week later weer naar rechts, allebei nadenken (waarheid)?quote:Op maandag 14 april 2008 09:01 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat verschilt, meestal is het idd links, maar als je zeker wilt zijn, moet je eerst iets vragen waar ze WEL de waarheid over vertellen en over na moeten denken (Dat nadenken is belangrijk)zodat jhe kan zien naar welke kant hun ogen draaien.
Als ze liegen draaien ze nl naar de andere kant.
Je komt ervaren over.quote:Op maandag 14 april 2008 09:05 schreef zquing het volgende:
De manier om te goed te kunnen liegen is om alles goed voor te bereiden. Zorg ervoor dat je de meest voorkomende symptonen ook laat zien als je gewoon de waarheid verteld. Weet hoe je bent als je aan 't liegen bent, zorg evoor dat je weet hoe je lichamelijk reageerd. Het belangerijkste is dat je, ookal weet je dat je niet de waarheid verteld, dat je volledig ervan overtuigd bent dat wat je aan 't zeggen bent de enige waarheid is.
Belangerijk is ook dat je weet tegen wie je liegt, vaak kan je aan de intonatie van de andere wel afleiden wat hij/zij denkt over wat je aan 't vertellen bent. Pas je manier van praten/doen aan hoe de andere persoon reageert.
Begin met kleine leugentjes die je glashard verteld, maar hou 't daarbij zodat als je een keer een grotere leugen vertellen moet het niet overkomt als een leugen. Hou je veel grote leugens dan komt er wel een moment dat de andere persoon je door zal hebben
Als ze het zelf niet in de gaten hebben niet. Anders kun je het manipuleren natuurlijk.quote:Op maandag 14 april 2008 09:06 schreef hsn het volgende:
[..]
Verschilt dus per mens? Kan het ook zo zijn dat het per situatie verschilt, dus de ene keer naar links en een week later weer naar rechts, allebei nadenken (waarheid)?
Interessant, welke boeken raad je mij aan om hier meer over te weten te komen?quote:Op maandag 14 april 2008 09:15 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Als ze het zelf niet in de gaten hebben niet. Anders kun je het manipuleren natuurlijk.
Verzinnen gebeurt in een ander deel van je hersenen dan je iets herinneren, daardoor kijk je een andere kant op.
Alleen werken niet bij iedereen de hersenen precies hetzelfde, waardoor het dus kan verschillen per persoon.
Geen idee, maar je kunt vast wel iets vindenquote:Op maandag 14 april 2008 09:37 schreef hsn het volgende:
[..]
Interessant, welke boeken raad je mij aan om hier meer over te weten te komen?
Nooit op bezoek geweest bij de technisch recherche merk ik al.quote:Op maandag 14 april 2008 08:50 schreef hsn het volgende:
[..]
Achterste voren? Dat ga je toch niet aan iemand vragen..![]()
Ik sla mijn ogen veel neer bij het praten, liegen of niet. Aankijken en praten tegelijk lukt me niet.quote:Op maandag 14 april 2008 08:52 schreef Karina het volgende:
Vooral dat laatste punt is voor mij inderdaad altijd een teken dat iemand liegt, te veel details opnoemen. En ogen neerslaan, dus je even niet aankijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |