Ja ik kom net thuis van werk, maar wat mij vanmiddag was overkomen vond ik wel beklagenswaardig. Ik werk in het weekend bij de AH als bijbaantje dus hier ergens in Amsterdam. Maar het fijne van de zondag is altijd dat er dan bijna geen drol komt ('t is Amsterdam dus dan weet je het wel) en ik dan lekker met mijn collega's kan kleppen en tegelijk wat geld kan verdienen. Ideaal toch?? Nee!!!
Een of andere jongen meende vanmiddag onze werkrust te moeten verstoren door het kopen van thee. Een lullig doosje, niet grote boodschappen ofzo.. nee echt zo'n pauper die kennelijk zijn hele maandloon heeft ingelevert voor een doosje thee. En dan ook niet normale thee, maar groene frikkin thee!!!
Ik zag hem al aankomen lopen met een loopje waar je elke homo op twintig kilometer afstand ziet aan komen, maar ik dacht laat ik het maar vriendelijk en snel afhandelen des te eerder is er weer de vreugd van het kwebbelen. Dus ik dacht laat ik maar 'goedemoggel' zeggen, dat vinden dat soort stumpers altijd leuk om te horen. Tsjah soms moet je je niveau wat aanpassen om ook dat volk te bedienen niet? Dus een brede glimlach kreeg ik voor mijn lopende band. Oh god dacht ik.. dit is vast zo'n kasthomo die nog niet door heeft dat hij homo is aangezien hij nogal wanhopig met me probeert te flirten maar dat het nogal pijnlijk overkomt.
Nouja, dus meneer gooit zijn hele beurs vol met stuivers bij mij over de toonbank, blijkt dat die achterdeurstamper tien cent te min heeft. Zegt die op een nogal nichterige giechelende toon : 'oops.. tien cent te min. Kan ik anders pinnen'. Ja daaaag!! straks zou hij er ook nog veertig minuten over dat pinnen doen terwijl ik een beetje hier van mijn rust zit te genieten. Dus ik zeg zo tegen hem met een glimlach die ik nog maar nauwelijks kon opentrekken 'laat die tien cent maar zitten... *daarna fluisterend* schrale dwerg"... Nou je had die kasthomo moeten zien, met een gare glimlach op zijn gezicht loopt hij met zijn doosje groene thee de deur uit...
Klacht 1: kasthomo's die mij proberen te versieren om zo nog het een beetje tegenover hun vrienden te verdoezelen
Klacht 2:paupers die alleen maar aan komen zetten met groene thee terwijl ik wel wat beters te doen heb.