Kort samengevat dat in Zuid-Amerika bij dat soort acties die rollen nooit in de fik gaan en dat er nu dus iemand iets te lang een aansteker bijgehouden heeft.quote:Op maandag 14 april 2008 14:12 schreef Jasza het volgende:
Considerato che in sudamerica i rotoli non hanno mai preso fuoco e che in olanda si siano incendiati giusto durante la partita tra squadre le cui tifoserie sono alquanto nemiche... beh, io direi che qualcuno aveva un accendino di troppo allo stadio...
Wat zegtie dude
Overigens is die kerel van de tv een enorme mongool. Gaat ie aan zijn kabel lopen trekken waardoor de halve boel over het reclamebord flikkert en het vuur nog groter wordt, en dat vlak voordat de spelers het veld op komen.quote:Tribunestoeltjes leken brandveilig
GRONINGEN - Bij tests op brandveiligheid hebben de tribunestoeltjes van het stadion van FC Groningen hoog gescoord. Volgens Frank Jacobs van adviesbureau DGMR zijn de stoelen vooraf uitgebreider getest dan normaal. ,,De ontstekingsbron moet zondag wel heel erg groot zijn geweest.’’
Jacobs adviseerde over brandveiligheid tijdens het ontwerp en de bouw van de Euroborg. ,,We hebben de plastic stoelen uitvoerig getest bij TNO in Rijswijk,’’ legt Jacobs uit. ,,We zijn hierin verder gegaan dan normaal, door ook een soort openhaardvuur met houten blokken onder de stoelen aan te steken. Het vuur sloeg zelfs hierbij niet over naar de andere stoelen.’’ Jacobs is blij dat ervoor gekozen was de stoelen zo uitvoerig te testen. ,,Anders had het allemaal nog veel erger kunnen zijn.’’
Hoewel in de voorschiften staat dat bij calamiteiten iedereen binnen zes minuten het stadion verlaten moet kunnen hebben, via looppaden en vier deuren in de hoeken, was dit zondag niet het geval. Omdat de evacuatie niet vlot verliep, vluchtte een aantal supporters in paniek het veld op. ,,In de ontwerpvoorschriften wordt echter geen rekening gehouden met blinde paniek,’’ legt Jacobs uit. ,,Dat gebeurt nooit bij ontruimingsberekeningen.’’
Op de getuigenverklaringen dat de nooddeuren niet open gingen reageert Jacobs: ,,Ik was er niet bij en buig me ook niet over de dagelijkse gang van zaken in het stadion, maar ik weet wel dat in de voorschriften staat dat de deuren zonder sleutel te openen moeten zijn.’’
(ANP)
Kabels redden zijn vak? Flikker toch op. Het is gewoon een opeenstapeling van fouten geweest.quote:Op maandag 14 april 2008 14:29 schreef Jasza het volgende:
Geef die gast van de TV nu maar de schuld, die probeerd ook alleen maar ze kabels te redden, dat is zijn werk, misschien niet slim maargoed.
Als die kabels in de hens gaan dan denk ik niet dat je veel ziet op TV.quote:Op maandag 14 april 2008 14:30 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel een vet beroep dan, kabelsredder
hooguit hoorde je tijdens de wedstrijd dan wat minder goed de Z-side en je mist beelden vanuit de goal zelf, verder waren het geen belangrijke kabels ofzo.quote:Op maandag 14 april 2008 14:32 schreef Jasza het volgende:
[..]
Als die kabels in de hens gaan dan denk ik niet dat je veel ziet op TV.
Alsof dat een prioriteit was...quote:Op maandag 14 april 2008 14:32 schreef Jasza het volgende:
[..]
Voor de tv is alles een prioriteit, wist je dat nog niet?quote:
het is ook niet dat hij echt zijn best doet om het niet verder uit de hand te laten lopen ofzo.quote:Op maandag 14 april 2008 14:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar het gaat ook wel ver om zo een deel van de schuld naar die kerel van de TV te schuiven.
Nu doordat die vent het stadion af liet fikken ook niet.quote:Op maandag 14 april 2008 14:32 schreef Jasza het volgende:
Tuurlijk is dat belangrijk.. ongelukken en leedvermaak betekenen hoge kijkcijfers..quote:
Dus die gast heeft het leven van 1000en mensen op het spel gezet op zijn eigen baan te redden, een beetje egoistisch vind je ook niet?quote:Op maandag 14 april 2008 14:40 schreef Jasza het volgende:
Voor de tv is alles een prioriteit, wist je dat nog niet?
Media enzo.
JE ZORGT NU DAT DIE KABELS VRIJ ZIJN VAN GEVAAR ANDERS VERLIES JE JE BAAN
quote:
Wat een bullshit. Op deze beelden is niet te zien wat hij doet. Lekker, zulke stemmingmakerij.quote:Op maandag 14 april 2008 14:48 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
"Ladies and gentlemen, we've got him!"
Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws(...)en_op_Youtube_update
quote:Het is natuurlijk mogelijk dat de man volstrekt onschuldig is en wat spullen uit het beginnende vuur heeft willen pakken.
quote:Op maandag 14 april 2008 14:57 schreef TerroRobbie het volgende:
Inderdaad, hij was vast zn broodtrommeltje vergeten ofzo.
precies en misschien had ie helemaal geen zin in een tosti..quote:Op maandag 14 april 2008 14:57 schreef TerroRobbie het volgende:
Inderdaad, hij was vast zn broodtrommeltje vergeten ofzo.
Valt wel mee denk ik en al is het zo dan nog wordt het voor de veiligheid van het publiek gedaan.. Maar wat ik weet van die doeken is dat ze geimpregneerd zijn. Denk alleen niet dat we voorlopig nog wc-rollen tegenkomen in de stadions.quote:Op maandag 14 april 2008 15:15 schreef dagizmo het volgende:
Wel mooi vertieft van Groningen. Alle tifo zal vanaf nu waarschijnlijk onder onmogelijke strenge regels moeten plaatsvinden.
Denk dat dit, icm de Ajax tribune brand, de doodsteek wordt qua tifo. Want ook alle doeken zijn immers brandbaar.
Overigens op het filmpje is wel duidelijk te zien dat die gast in het rooie shirt een vloeistof over de stoeljtes gooit. Dit kan water zijn, maar je ziet die 2 mensen achter hem gelijk al wegduiken, dus weten waarschijnlijk van meer.
Daarnaast ontvlamt ineens dat gebied bij hem, dat je er bijna(!) zeker van bent dat deze gozer het vuur heeft opgestookt met iets brandbaars.
Ik zeg: Groningen bedankt! Overigens wel erg jammer voor de mensen bij grun die er niets aan konden doen. Heel jammer.
Laat mij maar eens een screenshot zien van het feit dat hij iets vloeibaars gooit.... Weet zeker dat je mij deze niet kan geven. Het fimpje is erg onduidelijk. Je ziet inderdaad dat het flink fikt nadat hij wegloopt, maar leg maar eens een paar velletjes papier op het vuur en dan zie je hoe snel dit kan ontbranden. Oordeel dus niet over iets wat je niet zeker weet.quote:Op maandag 14 april 2008 15:15 schreef dagizmo het volgende:
Overigens op het filmpje is wel duidelijk te zien dat die gast in het rooie shirt een vloeistof over de stoeljtes gooit. Dit kan water zijn, maar je ziet die 2 mensen achter hem gelijk al wegduiken, dus weten waarschijnlijk van meer.
Daarnaast ontvlamt ineens dat gebied bij hem, dat je er bijna(!) zeker van bent dat deze gozer het vuur heeft opgestookt met iets brandbaars.
Nou schuddebuiken zeg.quote:Op maandag 14 april 2008 15:29 schreef ZoneKill het volgende:
Met Ajax toiletpapier krijgt u Groningen Brandschoon.
Ja, maar om meteen de schuld gedeeltelijk richting die vent te schuiven is wel heel vergezocht hoorquote:Op maandag 14 april 2008 14:32 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Kabels redden zijn vak? Flikker toch op. Het is gewoon een opeenstapeling van fouten geweest.
Gewoon die doeken impregneren er er is niets aan de handquote:Op maandag 14 april 2008 15:15 schreef dagizmo het volgende:
Wel mooi vertieft van Groningen. Alle tifo zal vanaf nu waarschijnlijk onder onmogelijke strenge regels moeten plaatsvinden.
Denk dat dit, icm de Ajax tribune brand, de doodsteek wordt qua tifo. Want ook alle doeken zijn immers brandbaar.
Ben ik dan de enige die niets duidelijks op dat filmpje ziet? Tja, er loopt een gozer naar toe en daarna loopt hij weer weg, maar ik kan niet zien wat die beste man daar doet hoor.quote:Overigens op het filmpje is wel duidelijk te zien dat die gast in het rooie shirt een vloeistof over de stoeljtes gooit. Dit kan water zijn, maar je ziet die 2 mensen achter hem gelijk al wegduiken, dus weten waarschijnlijk van meer.
Ik zeg: Groningen bedankt! Overigens wel erg jammer voor de mensen bij grun die er niets aan konden doen. Heel jammer.
Had hij geen jerrycan in zijn hand?quote:Op maandag 14 april 2008 15:51 schreef TerroRobbie het volgende:
Nee ik zie ook niks, ja hij doet iets... Maar wat. Sommigen zien er spiritus en al in
Hoe meer filmpjes je ziet hoe meer je je beseft dat het veel en veel slechter af had kunnen lopenquote:Op maandag 14 april 2008 17:03 schreef Prosac het volgende:
http://www.degroenehel.tv/view/876/midden-in-de-brandhaard/
Want er breekt zeker alleen brand uit als er Ajax-supporters zitten?quote:Op zondag 13 april 2008 21:26 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Bij PSV zit je dan echt als ratten in de val inderdaad. Zeker als die brand in het midden is. En bij Groningen waren we ook aardig de lul geweest. Klopt.
waarom kan ik bij degroenehel.tv altijd wel het filmpje zien als ik op een directe link als deze klik, maar als ik dan verder surf op de site krijg ik altijd het loginscherm te zien.quote:Op maandag 14 april 2008 17:03 schreef Prosac het volgende:
http://www.degroenehel.tv/view/876/midden-in-de-brandhaard/
Omdat ik graag wil dat je registreertquote:Op maandag 14 april 2008 18:28 schreef MaxPower het volgende:
[..]
waarom kan ik bij degroenehel.tv altijd wel het filmpje zien als ik op een directe link als deze klik, maar als ik dan verder surf op de site krijg ik altijd het loginscherm te zien.
ja en dan mijn e-mail voor marketingdoeleinden misbruiken zeker?quote:Op maandag 14 april 2008 19:00 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Omdat ik graag wil dat je registreert
Yeah rightquote:Op maandag 14 april 2008 19:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
ja en dan mijn e-mail voor marketingdoeleinden misbruiken zeker?
Relax dude, was een geintje. Heb me al geregistreerd.quote:Op maandag 14 april 2008 19:56 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Yeah right![]()
Enig idee hoeveel geld het me gaat kosten als ik iedereen onbeperkt filmpjes kan laten kijken.. als iemand heel graag filmpjes wil bekijken neemt deze de moeite wel om te registreren. Ik heb helaas geen youtube bandbreedte.
Ging ook over de brand, misschien kan je het ergens terug kijken geen ideequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |