abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58027725
Klopt het nou echt dat RTV Noord mensen opriep om met brandblussers naar de Euroborg te gaan?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_58027781
Nu krijg je weer van die zwaar overtrokken brandmaatregelen in ieder stadion natuurlijk.
  zondag 13 april 2008 @ 20:37:15 #53
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_58027935
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:27 schreef denthemen het volgende:
Klopt het nou echt dat RTV Noord mensen opriep om met brandblussers naar de Euroborg te gaan?
Vanaf de grachten in de Groninger binnenstad stonden er ook lange rijen mensen die emmertjes water richting de Euroborg doorgaven...
pi_58027989
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:29 schreef Morrigun99 het volgende:
Nu krijg je weer van die zwaar overtrokken brandmaatregelen in ieder stadion natuurlijk.
Vandaag is wel gebleken dat het niet zwaar overtrokken zal zijn
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zondag 13 april 2008 @ 20:52:20 #55
176521 Grulez
rasgroninger
pi_58028324
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:39 schreef denthemen het volgende:

[..]

Precies. Mooi zo'n opmerking die zichzelf meteen teniet doet.
pi_58028339
hoorde het in het uitvak , dacht eerst dat er nog doorgespeeld werd , maar nu is het nog even afwachten tot Woensdag.

Hoop niet dat het van invloed is op de rest van de tifo in Nederland ( al hebben we in Arnhem niet zo heel veel tifo of je verstaat er werplinten er ook onder ) maar het is toch altijd wel leuk om te kijken wat andere clubs er van hebben gemaakt.

Zou er eigenlijk niet aan moeten denken dat zoiets in je vak gebeurd , veel mensen op een kleine ruimte en je kanvaak niet snel weg.
pi_58028534
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:39 schreef denthemen het volgende:

[..]

Een volle brandblusser beschouw ik niet als "zwaar overtrokken" voor de duidelijkheid. Nee ik bedoel meer in de zin dat men in Nederland bij zo'n voorval altijd volledig in paniek raakt en overdreven reageert. Voorbeeld: geen folders, flyers, balonnen, lintjes, slingers, vlaggen, polyester enz. meer in het stadion.
pi_58028640
Drie minuten m'n reet met die brandweer.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_58028709
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:29 schreef Morrigun99 het volgende:
Wat kan daar nou overtrokken aan zijn?
pi_58028753
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:25 schreef rubbereend het volgende:
hoe kun je spelers nou in een kleedkamer laten wachten waar rooklucht hangt waardoor ze sowieso last van de luchtwegen krijgen. Wat een blunder had ze ergens anders alten wachten dan had de wedstrijd alsnog gespeeld kunnen worden
Ja dat snap ik eigenlijk ook niet echt , desnoods hadden ze in een of andere sponserruimte of perskamer ruimte gemaakt voor de spelers.
  zondag 13 april 2008 @ 21:12:15 #61
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_58028778
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:06 schreef kevin6188 het volgende:
Inderdaad.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_58028805
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:12 schreef Houniet het volgende:

[..]

Inderdaad.
Eerder gevalletje: boer zoekt brandslang.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_58028934
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:06 schreef kevin6188 het volgende:
Duurde het echt zo lang? Kan het niet zijn dat ze al vroeg bij het stadion waren, maar pas na lange tijd in het stadion?
pi_58028948
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Duurde het echt zo lang? Kan het niet zijn dat ze al vroeg bij het stadion zijn, maar pas na lange tijd in het stadion?
Twintig minuten minstens voordat de brandweer ging blussen.
pi_58029025
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:19 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Kunnen ze dat mooi meenemen in het onderzoek
pi_58029037
quote:

[..]

Wat al was er brand uitgebroken bij ons? hoeveel zouden er dan dood zijn gegaan?
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  zondag 13 april 2008 @ 21:22:24 #67
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_58029062
Ben ook weer terug.

Groningen is als club natuurlijk behoorlijk schuldig aan deze gang van zaken. Het opgefokte sfeertje vooraf ging nog (en het heikneuters-ontvangstcomité was weer heerlijk, volgens mij moesten in elke bus vijf man aan de beademing omdat ze bijna doodgingen van het lachen) en in het stadion was het natuurlijk helemaal koddig om dat groepje op de Z-side in hun stoere t-shirts te zien.
Mijn god, wat zijn ze diep gezonken daar zeg.

Het meeste zal trouwens wel gezegd zijn hierover, vond het overigens frappant dat veel supporters hun 'vluchtgedrag' richting het veld behoorlijk ver doorvoeren, en in hun haast om aan de brand te ontkomen moesten ze om hun leven te redden met hun middelvingers omhoog richting het uitvak rennen.

Groningen, wat een grap was het vandaag. Een 0-3 voor Ajax zou de enige rechtvaardige oplossing zijn, ik heb nl. echt geen trek om woensdag weer dat hele kenker-end af te leggen.
Gourmetten of steengrillen?
  zondag 13 april 2008 @ 21:24:00 #68
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_58029112
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:21 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Wat al was er brand uitgebroken bij ons? hoeveel zouden er dan dood zijn gegaan?
Ook interessant om daar eens over na te denken. Stel dat er brand uitbrak in het uitvak bij PSV ofzo, de gevolgen zouden niet te overzien zijn geweest. Denk dat het alleen bij FCG schort aan de brandveiligheid en vluchtwegen....
Gourmetten of steengrillen?
pi_58029206
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:24 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ook interessant om daar eens over na te denken. Stel dat er brand uitbrak in het uitvak bij PSV ofzo, de gevolgen zouden niet te overzien zijn geweest. Denk dat het alleen bij FCG schort aan de brandveiligheid en vluchtwegen....
Bij PSV zit je dan echt als ratten in de val inderdaad. Zeker als die brand in het midden is. En bij Groningen waren we ook aardig de lul geweest. Klopt.
pi_58029212
quote:

[..]

Al bedenk ik me ook net dat het kan liggen aan de informatievoorziening richting de brandweer. Ze zijn met Prio2 opgeroepen:
quote:
BRAN Pr 2 BUITENBRAND AFVAL
Dan kan ik begrijpen dat de brandweer niet zoveel haast heeft (meestal betreft het dan een afvalcontainer ofzo).
pi_58029281
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Al bedenk ik me ook net dat het kan liggen aan de informatievoorziening richting de brandweer. Ze zijn met Prio2 opgeroepen:
[..]

Dan kan ik begrijpen dat de brandweer niet zoveel haast heeft (meestal betreft het dan een afvalcontainer ofzo).
Dan nog. Er zijn hooguit drie brandweermannen tegelijk op het vak geweest, met een of hooguit twee slangen waar serieus water uitkwam. Niet voor niets laaide het vuur telkens weer op.
pi_58029388
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:28 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Dan nog. Er zijn hooguit drie brandweermannen tegelijk op het vak geweest, met een of hooguit twee slangen waar serieus water uitkwam. Niet voor niets laaide het vuur telkens weer op.
Dat neem ik Groningen nog het meest kwalijk. Als je dan bewust zoveel papier binnenlaat, zorg dan dat er veel brandweer en blussers paraat staan. In Italiaanse stadions is dat aan de orde van de dag: daar staan altijd van die grote tonnen waar brandend spul direct in wordt gekieperd, en lopen allemaal van die mensen met grijpers rond die brandend materiaal direct weghalen.
pi_58029413
Effectieve brandbeveiliging hoort gewoon in de kaartjesprijs verdisconteerd te zitten. Ik hoop dat de verantwoordelijke de bak in draait. Van een ongelukkig peukje en dan die hersenloze ziel de schuld in de maagsplitsen wordt niemand beter. Dit was gewoon NIET geregeld.
pi_58029438
quote:
Op zondag 13 april 2008 21:28 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Als de brandweer opgeroepen wordt voor een prio 2 melding, buitenbrand. Dan komen ze met 1 tankautospuit. Daar zitten maar 2 slangen hoge druk op ja. Dan ligt het toch aan de melding neem ik aan......
  zondag 13 april 2008 @ 21:33:48 #75
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58029458
de telegraaf is ook bezig met fijne stemmingmakerij.
quote:
De supporters van FC Groningen hebben zondagmiddag voor de wedstrijd Groningen - Ajax pallets vol wc-papier het stadion binnen gezeuld en het daarna aangestoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')