Vanaf de grachten in de Groninger binnenstad stonden er ook lange rijen mensen die emmertjes water richting de Euroborg doorgaven...quote:Op zondag 13 april 2008 20:27 schreef denthemen het volgende:
Klopt het nou echt dat RTV Noord mensen opriep om met brandblussers naar de Euroborg te gaan?
Vandaag is wel gebleken dat het niet zwaar overtrokken zal zijnquote:Op zondag 13 april 2008 20:29 schreef Morrigun99 het volgende:
Nu krijg je weer van die zwaar overtrokken brandmaatregelen in ieder stadion natuurlijk.
Precies. Mooi zo'n opmerking die zichzelf meteen teniet doet.quote:Op zondag 13 april 2008 20:39 schreef denthemen het volgende:
[..]
Vandaag is wel gebleken dat het niet zwaar overtrokken zal zijn
Een volle brandblusser beschouw ik niet als "zwaar overtrokken" voor de duidelijkheid. Nee ik bedoel meer in de zin dat men in Nederland bij zo'n voorval altijd volledig in paniek raakt en overdreven reageert. Voorbeeld: geen folders, flyers, balonnen, lintjes, slingers, vlaggen, polyester enz. meer in het stadion.quote:Op zondag 13 april 2008 20:39 schreef denthemen het volgende:
[..]
Vandaag is wel gebleken dat het niet zwaar overtrokken zal zijn
Wat kan daar nou overtrokken aan zijn?quote:Op zondag 13 april 2008 20:29 schreef Morrigun99 het volgende:
Nu krijg je weer van die zwaar overtrokken brandmaatregelen in ieder stadion natuurlijk.
Ja dat snap ik eigenlijk ook niet echt , desnoods hadden ze in een of andere sponserruimte of perskamer ruimte gemaakt voor de spelers.quote:Op zondag 13 april 2008 19:25 schreef rubbereend het volgende:
hoe kun je spelers nou in een kleedkamer laten wachten waar rooklucht hangt waardoor ze sowieso last van de luchtwegen krijgen. Wat een blunderhad ze ergens anders alten wachten dan had de wedstrijd alsnog gespeeld kunnen worden
Inderdaad.quote:Op zondag 13 april 2008 21:06 schreef kevin6188 het volgende:
Drie minuten m'n reet met die brandweer.
Eerder gevalletje: boer zoekt brandslang.quote:
Duurde het echt zo lang? Kan het niet zijn dat ze al vroeg bij het stadion waren, maar pas na lange tijd in het stadion?quote:Op zondag 13 april 2008 21:06 schreef kevin6188 het volgende:
Drie minuten m'n reet met die brandweer.
Twintig minuten minstens voordat de brandweer ging blussen.quote:Op zondag 13 april 2008 21:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Duurde het echt zo lang? Kan het niet zijn dat ze al vroeg bij het stadion zijn, maar pas na lange tijd in het stadion?
Kunnen ze dat mooi meenemen in het onderzoekquote:Op zondag 13 april 2008 21:19 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Twintig minuten minstens voordat de brandweer ging blussen.
Wat al was er brand uitgebroken bij ons? hoeveel zouden er dan dood zijn gegaan?quote:Op zondag 13 april 2008 21:19 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ook interessant om daar eens over na te denken. Stel dat er brand uitbrak in het uitvak bij PSV ofzo, de gevolgen zouden niet te overzien zijn geweest. Denk dat het alleen bij FCG schort aan de brandveiligheid en vluchtwegen....quote:Op zondag 13 april 2008 21:21 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Wat al was er brand uitgebroken bij ons? hoeveel zouden er dan dood zijn gegaan?
Bij PSV zit je dan echt als ratten in de val inderdaad. Zeker als die brand in het midden is. En bij Groningen waren we ook aardig de lul geweest. Klopt.quote:Op zondag 13 april 2008 21:24 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ook interessant om daar eens over na te denken. Stel dat er brand uitbrak in het uitvak bij PSV ofzo, de gevolgen zouden niet te overzien zijn geweest. Denk dat het alleen bij FCG schort aan de brandveiligheid en vluchtwegen....
Al bedenk ik me ook net dat het kan liggen aan de informatievoorziening richting de brandweer. Ze zijn met Prio2 opgeroepen:quote:Op zondag 13 april 2008 21:19 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Dan kan ik begrijpen dat de brandweer niet zoveel haast heeft (meestal betreft het dan een afvalcontainer ofzo).quote:BRAN Pr 2 BUITENBRAND AFVAL
Dan nog. Er zijn hooguit drie brandweermannen tegelijk op het vak geweest, met een of hooguit twee slangen waar serieus water uitkwam. Niet voor niets laaide het vuur telkens weer op.quote:Op zondag 13 april 2008 21:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Al bedenk ik me ook net dat het kan liggen aan de informatievoorziening richting de brandweer. Ze zijn met Prio2 opgeroepen:
[..]
Dan kan ik begrijpen dat de brandweer niet zoveel haast heeft (meestal betreft het dan een afvalcontainer ofzo).
Dat neem ik Groningen nog het meest kwalijk. Als je dan bewust zoveel papier binnenlaat, zorg dan dat er veel brandweer en blussers paraat staan. In Italiaanse stadions is dat aan de orde van de dag: daar staan altijd van die grote tonnen waar brandend spul direct in wordt gekieperd, en lopen allemaal van die mensen met grijpers rond die brandend materiaal direct weghalen.quote:Op zondag 13 april 2008 21:28 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Dan nog. Er zijn hooguit drie brandweermannen tegelijk op het vak geweest, met een of hooguit twee slangen waar serieus water uitkwam. Niet voor niets laaide het vuur telkens weer op.
Als de brandweer opgeroepen wordt voor een prio 2 melding, buitenbrand. Dan komen ze met 1 tankautospuit. Daar zitten maar 2 slangen hoge druk op ja. Dan ligt het toch aan de melding neem ik aan......quote:Op zondag 13 april 2008 21:28 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Dan nog. Er zijn hooguit drie brandweermannen tegelijk op het vak geweest, met een of hooguit twee slangen waar serieus water uitkwam. Niet voor niets laaide het vuur telkens weer op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |