Hoe kan je zo hypocriet zijn? Eerlijkheid is voor jou heel belangrijk, zolang het je maar uitkomt? De pijn is al geschied op het moment dat je een anders zoent, dat heeft niks met het moment van vertellen te maken. Geef nou maar toe dat het niet vertellen het voorkomen van problemen (relatiewijs) en pijn voor jezelf tot doel heeft en niet het voorkomen van pijn voor je vriend/vriendin.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:13 schreef GambitRS het volgende:
Heb niet echt alles gelezen, maar wil toch mijn wijze zegje doen![]()
Hou je echt van de ander, dan zeg je niets. Het is gedaan terwijl je dronken was en je hebt er vast ontzettend veel spijt van. Waarom zou je het de ander vertellen en haar of hem daarmee gruwelijk kwetsen? Als het niets betekende en het nog goed zit tussen jullie, accepteer dan dat je menselijk bent en dat je een grote fout hebt gemaakt. Leer ervan. Heb er spijt van. Maar doe de ander geen pijn.
En als je door je spijt signalen afgeeft en de ander vraagt er naar, zeg het dan. Eerlijkheid is voor mij heel erg belangrijk. Maar iemand pijn doen om de rede dat je een heele grote fout hebt gemaakt die je nooit meer zal doen en je gewoon van je schuldgevoel af wil en vergeven of gestraft wil worden zodat jij weer verder kan? Dat zou het mij niet waard zijn.
Bedankt voor je typische 'ik geloof je niet, want ik ben niet zo dus iedereen is niet zo' antwoordquote:Op donderdag 17 april 2008 01:27 schreef Franzsch het volgende:
[..]
Hoe kan je zo hypocriet zijn? Eerlijkheid is voor jou heel belangrijk, zolang het je maar uitkomt? De pijn is al geschied op het moment dat je een anders zoent, dat heeft niks met het moment van vertellen te maken. Geef nou maar toe dat het niet vertellen het voorkomen van problemen (relatiewijs) en pijn voor jezelf tot doel heeft en niet het voorkomen van pijn voor je vriend/vriendin.
Mooi voorbeeld, 3 x ik in het cruciale argument, en dat is precies waarom Gambit in mijn ogen groot gelijk heeft.... (zoals ik eerder in het topic al vergelijkbaar reageerde)quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:12 schreef Haushofer het volgende:
Ik zou het gelijk vertellen. Tenminste, heb zelf 1 keer met een ander meisje gezoend tijdens een relatie, en daar heb ik me achteraf zo kut over gevoeld dat ik me niet voor kan stellen dat het langer dan een week binnen zou blijven.
...
quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:13 schreef GambitRS het volgende:
Heb niet echt alles gelezen, maar wil toch mijn wijze zegje doen![]()
Hou je echt van de ander, dan zeg je niets. Het is gedaan terwijl je dronken was en je hebt er vast ontzettend veel spijt van. Waarom zou je het de ander vertellen en haar of hem daarmee gruwelijk kwetsen? Als het niets betekende en het nog goed zit tussen jullie, accepteer dan dat je menselijk bent en dat je een grote fout hebt gemaakt. Leer ervan. Heb er spijt van. Maar doe de ander geen pijn.
En als je door je spijt signalen afgeeft en de ander vraagt er naar, zeg het dan. Eerlijkheid is voor mij heel erg belangrijk. Maar iemand pijn doen om de rede dat je een heele grote fout hebt gemaakt die je nooit meer zal doen en je gewoon van je schuldgevoel af wil en vergeven of gestraft wil worden zodat jij weer verder kan? Dat zou het mij niet waard zijn.
Wat is het aan dat idee waar je niet mee kunt leven dan? Ik bedoel, ze zal voor jou ook wel met andere kerels gebatst hebben.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:12 schreef Haushofer het volgende:
Maar da's meer doordat ik niet goed met het idee kan leven, dan door hoe ik haar erover veroordeel.
Prachtige vergelijking, maar voor de kat in kwestie maakt het natuurlijk een groot verschil.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:33 schreef oddman het volgende:
OK.
Friek zegt dat als z'n vriendin vreemdgaat, het voor hem in één klap 100% over is.
[...]
Punt in dit geval is dat het niet per sé Friek hoeft te zijn die het hoort; als een vriend er achter komt weet Friek het ook, zijn vriendin hoeft het niet te vertellen. Kan ze beter wel doen, want hij kan het beter van haar horen - de relatie is toch al een Schrödinger's relatie, 'eigenlijk uit alleen weet men het niet'.
quote:Op donderdag 17 april 2008 17:18 schreef mgerben het volgende:
[..]
Prachtige vergelijking, maar voor de kat in kwestie maakt het natuurlijk een groot verschil.
Hij kan evengoed redeneren: Wat niet weet wat niet deert. De relatie is nog aan totdat zij het weet.
Dus niks Schrödinger. Als het (bijvoorbeeld) in een andere stad was (dan is het volgens de regels trouwens al niet eens meer vreemdgaan) met een buitenlands meisje (volgens de regels valt ook dat niet onder vreemdgaan) dat binnen 3 dagen vertrekt naar Antartica (nogmaals ...) , dan heeft het vertellen alleen maar een negatief effect. Zijn vriendin komt er toch nooit achter (en ook als aan die voorwaarde voldaan is is het geen vreemdgaan)
Regels over vreemdgaan:
1. Vreemdgaan moet je altijd vertellen. Maar:Het is geen vreemdgaan als het in een andere stad gebeurt. Het is al helemaal geen vreemdgaan als het in een ander land of op een ander continent gebeurt. Het is geen vreemdgaan als jij of zij dronken was. Het is geen vreemdgaan als er geen blijvende gevoelens bij komen.
[*] Het is geen vreemdgaan als het meisje een andere voornaam heeft dan je vriendin.Het is geen vreemdgaan als er geen kinderen of enge ziektes van komen. Het is geen vreemdgaan als je vriendin er niet achterkomt.
Dat zijn de regels. Daar kun je wel over klagen, maar dit zijn nu eenmaal de regels. Ik loop het niet te verzinnen ofzo.
quote:Op donderdag 17 april 2008 14:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat is het aan dat idee waar je niet mee kunt leven dan? Ik bedoel, ze zal voor jou ook wel met andere kerels gebatst hebben.
Je bedoelt dat we de golffunctie van Friek's vriendin haar toestand kunnen schrijven als superpositiequote:Op donderdag 17 april 2008 14:33 schreef oddman het volgende:
OK.
Friek zegt dat als z'n vriendin vreemdgaat, het voor hem in één klap 100% over is.
Daar heeft het vertellen op zich niets mee te maken. Als een boom valt in het bos en niemand is er om het te horen, maakt hij dan geluid?
Punt in dit geval is dat het niet per sé Friek hoeft te zijn die het hoort; als een vriend er achter komt weet Friek het ook, zijn vriendin hoeft het niet te vertellen. Kan ze beter wel doen, want hij kan het beter van haar horen - de relatie is toch al een Schrödinger's relatie, 'eigenlijk uit alleen weet men het niet'.
Hey, don't you go all mathematic on me, boy. Je weet best wat ik bedoel.quote:Op donderdag 17 april 2008 18:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je bedoelt dat we de golffunctie van Friek's vriendin haar toestand kunnen schrijven als superpositie
|Friek's vriendin> = a | Ze heeft het Friek verteld > + b | Ze heeft het Friek niet verteld >
waarbij |a|2 + |b|2 = 1
Ik weet het zo net nog niet
Nee.quote:Op donderdag 17 april 2008 01:27 schreef Franzsch het volgende:
[..]
Hoe kan je zo hypocriet zijn? Eerlijkheid is voor jou heel belangrijk, zolang het je maar uitkomt? De pijn is al geschied op het moment dat je een anders zoent, dat heeft niks met het moment van vertellen te maken. Geef nou maar toe dat het niet vertellen het voorkomen van problemen (relatiewijs) en pijn voor jezelf tot doel heeft en niet het voorkomen van pijn voor je vriend/vriendin.
Dat slaat dan weer nergens op imo, nuchter of niet HET KAN GEBEUREN.quote:Op donderdag 17 april 2008 09:54 schreef GambitRS het volgende:
[..]
Bedankt voor je typische 'ik geloof je niet, want ik ben niet zo dus iedereen is niet zo' antwoord![]()
Maar ik blijf bij mijn standpunt. Ik ben monogaam maar zelfs de paus is niet zichzelf als hij helemaal bezopen is. Het is dan niet zo dat je bewust ervoor kiest om voor lust te gaan, het is ook niet zo dat je relatie met je vriendin slecht is en dit gewoon het excuus is om het uit te maken, het is gewoon een situatie waarin je zonder dat je er wat aan kan doen best verkeerde dingen kan gaan doen. Als het gebeurd, leer dan van je fout.
Het is een ander verhaal als het gebeurd als je nuchter bent. En nee, mijn argument is niet dat bezopen mensen vreemd mogen gaanLeer dan eens lezen
![]()
Er bestaat niet voor niets een ontoerekeningsvatbaar term in het wetboek. Mensen zijn mensen, geen machines
Dat is niet waar.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:33 schreef oddman het volgende:
OK.
Daar heeft het vertellen op zich niets mee te maken. Als een boom valt in het bos en niemand is er om het te horen, maakt hij dan geluid?
Goedpraten?quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:35 schreef Garisson72 het volgende:
mooi hoe men zich hier in allerlei bochten wringt om te onderstrepen en goed te praten dat het vooral kán gebeuren...
it's like having the cake and eating it too!
plus dat ze daarna wél vergeving verwachten, want 'tsja ze waren fout, tsja dat kon gebeuren en wat kan ik er nu nog aan doen? Ik ben toch eerlijk geweest? Wat kun je nu nog meer van mij verwachten?'quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:21 schreef JamesBrownie het volgende:
Nee.
als je zelf met schulkdgevoelens rondloopt, ben JIJ degene die er last van heeft, en niet je partner.
als je het kunt verbergen zonder argwaan te wekken, kun je er beter zelf mee rond blijven lopen dan het 'af te [...]
Mensen biechten dingen ook op omdat ze zich niet schuldig meer willen(hoeven) voelen, dat is niet altijd, of misschien zelfs meestal niet, uit de goedheid van hun hart.
dit is dus exact wat ik hierboven bedoelde: men wil ergens de mogelijkheid hebben om vreemd te kunnen gaan, en in dit topic wordt aan verschillende scenario's geroken om dat te kunnen bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:52 schreef mgerben het volgende:
'Ja ik ben wel vreemdgegaan, tsja dat kan gebeuren, maar kijk eens hoe goed ik het probleem bij mijn partner dump! eerlijk ik ben!'.
Als je echt eerlijk was, was je niet vreemdgegaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |