quote:Op zondag 13 april 2008 16:13 schreef Sanderrrr het volgende:
Als m'n vriendin dat zou doen zou ik willen dat ze het de dag erna eerlijk opbiecht. En daarna kan ze d'r spullen pakken. [ afbeelding ]
Dus ze kan het beter niet zeggenquote:Op zondag 13 april 2008 16:13 schreef Sanderrrr het volgende:
Als m'n vriendin dat zou doen zou ik willen dat ze het de dag erna eerlijk opbiecht. En daarna kan ze d'r spullen pakken. [ afbeelding ]
Ik wist niet dat je polygaam was, mutsje.quote:Op zondag 13 april 2008 16:41 schreef MinderMutsig het volgende:
inmiddels zijn zowel ik als mijn partners volwassen genoeg om in te zien dat zulke dingen gebeuren.
Dus bij jou kan men terecht voor een abbonnement? Zeg maar.. een keer in de twee jaar is geoorloofd om jou iets te flikken.quote:Op zondag 13 april 2008 16:41 schreef MinderMutsig het volgende:
De situatie zoals in de OP geschetst zou voor mij geen reden zijn om het uit te maken. Misschien toen ik 12 was maar inmiddels zijn zowel ik als mijn partners volwassen genoeg om in te zien dat zulke dingen gebeuren. Als het een regelmatig terugkerend fenomeen was dan was het een ander verhaal.
quote:Op zondag 13 april 2008 16:41 schreef MinderMutsig het volgende:
De situatie zoals in de OP geschetst zou voor mij geen reden zijn om het uit te maken. Misschien toen ik 12 was maar inmiddels zijn zowel ik als mijn partners volwassen genoeg om in te zien dat zulke dingen gebeuren. Als het een regelmatig terugkerend fenomeen was dan was het een ander verhaal.
Juist, met zo'n streng verbod werk ik misschien wel geheimen in de hand. Ook geen prettig idee. Want de vraag is nog maar de vraag of iemand eerlijk is wanneer als diegene de reactie bij voorbaat al weet.quote:Op zondag 13 april 2008 16:52 schreef Xennia het volgende:
Daarnaast vind ik dat de bedrogene het recht moet hebben zich uit te spreken over de gevolgen van de ontrouw.
Dat was meer om de situatie te schetsen, maar ondanks dat wel mee eens.quote:Op zondag 13 april 2008 16:52 schreef Xennia het volgende:
Ik geloof er ook niet in dat je een perfecte relatie kan hebben en dan toch vreemd gaat. Ook met drank op doe ik geen dingen die ik eigenlijk niet zou willen.
Ja.quote:Op zondag 13 april 2008 16:58 schreef B1nulnul het volgende:
Is een keertje speeksel uitwisselen het waard om de relatie te verbreken?
Ja hoi, ik ook niet.quote:Op zondag 13 april 2008 16:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je polygaam was, mutsje.
quote:
Want dan heb je een relatie gebaseerd op leugens.quote:Op zondag 13 april 2008 16:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Dus ze kan het beter niet zeggen
Maar nu leg je de verantwoordelijkheid voor het verbreken van de relatie bij de bedrogene en dat is m.i. niet juist. Waarom zou je speeksel uitwisselen als je weet dat je daarmee je relatie op het spel zet?quote:Op zondag 13 april 2008 16:58 schreef B1nulnul het volgende:
Ik ken genoeg relaties waarin 1 van de 2 een keertje met een ander gezoend heeft, zonder dat die ander het weet. Desalniettemin zijn ze nog steeds gelukkig samen. Is een keertje speeksel uitwisselen het waard om de relatie te verbreken?
Ik zou het niet willen weten.quote:Op zondag 13 april 2008 17:28 schreef wannabeme het volgende:
In zo'n geval kun je, volgens mij, het beste nagaan wat je zelf zou willen als de rollen omgedraaid waren.
Voor mij is dat dus opbiechten.
Bij hemquote:Op zondag 13 april 2008 17:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Want dan heb je een relatie gebaseerd op leugens..
En een relatie gebaseerd op leugens is beter dan geen relatie met de kans dat er een volgende relatie zónder leugens 'langskomt'. [ afbeelding ]
(Shit hey.)
Ik snap dat nooit...
In de OP gaat het om een eenmalige gebeurtenis onder invloed van grote hoeveelheden drank waarbij de 'bedrieger' de controle over zichzelf kwijt was en zich achteraf pas realiseert wat hij of zij gedaan heeft. Daarbij is niet echt sprake van bewust speeksel uit willen wisselen.quote:Op zondag 13 april 2008 17:37 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar nu leg je de verantwoordelijkheid voor het verbreken van de relatie bij de bedrogene en dat is m.i. niet juist. Waarom zou je speeksel uitwisselen als je weet dat je daarmee je relatie op het spel zet?
Denk aan 8 a 10 uur non stop drinken, aan het einde rond de 18 uur wakker en over de hele dag 2 boterhammen en een cracker gegeten oid.quote:Op zondag 13 april 2008 17:53 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben nog nooit zo dronken geweest dat ik de controle over mezelf volledig kwijt was. Ik weet niet hoe dronken je dan moet zijn, maar eerlijk gezegd lijkt het me onzin.
quote:Op zondag 13 april 2008 18:01 schreef OldJeller het volgende:
Er wordt hier iets cruciaals buiten beschouwing gelaten, namelijk:
If you're too wasted too remember, it's not cheating. Because if you can't really remember it, it never really took place.
Misschien moet je dan gewoon niet zoveel drinken, maar da's weer een heel ander onderwerp.quote:Op zondag 13 april 2008 17:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Denk aan 8 a 10 uur non stop drinken, aan het einde rond de 18 uur wakker en over de hele dag 2 boterhammen en een cracker gegeten oid.
- 1L wijn
- 0.25 L safari
- 0.25 L amaretto
- 0.25 L pisang ambon
- 0.40 L rode vodka
- 10 biertjes
Ik ben dan wel van de kaart. Die hard drinkers natuurlijk niet.
Ik drink ook (bijna) niet meerquote:Op zondag 13 april 2008 18:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien moet je dan gewoon niet zoveel drinken, maar da's weer een heel ander onderwerp.
toch gaat er nog steeds een beslissing aan vooraf en kun je die nooit bij de drank leggenquote:Op zondag 13 april 2008 17:52 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
In de OP gaat het om een eenmalige gebeurtenis onder invloed van grote hoeveelheden drank waarbij de 'bedrieger' de controle over zichzelf kwijt was en zich achteraf pas realiseert wat hij of zij gedaan heeft. Daarbij is niet echt sprake van bewust speeksel uit willen wisselen.
Als ze er gelukkig van wordt om haar hele leven dan een leugen voor te houden dan wel ja.quote:Op zondag 13 april 2008 16:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Dan moet je toch een puber zijn? En zelfs toen ik puber was zou ik het om zoiets niet uitgemaken, en heeft mijn vriendje van toen dat ook nietquote:Op zondag 13 april 2008 18:39 schreef Isegrim het volgende:
Bij de meeste mensen zijn er geloof ik maar twee opties; a. verzwijgen en b. einde relatie.
Als het niet belangrijk zou zijn, of niet boeiend, zou je het elkaar dus ook makkelijk kunnen vertellen?quote:Op zondag 13 april 2008 18:33 schreef sigme het volgende:
Een relatie is niet gebaseerd op een leugen als er in de loop van de relatie wel eens iets plaatsvindt met de een dat de ander niet weet.
Je moet elkaar geen dingen verzwijgen die belangrijk zijn. Dus.. was het belangrijk? In de casus uit de OP niet.
Iets niet vertellen is geen leugen om wat je doet, maar wel over wat je bent.quote:Op zondag 13 april 2008 18:40 schreef sigme het volgende:
Een leugen voorhouden? Iets verzwijgen is geen liegen, en iets onbelangrijks is iets onbelangrijks. Je moet er domweg geen enorm geheim van maken.
Verzwijgen en vergeten, of als het nog onbelangrijker is (zoenen), vertellen en om lachen.
Ja. Je moet er geen gewicht aan verlenen dat het niet heeft.quote:Op zondag 13 april 2008 18:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als het niet belangrijk zou zijn, of niet boeiend, zou je het elkaar dus ook makkelijk kunnen vertellen?
Vind ik een vreemde gedachtegang. Je vertelt het eerlijk om van een schuld af te lossen, om te kijken wat de ander doet met die schuld. Die schuld ligt daarmee niet bij haar; je maakt het niet haar verantwoordelijkheid. Maar het is wel haar keuze of ze jou vergeeft of niet.quote:Op zondag 13 april 2008 18:35 schreef WalterSobchak het volgende:
Ik vind voor allebei wel wat te zeggen. Als het echt eenmalig is, en niet veel voorstelde, is het zonde om daar een goede relatie voor te beeindigen. Idee van mijn vriendin is dan, dat ik maar met een schuldgevoel moet rondlopen, en niet haar moet opzadelen met het probleem. Want dat is eigenlijk wat je doet, jij kan het niet meer handelen, en gaat over je geheim praten, om het gedeeltelijk bij de andere partij neer te leggen.
Natuurlijk kan ze het beter zelf zeggen, dan kan ze tenminste met haar spullen naar buiten lopen en dat is nog altijd beter dan naar buiten vliegen.quote:Op zondag 13 april 2008 16:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |