Hoi kinders van R&P!

Had laatst een discussie met iemand of het nu beter was om met een geheim/leugen te leven of juist helemaal eerlijk te zijn tegenover iemand. De casus is als volgt:
Je woont samen met iemand. Jullie hebben het goed voor elkaar: allebei afgestudeerd, goede baan, riant salaris, goed toekomstperspectief, geven veel om elkaar en de relatie en met als klap op de vuurpijl is het nog steeds spannend op zowel lichamelijk als geestelijk gebied. Allebei hebben jullie gewoon je eigen vrenden en je eigen leven. Kinderen zijn er nog niet, maar wie weet komen de koters nog wel in een glorieuze toekomst.
Op een avond besluit je te gaan stappen met wat vriend(inn)en. De drank vliegt er doorheen en binnen de kortste keren zie je het hele café dubbel. En dan als een donderslag bij heldere hemel gebeurd het: je gaat vreemd.

Het is een domme actie waarvan je direct al spijt hebt. Zo met je zatte kop iemand zoenen omdat je op dat moment de remmen iets teveel losliet. Door de alcohol verdronk je bij wijze van spreken is zijn o zo sexy borstkas of haar lekker dikke tieten, whatever turns you on.
De vraag is nu; wat doe je?

Vertel je het je partner eerlijk wat er gebeurd is die nacht of besluit je het geheim te houden? De eerste optie heeft natuurlijk als risico dat de relatie een goede klap te verduren krijgt, maar de tweede optie betekent dat je mag gaan leven met geheimen tegenover diegene waarvan je houdt. Een regelrecht dilemma.
TS begint:
Zelf ben ik nogal het type dat eerlijkheid erg belangrijk vindt en geheimen tegenover elkaar hebben me het ergste lijkt wat er is. Met een geheim moeten leven om zo een relatie te redden trek ik niet. Verder is het zo, in mijn belevingswereld althans, dat wanneer iemand vreemdgaat in een relatie, deze het geheid nogmaals zal doen in diezelfde relatie (wanneer hij standhoudt na het slippertje dus).
Wanneer mijn vriendin vreemd zou gaan (zoenen/neuken met de ander) ligt ze bij mij per direct uit. Van honderd procent vertrouwen daalt het in één klap terug naar nul en dan zal de relatie compleet opnieuw opgebouwd moeten worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2008 16:13:47 ]