abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58021705
Hoi kinders van R&P!

Had laatst een discussie met iemand of het nu beter was om met een geheim/leugen te leven of juist helemaal eerlijk te zijn tegenover iemand. De casus is als volgt:

Je woont samen met iemand. Jullie hebben het goed voor elkaar: allebei afgestudeerd, goede baan, riant salaris, goed toekomstperspectief, geven veel om elkaar en de relatie en met als klap op de vuurpijl is het nog steeds spannend op zowel lichamelijk als geestelijk gebied. Allebei hebben jullie gewoon je eigen vrenden en je eigen leven. Kinderen zijn er nog niet, maar wie weet komen de koters nog wel in een glorieuze toekomst.

Op een avond besluit je te gaan stappen met wat vriend(inn)en. De drank vliegt er doorheen en binnen de kortste keren zie je het hele café dubbel. En dan als een donderslag bij heldere hemel gebeurd het: je gaat vreemd. Het is een domme actie waarvan je direct al spijt hebt. Zo met je zatte kop iemand zoenen omdat je op dat moment de remmen iets teveel losliet. Door de alcohol verdronk je bij wijze van spreken is zijn o zo sexy borstkas of haar lekker dikke tieten, whatever turns you on.

De vraag is nu; wat doe je? Vertel je het je partner eerlijk wat er gebeurd is die nacht of besluit je het geheim te houden? De eerste optie heeft natuurlijk als risico dat de relatie een goede klap te verduren krijgt, maar de tweede optie betekent dat je mag gaan leven met geheimen tegenover diegene waarvan je houdt. Een regelrecht dilemma.

TS begint:

Zelf ben ik nogal het type dat eerlijkheid erg belangrijk vindt en geheimen tegenover elkaar hebben me het ergste lijkt wat er is. Met een geheim moeten leven om zo een relatie te redden trek ik niet. Verder is het zo, in mijn belevingswereld althans, dat wanneer iemand vreemdgaat in een relatie, deze het geheid nogmaals zal doen in diezelfde relatie (wanneer hij standhoudt na het slippertje dus).

Wanneer mijn vriendin vreemd zou gaan (zoenen/neuken met de ander) ligt ze bij mij per direct uit. Van honderd procent vertrouwen daalt het in één klap terug naar nul en dan zal de relatie compleet opnieuw opgebouwd moeten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2008 16:13:47 ]
pi_58021753
Iedereen heeft een andere waarheid, zolang je met de jouwe kan leven is er niets aan de hand.
  zondag 13 april 2008 @ 16:13:12 #3
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_58021833
Als m'n vriendin dat zou doen zou ik willen dat ze het de dag erna eerlijk opbiecht. En daarna kan ze d'r spullen pakken.
  zondag 13 april 2008 @ 16:33:52 #4
196697 Heathen.
Its No Game
pi_58022056
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:13 schreef Sanderrrr het volgende:
Als m'n vriendin dat zou doen zou ik willen dat ze het de dag erna eerlijk opbiecht. En daarna kan ze d'r spullen pakken. [ afbeelding ]
pi_58022164
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:13 schreef Sanderrrr het volgende:
Als m'n vriendin dat zou doen zou ik willen dat ze het de dag erna eerlijk opbiecht. En daarna kan ze d'r spullen pakken. [ afbeelding ]
Dus ze kan het beter niet zeggen
pi_58022206
De situatie zoals in de OP geschetst zou voor mij geen reden zijn om het uit te maken. Misschien toen ik 12 was maar inmiddels zijn zowel ik als mijn partners volwassen genoeg om in te zien dat zulke dingen gebeuren. Als het een regelmatig terugkerend fenomeen was dan was het een ander verhaal.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 13 april 2008 @ 16:44:01 #7
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_58022275
Als het zonder gevoel was. En eenmalig. En je wilt verder met je relatie.
Kun je het beter voor je houden. Dan is het jouw probleem, en niet dat van je partner.

maar dat vind ik
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_58022329
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:41 schreef MinderMutsig het volgende:
inmiddels zijn zowel ik als mijn partners volwassen genoeg om in te zien dat zulke dingen gebeuren.
Ik wist niet dat je polygaam was, mutsje.
  zondag 13 april 2008 @ 16:49:21 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58022436
Alcohol als excuus
Dat zou ik dus niet vertellen, als je dan iets wilt vertellen moet je echt een ander verhaal verzinnen en als je dan toch moet liegen.....

Niet vertellen dus.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58022517
Ik zou er niet mee kunnen leven dat mijn relatie bestaat door te bouwen op een leugen. Daarnaast vind ik dat de bedrogene het recht moet hebben zich uit te spreken over de gevolgen van de ontrouw en dat je de gevolgen moet dragen van je eigen keuzes. Ik geloof er ook niet in dat je een perfecte relatie kan hebben en dan toch vreemd gaat. Ook met drank op doe ik geen dingen die ik eigenlijk niet zou willen.
  zondag 13 april 2008 @ 16:52:14 #11
196697 Heathen.
Its No Game
pi_58022520
quote:
De situatie zoals in de OP geschetst zou voor mij geen reden zijn om het uit te maken. Misschien toen ik 12 was maar inmiddels zijn zowel ik als mijn partners volwassen genoeg om in te zien dat zulke dingen gebeuren. Als het een regelmatig terugkerend fenomeen was dan was het een ander verhaal.
Dus bij jou kan men terecht voor een abbonnement? Zeg maar.. een keer in de twee jaar is geoorloofd om jou iets te flikken.
pi_58022641
Je kan ook af hebben afgesproken dat zoenen niet onder vreemdgaan valt
  zondag 13 april 2008 @ 16:55:55 #13
105575 rakkertje
Als t donker wordt dan...
pi_58022649
quote:

Jij had een partner op je 12e
pi_58022664
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:52 schreef Xennia het volgende:
Daarnaast vind ik dat de bedrogene het recht moet hebben zich uit te spreken over de gevolgen van de ontrouw.
Juist, met zo'n streng verbod werk ik misschien wel geheimen in de hand. Ook geen prettig idee. Want de vraag is nog maar de vraag of iemand eerlijk is wanneer als diegene de reactie bij voorbaat al weet.
  zondag 13 april 2008 @ 16:58:02 #15
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_58022730
Ik ken genoeg relaties waarin 1 van de 2 een keertje met een ander gezoend heeft, zonder dat die ander het weet. Desalniettemin zijn ze nog steeds gelukkig samen. Is een keertje speeksel uitwisselen het waard om de relatie te verbreken? Die keuze moet misschien bij de bedrogene liggen, maar die wordt daar ook alleen maar ongelukkiger van waarschijnlijk.
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_58022744
Ik zou het meteen vertellen en het zou ook helemaal geen ernstige problemen opleveren.
pi_58022816
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:52 schreef Xennia het volgende:
Ik geloof er ook niet in dat je een perfecte relatie kan hebben en dan toch vreemd gaat. Ook met drank op doe ik geen dingen die ik eigenlijk niet zou willen.
Dat was meer om de situatie te schetsen, maar ondanks dat wel mee eens.
pi_58022867
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:58 schreef B1nulnul het volgende:
Is een keertje speeksel uitwisselen het waard om de relatie te verbreken?
Ja.
pi_58022872
--> R&L
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_58022930
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik wist niet dat je polygaam was, mutsje.
Ja hoi, ik ook niet.
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:55 schreef rakkertje het volgende:

[..]

Jij had een partner op je 12e
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58023486
In zo'n geval kun je, volgens mij, het beste nagaan wat je zelf zou willen als de rollen omgedraaid waren.
Voor mij is dat dus opbiechten.
Uitgesproken...
  zondag 13 april 2008 @ 17:31:03 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58023558
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Dus ze kan het beter niet zeggen
Want dan heb je een relatie gebaseerd op leugens. .
En een relatie gebaseerd op leugens is beter dan geen relatie met de kans dat er een volgende relatie zónder leugens 'langskomt'.
(Shit hey.)

Ik snap dat nooit...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58023606
Als het trouwens wel grote problemen zou opleveren (als mijn vriend me eruit zou schoppen dus), zou ik het evengoed vertellen. Ik ben niet in staat om te leven met drgelijke geheimen, zou mezelf helemaal opvreten.
pi_58023704
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:58 schreef B1nulnul het volgende:
Ik ken genoeg relaties waarin 1 van de 2 een keertje met een ander gezoend heeft, zonder dat die ander het weet. Desalniettemin zijn ze nog steeds gelukkig samen. Is een keertje speeksel uitwisselen het waard om de relatie te verbreken?
Maar nu leg je de verantwoordelijkheid voor het verbreken van de relatie bij de bedrogene en dat is m.i. niet juist. Waarom zou je speeksel uitwisselen als je weet dat je daarmee je relatie op het spel zet?
  zondag 13 april 2008 @ 17:42:57 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58023834
quote:
Op zondag 13 april 2008 17:28 schreef wannabeme het volgende:
In zo'n geval kun je, volgens mij, het beste nagaan wat je zelf zou willen als de rollen omgedraaid waren.
Voor mij is dat dus opbiechten.
Ik zou het niet willen weten. Ignorance is bliss.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')