Alle personen die betrokken zijn bij de organisatie van een wedstrijd zijn mede-verantwoordelijk.quote:Op zondag 13 april 2008 17:00 schreef twi het volgende:
Er is niet goed gereageerd door suppoosten, maar daar kun je echt de schuld niet bij leggen. Die mensen behoren alleen maar te anticiperen en zijn niet verantwoordelijk voor het veroorzaken van de brand.
Hoezo? Het is toch niet gisteravond aangestoken?quote:Op zondag 13 april 2008 17:06 schreef __________ het volgende:
Op tv vertelden ze dat er gisteravond 6000 rollen klaargelegd waren. Misschien is het wel zo veilig om gewoon een stapel pallets binnen de middencirkel op te stapelen de volgende keer?
Mede-verantwoordelijk is dan misschien inderdaad een mooie term, de hoofdverantwoordelijken blijven voor mij die fanatieke voetbalsupporters.quote:Op zondag 13 april 2008 17:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alle personen die betrokken zijn bij de organisatie van een wedstrijd zijn mede-verantwoordelijk.
Als je 6000 ongeïmpregneerde pleerollen laat aanrukken en er zelfs onder iedere stoel ééntje legt met een instruktie, dan hoef je geen helderziende te zijn om te bedenken wat er gaat gebeuren.
Leer mij de fanatieke voetbalsupporters kennen...
Je moet als organiserende partij toch wel een duidelijk plan voor zoiets klaar hebben liggen en je moet verder aan kunnen tonen dat er brandpreventiemaatregelen zijn getroffen. Kijk maar naar die brand in Volendam toen met die versiering die niet geimpregneerd was..quote:Op zondag 13 april 2008 17:06 schreef twi het volgende:
[..]
Als er iets vlam vat, is degene die het heeft aangestoken verantwoordelijk. Niet degene die het op tijd uit had kunnen maken. Die rollen moeten uberhaupt niet aangestoken worden, maar het is natuurlijk lekker makkelijk om alleen de organisatie erop aan te kijken in plaats van de mede-'supporters'.
Als je toch de hele nacht de tijd hebt heb je toch tijd genoeg om een stapel pallets te maken? Is nog gezellig ook, zo lekker rond het haardvuurke voetballen.quote:Op zondag 13 april 2008 17:07 schreef twi het volgende:
Hoezo? Het is toch niet gisteravond aangestoken?
Tuurlijk hebben de supporters ook schuld. Maar een situatie kan ontstaan, maar een situatie kan ook ontaarden. Het is de taak van een organisatie om dit laatste niet te laten gebeuren, omdat ze echt wel weten wat voor gekken er tussen lopen en wat er kan gebeuren.quote:Op zondag 13 april 2008 17:06 schreef twi het volgende:
[..]
Als er iets vlam vat, is degene die het heeft aangestoken verantwoordelijk. Niet degene die het op tijd uit had kunnen maken. Die rollen moeten uberhaupt niet aangestoken worden, maar het is natuurlijk lekker makkelijk om alleen de organisatie erop aan te kijken in plaats van de mede-'supporters'.
Ik heb nog eens gebeld. Hij heeft inderdaad niet gezien dat er peuken werden gegooid, maar vermoedde dat het brandje tussen boarding en tribune zo was ontstaan. Feit is wel dat de brand uitsloeg doordat de wc-rollen vanaf de tribune werden gegooid.quote:Op zondag 13 april 2008 17:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn die branden aangestoken.
Als geintje een sigaret er op gooien, levert niet dit resultaat op met brandhaarden op verschillende plekken.
Wat Cruoninga daarover dus beweert neem ik met een korreltje, nee, een groot brok zout...
Heb zelf ook wel eens wat stadionbrandjes meegemaakt in de Kuip en zo'n fikkie lgaat echt niet vanzelf aan en aat zich ook niet voorspellen.
heheh nee daar heb jij geen last van.quote:Op zondag 13 april 2008 17:08 schreef _Mike_ het volgende:
GRONINGEN HOOLIGANS KIJK ONS STOER ZIJN !!!!!
quote:Op zondag 13 april 2008 17:15 schreef Chadi het volgende:
Trouwens wat duurde het lang voordat de brandweer er was .. is het stadion wel veilig genoeg?
quote:Op zondag 13 april 2008 17:12 schreef Piles het volgende:
En de brandweer wordt gewoon met Prio 2 ter plaatse gevraagd, dus gepaste spoed zonder signalen![]()
P2000 Topic #8
Allemaal vermoedens dus. Ik ben erg benieuwd of die hele zooi is aangestoken, dat zullen we op korte termijn wel horen. Met een paar peukies krijg je die dingen niet in de fik.quote:Op zondag 13 april 2008 17:11 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Ik heb nog eens gebeld. Hij heeft inderdaad niet gezien dat er peuken werden gegooid, maar vermoedde dat het brandje tussen boarding en tribune zo was ontstaan. Feit is wel dat de brand uitsloeg doordat de wc-rollen vanaf de tribune werden gegooid.
Hoe dat eerste brandje ontstaan is zullen camerabeelden dan maar moeten uitwijzen.
Ik heb trouwens wel vaker daar kleine brandjes gezien in de Euroborg, veroorzaakt door peuken die van de tribune worden afgegooid. Het leek mij in eerste instantie ook best voorstelbaar dat iets brandbaarder materiaal dan de doeken die er normaal liggen dan vlam kunnen vatten.
quote:Op zondag 13 april 2008 17:13 schreef Chadi het volgende:
Dat kirijg je als je godenzonen tart![]()
god strafte onmiddelijk
Dat lijkt me wel. Er zijn in principe genoeg vluchtwegen (ook de weg naar het veld is i.t.t. sommige andere stadions niet afgesloten) maar dan moeten de uitgangen wel snel opengaan natuurlijk. Het stadion is vermoed ik wel veilig genoeg, maar FC Groningens calamiteitenplan niet.quote:Op zondag 13 april 2008 17:15 schreef Chadi het volgende:
Trouwens wat duurde het lang voordat de brandweer er was .. is het stadion wel veilig genoeg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |