?quote:
Dat is natuurlijk helemaal waar. De Euroborg is hier blijkbaar totaal niet op berekend. Als er meteen een brandslang beschikbaar was, had het het niet zo uit de hand gelopen. Nu kon het vuur en de bijbehorende rookontwikkeling zn gang gaan. En dan te bedenken dat de brandweer op een paar honderd meter gestationeerd is....quote:Op zondag 13 april 2008 16:50 schreef Py het volgende:
Hoe onnozel er gereageerd werd door de organisatie. Ze hebben de situatie totaal onderschat. Tis precies het optelsommetje van Grulez wat ze hadden kunnen zien aankomen.
Met een tuinslangetje uit de spelershome na 10 minuten aan komen kakken. Nooduitgangen die niet open gingen.
Wat een loser ben je toch ook als je daar zo rond springtquote:Op zondag 13 april 2008 16:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kijk eerst eens wat je quote, voordat je een reaktie plaatst...
Hier sluit ik me volledig bij aan.quote:Op zondag 13 april 2008 16:51 schreef MadMaster het volgende:
Reaktie op artikel Dagblad van het Noorden:
Ik kom net uit het stadion en erger me aan de tendens die hier te lezen is. Het is naast het onnozel gedrag van sommige supporters nog VEEL meer te wijten aan het argeloze gedrag van de suppoosten en de beveiliging.
Ten eerste.
De sfeeractie was vooraf bekend gemaakt dus dan tref je je voorzorgsmaatregelen mbt de gevaren. De brandjes onstonden een kwartier VOOR de wedstrijd.
Maw hoezo met 10 emmertjes water meerdere brandjes proberen te blussen in een sukkelig tempo. Pas 5 minuten voor de wedstrijd kwam er welgeteld één brandblusser aan te pas. Maar deze meneer in net pak kon dat echt niet aan.
Ten tweede
Zes personen stonden met een hark het veld leeg te ruimen en harkten de gegooide wc-rollen gewoon weer in de brandende massa! Je gaat toch verdorie de vuurtjes isoleren en niet extra aanwakkeren.
Ten derde, welke idioot in de organisatie van FC Groningen of KNVB laat de spelers het veld opkomen terwijl de brandjes nog niet zijn geblust.
Afgesproken is als sfeeractie dat de wc rollen het veld op worden gegooid als de spelers opkomen. Dus wat was het gevolg.. juist de wc-rollen vlogen branden weer terug de tribunen in!
En toen brak inderdaad de paniek uit.
Dat er toen mensen over de boarding was logisch. Je komt met moeite het vak uit als het moet.
Ik heb alles vanaf de langezijde aan de Z-side kant van dichtbij meegemaakt en stel GROTE vraagtekens bij het optreden van de FC Groningen als organisatie !!
KORTOM HET AMATEURISTICH GEDRAG VAN DE ORGANISTIE VAN DE FC GRONINGEN is wat mij betreft kwalijker dan het domme gedrag van supporters!
Dit maakt dat ik me niet veilig voel op de tribune!!
Het is zeker goed afgelopen. Even voorstellen dat er een gracht of hoog hek voor dat vak stond......quote:Op zondag 13 april 2008 16:50 schreef -Vaduz- het volgende:
Dan is het nog relatief goed afgelopen. Lege brandblussers en dichte deuren. Schandalig.
Dank je Cruoniga voor dit geschetste beeld.![]()
quote:Op zondag 13 april 2008 16:50 schreef Yeahinho het volgende:
Van iemand die er 3 rijen achter stond hoorde ik dat het aangestoken was.....
vind op zich wel drama dat het gebeurd is, zou niet weten of het echt aangestoken isquote:Op zondag 13 april 2008 16:59 schreef Cruoninga het volgende:
Nog even wat info:
Er was vooraf dus al een klein brandje. Net voor de opkomst van de spelers. Veroorzaakt door de eerste vooraf al gegooide wc-rollen en een paar peuken. Toen kwamen er een paar stewards aan met 3 emmers water om dat te blussen. Vervolgens waren ze zo slim om het aan te harken waardoor de brand weer opspeelde. Toen was er al een aardige rookontwikkeling. Vervolgens kwamen de spelers het veld op. Daarop werden dus alle rollen gegooid en barstte het vuur ineens los. De mensen op de eerste rijen hadden het idee te moeten rennen voor hun leven, maar die op hoger gelegen rijen hadden nog niets door en bleven aanvankelijk staan. Op de overloop achter de tribune vluchtte de ene helft naar links (richting straat) en de andere helft naar rechts (richting lange zijde). Het hek tussen noord (waar de brand uitbrak) en de lange zijde werd in eerste instantie dichtgehouden door de stewards van Groningen! Werd pas na paar minuten geopend.
Het schijnt op de eerste rijen wel heftig te zijn geweest.
was ook duidelijk te zien op Tele2, er lagen al een hele zooi pleerollen te smeulen voordat de echte sfeeractie begon.quote:Op zondag 13 april 2008 16:59 schreef Cruoninga het volgende:
Nog even wat info:
Er was vooraf dus al een klein brandje.
Klopt ook. Er is behoorlijke paniek geweest. De rookontwikkeling was enorm door die plastic stoeltjes. Die raakten in brand door het brandende pleepapier wat terug het vak in waaide. Ik heb mensen met brandwonden en in goudfolie verpakt afgevoerd zien worden. Traumaheli erbij.quote:Op zondag 13 april 2008 16:59 schreef Cruoninga het volgende:
Nog even wat info:
Er was vooraf dus al een klein brandje. Net voor de opkomst van de spelers. Veroorzaakt door de eerste vooraf al gegooide wc-rollen en een paar peuken. Toen kwamen er een paar stewards aan met 3 emmers water om dat te blussen. Vervolgens waren ze zo slim om het aan te harken waardoor de brand weer opspeelde. Toen was er al een aardige rookontwikkeling. Vervolgens kwamen de spelers het veld op. Daarop werden dus alle rollen gegooid en barstte het vuur ineens los. De mensen op de eerste rijen hadden het idee te moeten rennen voor hun leven, maar die op hoger gelegen rijen hadden nog niets door en bleven aanvankelijk staan. Op de overloop achter de tribune vluchtte de ene helft naar links (richting straat) en de andere helft naar rechts (richting lange zijde). Het hek tussen noord (waar de brand uitbrak) en de lange zijde werd in eerste instantie dichtgehouden door de stewards van Groningen! Werd pas na paar minuten geopend.
Het schijnt op de eerste rijen wel heftig te zijn geweest.
Juist wel, samen met de organisatie.quote:Op zondag 13 april 2008 17:00 schreef twi het volgende:
Er is niet goed gereageerd door suppoosten, maar daar kun je echt de schuld niet bij leggen. Die mensen behoren alleen maar te anticiperen en zijn niet verantwoordelijk voor het veroorzaken van de brand.
Tuurlijk zijn die branden aangestoken.quote:
quote:Negentien gewonden in Euroborg; wedstrijd afgelast
GRONINGEN - Er zijn zondagmiddag negentien gewonden gevallen in de Euroborg, waar FC Groningen tegen Ajax zou voetballen. De wedstrijd is afgelast.
FC Groningen-supporters gooiden voor aanvang van de wedstrijd rollen toiletpapier het veld op en die zijn in brand gestoken. Ook enkele stoeltjes in het stadion vatten vlam.
Door de enorme rookontwikkeling ontstond er paniek. Tientallen mensen sprongen het veld op. In totaal vielen er negentien gewonden. Drie van hen zijn naar het ziekenhuis gebracht. De meeste slachtoffers hebben rook ingeademd; één heeft lichte brandwonden. Naast ambulances was ook de traumahelikopter ingezet. De politie besloot de A7 tussen Westerbroek en het Europaplein af te zetten, zodat de slachtoffers snel naar het ziekenhuis konden. Nieuwsgierigen worden verzocht om niet naar het stadion te komen.
De wedstrijd FC Groningen-Ajax is afgelast. Volgens directeur Nijland van de FC is het onverantwoord om te voetballen. Een teneergeslagen Ron Jans liet weten ook totaal geen zin meer te hebben in de wedstrijd.
Radioverslag vanuit het stadion
RTVNOORD
Je ziet ook gewoon nog paar van die mongolen triomfantelijk met stukken wc-papier in hun handen staan zwaaienquote:
Als er iets vlam vat, is degene die het heeft aangestoken verantwoordelijk. Niet degene die het op tijd uit had kunnen maken. Die rollen moeten uberhaupt niet aangestoken worden, maar het is natuurlijk lekker makkelijk om alleen de organisatie erop aan te kijken in plaats van de mede-'supporters'.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |