De vorige x heeft RKC met een grote groep een paar man Haarlem aangevallen.. Dus dat wilde ze even rechtzetten.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:27 schreef Yeahinho het volgende:
Wat was de reden dat Haarlem bij RKC langs ging?
Als het 'zomaar' was, is het extra triest. Waarom niet Oss aanvallen (waar ze op bezoek waren), of Den Bosch?
Of in Oss en Den Bosch is de politie altijd hyperactief op wedstrijddagen en in Waalwijk niet.quote:Op woensdag 9 april 2008 01:39 schreef TerroRobbie het volgende:
Den Bosch durven ze niet en Oss blijkbaar ook niet.
Tegenwoordig ook niet meer, op de wedstrijden tegen Den Haag en Oss na wordt alles met een paar man platte pet afgedaan.quote:Op woensdag 9 april 2008 08:55 schreef DRD het volgende:
[..]
Of in Oss en Den Bosch is de politie altijd hyperactief op wedstrijddagen en in Waalwijk niet.
Dan kom ik volgend jaar weer lekker met de treinquote:Op woensdag 9 april 2008 16:21 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Tegenwoordig ook niet meer, op de wedstrijden tegen Den Haag en Oss na wordt alles met een paar man platte pet afgedaan.
.quote:Wederom klacht ingediend bij Nationale Ombudsman over machtsmisbruik politie
NAC-supporters hebben een klacht ingediend bij de Nationale Ombudsman over het optreden van de politie rond een voetbalwedstrijd. Deze keer betreft het klachten over het onder dwang laten fotograferen, het gebruiken van excessief geweld en het oneigenlijk toepassen van een noodbevel. Eerder dienden Feyenoord-supporters in 2006 en FC Den Bosch-supporters in 2002 al klachten in over gedragingen van de politie rond voetbalwedstrijden.
5 Februari 2008 heeft Alex Brenninkmeijer, de Nationale Ombudsman, bekendgemaakt een onderzoek in te stellen naar politieoptreden rond de voetbalwedstrijd Feyenoord-Ajax op 23 april 2006, waarbij ongeveer achthonderd mensen werden aangehouden.
Al op 6 april 2006 heeft de Ombudsman scherpe kritiek geuit op de wijze waarop agenten van het regionale politiekorps Gelderland-Midden op 23 februari 2002 na afloop van de voetbalwedstrijd Vitesse - FC Den Bosch tegen supporters van laatstgenoemde voetbalclub zijn opgetreden.
Het overgrote merendeel van voetbalsupporters heeft geen kwade bedoelingen. Er is geen verschil tussen hen en het winkelend echtpaar dat op dat moment ook door de stad loopt. Toch hebben voetbalsupporters geregeld de schijn tegen. De media zijn hieraan mede debet. En ondanks dat de politie de openbare orde moet bewaken, mogen supporters niet zonder meer over een kam geschoren worden. Voor de politie is het moeilijk om in een oogopslag in te schatten of er zich onder een bepaalde supportersgroep randfiguren bevinden. Zolang dit niet bewezen of concreet aan de orde is, mag de politie niet ingrijpen. Dan is er sprake van een 'preventieve charge'!
Het politiekorps Gelderland-Midden is 16 september 2006, voorafgaand aan de wedstrijd Vitesse-NAC Breda, opnieuw de fout ingegaan. Waar de op eigen gelegenheid naar Arnhem gereisde NAC- supporters op het gemak genoten van de zon, een drankje en een hapje op het Sint Jansplein in Arnhem, werd hun rust ruw verstoord door een charge van schreeuwende en met wapenstokken slaande agenten. Hierbij werd minstens een supporter, terwijl hij op de grond lag, in de rug geschopt en tegelijkertijd door meerdere agenten geslagen met wapenstokken.
Aangekomen bij het stadion werd van iedere supporter onder dwang een foto gemaakt waarbij het ID-bewijs naast het gezicht gehouden moest worden. Deze foto’s werden in een aantal gevallen gemaakt met mobiele telefoons door personen die zich niet wilden of konden identificeren als agent. Indien geweigerd werd de foto te laten nemen, zou men opgepakt worden.
Tot op heden is onduidelijk of deze foto’s inmiddels vernietigd zijn. Of, als dat niet het geval is, met welk doel zij bewaard zijn gebleven.
Waar men zich in politieregio Gelderland-Midden blijft verschuilen achter politiewet artikel 2, schreef een beleidsmedewerker van politieregio Midden-West Brabant ons: “Onderzoek leerde mij dat er landelijk geen wetgeving of reglementering ten grondslag ligt aan een dergelijke vastlegging van persoonsgegevens”.
In de klachtenprocedure die op deze gebeurtenissen volgde, is meerdere keren het noodbevel opgevoerd als excuus voor de gedragingen van de Arnhemse agenten en fotografen. In dit noodbevel wordt echter gesproken over “Al degenen die kennelijk behoren tot de supportersaanhang van NAC en dat door bijvoorbeeld kleding, uitrusting, gedragingen of anderszins kenbaar maken en op een of andere wijze de openbare orde verstoren of dreigen te verstoren”. Er was zeker sprake van NAC-supporters, maar dat werd niet kenbaar gemaakt door kleding, gedrag of op andere wijze. Daarbij was er al helemaal geen sprake van (dreigende) verstoring van de openbare orde. Er was dan ook geen enkele reden om dit noodbevel op deze mensen van toepassing te laten zijn.
Het wordt tijd dat de politie beseft dat voetbalsupporters ook rechten hebben. Dat ook voetbalsupporters recht op privacy en een grondrecht op onaantastbaarheid van het lichaam hebben en dat deze niet willekeurig en onder valse voorwendselen geschonden mogen worden
Allemaal prachtig, maar dat zal zowel justitie als politie aan hun reet roesten.quote:
heftige fotoquote:Op zondag 13 april 2008 15:55 schreef -Schorpioen- het volgende:
[ afbeelding ]
Wel een heel pakkend reclamebord....
En volgens HLN.be zijn er ook ongeregeldheden geweest in Tilburg en Nijmegen. Volgens de belgen een zwarte dag voor het nederlandse voetbal..quote:Op zondag 13 april 2008 21:43 schreef Dos37 het volgende:
PSV heeft nog wat trammeland geschopt in Eindhoven, daardoor moesten de supporters van Twente tot !18:15! in het stadion blijven
Vergeet Groningen niet, stonden 10 busjes bij de Opstapplaats in Beilenquote:Op zondag 13 april 2008 22:46 schreef vitessezuid113 het volgende:
De ME was weer aardig aanwezig vandaag in Tilburg , Nijmegen en Eindhoven (waar de supporterbussen van FC Twente zouden zijn aangevallen ?? )
ik heb er niets van gemerkt , er was uiteraard veel blauw zoals altijd daar als wij komen ( het stadion ligt dan ook niet echt slim daar in de bossen ) maar omdat er veel hondjes werden uitgelaten en de hekken in het bos stonden is er niks gebeurd.quote:Op zondag 13 april 2008 22:21 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
En volgens HLN.be zijn er ook ongeregeldheden geweest in Tilburg en Nijmegen. Volgens de belgen een zwarte dag voor het nederlandse voetbal..
quote:Op zondag 13 april 2008 22:47 schreef Jasza het volgende:
[..]
Vergeet Groningen niet, stonden 10 busjes bij de Opstapplaats in Beilen![]()
En nog 3 bij een benzinestation ernaast
Ja stonden allemaal te genieten in het zonnetje, vrij kansloos weer.quote:Op zondag 13 april 2008 22:51 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
bij een opstapplaats
, sjonge sjonge net of Groningen daar iets zou willen gaan proberen.
Het was al met al dus een dure dag voor de belastingbetaler.
Bron : NOSquote:ME pakt fans op na PSV-FC Twente
De politie in Eindhoven heeft na de wedstrijd tussen PSV en FC Twente 43 voetbalfans aangehouden. Ze gooiden bij het stadion met stenen en zochten ruzie met supporters van de tegenpartij.
Al tijdens de wedstrijd werd een deel van de PSV-aanhang onrustig. Ze hadden gehoopt dat hun ploeg vandaag kampioen zou worden, maar dat gebeurde niet. De wedstrijd eindigde in een gelijkspel.
Na de wedstrijd reageerde een grote groep PSV-fans zich af op aanhangers van FC Twente. De Mobiele Eenheid kwam in actie om de rust te herstellen. In het centrum van Eindhoven bleef het, op een paar vechtpartijen na, rustig
ja helaas kunnen wij de supporters dat altijd weer betalen... beetje kansloos idd dat je ze altijd in grote getallen ziet terwijl ze niks doen en maar uit hun neus staan te eten.quote:Op zondag 13 april 2008 22:53 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ja stonden allemaal te genieten in het zonnetje, vrij kansloos weer.
En wij betalen maar weer lekker 5 euro meer voor kaartjes elk jaar![]()
In Tilburg werden kleine groepjes Feyenoordsupporters aangevallen die "los" zaten.quote:Op zondag 13 april 2008 22:46 schreef vitessezuid113 het volgende:
De ME was weer aardig aanwezig vandaag in Tilburg , Nijmegen en Eindhoven (waar de supporterbussen van FC Twente zouden zijn aangevallen ?? )
waar zeiden de Belgen dat?quote:Op zondag 13 april 2008 22:21 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
En volgens HLN.be zijn er ook ongeregeldheden geweest in Tilburg en Nijmegen. Volgens de belgen een zwarte dag voor het nederlandse voetbal..
quote:Supporter mist wedstrijd na Hitlergroet
Een 15-jarige jongen uit IJmuiden is vrijdag voorafgaand aan de wedstrijd in de Eerste Divisie tussen FC Den Bosch en Telstar opgepakt omdat hij de Hitlergroet bracht. Dat laat de politie zondag weten. Hij mocht daarna het stadion in Den Bosch niet meer in, omdat hij ook nog eens lastig en dronken was.
Tegen de tiener is proces-verbaal opgemaakt. Het Openbaar Ministerie bepaalt of en hoe de jongen wordt vervolgd.
Hmmda maatje van me had nog een maandje voorwaardelijk open staan dus hij kan wss gaan brommen. Beetje dom...hij was gepakt omdat ie een stille 20x ging vertelle dat ie hem dood ging maken en de 21e keer namen ze hem maar meequote:Op maandag 14 april 2008 20:25 schreef Jasza het volgende:
Bij psv delen ze SV uit voor wiet op zak hebben?
Maatje van een maat van me heeft een SV daarvoor gekregen.
Stond dus strakquote:Op maandag 14 april 2008 20:35 schreef Sethje het volgende:
[..]
Hmmda maatje van me had nog een maandje voorwaardelijk open staan dus hij kan wss gaan brommen. Beetje dom...hij was gepakt omdat ie een stille 20x ging vertelle dat ie hem dood ging maken en de 21e keer namen ze hem maar mee
Hier word er sindskort ook fanatiek op gecontroleerd...quote:Op maandag 14 april 2008 20:25 schreef Jasza het volgende:
Ja maar jullie zijn Duitsland(inkoppertje enzo)quote:Op maandag 14 april 2008 20:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hier word er sindskort ook fanatiek op gecontroleerd...
Je kan Sunchaser niet hard genoeg slaan.quote:
Bij Feyenoord krijg je eem gele kaart en 2x geel is een half jaar stadionverbod. Ze staan tegenwoordig ook wel eens met honden aan de poort. Gast die ik ken heeft een gele kaart gehad voor het in bezit hebben van een snuifbuis (een stuk balpen)!quote:Op maandag 14 april 2008 20:25 schreef Jasza het volgende:
Moet toch niet gekker worden met die honden.quote:Op maandag 14 april 2008 23:07 schreef Luni het volgende:
[..]
Bij Feyenoord krijg je eem gele kaart en 2x geel is een half jaar stadionverbod. Ze staan tegenwoordig ook wel eens met honden aan de poort. Gast die ik ken heeft een gele kaart gehad voor het in bezit hebben van een snuifbuis (een stuk balpen)!
ik zie veel kruisjesquote:Op maandag 14 april 2008 23:13 schreef Lamzak_ het volgende:
Aantal foto's gemaakt door twentesupporters:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat stenen gegooi vanaf het spoor:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:(onherkenbare fotos van na de wedstrijd volgen later)
Ze zouden het gewoon gevraagd kunnen hebben bijvoorbeeld?..quote:twentefans.nl zal wel dreigmails hebben gehad ofzo anders zou ik het ook niet weten waarom ze eraf zijn.
Dat zou ook nog kunnenquote:Op dinsdag 15 april 2008 00:22 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ze zouden het gewoon gevraagd kunnen hebben bijvoorbeeld?..
dat gaat er in de toekomst gewoon aankomen hoor. Stadions vallen straks wss ook onder de openbare ruimte regeling = niet roken.quote:Op maandag 14 april 2008 23:46 schreef Jasza het volgende:
Straks pakken ze je sigaretten nog af ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |