abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58051965
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:59 schreef Cybart het volgende:

[..]

dat zeg ik niet, maar het is niet meer dan normaal dat als jij in persoonlijk contact met gasten/klanten komt, dat je kleding past bij de uitstraling die het bedrijf wil hebben op de gast

als ik jouw beredenering op mijn werk zou toepassen zou je het dus ook normaal vinden, dat als jij gaat uit eten in een restaurant, dat de ober een korte broek en een hemd aan heeft, en op slippers loopt omdat hij dat lekker vind zitten?
Jah of je huisarts...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 14 april 2008 @ 21:10:01 #127
194468 Zakje
La vie y passe
pi_58051977
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:07 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Naja... je verricht je taken inderdaad net zo goed. Maar het gaat ook over het aangezicht van het bedrijf... Vooral als je achter de receptie zit.

Ik zou ook vreemd opkijken wanneer ik bij een bedrijf kom en daar achter de receptie iemand zit die de telefoon aanneemt terwijl hij z'n vingerloze leren handschoentjes aan heeft...
Ik zou het juist wel leuk vinden eigenlijk .
Gardez votre sang froid s'il vous plaît.
  maandag 14 april 2008 @ 21:10:19 #128
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_58051990
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:22 schreef Zakje het volgende:
Helaas schudde de trein nogal onverwachts waardoor ik redelijk hard mijn concealer in mijn neusgat ramde .

Oh.

My.

God.

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 14 april 2008 @ 21:13:41 #129
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_58052127
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:06 schreef Cazman het volgende:

[..]

Je hebt ook gelijk. In een bedrijf is representativiteit erg belangrijk. Als ik op me stagebedrijf in me metal kloffie ga lopen moeten ze daar ook niks van hebben en groot gelijk hebben ze. Kleed je naar je bedrijf of zoek wat anders.
Ik heb geweigerd in pak en stropdas te gaan lopen, of heel erg net een blousje/overhemd o.i.d.. Maar ik ga ook niet in een emo-frutje met handschoentjes en mascara op daar zitten. Kleed me gewoon vlot en toch netjes. Best of both worlds.

Maar ik zit dan ook niet aan de receptie en heb niet met klanten te maken. Als je dat soort functies heb hoor je je gewoon in 't keurslijf van het bedrijf te proppen. Of minder lullig gezegd: je aan te passen aan de bedrijfsstijl. Bevalt je dat niet, voor jou tig anderen. Daar is het gat van de deur. Eenmaal daardoor mag je je emo-kostuumpje weer aan.
L'Amour menaçant:
  maandag 14 april 2008 @ 21:15:46 #130
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_58052196
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:29 schreef Zakje het volgende:

[..]

Het was echt niet leuk, ik heb echt met tranen in mijn ogen gezeten .
Vanwege die cover-up stick in je neus of vanwege die opmerking van je baas?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 14 april 2008 @ 21:20:44 #131
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58052370
Tja, het leven van een kantoorpik...

What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_58052476
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb geweigerd in pak en stropdas te gaan lopen, of heel erg net een blousje/overhemd o.i.d.. Maar ik ga ook niet in een emo-frutje met handschoentjes en mascara op daar zitten. Kleed me gewoon vlot en toch netjes. Best of both worlds.

Maar ik zit dan ook niet aan de receptie en heb niet met klanten te maken. Als je dat soort functies heb hoor je je gewoon in 't keurslijf van het bedrijf te proppen. Of minder lullig gezegd: je aan te passen aan de bedrijfsstijl. Bevalt je dat niet, voor jou tig anderen. Daar is het gat van de deur. Eenmaal daardoor mag je je emo-kostuumpje weer aan.
pak hoeft ook niet. Zal je best goed staan
pi_58052487
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:10 schreef Zakje het volgende:

[..]

Ik zou het juist wel leuk vinden eigenlijk .
Ja jij... omdat jij je ook zo kleed... maar zo moet je niet redeneren... Je kiest als bedrijf een kledingstijl waarmee of iedereen zich mee kan vereenzelfigen of waaraan niemand aanstoot kan nemen. (niet dat ik zeg dat jij dat wel doet).

Maar kledingvoorschriften zijn noodzakelijk om dezelfde redenen als wat anderen hier ook zeggen. Een ober in een korte broek is nie altijd even smakelijk. Een kok met loshangend lang haar ook niet. Een arts tijdens een operatie in een Hawai bloes klopt ook niet echt. Een agent in een knal geel uniformpje met bretels en een glitterriem neemt niemand serieus. Dat zul je toch ook met me eens zijn.

En zoals anderen hier ook al zeggen, jij kiest er voor bij dit bedrijf te gaan werken en hebt een functie waarin je met klanten in contact komt. Er zijn zat bedrijven die niet zo streng zijn wat betreft de kledingvoorschriften. Dus wellicht is het dan beter om op zoek te gaan naar een van deze bedrijven?

Volg jij ook nog een studie?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_58052508
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:00 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Begin dan je eigen zaak ofzo, lompe kut. Je bent bij dit bedrijf gaan werken dus heb je je te houden aan de regels en uitstraling die jouw baas je op legt. Boo-fucking-hoo.
Applaus voor CDP!
Huh!?
  maandag 14 april 2008 @ 21:28:28 #135
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_58052625
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:23 schreef Cazman het volgende:

[..]

Als ik 't nou aan doe he, doe jij 't dan bij me uit?

L'Amour menaçant:
  maandag 14 april 2008 @ 21:29:02 #136
190186 hierissieweer
pi_58052643
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:24 schreef Bartjebart het volgende:

En zoals anderen hier ook al zeggen, jij kiest er voor bij dit bedrijf te gaan werken en hebt een functie waarin je met klanten in contact komt. Er zijn zat bedrijven die niet zo streng zijn wat betreft de kledingvoorschriften. Dus wellicht is het dan beter om op zoek te gaan naar een van deze bedrijven?
Wil jij je kleden zoals jij wilt en toch nog een enigszins respectabele baan hebben moet je in de gehandicaptenzorg gaan werken. Echt soms zie ik collega's lopen... Dan heb ik echt zo iets ga als je blieft ook een garderobe voor je werk aanschaffen!
maar goed, alsnog kan daar een hele hoop (korte broek met slippertjes Tattoo's Emo Lang haar oud en versleten alles kan...)
pi_58052661
quote:

[..]

Ja jij... omdat jij je ook zo kleed... maar zo moet je niet redeneren... Je kiest als bedrijf een kledingstijl waarmee of iedereen zich mee kan vereenzelfigen of waaraan niemand aanstoot kan nemen. (niet dat ik zeg dat jij dat wel doet).

Maar kledingvoorschriften zijn noodzakelijk om dezelfde redenen als wat anderen hier ook zeggen. Een ober in een korte broek is nie altijd even smakelijk. Een kok met loshangend lang haar ook niet. Een arts tijdens een operatie in een Hawai bloes klopt ook niet echt. Een agent in een knal geel uniformpje met bretels en een glitterriem neemt niemand serieus. Dat zul je toch ook met me eens zijn.

Misschien in de keuken van een restaurant?

O nee, dan breken z'n nagels af!
Huh!?
  maandag 14 april 2008 @ 21:30:20 #138
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_58052691
quote:
Een agent in een knal geel uniformpje met bretels en een glitterriem neemt niemand serieus. Dat zul je toch ook met me eens zijn.
Evenals een agent die zijn mascara staat bij te werken in de weerspiegeling van z'n badge
(Of hebben nederlandse die hard cops geen badge?)
L'Amour menaçant:
  maandag 14 april 2008 @ 21:30:32 #139
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_58052697
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:29 schreef Vlarp het volgende:
En dan moet ie steaks bakken die meer vlees hebben dan z'n eigen lichaam!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_58052703
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:29 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Wil jij je kleden zoals jij wilt en toch nog een enigszins respectabele baan hebben moet je in de gehandicaptenzorg gaan werken. Echt soms zie ik collega's lopen... Dan heb ik echt zo iets ga als je blieft ook een garderobe voor je werk aanschaffen!
maar goed, alsnog kan daar een hele hoop (korte broek met slippertjes Tattoo's Emo Lang haar oud en versleten alles kan...)
Maar dan nog geldt: Het moet passen bij het werk en je werkgever
Huh!?
  maandag 14 april 2008 @ 21:31:03 #141
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_58052719
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:29 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Misschien in de keuken van een restaurant?

Ja lange nagels in de keuken werkt ook niet (daarom werk ik ook niet in de keuken.... of was dat mou omdat ik niet kan koken?)
L'Amour menaçant:
  maandag 14 april 2008 @ 21:32:00 #142
194468 Zakje
La vie y passe
pi_58052761
quote:

[..]

Mja, in essentie heb je wel gelijk, en normaal gesproken heb ik ook geen gezeur als ik me ''casual-emo'' kleed, d.w.z. een t-shirtje/vest, skinny jeans en 1 of 2 armbandjes, maar vandaag was ik weer eens tikje extravagant omdat ik gelijk door moest.

En ja, Nederlands recht .
Gardez votre sang froid s'il vous plaît.
  maandag 14 april 2008 @ 21:34:24 #143
190186 hierissieweer
pi_58052851
Ow Annalies heeft wel een andere gardarobe voor op haar werk, voor op school en voor vrijetijd.
Namelijk broeken en truitjes, langerok en bovenkleding zonder al te veel decolleté en vrije tijd tieten en korte rokjes.
Simpel weg omdat ze anders geile gedachten oproept bij haar cliënten waardoor ze in niet zulke fijne situaties kan komen (aanranding) Op school is het erg christelijk dus daar moet zij zich ook wat inhouden en in d'r vrijetijd kan ze doen en laten wat zij wilt...
  maandag 14 april 2008 @ 21:35:28 #144
190186 hierissieweer
pi_58052888
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:30 schreef Ang3l het volgende:
(Of hebben nederlandse die hard cops geen badge?)
Die hebben een pasje
  maandag 14 april 2008 @ 21:36:47 #145
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_58052921
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:34 schreef hierissieweer het volgende:
Ow Annalies heeft wel een andere gardarobe voor op haar werk, voor op school en voor vrijetijd.
Namelijk broeken en truitjes, langerok en bovenkleding zonder al te veel decolleté en vrije tijd tieten en korte rokjes.
Simpel weg omdat ze anders geile gedachten oproept bij haar cliënten waardoor ze in niet zulke fijne situaties kan komen (aanranding) Op school is het erg christelijk dus daar moet zij zich ook wat inhouden en in d'r vrijetijd kan ze doen en laten wat zij wilt...
Remind me why we care about Annalies?
  maandag 14 april 2008 @ 21:37:06 #146
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_58052925
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:23 schreef Cazman het volgende:

[..]

Overigens:

Ik heb er wel eentje
L'Amour menaçant:
  maandag 14 april 2008 @ 21:39:05 #147
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_58052995
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:32 schreef Zakje het volgende:

[..]

Mja, in essentie heb je wel gelijk, en normaal gesproken heb ik ook geen gezeur als ik me ''casual-emo'' kleed, d.w.z. een t-shirtje/vest, skinny jeans en 1 of 2 armbandjes, maar vandaag was ik weer eens tikje extravagant omdat ik gelijk door moest.

O normaal ben je casual-emo maar vandaag was je extravagante-emo.
Godscrisis zeg. Het lijkt wel de spice girls parade.

Casual Emo
Extravagante Emo
Sporty Emo
Glamour Emo

Nou ik vind 't allemaal Scary Emo denk ik.
L'Amour menaçant:
  maandag 14 april 2008 @ 21:40:37 #148
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_58053058
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:34 schreef hierissieweer het volgende:

Simpel weg omdat ze anders geile gedachten oproept bij haar cliënten waardoor ze in niet zulke fijne situaties kan komen (aanranding)
En wat voor werk doet ze dan dat ze bij een beetje sexy kleding al kans maakt op aanranding? Ik neem aan geen kantoorbaantje.
L'Amour menaçant:
  maandag 14 april 2008 @ 21:40:41 #149
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_58053064
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:37 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb er wel eentje
En een brakke webcam.
  maandag 14 april 2008 @ 21:41:24 #150
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58053091
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:32 schreef Zakje het volgende:

Kun je niet ter plekke wat extravagantie afdoen?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')