abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72576406
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:40 schreef Finitio het volgende:

[..]

Daar had ik zelf niet aan gedacht.. het lijkt me wel moeilijk om me te motiveren voor iets waarvan ik het gevoel heb dat ik beter zou kunnen.. maar zal binnenkort eens een dergelijk lijstje maken.
Nou ja, het hoeft niet direct slechter te zijn. Stel je wilt een baan bij Goldman, Morgan Stanley, etc... Dan kun je prima proberen een stage te lopen bij een wat kleinere bank in Londen, denk aan Lazard, Rothschild, etc...?

Is maar een idee, twee zomers stage is wellicht ook te saai
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72576605
Die Vault guides e.d. krijg je ook allemaal gratis als je je inschrijft bij een ebbinge of dat soort clubs, heb er nog wel eentje liggen voor de liefhebber btw.

tevens tvp
ik ben sowieso da bomb
pi_72593495
Het feit dat Maxima investment banker is geweest, zegt dat iets over Maxima of over investment banking.

[ Bericht 1% gewijzigd door TubewayDigital op 09-09-2009 20:40:57 ]
  woensdag 9 september 2009 @ 20:04:47 #244
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_72593637
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:01 schreef TubewayDigital het volgende:
Het feit dat Maxima investment banker is geweest, zegt dat iets over het Maxima of over investment banking.
Lees na snel googlen idd dat ze bij de IBD van Deutsche (pas net) zat en ook bij Dresdner Kleinwort heeft gezeten. Zal dus wel geen domme vrouw zijn....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_72593689
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:04 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Lees na snel googlen idd dat ze bij de IBD van Deutsche (pas net) zat en ook bij Dresdner Kleinwort heeft gezeten. Zal dus wel geen domme vrouw zijn....
dat is dus de vraag
  woensdag 9 september 2009 @ 20:28:43 #246
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_72594694
Een hele branche af- of goedkeuren op basis van één persoon.

Bovendien geloof ik niet dat Maxima een onintelligente vrouw is, integendeel. Leuk feitje overigens, nog niet eerder gehoord!
Oh really?
  woensdag 9 september 2009 @ 23:08:52 #247
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_72600762
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:05 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

dat is dus de vraag
Eigenlijk is ze nog een stuk slimmer; ze hoeft niet meer kneiterhard te werken voor een klote bonusje. Nu krijgt ze gewoon elk jaar haar toelage en hoeft ze in ruil daarvoor maar een paar publieke optredens te doen. Doet ze toch een stuk beter dan al die IBD-ers
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_72602539
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nou ja, het hoeft niet direct slechter te zijn. Stel je wilt een baan bij Goldman, Morgan Stanley, etc... Dan kun je prima proberen een stage te lopen bij een wat kleinere bank in Londen, denk aan Lazard, Rothschild, etc...?

Is maar een idee, twee zomers stage is wellicht ook te saai
Lazard en Rothschild heb ik buiten dit forum nog nooit gezien, dus moet me er sowieso in verdiepen.
Als het wereldje me aanspreekt zou twee zomers stage ook moeten lukken.. als ik dan al gek wordt is het misschien niets voor mij.

Heb jij zelf ook ooit stage gelopen bij een IB Drive-r?
pi_72614304
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:00 schreef Finitio het volgende:

[..]

Lazard en Rothschild heb ik buiten dit forum nog nooit gezien, dus moet me er sowieso in verdiepen.
Als het wereldje me aanspreekt zou twee zomers stage ook moeten lukken.. als ik dan al gek wordt is het misschien niets voor mij.

Heb jij zelf ook ooit stage gelopen bij een IB Drive-r?
Het zijn beide erg goede banken, met een grotere focus op M&A en erg scherpe mensen. Ik heb zelf stage gedaan bij een grotere bank, waar ik het jaar later ook ging werken. Da's het makkelijkste traject: zorgen dat je een stage krijgt, die goed doorlopen en dan de baan krijgen. Iets van 80% van de interns krijgt een aanbod.
pi_72615967
is "scherp" jullie synoniem voor intelligent/slim?
pi_72616460
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:43 schreef TubewayDigital het volgende:
Denk eerder voor snugger,
pi_72617322
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:43 schreef TubewayDigital het volgende:
Inderdaad. Maar da's meer een woord dat ik zelf graag gebruik.
pi_72617487
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:05 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat kan wel kloppen, maar voor investment banking moet je het volgende hebben:
a) WO opleiding met uitstekende cijfers
b) hoge VWO 5/6 cijfers
c) veel nevenactiviteiten (bestuur e.d)
d) wat werkervaring
e) sterk analytisch vermogen

Maar beleggingsadviseur lijkt me dan toch de kant die ts moet opgaan, zoals gezegd.

Bij mezelf lukt het ook niet erg om binnen te komen als ib-er....
De invest. bankers hier hebben dat minimaal. Er zijn genoeg met titels. Daarnaast: Netwerken, netwerken en netwerken. En voor welke reden dan ook hebben ze allemaal minimaal een paar jaar in Kazachstan, Midden-Oosten, VS etc gezeten.
pi_72621006
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:44 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het zijn beide erg goede banken, met een grotere focus op M&A en erg scherpe mensen. Ik heb zelf stage gedaan bij een grotere bank, waar ik het jaar later ook ging werken. Da's het makkelijkste traject: zorgen dat je een stage krijgt, die goed doorlopen en dan de baan krijgen. Iets van 80% van de interns krijgt een aanbod.
Dat zijn er veel! Dan is een stage kiezen bijna een baan kiezen..
pi_72623067
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:20 schreef Finitio het volgende:

[..]

Dat zijn er veel! Dan is een stage kiezen bijna een baan kiezen..
Inderdaad, stage is de beste manier om als bankier aan de slag te gaan
pi_72623210
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 10 september 2009 @ 21:55:12 #257
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_72626852
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:19 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Inderdaad, stage is de beste manier om als bankier aan de slag te gaan
Heb je je stage voor je afstuderen gedaan of erna?
pi_72628418
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:55 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Heb je je stage voor je afstuderen gedaan of erna?
Voor. Ik deed hem in de zomer, ben daarna gaan afstuderen en vervolgens de zomer erop fulltime begonnen.
pi_72646569
Wel interesse om evt. zo'n stage te lopen, dus tvp.
pi_72738040
Het strategieconsultant forum was toch iets te veel van het goede denk ik.. sowieso dezelfde mensen als in dit forum dus laten we die discussie maar hier houden

Ik ga bij de komende 'Recruitment Days' alle consultants nog eens goed bekijken. Heeft iemand overigens nog goede sites waar ik me enigszins in het Londense bankenwereldje kan verdiepen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')