Activieren is het in viervoud activeren van uw rekening denk ik.quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:38 schreef tequi3 het volgende:
[Heul verhaal]
Dat je op je spaarrekening geen minimuminleg hebt. Als je het echter vast wilt gaan zetten in een Deposito dan moet je minimaal 5.000,00 vastzetten voor de periode waarvoor je de Deposito afsluit.quote:En hoe zit dit bij ATB?
[..]
Gewoon zoals het er staat. Bij een normale rekening is er geen min. inleg. Wil je een deposito openen wel. Deze geven meer rente maar je moet dan wel je geld voor een bepaalde tijd vast zetten. Zie dit topic voor meer infoquote:Op woensdag 28 mei 2008 13:38 schreef tequi3 het volgende:
Ik heb vandaag een rekening geopend bij Alex. Puur voor de spaarrekening. 4% rente, geen voorwaarden, geen minimaal spaarbedrag.
Is toch weer 1.6% meer als bij de ING bank, en Alex heeft een handige vergelijkfunctie waarmee je precies kunt zien hoeveel rentegeld je misloopt bij een bank met lage rente.
Maargoed, positieve ervaringen met Alex hier?
Hmm, Amsterdam Trade Bank 4.5%, denk dat ik nog maar even wacht met die formulieren insturen.
Is "activieren" trouwens een woord? Dit staat namelijk zo op de website van ATB.![]()
"Antwoordnummer 11933, 1000 VM Amsterdam
U ontvangt van ons een e-mail met verdere instructies om de rekening te activieren"
[/mierenneukmodus]
En hoe zit dit bij ATB?
[..]
Ach, grote Nederlandse banken als de Postbank maken ergere taalfouten:quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:38 schreef tequi3 het volgende:
Is "activieren" trouwens een woord? Dit staat namelijk zo op de website van ATB.![]()
ATB heeft een normale internetspaarrekening, zonder voorwaarden, maar bied daarnaast ook depositos' aan. Deze deposito's hebben blijkbaar wel een minimum inleg.quote:
in het wft-register van de DNBquote:Op donderdag 29 mei 2008 07:51 schreef athlonkmf het volgende:
waar kan je trouwens checken of een bank wel 'gedekt' zijn?
Algemene voorwaarden: http://www.icesave.nl/Upl(...)mene-voorwaarden.pdfquote:Landsbanki is een betrouwbare bank gevestigd in Reykjavik te IJsland. Landsbanki is opgericht in 1886 en is al 120 jaar een gevestigde naam. Momenteel zijn wij internationaal actief in zakelijke en particuliere dienstverlening en hebben wij vestigingen in 17 landen. Landsbanki is qua kredietwaardigheid (A2 rating) vergelijkbaar aan de grote Nederlandse banken.
Daarnaast staat Icesave onder toezicht van De Nederlandsche Bank en neemt deel aan het depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank en aan het IJslandse equivalent ervan.
Bron: http://www.icesave.nl/veelgesteldevragen/ .
quote:Op donderdag 29 mei 2008 07:43 schreef DIGGER het volgende:
http://www.icesave.nl/ met 5%, zojuist ook als item in RTL Nieuws.
Dat ziet er idd erg goed uit. 5% rente en dan ook nog eens per kwartaal uitgekeerd. Zal eens even kijken hoeveel dat met nu scheelt.quote:Op donderdag 29 mei 2008 08:06 schreef Linkpagina het volgende:
Ja, ik zag het net ook op RTL Nieuws. Het spreekt mij wel aan. Hun url is www.icesave.nl .
Belangrijke informatie van hun site:
- Geen minimaal saldo
- Altijd bereikbaar via internet, 24/7
- Geen boetes
- Rente per kwartaal
-Wij stellen u ieder kwartaal een afschrift van uw Icesave rekening ter beschikking
-U kunt recente bij- of afschrijvingen met betrekking tot uw Icesave rekening online bekijken
-U kunt uw Icesave rekening op ieder moment opheffen.
[..]
Algemene voorwaarden: http://www.icesave.nl/Upl(...)mene-voorwaarden.pdf
Algemene bankvoorwaarden: http://www.icesave.nl/Upl(...)-bankvoorwaarden.pdf .
In 3 stappen heb ik net een rekening geopend. Ben benieuwd![]()
Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 29 mei 2008 07:43 schreef DIGGER het volgende:
http://www.icesave.nl/ met 5%, zojuist ook als item in RTL Nieuws.
Bij die concurrent Kaupthing heb ik net deze week ook een spaarrekening aangevraagd (in de UK dus).quote:IJslandse bank Landsbanki betreedt spaardersmarkt Nederland
29 mei 2008, 7:28 | FD.nl/Betten
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - De IJslandse bank Landsbanki Islands HF wil een plek op de Nederlandse spaarmarkt veroveren en bindt zodoende de strijd aan met de Nederlandse grootbanken, blijkt donderdag uit de website van het bedrijf.
Landsbanki biedt spaarders via zijn merk 'Icesave' 5% rente op jaarbasis aan, stelt beperkte voorwaarden, vereist geen minimale periode waarin het geld moet worden vastgezet en garandeert tot mei 2011 een minimale rente van 0,25% boven de minimum-biedrente van de Europese Centrale Bank. Momenteel is deze rentevoet 4%.
De bank is niet van plan om filialen te openen in Nederland; spaarders kunnen via het internet bij hun rekening.
De stap naar Nederland is door Landsbanki ingegeven om zelf meer liquide middelen aan te trekken dan het kan vinden in zijn thuismarkt, die geplaagd wordt door hoge inflatie, een sterk in waarde gedaalde munt en een torenhoge rente bij de IJslandse Centrale Bank.
Landsbanki is buiten IJsland al sinds 2000 actief in het Verenigd Koninkrijk en daar hebben spaarders gezamenlijk zo'n GBP 4,5 mrd bij de bank ondergebracht.
Landsbanki heeft op de beurs van Reykjavik een waarde van ongeveer euro 2,5 mrd. Het boekte over 2007 een nettowinst van euro 443 mln, ongeveer evenveel als over 2006.
Ondanks de volatiliteit in de IJslandse economie had de bank een hoge Tier-1 solvabiliteits-ratio van 10,1% aan het eind van 2007. De bank zegt geen directe noch indirecte blootstelling te hebben aan de Amerikaanse subprime-hypothekensector.
Landsbanki opende vorig jaar april een kantoor in Amsterdam om zodoende de uitbreiding van de activiteiten in Europa vorm te geven, aldus het bedrijf destijds. Landsbanki was voor die tijd al in Nederland actief via zijn effectenhuis Kepler Equities, het voormalige Julius Bar.
In IJsland zijn de twee grootste concurrenten van Landsbanki Glitnir en Kaupthing, dat recent nog zijn poging zag mislukken om zakenbank NIBC over te nemen.
En geen voorwaarden of deposito!quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:17 schreef Wexy het volgende:
5% effectieve spaarrente. De nominale rente is 4.909.
Niet dat dat er echt iets toe doet. Het is meer dan bij CEB en ATB.
Duidelijk het overwegen waard
En ze zeggen altijd 0.5% 0.25% minimaal boven de rente van de europese centrale bank te blijven.quote:
0,25 toch?quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:54 schreef Wexy het volgende:
[..]
En ze zeggen altijd 0.5% minimaal boven de rente van de europese centrale bank te blijven.
Hier ga ik zeer zeker over nadenken
Verkeerd onthouden door mij inderdaad..... 0.25% moet het zijn.quote:
quote:IJslandse bank biedt 5 procent rente
De IJslandse bank Landsbanki biedt vanaf vandaag een spaarrekening met 5% rente aan. De hoogste rente voor een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden in Nederland was tot nu toe 4,55 %.
De rekening heeft geen minimumsaldo en het geld is vrij opneembaar. Rente wordt elk kwartaal bijgeschreven. De rekening kan alleen via internet beheerd worden. Het internetadres van de bank is www.icesave.nl .
De nieuwe 'IceSave'-rekening valt onder het IJslandse depositogarantiestelsel. Dat is minder dan het Nederlandse: het gaat maar tot 20.877 euro. De Nederlandse Bank vult die garantie wel aan: zij staat garant voor het bedrag tussen de 20.877 en de 40.000 euro. Bij een faillissement van Landsbanki wordt volgens de Nederlandse regels van dat geld 90% uitgekeerd.
Landsbanki, sinds 1886 actief in IJsland, biedt de IceSaverekening al enige jaren aan in Groot-Britannnië. Daar heeft de bank 4,5 miljard pond aan spaargeld ingezameld. Landsbanki is van plan in meer Europese landen te gaan uitbreiden.
Als het goed is is het gewoon een overschrijving naar een nederlands bankrekeningnummer. Dus kan de postbank geen kosten berekenen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:19 schreef Syrena het volgende:
Ohja, nog een vraag, berekent de Postbank kosten voor het overboeken naar ATB (of naar IceSave)?
Ik denk dat nog niemand ervaringen heeft met IceSave. Die is namelijk net nieuw deze week.quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:17 schreef Syrena het volgende:
Ik zag net ook die IceSave idd.
Maar niemand heeft nog ervaring met overmaken daar?
Ik zit nu bij ATB, maar ga waarschijnlijk ook een Ice openen dan.
Het was ook meer een retorische vraagquote:Op donderdag 29 mei 2008 15:54 schreef RJD het volgende:
[..]
Ik denk dat nog niemand ervaringen heeft met IceSave. Die is namelijk net nieuw deze week.
Dus ze kunnen zo zakken naar 4.25%.quote:Landsbanki biedt spaarders via zijn merk 'Icesave' 5% rente op jaarbasis aan, stelt beperkte voorwaarden, vereist geen minimale periode waarin het geld moet worden vastgezet en garandeert tot mei 2011 een minimale rente van 0,25% boven de minimum-biedrente van de Europese Centrale Bank. Momenteel is deze rentevoet 4%.
Toch typisch dat ze van Independer op RTL roepen dat Icesave tot 20.000 onder de DNB vallen. Maar ze staan dus niet in het vergunningregister van de DNBquote:Op donderdag 29 mei 2008 12:25 schreef OA het volgende:
Nog wat aanvullende informatie (Bold) van AD Geld & Recht:
[..]over dat ze onder ijslandse depositorecht vallen
Ben ook overstag. Heb het eens ff in de groep gegooid hier en kwaad kan het niet vond ikquote:Op donderdag 29 mei 2008 17:59 schreef Syrena het volgende:
Zo, ik heb me ingeschreven bij Icesave. Nu wachten tot ik word toegelaten![]()
Wel vreemd dat je in de tussentijd wel al geld kan storten.. ik zal eens een tientje proberen
Ice valt tot ¤ 20.188 niet onder het nederlands garantiestelsel, maar onder het Ijslandse.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Toch typisch dat ze van Independer op RTL roepen dat Icesave tot 20.000 onder de DNB vallen. Maar ze staan dus niet in het vergunningregister van de DNB
Klopt, maar dus onder de 20.000 E ben je afhankelijk van het IJslandse stelsel en wie weet hoe dat eruit ziet?quote:Op donderdag 29 mei 2008 21:37 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ice valt tot ¤ 20.188 niet onder het nederlands garantiestelsel, maar onder het Ijslandse.
De DNB echter vult deze garantie aan tot een garantie van 90% over het saldo boven de ¤ 20.188 maar onder de ¤ 40.000
[edit: oeps, was al gemeld]
Zonder je te legitimeren?quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:59 schreef Syrena het volgende:
Wel vreemd dat je in de tussentijd wel al geld kan storten..
same here, 1e test euro is gestort !quote:
Qua?quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Icesave laat ik denk ik even schieten, die constructie is me te onduidelijk.
Ja, maar ik was benieuwd naar de specifieke reden van DancingPhoebe.quote:Op donderdag 29 mei 2008 23:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hallo! Je leest mijn posts toch wel?
Yup. Je moet bij het inschrijven wel gegevens opgeven. Mijn pas had ik niet bij de hand, dus dan maar van m'n rijbewijs. Ook werd er geen kopie gevraagd om mee te sturen. Ik kreeg een mail met m'n rekeningnummer en inlogcode en kon meteen storten.quote:
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:12 schreef nelisb het volgende:
heb deze mail net gestuurd naar de nederlandse bank.
Ben benieuwd wat hun reactie is.
Heb wel al een rekening geopend en 1 euro gestort gisteren,welke ook al binnen is bij icesave.
Ik hou jullie op de hoogte.
Sinds gisteren is de Ijslandse bank Landsbanki actief in Nederland met een online spaarrekening.
Zij geven op hun website aan
" het depositogarantiestelsel de consument bepaalde garanties. Zo bepaalt de Icelandic Guarantees and Investor-Compensation Scheme dat maximaal ¤ 20.887 van het totale bedrag op uw Icesave Spaarrekening uitgekeerd wordt. Voor het bedrag tussen ¤ 20.887 en ¤ 40.000 staat De Nederlandsche Bank voor 90% garant.
In geval van een gezamenlijke Icesave Spaarrekening kunnen beide rekeninghouders aanspraak maken op een vergoeding uit het depositogarantiestelsel. Een gezamenlijk tegoed van maximaal ¤ 76.177 Euro is dan gedekt."
Klopt dit en kunnen wij als nederlanders zonder risico hier een spaarrekening openen.
Met vriendelijke groet,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |