Ik heb de rente van de DSB helemaal (handmatig) nagerekend en het klopt precies met de berekening die ik zelf heb aangehouden. Enige verneukeratieve van de DSB (waar ik te laat achter was) is de valutering binnen het rekening domein. Dat is gewoon een klote streek. (Gelukkig ging het maar over E0.66, maar toch, klootzakken zijn het.)quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:05 schreef mgerben het volgende:
[..]
Voor het geld maakt het weinig tot niets uit.
De bank houdt hier gewoon rekening mee.
Vaak is het zo dat die geadverteerde rente alleen geldt voor rente-op-rente.
Als jij elke maand die rente afroomt kom je dus niet aan de totale rente die geadverteerd stond en dan zit je een week later op WGR een topic te openen waar je vervolgens geflamed wordt.
ach trek het je niet aan... ik ben niet eens heteroquote:Op zaterdag 19 april 2008 00:14 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Heb ik verdomme geld, en een vriendin... komen alle vrouwen in eens bij bakken aanwaaien. Life is a Bitch.
in geval van dat het gewoon maandelijks deposito is wordt de rente over die maand uitbetaaltd zoals hij is aangegeven op waar je in bent gestapt.quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:05 schreef mgerben het volgende:
[..]
Voor het geld maakt het weinig tot niets uit.
De bank houdt hier gewoon rekening mee.
Vaak is het zo dat die geadverteerde rente alleen geldt voor rente-op-rente.
Als jij elke maand die rente afroomt kom je dus niet aan de totale rente die geadverteerd stond en dan zit je een week later op WGR een topic te openen waar je vervolgens geflamed wordt.
0.66 euro???quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:20 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Ik heb de rente van de DSB helemaal (handmatig) nagerekend en het klopt precies met de berekening die ik zelf heb aangehouden. Enige verneukeratieve van de DSB (waar ik te laat achter was) is de valutering binnen het rekening domein. Dat is gewoon een klote streek. (Gelukkig ging het maar over E0.66, maar toch, klootzakken zijn het.)
Maar je dacht wel dat hij (?) vrouw was gezien zijn (?) profiel?quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:24 schreef Wexy het volgende:
ach trek het je niet aan... ik ben niet eens hetero
nee... ik deed me hetero voor.... grijnzquote:Op zaterdag 19 april 2008 00:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar je dacht wel dat hij (?) vrouw was gezien zijn (?) profiel?
Dit is wel erg off-topic.
Als die rente weer op een spaarrekening wordt gestort (momenteel iets van 3.8% bij DSB) gaat het opzich goed.quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:24 schreef Wexy het volgende:
in geval van dat het gewoon maandelijks deposito is wordt de rente over die maand uitbetaalt zoals hij is aangegeven op waar je in bent gestapt.
Rente op rente kan natuurlijk niet aangezien de rente niet gestort wordt in het deposito zelf.
Gaat om het principe.quote:0.66 euro???
ik zou een proces aan gaan spannen.......
Dat was als reactie op de poster die miepte dat je pas de rente uit je deposito zou halen als je rente op rente zou hebben.quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:50 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Als die rente weer op een spaarrekening wordt gestord (momenteel iets van 3.8% bij DSB) gaat het opzich goed.
[..]
i know.. maar ja dsb is ook niet gek... is toch weer 66 cent per maand per persoon.. tikt lekker aan voor ze.quote:Gaat om het principe.
Ligt eraan wat dit voor rentepercentage is. Normaal gesproken berekenen banken voor hun spaarproducten de effectieve rente omdat deze altijd hoger uitvalt. In dat geval ga je er eigenlijk vanuit wat het rentepercentage zou zijn geweest als ze niet iedere maand zou uitbetalen maar aan het einde van het jaar. Daarnaast heb je nog het niet effectieve rentepercentage. Dat is gewoon het rentepercentage en als ze je per maand betalen dan delen ze dat door 12. Normaal gesproken doen banken dit nooit omdat het marketing-technisch niet zo goed staat. Bij leningen doen ze dit echter wel. Als je bijvoorbeeld een hypotheekrente van 5,5 procent hebt dan is het bedrag dat je per maand moet betalen (5,5 / 12) * hoogte hypotheek. Feitelijk een vorm van afsetterij want je betaalt meer rente dan is afgesproken.quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:56 schreef Wexy het volgende:
[..]
aangezien jij zelf mag doen met je spaarrekening wat je wilt... is dit rente op renteverhaal wat jij schrijft hier niet in berekend.
Dus ja inderdaad elke maand krijg je ook weer rente op de rente die uitgekeerd is van je deposito, als je het laat staan op je spaarrekening.
Je kan dan toch ook gewoon zelf die paar euro van je spaarrekening afhalen? Het maakt niet uit of het van het "hoofdtegoed" of van de rente gaat, netto komt dat op hetzelfde neer!quote:Op vrijdag 18 april 2008 23:08 schreef Skinkie het volgende:
[..]
...die vraag had ik al eerder gesteld. Met maandelijkse uitbetalingen heb je per maand extra geld. Met een spaarrekening heb je bij de DSB bank slechts 2 keer per jaar rente. Das niet tof.
zo weinig?? Dat is idd niet de moeite van het vastzetten.quote:Op zaterdag 19 april 2008 07:44 schreef tinny het volgende:
Mhhh als ik mijn geld(5.000) 5 jaar laat staan op interspaarrekening van ATB heb ik na 5 jaar (rente over rente)
6230 euro. Als ik mijn geld 5 jaar vast zet in een deposito van 5,45% heb ik 6360 (inlcusief rente) das dus maar 130 euro meer... dat is een stuk minder dan op het eerste gezicht het renteverschil doet vermoeden
Hangt natuurlijk van je spaartegoed af.quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:50 schreef hupsakee het volgende:
zo weinig?? Dat is idd niet de moeite van het vastzetten.
ik had het zelf uitgerekend en kwam op 327 verschil, maar ik zal het wel niet goed hebben uitgerekend.
ja ik ook. Dus ik vraag me af hoe je zoiets uitrekent want het is wel handig als je dat als spaarder weetquote:Op zaterdag 19 april 2008 23:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk van je spaartegoed af.
tinny ging dus uit van 5000 euro.
5000 keer 5.45/100 keer 5 is de deposito : 1362.5 plus hoofdsom 5000 is 6362.50.quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:07 schreef hupsakee het volgende:
[..]
ja ik ook. Dus ik vraag me af hoe je zoiets uitrekent want het is wel handig als je dat als spaarder weet
Dank je wel :-) Kijk das handig om te weten.quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:23 schreef Wexy het volgende:
[..]
5000 keer 5.45/100 keer 5 is de deposito : 1362.5 plus hoofdsom 5000 is 6362.50.
5000 keer 4.5/100 is 225
5225 keer 4.5/100 is 235.13
5460.13 keer 4.5/100 is 245.71
5705.84 keer 4.5/100 is 256.76
5962.6 keer 4.5/100 is 268.32
6230.92 dus bij 5 jaar sparen rente op rente.
deposito 6362.50 - sparen 6230.92
131.58 verschil in het voordeel van een deposito
Moet je sigje dan niet zijn: If at night you can not sleep, count the interest on your savings accounts instead of sheep?quote:Op zondag 20 april 2008 01:20 schreef Wexy het volgende:
nee ik heb geen tijd te veel... heb geen slaap
Nee, je wil door 365 delen en vermenigvuldigen met het aantal dagen in de maandquote:Op zaterdag 19 april 200823:35 schreef W00fer het volgende:
Stel ik gas 5000 flappen 1 jaar vast op die ATB Deposito
Dan krijg ik dus 5.05% geldeeld door 12 ? Iedere maand dus
0,4208333 aan rente. Of hoe zit dat ?
En dan krijg ik over dat geld dus ook nog gewoon 4.5 % via de rekening ?
Het was mij vannacht iets te veel moeite om uit te rekenen hoeveel er uit het deposito komt per maand, dus toch maar even gedeeld door 12.. Vond de berekening van de spaarrekening als erg genoeg om te makenquote:Op zondag 20 april 2008 02:31 schreef Elwood1802 het volgende:
De bekende fout die gemaakt word, mensen rekenen idd vaak 12 maanden ipv 365 dagen
krijg je 4% bij 10000 dan is het dus:0.040 x 10000 : 365 x aantal dagen dep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |