abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 april 2008 @ 08:36:29 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57997338
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 08:31 schreef freecell het volgende:
optimistische post
Ja, ik ben blij met mijn nieuwe eetplan . Zie het helemaal zitten. Ga de rest van de maand experimenteren met deze nieuwe methode (geen vlees, geen pakjesmeuk, geen cola, ipv sultana's oid fruit als tussendoortje). Ben benieuwd wat voor effect dat zal hebben op mijn gewicht, maar wat nog belangrijker is: op hoe ik me voel .
quote:
En verder heb ik hier nu een lekkere, grote pot rooibosthee en een mok
Njum .
Ongelooflijk hè, hoe blij een mens kan worden van een koppie thee .

* Viking84 zet haar tanden in hopelijk haar laatste sultanakoekje ever .
Niet meer actief op Fok!
pi_57997356
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 08:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, ik ben blij met mijn nieuwe eetplan . Zie het helemaal zitten. Ga de rest van de maand experimenteren met deze nieuwe methode (geen vlees, geen pakjesmeuk, geen cola, ipv sultana's oid fruit als tussendoortje). Ben benieuwd wat voor effect dat zal hebben op mijn gewicht, maar wat nog belangrijker is: op hoe ik me voel .
[..]

Njum .
Ongelooflijk hè, hoe blij een mens kan worden van een koppie thee .

* Viking84 zet haar tanden in hopelijk haar laatste sultanakoekje ever .
klinkt als een goed plan! (al begrijp ik de 'geen vlees' niet helemaal?)

En inderdaad, potten thee en zon kunnen me buitensporig blij maken

ik ben trouwens ook wat gestopt met frisdrank (gewone is echt teveel loze koolhydraten naar mijn idee en light lijkt me toch ergens wel ongezond met dat aspartaam ) ik heb ontdekt dat spa-rood een érg goede vervanger is!
pi_57997373
Goedemorgen
Inderdaad erg mooie morgen hopelijk is dat over 2 dagen ook

Maar Freecell spa-rood is toch ook frisdrank?

Welkom SterreMarit trouwens
pi_57997378
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 08:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

[..]

Ga je helemaal geen vlees meer eten deze maand?
pi_57997387
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 08:47 schreef Miss_S het volgende:
Goedemorgen
Inderdaad erg mooie morgen hopelijk is dat over 2 dagen ook

Maar Freecell spa-rood is toch ook frisdrank?
Nou, frisdrank vind ik meer zoete dingen. Spa rood is eigenlijk gewoon water, maar dan met koolzuur. koolzuur heeft naar mijn weten geen negatieve eigenschappen zoals extra calorieën of hoofdpijnverwekkend.
Dus echt frisdrank zou ik het niet noemen (hooguit ga je er van boeren ).
Als Spa-rood frisdrank is, is Spa-blauw ook frisdrank
  zaterdag 12 april 2008 @ 08:51:53 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57997392
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 08:42 schreef freecell het volgende:
klinkt als een goed plan! (al begrijp ik de 'geen vlees' niet helemaal?)
Dat 'geen vlees' is meer een gevoelsmatig iets.
Ik voel me er niet helemaal pretig bij en ik vind het over het algemeen ook niks toevoegen aan mijn maaltijd en dan is dat dier speciaal voor mij gestorven, terwijl ik helemaal niet van zijn vlees geniet. Dan kun je het beter achterwege laten, denk ik en ipv daarvan meer groente gaan eten . Bovendien betwijfel ik of vlees wel zo goed is voor de mens. Het blijft overigens alleen bij vlees, hoor . Ik ga niet speciale kaas kopen of niet-leren schoenen . Het gaat me dan ook meer om mijn gezondheid en wat ik lekker vind dan dat ik het zo zielig vind voor het dier . En in eerste instantie is het gewoon een experiment. Ik weet nog van vorig jaar dat het afvallen toen zo goed ging, omdat alles wat ik deed nieuw was. Nu is er niks nieuws meer aan en blijf ik maar stil staan. Dus ik probeer nu weer een feestje te maken van eten .
quote:
ik ben trouwens ook wat gestopt met frisdrank (gewone is echt teveel loze koolhydraten naar mijn idee en light lijkt me toch ergens wel ongezond met dat aspartaam ) ik heb ontdekt dat spa-rood een érg goede vervanger is!
Très bien!
Spa rood lust ik dan weer niet, maar het ligt wel in de planning om elke dag een glaasje sap te drinken. Ik heb een heel lekker sapje ontdekt waar ook nog zo'n 'verantwoorde voeding'-keurmerk op zit. Weet zo even niet meer hoe het heet, maar het is iets nieuws van Appelsientje. Er zitten wel veel calorieën in (zo'n 100 per glas ), dus dat moet je ook niet meer dan één keer per dag doen.
Maar gelukkig hebben we water ende thee .
Niet meer actief op Fok!
pi_57997395
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 08:50 schreef freecell het volgende:

[..]

Nou, frisdrank vind ik meer zoete dingen. Spa rood is eigenlijk gewoon water, maar dan met koolzuur. koolzuur heeft naar mijn weten geen negatieve eigenschappen zoals extra calorieën of hoofdpijnverwekkend.
Dus echt frisdrank zou ik het niet noemen (hooguit ga je er van boeren ).
Als Spa-rood frisdrank is, is Spa-blauw ook frisdrank
Ok alles met prik noem ik al gauw frisdrank daarom

Ik vind het wel grappig dat ik 2 jaar geleden echt niet kon voorstellen dat ik spa blauw zou drinken en nu drink ik dat alleen nog maar (behalve af en toe een sapje en iets van alcohol)
  zaterdag 12 april 2008 @ 08:53:49 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57997401
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 08:48 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ga je helemaal geen vlees meer eten deze maand?
Nope.
En dat is niet zo moeilijk hoor, want de enige keren dat ik vlees eet, is als ik burrito's eet (dus pakjesmeuk, ook even uit den boze de komende tijd) en kip kerrie . Dus ik hoef in principe maar twee gerechten weg te laten danwel aan te passen . Ik ga iig eerst een heleboel recepten verzamelen .
Niet meer actief op Fok!
pi_57997404
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 08:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat 'geen vlees' is meer een gevoelsmatig iets.
Ik voel me er niet helemaal pretig bij en ik vind het over het algemeen ook niks toevoegen aan mijn maaltijd en dan is dat dier speciaal voor mij gestorven, terwijl ik helemaal niet van zijn vlees geniet. Dan kun je het beter achterwege laten, denk ik en ipv daarvan meer groente gaan eten . Bovendien betwijfel ik of vlees wel zo goed is voor de mens. Het blijft overigens alleen bij vlees, hoor . Ik ga niet speciale kaas kopen of niet-leren schoenen . Het gaat me dan ook meer om mijn gezondheid en wat ik lekker vind dan dat ik het zo zielig vind voor het dier . En in eerste instantie is het gewoon een experiment. Ik weet nog van vorig jaar dat het afvallen toen zo goed ging, omdat alles wat ik deed nieuw was. Nu is er niks nieuws meer aan en blijf ik maar stil staan. Dus ik probeer nu weer een feestje te maken van eten .
[..]

Klinkt goed
Maar je kan natuurlijk niet altijd iets nieuws blijven verzinnen

Trouwens de twijfel of vlees wel zo goed is voor mensen heb ik juist andersom vind mensen die geen vlees eten er vaak ongezond uit zien (maar die zijn meestal wel iets extremer er in)
  zaterdag 12 april 2008 @ 08:55:11 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57997409
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 08:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig dat ik 2 jaar geleden echt niet kon voorstellen dat ik spa blauw zou drinken en nu drink ik dat alleen nog maar (behalve af en toe een sapje en iets van alcohol)
Drink je geen kraanwater dan?
Ik koop altijd flesjes en die vul ik dan. Op een gegeven moment gaan ze dan stinken en dan koop ik weer nieuwe .
Niet meer actief op Fok!
pi_57997414
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 08:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Spa-blauw drink ik niet, aangezien de kwaliteit van ons kraanwater beter is dan die van Spa-blauw.
Dus voor mij dan gewoon kraanwater. Ik ga niet vééél meer betalen voor een minder vaak getest product waar minder strenge eisen aan worden gesteld

Viking: Dubbelfriss heeft sinds kort dubbelfris minder zoet. Sapje met fruit, zonder zoetstoffen en met minder suiker. Iets van 22 Kcal per 100 ML
pi_57997416
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 08:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Drink je geen kraanwater dan?
Ik koop altijd flesjes en die vul ik dan. Op een gegeven moment gaan ze dan stinken en dan koop ik weer nieuwe .
Ik ben heel verwend
Drink alleen kraanwater bij andere mensen als ze geen spa blauw hebben
pi_57997422
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 08:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Klinkt goed

Trouwens de twijfel of vlees wel zo goed is voor mensen heb ik juist andersom vind mensen die geen vlees eten er vaak ongezond uit zien (maar die zijn meestal wel iets extremer er in)
het menselijk lichaam is op zich wel ontworpen om omnivoor te zijn, dus ook vlees eten. Dat zie je ook aan de snijtanden/hoektanden en aan de dikke darm
Maar als omnivoor kan je in pricipe ook wel zonder. Alleen even opletten dat je genoeg eiwitten en ijzer binnenkrijgt
  zaterdag 12 april 2008 @ 09:00:42 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57997438
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 08:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Klinkt goed
Dat is waar .
Maar als ik met deze methode 5 kg kwijtraak tot de nieuwigheid er vanaf is, ben ik tevreden (ben tenslotte ook niet weer aangekomen sinds de vorige keer).
quote:
Dan ligt dat echt aan die vega zelf, want wat je uit vlees kunt halen, kun je ook uit andere voeding halen. Ik heb verschillende vega's in mijn vriendenkring en die zien er prima uit, hoor. Dat zijn ook geen extremisten. Van die mensen die met hun vingertje gaan lopen zwaaien. Iedereen legt z'n grens ergens anders. De ene legt hem heel laag (die eet al het vlees), een ander is gelegenheidsvega (dat was ik dus ook tot nu toe) en weer een ander eet überhaupt helemaal niets dat van een dier komt. Ik zeg niet dat ik nooit meer een biefstukje zal eten, maar terwijl ik tot nu toe onbewust een gelegenheidsvega was, word ik dat nu bewust .

En nu ga ik douchen. Dahaag .
Niet meer actief op Fok!
pi_57997470
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 09:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat is waar .
Maar als ik met deze methode 5 kg kwijtraak tot de nieuwigheid er vanaf is, ben ik tevreden (ben tenslotte ook niet weer aangekomen sinds de vorige keer).
[..]

Dan ligt dat echt aan die vega zelf, want wat je uit vlees kunt halen, kun je ook uit andere voeding halen. Ik heb verschillende vega's in mijn vriendenkring en die zien er prima uit, hoor. Dat zijn ook geen extremisten. Van die mensen die met hun vingertje gaan lopen zwaaien. Iedereen legt z'n grens ergens anders. De ene legt hem heel laag (die eet al het vlees), een ander is gelegenheidsvega (dat was ik dus ook tot nu toe) en weer een ander eet überhaupt helemaal niets dat van een dier komt. Ik zeg niet dat ik nooit meer een biefstukje zal eten, maar terwijl ik tot nu toe onbewust een gelegenheidsvega was, word ik dat nu bewust .

En nu ga ik douchen. Dahaag .
Ow dacht dat je wel weer was aangekomen, maar als dat inderdaad niet gebeurt dan werken dit soort dingen wel goed

En meestal zijn dat inderdaad wel van die extremisten, succes in ieder geval ik zou mijn kippetje niet willen missen
pi_57997515
Viking, eet je dan nog wel vis? (in de vegetarische maaltijd in oostenrijk zat zalm, omdat het geen vlees was. En de vega's boos, want die aten geen vlees omdat er iets dood moest ...) Ik kan al het vlees wel missen, behalve kip en vis. Dat zijn de enige twee dingen die ik echt te lekker vind om te laten staan. De rest van het vlees doet me niet bijzonder veel. Maar veel succes ermee!

Goeiemorgen trouwens. Ik heb beetje spierpijn, ga zo kranten bezorgen (auw) en dan eens lekker ontbijten + dagplanning maken .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_57997536
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 01:40 schreef SterreMarit het volgende:
Hier een newbee...die ook wel wat ondersteuning kan gebruiken bij het afvallen. Op zich is er niets extreems aan de hand, maar als ik me bedenk dat ik twee zomers geleden nog 12 kilo minder woog...word ik wel een beetje verdrietig. Kortom: tijd om er nu écht eens wat aan te gaan doen! En een stok achter de deur heb ik wel nodig, terugkijken op al mijn mislukte 'pogingen' van een paar dagen =)

Samengevat: studente, 24 jaar, 1.78m, weeg nu 70kg en wil graag terug naar de 58. Waarschijnlijk onhaalbaar, maar 60kg zou ik toch wel ergggg prettig vinden! En dan het liefst over 3 nachtjes slapen al

Groetjes!
Hoe ben je van plan dat te gaan doen? (even nieuwsgierig) Sowieso veel succes ermee!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_57997547
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 09:13 schreef Chicolate het volgende:
Viking, eet je dan nog wel vis? (in de vegetarische maaltijd in oostenrijk zat zalm, omdat het geen vlees was. En de vega's boos, want die aten geen vlees omdat er iets dood moest ...) Ik kan al het vlees wel missen, behalve kip en vis. Dat zijn de enige twee dingen die ik echt te lekker vind om te laten staan. De rest van het vlees doet me niet bijzonder veel. Maar veel succes ermee!

Goeiemorgen trouwens. Ik heb beetje spierpijn, ga zo kranten bezorgen (auw) en dan eens lekker ontbijten + dagplanning maken .
Vis en kip zou ook het enige zijn dat ik niet zou willen missen
De rest eet ik wel maar vind ik niet heel erg lekker (terwijl dat vroeger omgedraaid was)

Spierpijn is vervelend volgens mij is dat van mij nu weg
  zaterdag 12 april 2008 @ 09:30:16 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57997622
Zo gedoucht .
Oh, wat is dit een geweldige dag . Volgens mij zet ik vandaag voor elke post een '' .
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 09:13 schreef Chicolate het volgende:
Viking, eet je dan nog wel vis?
Ik eet sowieso al nooit vis, want dat lust ik niet (behalve vissticks, die eet ik nog wel eens, maar ik vind ze niet heel erg lekker ofzo) . En kipfilet vind ik dus weinig aan. Een kippenpoot daarentegen is nog wel eens lekker op z'n tijd . Niet aan denken, anders ga ik vanavond nog de fout in . Gelukkig heb ik te weinig geduld om een kippenpoot te braden .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 12 april 2008 @ 09:33:20 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57997639
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 09:05 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ow dacht dat je wel weer was aangekomen, maar als dat inderdaad niet gebeurt dan werken dit soort dingen wel goed

Nope.
Ik was vorig jaar zomer 75 kg en nu 76. Dus ja, ik ben 1 kilo aangekomen, maar die kilo is er ook zo weer af als ik even oplet, dus dat telt niet. Ik ben dus in een jaar tijd gewoon helemaal níks afgevallen, terwijl het voor die tijd zo goed ging .
Ga *straks* als ik op mijn streefgewicht ben (voorlopig 70 kg, dan maar kijken of ik tevreden ben) ook een marge van 2 kg aanhouden .
Niet meer actief op Fok!
pi_57997658
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 09:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nope.
Ik was vorig jaar zomer 75 kg en nu 76. Dus ja, ik ben 1 kilo aangekomen, maar die kilo is er ook zo weer af als ik even oplet, dus dat telt niet. Ik ben dus in een jaar tijd gewoon helemaal níks afgevallen, terwijl het voor die tijd zo goed ging .
Ga *straks* als ik op mijn streefgewicht ben (voorlopig 70 kg, dan maar kijken of ik tevreden ben) ook een marge van 2 kg aanhouden .
Ja die 1 a 2 kilo valt nog onder schommeling
pi_57998096
Vandaag ontbijt: 2 volkoren pistoletjes met filet americain dus al een stuk beter dan gister 2 tosti's met witte boterhammen en volvette kaas

En lunch zal een salade met verschillende soorten groente, sla en stukjes kip worden
pi_57998383
Goeiemoregen

Welkom SterreMarit!

Ik had me gisteren gewogen en ik zag een 65..ik geloofde het eerst niet maar ik woog weer 65,2 vanochtend Echt fijn, bijna weer op mn streefgewicht
pi_57998421
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 10:43 schreef shinydiscoball het volgende:
Goeiemoregen

Welkom SterreMarit!

Ik had me gisteren gewogen en ik zag een 65..ik geloofde het eerst niet maar ik woog weer 65,2 vanochtend Echt fijn, bijna weer op mn streefgewicht
Kijk dat is lekker nieuws
Ga je dan ook weg uit dit topic of blijf je gezellig?
pi_57998482
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 10:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Kijk dat is lekker nieuws
Ga je dan ook weg uit dit topic of blijf je gezellig?
Ik heb geen idee, het heeft alleen niet zo heel veel zin om dan nog te posten hier toch Behalve als ik ineens weer heel dik wordt ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')