Nou ik ben deze week (30 juni) dus naar het concert van DCFC geweest in de melkweg samen met mijn vriendin, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet geweldig vond om het maar zachtjes uit te drukken.
Mijn verwachtingen waren stiekem erg hoog, misschien ook omdat ik een paar maand geleden naar een geweldig concert was geweest van Josh Ritter. En ik had dan ook gehoopt dat dit het kon overtreffen, helaas was niets minder waar.
Het begon al gelijk in het begin, het geluid stond veel te hard, met name van de instrumenten, en om eerlijk te zijn vind ik dat DCFC het vooral moet hebben van Ben Gibbards stem, en als ik die niet kan horen is het weinig aan. Daarnaast ragten ze de liedjes er doorheen in sneltrein vaart, nu wil ik niet zeggen dat ik het vreselijk vind dat ze veel liedjes speelden maar het leek alsof ze het zo snel mogelijk wilden doen in het begin (later viel het overigens mee).
Daarnaast waren er nog een paar ergernissen. Het leek alsof ze van de rustige liedjes die van het album "Plans" kwamen hardrock nummers wilden maken. Ik geniet van dat album omdat het zo lekker rustig is, maar nu gooiden ze er gitaar solo's door heen als een malle.

Daarnaast vond ik het wat vreemd staan dat Ben Gibbard constant op het podium aan het spugen was (als dit niet zo was, kan iemand mij dan vertellen waar al dat overtollige water weg kwam?

). Hij leek overigens ook wat chagrijnig on stage en draaide echt belachelijk veel zijn rug naar het publiek.
Als laatste vond ik het publiek ook niet echt je-van-het, en er was ook weer de gebruikelijke "Fuck Yeah!" tijdens de stilte in "I will follow you into the Dark" .
Ik ben dus tot de conclusie gekomen dat DCFC een album band is, en als ik dan toch live registraties wil horen, dan neem ik die wel van Ben Gibbard akoestisch op NPR Radio die je gratis kan downloaden vanaf iTunes of hun site.
Als je wel naar een goed concert wil gaan ga dan naar Josh Ritter oid, hij is adembenemend tijdens concerten, maar geef mij dan niet de schuld als alle concerten erna bagger lijken.

Andere recensie van het concert:
http://www.podiuminfo.nl/(...)tie_-_306_-_Melkweg/
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:Ja DE Ik houd nog heel veel van je