Hoe verlief dat bij jou? die plaatjes er weer uithalen, ik krijg nu de keus of erin of eruit..quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:20 schreef drs_Kiwi het volgende:
Owja, en heel veel sterkte uiteraard!
Ok, daar gaan wequote:Op zaterdag 12 april 2008 10:47 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Hoe verlief dat bij jou? die plaatjes er weer uithalen, ik krijg nu de keus of erin of eruit..
Aan de buitenkant van mijn wang kun je 2 schroeven voelen, dus niet echt lekker, soms pijn met kouwen.
Moet je dan weer onder narcose of is het plaatstelijke verdoving? hoe lang duurt het daarna voordat je weer goed kan eten? Moet je overnachten in het ziekenhuis?
Alvast bedankt !
Mja, ik zou ook niet voor de lokale verdoving zijn gegaan hoor, dus je bent niet de enigequote:Op zaterdag 12 april 2008 13:03 schreef _Dizzy_ het volgende:
ik ga maandag mijn arts maar een bellen om te vragen wanneer het kan, toch zou ik gaan voor volledige narcose voor alleen onderkaak, ben nogal panish ingesteld..
maar wat bedoel je met gesloopte neus?
Wat hij zegt! Ik ben super benieuwd naar het verschil!quote:Op zondag 27 april 2008 16:46 schreef Karammel het volgende:
Beterschap!
Stiekem hoop ik wel op before/after pics als je weer helemaal hersteld ben ^^.
Het resultaat is natuurlijk het geen waar het allemaal om draait.
ik heb ook een kaakoperatie gehad, als ik geweten had dat ik 6 weken lang neit fatsoenlijk kon eten, had ik het nooit gedaan.quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:16 schreef _nouseforaname_ het volgende:
Daar was ik weer, afgelopen dinsdag ben ik dus geopereerd. Na 1 nacht mocht ik al naar huis maar ze vonden het verstandiger dat ik bleef aangezien ik langer dan 5 uur onder narcose ben geweest en amper rechtop kon blijven staan. Toch heb ik ervoor gekozen om naar huis te gaan. De eerste nacht in het ziekenhuis was namelijk ook geen pretje, het was veel te lawaaierig en ik had ontzettend veel pijn waardoor ik geen oog heb dichtgedaan. De 2e nacht thuis was nog erger, ik wist echt niet waar ik het zoeken moest. Ik sliep steeds een uurtje en dan werd ik weer wakker van de pijn.
Nu gaat het wel steeds iets beter maar m'n kaken staan heel erg strak op elkaar, die druk op je kaken is ook echt een heel vervelend gevoel. M'n gezicht is heel erg opgezwollen. De zwelling begint langzaam naar beneden te zakken waardoor ik nu een hele dikke onderkin begin te krijgen die ook helemaal blauw word. Over 2 weken gaan de stiekjes eruit en wat zal dat een opluchting zijn! Overigens is de operatie erg goed gelukt en denk ik wel dat het er allemaal heel mooi uit komt te zien als ik helemaal hersteld ben.
Maar deze operatie moet zeker niet onderschat worden. Het is eens en nooit weer!
* BubblegumBarbie moppelt iets over pics or it didn't happen..quote:Op maandag 28 april 2008 11:07 schreef Deoxybroxyfloxy het volgende:
[..]
ik heb ook een kaakoperatie gehad, als ik geweten had dat ik 6 weken lang neit fatsoenlijk kon eten, had ik het nooit gedaan.
dat was ruim anderhalf jaar geleden, na afloop herkende de mensen mij niet eens
Ik kan wel proberen de voor/na römtgemfoto's in te scannen.quote:Op maandag 28 april 2008 11:22 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
* BubblegumBarbie moppelt iets over pics or it didn't happen..
De brackets bedoel je? Daar voel je op zich niks van die halen ze dr af met een soort tang, bij mij bleven er wel van die lijmresten achter maar na een tijd slijt dat wel van je tanden.quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:42 schreef _Dizzy_ het volgende:
nu ga ik morgen de plaatjes eruit laten halen... nog meer mensen ervaring daarmee? :s ben best wel bang eigenlijk...
Daar zou ik mij niet al te druk over maken:quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:42 schreef _Dizzy_ het volgende:
nu ga ik morgen de plaatjes eruit laten halen... nog meer mensen ervaring daarmee? :s ben best wel bang eigenlijk...
Oh oké vond het al vreemd dat je je daar ongerust over zou makenquote:Op donderdag 15 mei 2008 20:04 schreef _Dizzy_ het volgende:
zijn geen brackets nee, plaatjes bevestigt op mijn kaakbeen
Veel pijn gehad?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:15 schreef _Dizzy_ het volgende:
ben weer terug, was zwaarder dan ik dacht, moest zelfs 1 nacht blijven
Oh bah is flink tegen gevallen dus. Bij mij is de operatie nu een maand geleden maar ik ben nog steeds een beetje gezwollen, het trekt bij mij echt heel erg langzaam weg.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:47 schreef _Dizzy_ het volgende:
heb zelfs morfine gehad voor de pijn, nu valt het wel mee, maar de zwelling is heel erg
wat is 2 jaar in de beugels nou op een mensen leven..je hebt dan een mooi bekkie waar je nog tig jaar mee kan rondwandelen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:45 schreef hoerezooi het volgende:
is deze opreatie net zo "erg" als de onderkaak alleen ingekort moet worden? ( te lange onderkaak / onderbeet ) operatie op zich vind ik geen probleem maar 1 jaar ervoor en jaar erna in de beugels zie ik enorm tegen op. heb jaren geleden ook al slotjes gehad en dat liefst nooit meer.
Dat heb ik ook wel gehad, maar ja, what's done is done.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:06 schreef NoName.23 het volgende:
ik heb nu zoiets van "was ik maar nooit aan begonnen'.
Nee, mijn post erover staat op de vorige pagina, geloof ik.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:17 schreef NoName.23 het volgende:
Precies! Kan het ook nie terug draaien. Heb me er ook wel bij neergelegd, zuur is het wel.
Was je zelf ook niet tevreden met het resultaat dan?
quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:44 schreef _nouseforaname_ het volgende:
Over anderhalve week krijg ik een kaakoperatie, mijn onderkaak wordt een paar milimeter naar voren gezet en van m'n bovenkaak word een reep tandvlees weggesneden en word mijn kaak dus wat hoger geplaatst. Zijn er nog meer mensen die deze operatie hebben gehad of binnenkort krijgen? en wat waren de ervaringen daarmee.
Wow 14 kilo? Ik heb 5 jaar geleden ook een kaakoperatie gehad toen zaten mijn kaken 6 weken op elkaar. Ik was toen van 75 kilo naar 70 kilo gegaan misschien kwam dat dan omdat ik kroketten door de blender deed.quote:Op zondag 7 december 2008 23:45 schreef Deoxybroxyfloxy het volgende:
God, wat ben ik blij dat ik neit de enige ben met die nare dagen na een soortgelijke kaakoperatie, van 78 kilo voor de operatie naar 64 kilo 5 weken later
Dat hangt echt van de soort kaakoperatie af, bij mij waren de bovenkaak en onderkaak verplaatst dus moest dat allemaal vast gezet worden voor 6 weken. Bij andere operaties mag je geloof ik bijna gelijk weer beginnen met normaal eten? Ik moest alles door een rietje eten voor 6 weken ik had nog wel een opening om door te eten dus ik had geen slang door mijn neus.quote:Op maandag 8 december 2008 00:35 schreef Remake het volgende:
Ik zit hier ook over na te denken, maar 2 snelle vraagjes,
ben je na die 6 weken in het gips meteen klaar?
Moet het niet langer genezen?
En hoe moet je eten als je kaken op elkaar zitten dan?![]()
Slangetje door je neus ofzo?
* edit
En littekens?![]()
Dat je niet patrick word
[ afbeelding ]
Alleen de onderkaak verplaatsen (sagittale splijtingsosteotomie) is een "routine operatie". Vaak wordt je kaak met kleine metalen plaatjes (mini-osteosyntheseplaatjes) en schroeven op zijn plaats gehouden en is het aan elkaar "hechten" van bovenkaak en onderkaak niet nodig, of slechts voor korte tijd.quote:Op maandag 8 december 2008 00:35 schreef Remake het volgende:
Ik zit hier ook over na te denken, maar 2 snelle vraagjes,
ben je na die 6 weken in het gips meteen klaar?
Moet het niet langer genezen?
En hoe moet je eten als je kaken op elkaar zitten dan?![]()
Slangetje door je neus ofzo?
* edit
En littekens?![]()
Dat je niet patrick word
[ afbeelding ]
afgelopen maandag pas?quote:Op donderdag 25 december 2008 11:46 schreef MauriceM het volgende:
hallo allemaal.
ik ben maandag geholpen aan me b0ven en onderkaak.
ik raad je het niet aan. maar na de operatie denk je elke dag gaat het beter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |