abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57982797
Over anderhalve week krijg ik een kaakoperatie, mijn onderkaak wordt een paar milimeter naar voren gezet en van m'n bovenkaak word een reep tandvlees weggesneden en word mijn kaak dus wat hoger geplaatst. Zijn er nog meer mensen die deze operatie hebben gehad of binnenkort krijgen? en wat waren de ervaringen daarmee.
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:48:24 #2
108809 Butterscotch
Multiple Maine Coon Syndrome
pi_57982886
Geen ervaring, maar wel erg nieuwsgierig wat de reden van je operatie is?
pi_57982890
Waarom moet je dat laten doen dan?

@butterscoth: Highfive!
pi_57983748
kunst gebitje? hoor wel vaker over zulke operaties als mensen een kunst gebitje willen plaatsen die vast zit in de kaak ...of iets in die trant.
do you have the guts to smell my nuts?
pi_57986324
Ik kan mijn mond niet goed sluiten, als ik het wel doe dan ziet het er niet uit en is mn mond erg gespannen waardoor ik al snel hoofdpijn krijg. Dit komt omdat mijn onderkaak te ver naar achteren staat en als ik lach is er op mijn bovenkaak veel tandvlees zichtbaar, ik doe het dus om 2 redenen, om er (hopelijk)beter uit te zien en om mijn mond op een normale manier te kunnen sluiten en van de hoofdpijn af te zijn.

Het is een behoorlijke ingreep maar ik heb het er wel voor over.
  vrijdag 11 april 2008 @ 20:15:03 #6
108809 Butterscotch
Multiple Maine Coon Syndrome
pi_57989522
^5 @ BubblegumBarbie

Auw... dat is nogal wat nouse. Ik wens je in elk geval heel veel sterkte!
  vrijdag 11 april 2008 @ 22:24:21 #7
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_57992362
Ik heb het gedaan, ik wil je niet bang maken maar het was de ergste nachtmerrie die ik ooit heb gehad, 3 weken lang kaken op elkaar, alleen vloeibare rotzooi die erg chemisch smaakt, je word slap futloos moedeloos. Ik kreeg er zelfs een chronisch slaapprobleem van, nu zeg ik niet dat jij dit ook krijgt, maar de operatie zelf was heel erg zwaar onderschat het niet, 4 weken lang is je hoofd zeer opgezwollen, alles doet zeer, je kaken zijn uit zijn verband gerukt, alles is blauw. je mond 1 mm open doen is een hel, de pijnbestrijding word je misselijk van... als ik het even kort mag zeggen mocht ik het opnieuw doen, dan never nooit niet meer! ik heb een vreselijk ondeskundige voorlichting gehad ik had totaal geen idee wat me te wachten stond, maar zo erg had ik het niet verwacht, denk er goed over na, want voor je weet hou je er net als ik, en nog vele andere waarmee ik contact heb geaocht, iets aan over.

nog losstaand van het feit dat alles in je gezicht andders word, pas na 1 jaar de zwelling helemaal weg is, grote kans dat de platen die je krijgt er weer uit moeten waardoor je hoofd weer opgezwollen is.

Het is niet niks, denk er heeeeel goed over na of het echt wel waard is.
Misschoen vertel ik je nu wel de slechte kanten, maar ik heb heel wat mensen opgezocht met hetzelfde en bijna niemand was tevreden erover, en wilde dat ze het net als ik ongedaan konden maken.

vooor dat kleine beetje verschil tussen de tanden...
  vrijdag 11 april 2008 @ 22:27:29 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57992430
Er anderhalve week vantevoren nog even goed over nadenken en een voortraject de sloot ingooien, get real. .
Ik ga naar huis.
  vrijdag 11 april 2008 @ 22:30:06 #9
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57992490
Bij mij is de onderkaak ook ietsjes naar voren gezet, daar zijn een paar schroeven doorheengejenst en m'n kaak hoefde niet een maand aan elkaar gelast. Kon met een week weer gewoon eten en tegen die tijd was m'n kaak alleen nog maar een beetje opgezet en blauw. Pijnbestrijding was na een paar dagen ook niet veel meer als een aspirientje. Op een kleine 'kuil' achter in m'n kaak heb ik er vrij weinig meer aan over gehouden.

Dat omhoog zetten van de bovenkaak klinkt wel doodeng, maar daar heb ik geen ervaring mee. .
Ik ga naar huis.
  vrijdag 11 april 2008 @ 22:30:57 #10
121741 _Dizzy_
pi_57992509
toch wou ik dat ik het niet had gedaan, het voortraject bestond gewoon uit beugelen, mijn tanden stonden mooi en netjes, alleen een overbeet, achteraf gezien had ik daar best mee willen leven. ik zeg niet dat ze het niet moet doen, ik vertel alleen mijn ervaringen met het geheel, voortraject was een eitje en is nooit helemaal voor niets.
pi_57993282
Bedankt voor jullie reacties. Ik wordt met de dag zenuwachtiger, het komt nu ook wel heel dichtbij. Ik keek er in het begin best wel nuchter tegenaan en ik dacht dat doe ik wel even. Maar het is dus een lange pijnlijke nasleep en ik heb al wat meer ervaringen van anderen opgezocht en merk wel dat het bij iedereen weer anders is.

Hopelijk valt het bij mij ook allemaal mee, en met deze gedachten moet ik de laatste anderhalve week maar mee zien door te komen want als ik me nu heel bang ga maken dan maak ik het niet makkelijker voor mezelf. Ik wil het nog steeds heel graag, ik hou jullie op de hoogte, na de operatie laat ik weten hoe alles is gegaan.
  vrijdag 11 april 2008 @ 23:47:10 #12
121741 _Dizzy_
pi_57994171
Gewoon positief blijven denken!! en even een paar tipjes voor in het ziekenhuis, een lekkere grote poot vaseline om je wangen en lippen mee in te smeren, want je word een Angelina Jolie look-a-like
luchtige kost om te lezen gezien het feit je jezelf de eerste dagen niet kunt concentreren, als je een aantal nachten in het ziekenhuis blijft zou ik ook zeker oordopjes meenemen voor al het lawaai van andere patienten.
mp3 spelertje om relaxte muziek op te zetten, bij mij waren de zusters nogal vrij royaal met morfine, als je niet veel pijn hebt echt niet doen, je word er erg misselijk van.
en om te eten... ze smeren je nutridrink aan, ik vond het vreselijk, lekker die babyhapjes van olvarit, die zijn lekker en goed binnen te houden!
welk ziekenhuis ga je? en bij welke chirurg.. misschien heb je kunnen kiezen tussen de plaatjes, als eej mogelijk hebt zou ik gaan voor oplosbare
meer tips heb ik zo even niet, als me nog wat te binnen schiet hoor je het

heeel veel succes en sterkte! en met positief denken kom je al een heel eind !
pi_57995004
Ik heb door een medische fout een soortgelijke operatie moeten ondergaan, alleen was het bij mij onderdeel van een iets uitgebreider traject. Bij mij hebben ze destijds de onderkaak op 4 plaatsen gebroken en naar voren gehaald, de bovenkaak helemaal losgehaald, over de hele oppervlakte een x aantal mm erafgehaald en omhooggeplaatst, en m'n neus gebroken en ingekort.
Direct na de operatie ging het prima, de dag erna was een hel (achteraf bleek dat mede te komen door een fout in de ingreep met de neus waardoor ik problemen had met ademen) en daarna ging het iedere dag beter. De eerste week heeft mijn mond helemaal dichtgezeten en was 'eten' niet bepaald eenvoudig en lekker te noemen (tip om de boel te koelen en even een lekkere smaak in je mond te krijgen: milkshakes van de Mac ). Een week na de operatie werd mijn mond 'opengemaakt'. Je zult versteld staat hoe snel je spieren inkorten (en je kaken vrij kort op elkaar blijven zitten), maar dit trekt vrij snel bij. In het begin moest ik toen de hele dag een bitje in en de boel met losse elastiekjes bij elkaar houden; dit werd echter in de loop van de weken afgebouwd. Uiteraard voorzichtig beginnen met eten dan; niet meteen toffee's ed. Maar zoals mijn kaakchirurg destijds al zei: je merkt vanzelf wel wat gaat en wat niet. Ga je te snel, dan doe je je pijn en weet je het voor de volgende keer. Ik ben dus begonnen met oa heeeeeeeeel zacht gekookte aardappelen en geplette tartaar met ketchup . Biefstuk, snoep ed hebben wat langer moeten wachten. Wat trouwens echt een hel is om te eten, is sla. Heeft toch wel een maand of drie geduurd, voordat ik dat weer fatsoenlijk gekauwd kreeg .
En wat de zwellingen betreft; zelf zag ik natuurlijk alles, maar volgens mijn omgeving zag je na twee weken al niet meer dat ik een operatie had gehad als je me niet zou kennen (logische zin ja ). Ik heb erna nog een ingreep gehad, maar binnen een paar maanden was bij mij toch wel het eindresultaat bereikt wat zwellingen betreft. Owja, na het verwijderen van het metaalwerk, heb ik wel wat zwellingen gehad, maar lang niet zo erg (waren ook vrij snel weg).
Nu moet ik er misschien wel bij vermelden dat ik volgens de doktoren wel erg snel en goed herstelde...

Is de operatie een aan- of afrader...? Sja, ik denk dat ieder dat voor zichzelf moet bepalen; niet in de laatste plaats omdat het moeilijk te voorspellen is hoe jij en je lichaam erop gaan reageren (volgens de doktoren was het erg moeilijk daar voorspellingen over te doen, omdat de verschillen tussen mensen erg groot zijn). Ik had helaas niet zoveel keus. Achteraf gezien zou ik het nooit laten doen als het puur om de 'schoonheid' zou gaan. Wanneer er echter een probleem in de functie is, zou ik het wel overwegen.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt (ik heb een erg drukke week achter de rug, dus mijn excuses als mijn post niet al te duidelijk is)
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
pi_57995024
Owja, en heel veel sterkte uiteraard !
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
  zaterdag 12 april 2008 @ 10:47:57 #15
121741 _Dizzy_
pi_57998457
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 00:20 schreef drs_Kiwi het volgende:
Owja, en heel veel sterkte uiteraard !
Hoe verlief dat bij jou? die plaatjes er weer uithalen, ik krijg nu de keus of erin of eruit..
Aan de buitenkant van mijn wang kun je 2 schroeven voelen, dus niet echt lekker, soms pijn met kouwen.

Moet je dan weer onder narcose of is het plaatstelijke verdoving? hoe lang duurt het daarna voordat je weer goed kan eten? Moet je overnachten in het ziekenhuis?

Alvast bedankt !
pi_57999623
Ik heb deze operatie ook overwogen, maar ben er toch maar niet voor gegaan. Ik heb een hele kleine onderkaak en het past ook niet erg goed op elkaar.
pi_58000586
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 10:47 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]

Hoe verlief dat bij jou? die plaatjes er weer uithalen, ik krijg nu de keus of erin of eruit..
Aan de buitenkant van mijn wang kun je 2 schroeven voelen, dus niet echt lekker, soms pijn met kouwen.

Moet je dan weer onder narcose of is het plaatstelijke verdoving? hoe lang duurt het daarna voordat je weer goed kan eten? Moet je overnachten in het ziekenhuis?

Alvast bedankt !
Ok, daar gaan we :

Bij mij hebben ze een half jaar na de operatie, alle plaatjes en schroefjes eruit gehaald. Ik heb het er uitgebreid over gehad met de kaakchirurg, omdat ik van de ene kant geen zin had in weer een operatie, maar van de andere kant ook wel wat schrik had voor 'afstootreacties' later in m'n leven (kennis van me had daar op dat moment veel problemen mee). Volgens de kaakchirurg kon ik ze an sich laten zitten, omdat het materiaal zo gemaakt is dat de kans op afstoting zo klein mogelijk was. Maar omdat ik nog jong ben en ze niet weten wat het bv over 40 jaar doet, de ingreep relatief klein is en ik toch nog een keer onder het mes moest, hebben we besloten de zooi er toch uit te halen. Wanneer je alleen schroeven/plaatjes in je onderkaak hebt, kan het onder lokale verdoving; wanneer ze ook in de bovenkaak zitten, moet het onder volledige narcose volgens mij.
Ik ben dezelfde dag alweer begonnen met eten; wel een beetje voorzichtig, want je mond ligt natuurlijk weer open en de boel is toch wat geirriteerd. 's Ochtends moest ik als een van de eersten onder het mes en 's avonds lag ik alweer thuis op de bank bij mijn ouders . Het ongemak vond ik vrij weinig voorstellen in vergelijking met de 'echte' operatie; waar ik het meeste last van heb gehad, was m'n opnieuw 'gesloopte' neus . Natuurlijk heb je wel weer wat zwellingen enzo, maar het grootste deel hiervan trekt vrij snel bij (toen ik twee weken later aan m'n nieuwe baan begon, zag niemand meer wat).
Bedenk echter wel dat hoelanger je wacht met alles eruit te laten halen, hoe ingrijpender de operatie wordt (de plaatjes worden namelijk ingekapseld). Bij mij hebben ze ze er dus uitgehaald na ongeveer een half jaar; dan zijn de breuken prima geheeld en is de inkapseling nog minimaal. Nu ben ik uiteraard geen arts, maar dit is hoe ik destijds ben voorgelicht, en alles bij elkaar genomen, ben ik erg tevreden over de gang van zaken in het betreffende ziekenhuis (Radboud ziekenhuis in Nijmegen).

Hopelijk kun je iets met m'n antwoord . Ik zal het topic in de gaten houden; als er nog vragen zijn, beantwoord ik ze graag.
  zaterdag 12 april 2008 @ 13:03:39 #18
121741 _Dizzy_
pi_58001326
ik ga maandag mijn arts maar een bellen om te vragen wanneer het kan, toch zou ik gaan voor volledige narcose voor alleen onderkaak, ben nogal panish ingesteld..
maar wat bedoel je met gesloopte neus?
pi_58001736
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 13:03 schreef _Dizzy_ het volgende:
ik ga maandag mijn arts maar een bellen om te vragen wanneer het kan, toch zou ik gaan voor volledige narcose voor alleen onderkaak, ben nogal panish ingesteld..
maar wat bedoel je met gesloopte neus?
Mja, ik zou ook niet voor de lokale verdoving zijn gegaan hoor, dus je bent niet de enige . Misschien verschilt het ook per ziekenhuis en komt jouw arts wel meteen met het voorstel van volledige narcose .
Mijn neus moest er ook aan geloven, maar dit was bij de eerste operatie niet goed gegaan. Bij de ingreep voor het verwijderen met de plaatjes hebben ze deze dus weer opnieuw gedaan (breken, tussenschot inkorten, boel weer op z'n plek zetten). Eigenlijk had dat al een paar maanden eerder gemoeten, maar ik wilde niet drie keer binnen een half jaar volledige narcose voor iets dat niet direct levensbedreigend was (ik had de eerste weken na volledige narcose nogal wat concentratieproblemen gehad). Toen na een paar dagen die ranzige watten uit m'n neus(holte) werden gehaald, voelde ik me ook meteen stukke beter .
pi_58322132
Daar was ik weer, afgelopen dinsdag ben ik dus geopereerd. Na 1 nacht mocht ik al naar huis maar ze vonden het verstandiger dat ik bleef aangezien ik langer dan 5 uur onder narcose ben geweest en amper rechtop kon blijven staan. Toch heb ik ervoor gekozen om naar huis te gaan. De eerste nacht in het ziekenhuis was namelijk ook geen pretje, het was veel te lawaaierig en ik had ontzettend veel pijn waardoor ik geen oog heb dichtgedaan. De 2e nacht thuis was nog erger, ik wist echt niet waar ik het zoeken moest. Ik sliep steeds een uurtje en dan werd ik weer wakker van de pijn.

Nu gaat het wel steeds iets beter maar m'n kaken staan heel erg strak op elkaar, die druk op je kaken is ook echt een heel vervelend gevoel. M'n gezicht is heel erg opgezwollen. De zwelling begint langzaam naar beneden te zakken waardoor ik nu een hele dikke onderkin begin te krijgen die ook helemaal blauw word. Over 2 weken gaan de stiekjes eruit en wat zal dat een opluchting zijn! Overigens is de operatie erg goed gelukt en denk ik wel dat het er allemaal heel mooi uit komt te zien als ik helemaal hersteld ben.

Maar deze operatie moet zeker niet onderschat worden. Het is eens en nooit weer!
pi_58322163
Jeutje...

Sterkte ermee!

Erop.... (Heel zachtjes....)
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58341038
Beterschap meid
pi_58341314
Beterschap!

Stiekem hoop ik wel op before/after pics als je weer helemaal hersteld ben ^^.
Het resultaat is natuurlijk het geen waar het allemaal om draait.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zondag 27 april 2008 @ 21:47:54 #24
121741 _Dizzy_
pi_58347332
ik ben blij dat je er weer vanaf bent, het idd een zware ok, maar het komt goed, over een aantal daagjes voel je je veel beter ! en je zier et dan ook beter uit !
pi_58355250
quote:
Op zondag 27 april 2008 16:46 schreef Karammel het volgende:
Beterschap!

Stiekem hoop ik wel op before/after pics als je weer helemaal hersteld ben ^^.
Het resultaat is natuurlijk het geen waar het allemaal om draait.
Wat hij zegt! Ik ben super benieuwd naar het verschil!
pi_58355307
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 16:16 schreef _nouseforaname_ het volgende:
Daar was ik weer, afgelopen dinsdag ben ik dus geopereerd. Na 1 nacht mocht ik al naar huis maar ze vonden het verstandiger dat ik bleef aangezien ik langer dan 5 uur onder narcose ben geweest en amper rechtop kon blijven staan. Toch heb ik ervoor gekozen om naar huis te gaan. De eerste nacht in het ziekenhuis was namelijk ook geen pretje, het was veel te lawaaierig en ik had ontzettend veel pijn waardoor ik geen oog heb dichtgedaan. De 2e nacht thuis was nog erger, ik wist echt niet waar ik het zoeken moest. Ik sliep steeds een uurtje en dan werd ik weer wakker van de pijn.

Nu gaat het wel steeds iets beter maar m'n kaken staan heel erg strak op elkaar, die druk op je kaken is ook echt een heel vervelend gevoel. M'n gezicht is heel erg opgezwollen. De zwelling begint langzaam naar beneden te zakken waardoor ik nu een hele dikke onderkin begin te krijgen die ook helemaal blauw word. Over 2 weken gaan de stiekjes eruit en wat zal dat een opluchting zijn! Overigens is de operatie erg goed gelukt en denk ik wel dat het er allemaal heel mooi uit komt te zien als ik helemaal hersteld ben.

Maar deze operatie moet zeker niet onderschat worden. Het is eens en nooit weer!
ik heb ook een kaakoperatie gehad, als ik geweten had dat ik 6 weken lang neit fatsoenlijk kon eten, had ik het nooit gedaan.

dat was ruim anderhalf jaar geleden, na afloop herkende de mensen mij niet eens
pi_58355718
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:07 schreef Deoxybroxyfloxy het volgende:

[..]

ik heb ook een kaakoperatie gehad, als ik geweten had dat ik 6 weken lang neit fatsoenlijk kon eten, had ik het nooit gedaan.

dat was ruim anderhalf jaar geleden, na afloop herkende de mensen mij niet eens
* BubblegumBarbie moppelt iets over pics or it didn't happen..
  maandag 28 april 2008 @ 12:19:10 #28
81894 godigita
Trollercoaster
pi_58356966
Beterschap

Bij mij is ook mijn onderkaak naar voren gezet, het was eigenlijk de bedoeling dat ik rond mijn 14e/15e die operatie al zou ondergaan, maar ik had er destijds geen last van, zat niet in over het esthetische effect, en zat niet echt te wachten op die operatie. Na die beslissing is mijn beugel eruitgehaald, en dat was het dan. Maar, rond mijn 18e begon ik me toch echt te ergeren aan mijn mond die niet goed sloot, ik kon nooit een broodje ofzoiets eten zonder een enorm slagveld te creeeren, kortom, ik irriteerde me eraan. Met behulp van mijn tandarts heb ik een orthodontist en kaakchirurg gezocht, en begon weer aan het beugelproces, kiezen trekken, en al dat soort dingen als voorbereiding. Dat duurde best lang, en eind 2004, op mijn 22e heb ik de operatie ondergaan.

Ik kwam na de operatie op de medium care afdeling terecht, dit is standaard, en ik had ontzettend veel last van misselijkheid. Mijn tanden zaten vast op elkaar, maar ik moest ongeveer elk halfuur overgeven, omdat er nogal veel bloed mijn maag inliep. De verstandskiezen in mijn onderkaak waren er ook gelijk uitgehaald, en dat bloedde nogal schijnbaar. Dan zat ik weer helemaal onder, alle alarmen gingen weer af, alles verschonen, echt een verschrikkelijke nacht was dat. Uiteindelijk heb ik maar opgegeven om te proberen te liggen en heb de nacht zittend doorgebracht, met een bakje onder mijn mond waarin al het bloed enzo in kon lopen. Beter dat dan overgeven met je tanden op elkaar gesnoerd

Jammer genoeg ging het hierna niet veel beter. Ik heb mijn kaakchirurg helemaal niet gezien tijdens mijn ziekenhuisopname, ook niet de dag van de operatie, niet ervoor en niet erna, want hij ging gelijk erna op vakantie. Dus werd ik na de operatie 'begeleid', da's nog een groot woord, maar goed, door een andere kaakchirurg die er een andere methode op nahield. Volgens hem hoefden mijn tanden niet vast op elkaar, in ieder geval niet de eerste paar dagen. Dus ik kreeg andere elastieken. Toen ik naar huis mocht, kreeg ik een paar elastiekjes mee, mochten ze knappen.

Echt een paar weken na de operatie kon ik pas op de eerste controle, en toen de chirurg zag dat ik een paar lullige elastiekjes had, werd hij ontzettend boos, op mij, omdat dat absoluut niet de bedoeling was. Wist ik veel. Ik had weken niemand gezien die er wat vanaf wist, niks gehoord van de orthodontist, en de eerste controle-afspraak bij de chirurg kon pas weken later worden ingepland, of ik nou net een operatie had gehad of niet. Bleek dus dat mijn kaak ondertussen scheef was gegroeid Mond gelijk helemaal dichtgesnoerd met elastieken, en weer een operatie ondergaan om alle schroeven en plaatjes eruit te laten halen, weer vloeibaar eten, en hopen dat de boel nog rechtgetrokken kon worden.

Na nog twee en een half jaar beugelen, merendeel van die tijd zat mijn mond redelijk dicht met strakke elastieken, kon eindelijk mijn beugel eruit. Mijn kaak is nooit meer helemaal recht gegroeid, maar het is niet zo erg, ik kan er mee leven. Dan maar geen symmetrisch gezicht, en je ziet het alleen op pasfoto-achtige foto's, eigenlijk. Maar no way dat ik nog eens aan die hel begin om het weer te fixen. Al met al geen fijne ervaring dus, en uiteindelijk is het nu niet veel beter dan dat het was, alleen op een andere manier slecht
pi_58360723
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:22 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

* BubblegumBarbie moppelt iets over pics or it didn't happen..
Ik kan wel proberen de voor/na römtgemfoto's in te scannen.
pi_58360771
Ik ben trouwens geopereerd in het Ttjongerschans-ziekenhuis in Heerenveen.
  maandag 28 april 2008 @ 15:51:15 #31
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_58360819
Foto's ? Voor en na ?
pi_58360880
De positie's van mijn kaken voor de operatie en na de operatie, inclusief de draden.
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:42:53 #33
121741 _Dizzy_
pi_58689050
nu ga ik morgen de plaatjes eruit laten halen... nog meer mensen ervaring daarmee? :s ben best wel bang eigenlijk...
pi_58690122
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:42 schreef _Dizzy_ het volgende:
nu ga ik morgen de plaatjes eruit laten halen... nog meer mensen ervaring daarmee? :s ben best wel bang eigenlijk...
De brackets bedoel je? Daar voel je op zich niks van die halen ze dr af met een soort tang, bij mij bleven er wel van die lijmresten achter maar na een tijd slijt dat wel van je tanden.

Ik ben overigens blij dat ik toentertijd van deze operatie heb afgezien, lijkt me erg pijnlijk en mijn kaakchirurg bleef hameren op het feit dat je er na de operatie zo anders uit kan zien. Ik werd ook aangemeld voor psychologische nazorg Bij mij zouden ze ook met een stuk 'plastic' (??) een soort van kin reconstrueren omdat ik die bijna niet heb om het esthetisch gezien allemaal af te maken
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:55:14 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58690539
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:42 schreef _Dizzy_ het volgende:
Daar zou ik mij niet al te druk over maken:
Incisie van paar cm.
Plaatje en schroeven localiseren.
Losschroeven
ff netjes hechten.
20-30 minuten per kant!

Succes.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:04:43 #36
121741 _Dizzy_
pi_58690712
zijn geen brackets nee, plaatjes bevestigt op mijn kaakbeen
pi_58690937
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:04 schreef _Dizzy_ het volgende:
zijn geen brackets nee, plaatjes bevestigt op mijn kaakbeen
Oh oké vond het al vreemd dat je je daar ongerust over zou maken Sterkte morgen
  zaterdag 17 mei 2008 @ 13:15:39 #38
121741 _Dizzy_
pi_58724905
ben weer terug, was zwaarder dan ik dacht, moest zelfs 1 nacht blijven
pi_58726737
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 13:15 schreef _Dizzy_ het volgende:
ben weer terug, was zwaarder dan ik dacht, moest zelfs 1 nacht blijven
Veel pijn gehad?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 15:47:08 #40
121741 _Dizzy_
pi_58727021
heb zelfs morfine gehad voor de pijn, nu valt het wel mee, maar de zwelling is heel erg
pi_58755758
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:47 schreef _Dizzy_ het volgende:
heb zelfs morfine gehad voor de pijn, nu valt het wel mee, maar de zwelling is heel erg
Oh bah is flink tegen gevallen dus. Bij mij is de operatie nu een maand geleden maar ik ben nog steeds een beetje gezwollen, het trekt bij mij echt heel erg langzaam weg.

Ik kan gelukkig al wel normaal eten en drinken, kon ik na een week eigenlijk al. Ben daarom ook geen grammetje afgevallen.
  maandag 19 mei 2008 @ 10:34:56 #42
121741 _Dizzy_
pi_58757514
bij mij zaten mijn kaken de eerste weken op elkaar zodat ik niets kon eten.. nu kan ik wel gewoon eten als ik alles klein snijd. de zwelling word nu ook al minder, tis ook nog blauw, lekker kleurtje dus :/
De eerste ok was ik gelijk 10 kg kwijt, kwam er als een speeer weer terug aan toen ik weer kon eten.
Ze vertelde me dat deze operatie niets voorstelde, maar dat doet ie wel degelijk!
Valt erg vies tegen, weer 2 flinke sneden in mijn mond. maar ja, tijd heelt alle wonden
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:35:57 #43
121741 _Dizzy_
pi_58783253
Ik heb nu weer een vraagje. Een van de hechtingen zit nu heel erg los, kan dat al kwaad zo kort na de ok? Lijkt wel of hij er bijna uitvalt :/ Ik weet niet zeker of dit wel hoort zo, de andere zitten nog heel goed op hun plek, alleen deze is erg los. Kan het al dicht zijn na 5 dagen?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:37:41 #44
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58783293
zijn het van die hechtingen die vanzelf oplossen?
dan kan dat op ziuch prima.
niks aan doen, hij komt op gegeven moment vanzelf los.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:47:13 #45
121741 _Dizzy_
pi_58783501
Zijn inderdaad van die oplosbare, maar na 5 dagen is dat niet een beetje vroeg, ik bedoel is de wond dan al wel dicht?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:05:21 #46
121741 _Dizzy_
pi_58785120
nu bloed het zelfs
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:36:37 #47
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_58785696
na 5 dagen kunnen die wel losgaan ja, bloed het veel?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:37:50 #48
121741 _Dizzy_
pi_58786935
niet zo heel veel, paar druppels denk ik... kan het kwaad?
pi_58810528
is deze opreatie net zo "erg" als de onderkaak alleen ingekort moet worden? ( te lange onderkaak / onderbeet ) operatie op zich vind ik geen probleem maar 1 jaar ervoor en jaar erna in de beugels zie ik enorm tegen op. heb jaren geleden ook al slotjes gehad en dat liefst nooit meer.
pi_58811468
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:45 schreef hoerezooi het volgende:
is deze opreatie net zo "erg" als de onderkaak alleen ingekort moet worden? ( te lange onderkaak / onderbeet ) operatie op zich vind ik geen probleem maar 1 jaar ervoor en jaar erna in de beugels zie ik enorm tegen op. heb jaren geleden ook al slotjes gehad en dat liefst nooit meer.
wat is 2 jaar in de beugels nou op een mensen leven..je hebt dan een mooi bekkie waar je nog tig jaar mee kan rondwandelen.
do you have the guts to smell my nuts?
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:10:54 #51
121741 _Dizzy_
pi_58825642
die slotjes waren een peulenschil hoor haha. ik denk dat het wel ongeveer vergelikbaar is, bij beide ingrepen word het bot doogezaagd en komen er plaatjes in. alleen bij jou zal en zelfs een stukje bot uit moeten, maar verder vergelijkbaar.
pi_59172037
Ik wist niet dat er zoveel mensen zijn met een soortgelijk verhaal!

Ik heb zelf een half jaar geleden een onderkaakoperatie ondergaan omdat ik een grote overbeet had. Het hoorde eigenlijk bij het hele beugel-traject. Ook ik heb veel complicaties gehad. Het begon met de schroeven en plaatjes die werden afgestoten. Die hebben ze eruit gehaald met een plaatselijke verdoving, absoluut geen pretje! Ook toen de schroeven eruit waren, voelde het nog helemaal niet goed. Dus weer terug en foto's maken. Dit was ongeveer drie of vier maanden na de echte operatie. Bleek dat het weer niet goed zat (aan de linkerkant). Ze hebben het weer opengemaakt, schoongespoeld, stukjes bot verwijderd en maar meteen een kies getrokken die bij de wortel ontstoken was. Ook deze operatie gebeurde met een plaatselijke verdoving en dat was absoluut geen fijne ingreep.

Nu zijn we inmiddels een half jaar verder. Ik ben helemaal niet tevreden. Waar ik voor de kaakoperatie zo bang voor was, is uitgekomen: ik ben niet blij met het resultaat. Ik vond mijn 'oude' gezicht mooier. Daar zit ik heel erg mee. Ook al zeggen anderen dat het niet zo is (natuurlijk zeggen ze dat!)

Ook kan ik mijn mond niet verder dan 3 cm open. Bij bepaalde bewegingen die ik maak, trekt mijn kaak op een heel pijnlijke manier. Ik kan niet goed beschrijven wat er gebeurt, maar het doet heel veel pijn. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Volgende week moet ik weer naar de kaakchirurg en dan hoop ik duidelijkheid te krijgen. Ook heb ik het idee dat er op overgang van mijn kin naar mijn kaak (aan de linkerkant) iets zit, het lijkt op een kleine zwelling. Maar dat een half jaar na dato? Hierdoor is mijn gezicht naar mijn idee a-symmetrisch.

Ik wil niemand bang maken, maar ik wou dat ik er nooit aan begonnen was. Ik had voor de operatie tevreden moeten zijn met mezelf, want ik had eigenlijk niets te klagen. Maar ja, dat is achteraf. Ik hoop dat er iemand is die zichzelf in mijn verhaal herkent, ik zou namelijk graag van anderen horen hoe ze ermee omgaan.
pi_59172186
Jeetje, noName... Dat is me ook een verhaal...
Maar waarom denk je dat andere mensen tegen je "liegen"?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_59172205
Tandvlees wegsnijden? Brrr, dat lijkt me fucking veel pijn doen..
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:31:01 #55
81894 godigita
Trollercoaster
pi_59172290
NoName, wat klote zeg Plaatselijke verdoving voor dat soort ingrepen? Dat kan toch gewoon niet?
pi_59173439
Nou ja, liegen.. Niemand gaat natuurlijk zeggen dat het eerst mooier was. Het kan ook zijn dat ik echt de enige ben die er zo over denkt. Ik baal gewoon dat het zo gelopen is. Ik heb de operatie eigenlijk ondergaan omdat dan het hele beugel-traject verzekerd zou worden. Ik was al erg tevreden met het resultaat van de beugel. En nu zit eigenlijk alleen maar met ongemakken, ik heb nu zoiets van "was ik maar nooit aan begonnen'.
pi_59173531
Bedankt voor jullie reacties trouwens
  vrijdag 6 juni 2008 @ 15:12:30 #58
81894 godigita
Trollercoaster
pi_59173563
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:06 schreef NoName.23 het volgende:
ik heb nu zoiets van "was ik maar nooit aan begonnen'.
Dat heb ik ook wel gehad, maar ja, what's done is done.
pi_59173692
Precies! Kan het ook nie terug draaien. Heb me er ook wel bij neergelegd, zuur is het wel.
Was je zelf ook niet tevreden met het resultaat dan?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 15:24:29 #60
81894 godigita
Trollercoaster
pi_59173868
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:17 schreef NoName.23 het volgende:
Precies! Kan het ook nie terug draaien. Heb me er ook wel bij neergelegd, zuur is het wel.
Was je zelf ook niet tevreden met het resultaat dan?
Nee, mijn post erover staat op de vorige pagina, geloof ik.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 15:28:35 #61
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_59173982
Om te beginnen.. heel veel succes met de operatie!

Mijn onderkaak is 2 jaar geleden ook naar voren gezet.. bij mij viel het allemaal reuze mee.
Geen pijn, alleen was het af en toe irritant omdat je op e rug moest slapen.
Eten ging ook best wel.. kleine stukjes chocola, aardappelpuree en drinkontbijt.

Ik vond het dus positief en ben tevreden met het resultaat

Trouwens.. vergeet vooral niet genoeg granen te drinken na je operatie.. je stoelgang kan op z'n lichtst gezegd nogal stagneren.
pi_59175561
Wat een verhaal! En wat een prutsers zeg dat je geen fatsoenlijke begeleiding hebt gehad! Mijn begeleiding was gelukkig wel heel goed. Bij mij zie het ook alleen op pasfoto-achtige foto's, maar het stoort me wel. Ik herken veel in je verhaal. Ik was toen ook 22 en ik heb ook veel overgegeven in het ziekenhuis doordat er bloed in mijn maag was gekomen, en overgeven met je kaken vast is minder, dat hoef ik jou niet te vertellen, haha mijn arme vriend zat daar maar de hele tijd met een bakje langs mijn bed. Ben je, nu de beugel eruit is, meer wel tevreden over het resultaat? Bij mij mag 'ie er namelijk in september uit en ik hoop dat ik dan wel blijer ben met het resultaat.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:25:15 #63
81894 godigita
Trollercoaster
pi_59176042
Ja, toen de beugel eruit was was het echt feest. Dat scheelt ook echt, ik kan nu ook ontspannen mijn mond dicht doen met mijn kaken op elkaar, en dat kon voor de beugel en operatie niet, en met beugel ook niet. Dus esthetisch had het wellicht mooier gekund, maar qua comfort is het echt een stuk beter. Dat is dan alweer wat.

Wat lief van je vriend trouwens Ik voelde me zo beroerd, dat ik iedereen die na de operatie kwam checken, ouders, zus, vriend, heb weggestuurd, ik kon het echt even niet hebben. Ik lag daar half te trippen van de morfine(jaja) en de uitwerkende narcose nog, met al dat bloed overal, ik zat echt niet te wachten op een heel comittee rond het bed. Misschien wel lullig, maar als ik me lichamelijk kut voel, doe ik dat liever in mijn eentje.

Toch goed om de ervaringen van anderen te lezen, dat sterkt ook weer, niet?
pi_59176601
Ja het is idd goed om ervaringen te lezen van anderen. En ik vind het ook fijn om te horen dat de beugel eruit al veel scheelt. Ik kan nu namelijk ook niet ontspannen mijn mond dicht doen, dat ziet er een beetje vreemd uit, maar dat komt natuurlijk ook door die brackets die ertussen zitten. Bedankt voor je commentaar!!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:41:25 #65
81894 godigita
Trollercoaster
pi_59176646
Graag gedaan, en jij ook bedankt
pi_59434923
HeeeY!
Zat net te reageren op een andere post van je (over linguale beugel) en toen kwam ik op deze uit. Ik heb nu sinds een maand of vier ook een linguale beugel en ze willen misschien bij mij ook dat kaakverhaal gaan doen. Bij mij is het alleen om mijn onderkaak wat naar voren te brengen om een overbeet tegen te gaan. Volgens mij was jouw ingreep iets anders. Word er in ieder geval niet echt vrolijk van. Hoe is het bij jou gegaan? Leef je nog? :-) Sterkte met je herstel!

Groetjes,
A.
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:44 schreef _nouseforaname_ het volgende:
Over anderhalve week krijg ik een kaakoperatie, mijn onderkaak wordt een paar milimeter naar voren gezet en van m'n bovenkaak word een reep tandvlees weggesneden en word mijn kaak dus wat hoger geplaatst. Zijn er nog meer mensen die deze operatie hebben gehad of binnenkort krijgen? en wat waren de ervaringen daarmee.
pi_59434957
tvp
Xbox Live: koenpijl
pi_59605246
hier heb ik mn operatie nog geen week achter de rug,dit is dag 5.
onderkaak naar voren gezet,het is idd geen pretje,de kaken blijven 4 tot 6 weken op elkaaren dat word dus vloeibaar...jammer aangezien ik erg van eten houdt.
pijn is er wel,maar de pijnstillers doen goed hun werk.
slapen is minder leuk ik draai normaal nogal veel maar moet nu op mn rug blijven liggen

tja...en zo dobber ik langzaam verder en probeer ik de tijd een beetje te doden
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_63830968
Ik heb ook een te lange onderkaak en ben al lang over aan het nadenken om dit te laten corrigeren. ik ben ondertussen 20 jaar. Zelf vind ik mijn lange onderkaak niet zo mooi. Mijn omgeving denk ik ook niet. Hoor ook vaak dat ik sacherijnig kijk, terwijl ik voor mijn gevoel gewoon neurtraal kijk. Ik weet niet of de kaakstand hiermee iets te maken kan hebben, of het gewoon meer aan mijzelf ligt.
Soms is het door mijn kaakstand lastig om bepaalde voedsel te nuttigen, doordat ik mijn voortanden niet goed als snijtanden kan gebruiken. Gebruik hiervoor dan ook vaak mijn tong i.p.v. mijn onderkaak.
Maar het ergste vind ik nog, dat ik vaak niet goed verstaanbaar ben. Ik weet verder ook niet of mijn kaakstand hiermee iets te maken kan hebben. Want vroeger kreeg ik hier nauwelijks klachten over. Ikzelf merk het nauwelijks dat ik slecht te verstaan ben. Moet het voornamelijk horen van mijn omgeving. Ik heb wel een keer mijn stem opgenomen, dan versta ik het ook niet al te goed xD. Maar het is volgens mij goed mogelijk dat dit door mijn kaakstand komt, doordat er vals lucht bij komt ofzo. En ik praat van mezelf al best snel, dus dit zal ook nog wel extra effect hebben.

Ik ben blij dat ik deze topic gevonden heb. Hopelijk kan ik hier meer ervaringen lezen. Ik ben nu zeer aan het twijfelen. Ben denk ik wel van plan om binnennkort contact op te nemen met een kaakchirurg/orthodontist om hierover te praten. Ikzelf vind toch dat ik 3 goeie redenen heb om deze operatie te laten doen, maar ben toch bang dat ik net zoals sommige ervaringen hier boven, achteraf toch niet tevreden zijn/spijt hebben. Zoiets heb ik al eerder meegemaakt met mijn been en wil niet nog een keer zo'n fout maken.
pi_63834728
Anderhalf jaar geleden hebben ze bij mij ook mijn kaak een stuk naar voren gezet. De eerste dagen zijn behoorlijk kut, heel de dag van die smerige vruchtendrankjes en andere rommel om toch maar voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Ook nog een paar kilo afgevallen, terwijl ik juist wou/wil aankomen .

Achteraf heb ik totaal geen spijt, mijn gezicht ziet er een stuk beter uit. En het is gewoon fijn om kiezen te hebben die wel goed op elkaar passen .

Trouwens, ik kijk ook standaard sacherijnig. Ook voor mijn operatie, dus bij mij lag het in ieder geval niet aan de stand van mijn kaak. Ik heb vrij kleine ogen en relatief dikke wenkbrauwen. Dus bij mij ligt het vooral daaraan.

[ Bericht 15% gewijzigd door KingWithoutACrown op 07-12-2008 22:04:34 ]
pi_63838352
Mooi om te horen dat je tevreden bent!
Haha maar van dat sacharijnig kijken, ik heb een te lange onderkaak (niet een kortere, wat jij dus had) daardoor lijk je volgens mij toch een stuk bozer door te kijken. Probeer maar eens je onderkaak ver naar voren te doen , zo kijk ik dus constant.

Eigenlijk ben ik niet zo bang voor de periode net na de operatie. De pijn en het slechte eten enzo (dat gaat toch wel weer voorbij), maar vooral wat het resultaat gaat worden, want dat kan je denk ik toch moelijk voorspellen. Of je er achteraf tevreden mee bent.
pi_63838835
God, wat ben ik blij dat ik neit de enige ben met die nare dagen na een soortgelijke kaakoperatie, van 78 kilo voor de operatie naar 64 kilo 5 weken later
  maandag 8 december 2008 @ 00:30:12 #73
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_63839966
quote:
Op zondag 7 december 2008 23:45 schreef Deoxybroxyfloxy het volgende:
God, wat ben ik blij dat ik neit de enige ben met die nare dagen na een soortgelijke kaakoperatie, van 78 kilo voor de operatie naar 64 kilo 5 weken later
Wow 14 kilo? Ik heb 5 jaar geleden ook een kaakoperatie gehad toen zaten mijn kaken 6 weken op elkaar. Ik was toen van 75 kilo naar 70 kilo gegaan misschien kwam dat dan omdat ik kroketten door de blender deed.
Ik had een onderbeet en kreeg een operatie waar mijn onderkaak en bovenkaak verplaatst werden ze hebben ook een stuk van mijn onderkaak afgehaald.
Ik ben die operatie in het VU ondergaan tijdens de vakantie en heb er eigenlijk alleen maar positieve ervaring mee, kreeg uitgebreid alles uitgelegd ook paar maanden van te voren. Ik heb één nacht in het ziekenhuis doorgebracht en was toen naar huis gegaan. Ik was toen thuis wel paar daagjes ziek maar voor de rest viel het mee. Weekend voor alle draden enzo die mijn kaken op elkaar hielden er uit werd gehaald was ik nog naar Lowlands geweest. Had daar eigenlijk bijna niets gegeten, heb alleen maar bier gedronken eigenlijk. Kreeg toen wel wat meer aandacht als normaal.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_63840076
Ik zit hier ook over na te denken, maar 2 snelle vraagjes,

ben je na die 6 weken in het gips meteen klaar?
Moet het niet langer genezen?

En hoe moet je eten als je kaken op elkaar zitten dan?
Slangetje door je neus ofzo?

* edit

En littekens?
Dat je niet patrick word

[ Bericht 28% gewijzigd door Remake op 08-12-2008 00:42:00 ]
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  maandag 8 december 2008 @ 01:14:43 #75
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_63840781
quote:
Op maandag 8 december 2008 00:35 schreef Remake het volgende:

* edit

En littekens?
Dat je niet patrick word
[ afbeelding ]
Dat hangt echt van de soort kaakoperatie af, bij mij waren de bovenkaak en onderkaak verplaatst dus moest dat allemaal vast gezet worden voor 6 weken. Bij andere operaties mag je geloof ik bijna gelijk weer beginnen met normaal eten? Ik moest alles door een rietje eten voor 6 weken ik had nog wel een opening om door te eten dus ik had geen slang door mijn neus.

Ik heb geen littekens er aan over gehouden ze hadden ook maar kleine gaatjes gebruikt om te opereren. Dat was dus ook snel genezen bij mij, de rest was eigenlijk alleen blauwe plekken en een dikke kop voor paar dagen na de operatie.

Maar de kaakchirurg had bij mij alles duidelijk uitgelegd en getekend aan de hand van mijn röntgen foto's dus ik wist wat er ongeveer ging gebeuren al.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  maandag 8 december 2008 @ 19:09:01 #76
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63857719
quote:
Op maandag 8 december 2008 00:35 schreef Remake het volgende:

* edit

En littekens?
Dat je niet patrick word
[ afbeelding ]
Alleen de onderkaak verplaatsen (sagittale splijtingsosteotomie) is een "routine operatie". Vaak wordt je kaak met kleine metalen plaatjes (mini-osteosyntheseplaatjes) en schroeven op zijn plaats gehouden en is het aan elkaar "hechten" van bovenkaak en onderkaak niet nodig, of slechts voor korte tijd.

Boven- en onderkaak verplaatsen zijn erg ingrijpende operaties, technisch en psyschisch, omdat er nogal wat hak en breekwerk nodig is, en je jezelf na een grote correctie niet/nauwelijks meer terug herkent.

In principe vinden alle incisies plaats in de mondholte, en veroorzaken dus geen littekens. Als er toch toegang nodig is via de huid dan is het vaak mogelijk van onder je kaak/kin te openen; krijg je ook geen zichtbaar litteken.

In het gips hoeft helemaal niet; soms wordt je hele hoofd echter wel ingezwachteld om zwelling te voorkomen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_63970476
Mensen die de operatie pas ondergaan hebben, hoe staat het er nu mee? Of mensen die wat langer terug ondergaan hebben, deel jullie ervaringen!
m.a.w. graag updates+ervaringen!
pi_63973732
Wat ik achteraf trouwens wel een groot nadeel vind is dat ik een stuk minder gevoel in mijn onderlip heb. Het is inmiddels wel een stuk beter dan vlak na de operatie, maar het blijft jammer. Ook met scheren bij mijn kin heb ik altijd zo'n rot gevoel. Hebben meer mensen hier last van?
pi_64215562
daar ben ik weer
na 4 weken mochten de draadjes los van de beugel en kon ik gaan oefen om mn mond open te doen,dit voelt heel eng en het ging maar 2 mm open
dit gaat over een periode van 4 weken een stuk beter,ook slinkt in die tijd de berg overtollig tandvlees helemaal achterin waar het snijwerk heeft plaatsgevonden.

maar denk maar niet dat je gelijk kan eten als hij je draadjes weghaald,na 2 weken at ik nog behoorlijk zacht voedsel zoals aardappels,zachte groente en zacht vlees met enige moeite.

nu ca 6 maanden laten van het grote snijwerk kan ik zeggen dat ik bijna volledig hersteld bent,ik kan weer normaal eten,mn mond kan weer ver genoeg open om ook hamburgers en banenen te eten zonder moeite.....maar helaas past een biljartbal er niet meer in

ik mis nog een beetje gevoel in een stukje van mn onderlip en een klein gedeelte van mn kin,maar het is al wel iets beter dan in het begin,maar last heb ik daar totaal niet van.
maar volgens de kaakchirurg ben ik wel heel erg snel hersteld en was hij heel tevreden,ik hoef ook niet meer op controle

het enige wat ik me nog afvraag is of mn kaak structueel nog net zo sterk is als voor de operatie,voor het geval je een klap op je bek krijgt ofzo
  woensdag 24 december 2008 @ 00:31:26 #80
121741 _Dizzy_
pi_64309925
Als het goed is, al dat been terug gegroeid en heb je geen vermeerderde kans op breken. tenminste dat is wat mij werd verteld
  woensdag 24 december 2008 @ 08:52:46 #81
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_64315456
Heb nu ongeveer vier jaar geleden precies dezelfde operatie gehad. Het is een zware operatie, maar voor het resultaat zou ik het zo weer doen. Wat wil je precies horen qua ervaringen?
Smell the flowers while you can....
pi_64352012
hallo allemaal.
ik ben maandag geholpen aan me b0ven en onderkaak.
ik raad je het niet aan. maar na de operatie denk je elke dag gaat het beter
pi_64352299
quote:
Op donderdag 25 december 2008 11:46 schreef MauriceM het volgende:
hallo allemaal.
ik ben maandag geholpen aan me b0ven en onderkaak.
ik raad je het niet aan. maar na de operatie denk je elke dag gaat het beter
afgelopen maandag pas?
dan zit je denk ik nog aan de diclofenac,3 maal daags
dat spul werkt dus wel goed tegen de pijn
pi_99315727
*kick*

Ben bang dat ik er ook aan moet geloven. In mijn gebit op zich staan de tanden allemaal recht maar ik heb gewoon een overbeet. Dit zie je ook als je mn gezicht van zijaanzicht ziet, dan zie je dat mn kin en onderkaak te ver naar achter staat vergeleken met boven en de verhouding neus-kin is daardoor niet zo mooi.

Nu heb ik nog nooit een beugel gehad en ben 19 jaar.. ik zie er dus best wel tegenop om met zo'n ding nog te gaan lopen maar de laatste tijd krijg ik ook kaakklachten, last van mn oor (bij de kaakinzet) en veel hoofdpijnen die daardoor veroorzaakt wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')