Wellicht is dit iets voor je?quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:47 schreef venv het volgende:
Iedereen kankert op de politiek maar niemand doet er iets aan. En als je een nieuwe partij wilt beginnen moet je maar zien hoe je aan het geld komt om zover te komen.
Dus; ophouden met zeuren en gaan vissen of.....
wie weet hoe je een partij zou moeten oprichten die écht korte metten maakt met het Haagse gestichel waar we niks mee opschieten.
voorbeeld:
http://venv-blog.nl/wat-kosten-onze-pvv-kutpolitici-ons/
Het is te groot, te log, te inflexibel, te veel bezig met de verkeerde dingen enz enz.quote:Op vrijdag 11 april 2008 15:12 schreef nonzz het volgende:
Wat is er mis met de oude?
Wat niet?quote:
Internationaal en historisch gezien mogen wij tevreden zijn met onze politici. Ze houden zich bezig met het volk, doen het niet primair voor eigen gewin en zijn niet noemenswaardig corrupt. Kijk je naar het huidige Italië of de Nederlandse politiek van de 19de eeuw, dan mag je blij zijn met de huidige stand van zaken. Oftewel: relativeer.quote:Op vrijdag 11 april 2008 15:53 schreef Semisane het volgende:
Het is te groot, te log, te inflexibel, te veel bezig met de verkeerde dingen enz enz.
Daar begint het inderdaad mee.quote:Op zondag 13 april 2008 00:24 schreef Wacky87 het volgende:
Burgers die wel geïnteresseerd zijn in de politiek, die zich werkelijk verdiepen in partijen dat zou een mooi begin zijn.
Veel mensen schelden en kankeren alleen, ondertussen weten ze amper waar ze op stemmen.
Historisch gezien mogen we idd tevreden zijn over onze politici, ik denk ook dat de Nederlandse overheid sinds de 2de wereldoorlog prima heeft gefunctioneerd, maar de laatste 11 to 13 jaar...grofweg paars II en alle kabinetten Balkenende is het gewoon een zootje. De overheid is als orgaan enorm gegroeit, qua grote maar ook qua kosten.quote:Op zaterdag 12 april 2008 15:54 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Internationaal en historisch gezien mogen wij tevreden zijn met onze politici. Ze houden zich bezig met het volk, doen het niet primair voor eigen gewin en zijn niet noemenswaardig corrupt. Kijk je naar het huidige Italië of de Nederlandse politiek van de 19de eeuw, dan mag je blij zijn met de huidige stand van zaken. Oftewel: relativeer.
Nogmaals het niet functioneren van de politiek in een ander land is helemaal geen reden om kritisch na te denken over het politieke systeem in je eigen land, vooral als het er op lijkt dat de rek er uit lijkt.quote:Op zondag 13 april 2008 10:38 schreef SCH het volgende:
We motten helemaal geen nieuwe politiek. Internationaal gezien mogen we onze handen dichtknijpen met deze politici. Kijk vandaag alleen maar eens naar de Italiaanse verkiezingen. Zo'n Berlusconi, dat was wat Pim ook ongeveer was.
volgens mij dialect. Ik ken het als variant op gestechel.quote:
Helemaal eens. En volgens mij komt dat omdat men met name de afgelopen 10 jaar druk bezig is geweest met het dichten van de zogenaamde "kloof tussen burger en politiek". Wat min of meer inhoudt dat men zogenaamd naar de burger is gaan luisteren als het gaat om rijksbrede en internationale zaken. Dit 'luisteren' resulteert in de uitholling van het parlement dat steeds meer de neiging heeft om media de politieke agenda te laten invullen, het steeds populistischer worden van politici die in plaats van een inhoudelijk sterk programma met allerlei onzin de boer op gaan om maar zoveel mogelijk stemmen te winnen en het steeds complexer worden van de bureaucratie omdat voor ieder plan minstens 20 partijen uitgenodigd worden en er tevens minstens één klankbordgroep aangehangen moet worden.quote:Op zondag 13 april 2008 10:46 schreef Semisane het volgende:
[..]
Historisch gezien mogen we idd tevreden zijn over onze politici, ik denk ook dat de Nederlandse overheid sinds de 2de wereldoorlog prima heeft gefunctioneerd, maar de laatste 11 to 13 jaar...grofweg paars II en alle kabinetten Balkenende is het gewoon een zootje. De overheid is als orgaan enorm gegroeit, qua grote maar ook qua kosten.
Het parlement functioneert nauwelijk meer, juist omdat ze zich te veel met de waan van de dag bezighouden en de kabinetten vanaf paars II hebben zich nog weinig met de echt fundamentele problemen binnen Nederland en die we in de toekomst gaan tegenkomen bezig gehouden....met als uitzondering een korte opleving in het kabinet Balkenende II, als ik het me goed herinner, maar ja die moest ook wel na de flater van Balkenende I.
Jep vandaar dat de hele oude politiek Pim zijn ideeen heeft geplagieerd in hun partij programs.quote:Op zondag 13 april 2008 10:38 schreef SCH het volgende:
We motten helemaal geen nieuwe politiek. Internationaal gezien mogen we onze handen dichtknijpen met deze politici. Kijk vandaag alleen maar eens naar de Italiaanse verkiezingen. Zo'n Berlusconi, dat was wat Pim ook ongeveer was.
Dat is nou echt oude politiek.... hele groepen mensen de fouten van een enkeling verwijten....quote:Op maandag 14 april 2008 15:12 schreef raptorix het volgende:
het feit dat links nederland direct verantwoordelijk is voor zijn dood.
Daar hebben we de inquisitie weer.quote:Op maandag 14 april 2008 15:55 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is nou echt oude politiek.... hele groepen mensen de fouten van een enkeling verwijten....
ps.. jouw groepsgenootje Mengele was ook geen lekker ventje.. schandalig ben jij.
Je hoeft jezelf niet aan te kondigen hoor...quote:Op maandag 14 april 2008 16:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Daar hebben we de inquisitie weer.
Dat wordt flink wat gevangenissen bijbouwen dan.quote:Op maandag 14 april 2008 15:12 schreef raptorix het volgende:
Vind het trouwens schandalig dat iemand die zich "journalist" noemt durft af te geven op een persoon die zich niet meer kan verweren, nog maar niet te spreken van het feit dat links nederland direct verantwoordelijk is voor zijn dood.
Marcel van Dam(PvdA):quote:Op maandag 14 april 2008 15:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is nou echt oude politiek.... hele groepen mensen de fouten van een enkeling verwijten....
ps.. jouw groepsgenootje Mengele was ook geen lekker ventje.. schandalig ben jij.
Citaten vervalsen en uit hun context trekken is ouwe politiek......quote:Op maandag 14 april 2008 16:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Marcel van Dam(PvdA):
Fortuyn is een Eichmann.
Hans Kombrink (PvdA):
Ik zie een parallel met de jaren 30.
Fortuyn is het opkomend nazisme en fascisme.
Met Leefbaar Rotterdam kunnen we de Tweede Wereldoorlog overdoen.
Thom de Graaf (D66):
Zijn we Anne Frank vergeten? Hier vlakbij, op loopafstand, staat Het Achterhuis.
En na het horen van al die spijkerharde opmerking viel Fortuyn, spontaan dood neer op een parkeerplaats....oh wacht nee, hij werd doodgeschoten en aan die ene trekker van dat wapen, zaten collectief de wijsvingers van Marcel van Dam, Hans Kombrink en Tom de Graaf...het klinkt wellicht onwerkelijk, maar het was dan ook een hele grote trekker...1tje op 4 wielen.quote:Op maandag 14 april 2008 16:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Marcel van Dam(PvdA):
Fortuyn is een Eichmann.
Hans Kombrink (PvdA):
Ik zie een parallel met de jaren 30.
Fortuyn is het opkomend nazisme en fascisme.
Met Leefbaar Rotterdam kunnen we de Tweede Wereldoorlog overdoen.
Thom de Graaf (D66):
Zijn we Anne Frank vergeten? Hier vlakbij, op loopafstand, staat Het Achterhuis.
Oh ja? Waar doe ik dat dan? Ik maak fatsoenlijke bezorgde burgers niet elke post voor racist uit. Jij bent het archetype van de antidemocraat; elke afwijkende mening moet wat jou betreft keihard onderdrukt worden.quote:Op maandag 14 april 2008 16:06 schreef Bluesdude het volgende:
Je hoeft jezelf niet aan te kondigen hoor...
Dat jij graag mensen verkettert, ophangt en anderen dan de schuld geeft is allang bekend..
Het was wel de linkse politiek die Fortuyn beveiliging ontzegde, zelfs voor zijn dood heeft Fortuyn al verklaard dat in geval hem iets zou overkomen ze er niet mee weg konden komen dat ze het niet wisten.quote:Op maandag 14 april 2008 16:16 schreef Semisane het volgende:
[..]
En na het horen van al die spijkerharde opmerking viel Fortuyn, spontaan dood neer op een parkeerplaats....oh wacht nee, hij werd doodgeschoten en aan die ene trekker van dat wapen, zaten collectief de wijsvingers van Marcel van Dam, Hans Kombrink en Tom de Graaf...het klinkt wellicht onwerkelijk, maar het was dan ook een hele grote trekker...1tje op 4 wielen.
Oh wacht...
Dat lijkt me een kenmerk van 'nieuwe politiek' juist.quote:Op maandag 14 april 2008 15:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet zo huilen jongen, dat ging het al.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Oh mijn god het gaat weer over nazi's.
Ik dacht dat het topic over nieuwe politiek gaat. Ontopic aub.
Breken met het verleden, dat als corrupt wordt voorgesteld, lijkt me een belangrijk element te zijn.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kan iemand mij een definitie geven van nieuwe politiek ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |