abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58267032
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, ik vind Amba's nu ook niet bepaald lange afstandsbussen
hangt van t nummertje af wat er op zit

sommigen zitten wel stukken beter dan anderen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 april 2008 @ 22:54:13 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58267109
True, want de nieuwste amba's zijn stukken beter dan de oudere series
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58267686
had ik al gezegt dat ik vandaag in 2 totaal verschillende bussen heb gezeten.. maar. met t zelfde wagenpark nummer?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 april 2008 @ 23:21:16 #104
Maffe Fries
pi_58267713
Nee, maar dat kan prima met een 8000 Arriva Amba en een 8000 ex-Hermes Alliance
pi_58271941
quote:
Op woensdag 23 april 2008 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, maar dat kan prima met een 8000 Arriva Amba en een 8000 ex-Hermes Alliance
idd
  donderdag 24 april 2008 @ 13:08:47 #106
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_58276840
quote:
Op woensdag 23 april 2008 15:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
als XX de koersrollen ook eens fixt

dan hoef ik niet elke keer de bus te laten stoppen en te vragen welke lijn het nou is :p

handig als er 2 komen op t zelfde tijdstip enzo
Het zijn matrixdisplays.

Maar goed, ik ben helemaal uitgekeken op koersrollen. Moeilijk te bewerken en meer storingsgevoelig.
pi_58284092
quote:
Op donderdag 24 april 2008 13:08 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het zijn matrixdisplays.

Maar goed, ik ben helemaal uitgekeken op koersrollen. Moeilijk te bewerken en meer storingsgevoelig.
mag ook! !

zolang t maar leesbaar is :w :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 april 2008 @ 18:52:58 #108
Maffe Fries
pi_58284238
En niet om de haverklap blijft hangen zoals dat aankondigingenbord in Leeuwarden doet. Als het al werkt, dan blijft het gewoon hangen, maar wel een verbetering: het ding staat weer recht.
pi_58284517
quote:
Op donderdag 24 april 2008 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
En niet om de haverklap blijft hangen zoals dat aankondigingenbord in Leeuwarden doet. Als het al werkt, dan blijft het gewoon hangen, maar wel een verbetering: het ding staat weer recht.
LOL!

die op heerenveen gaf toen er weer iets op stond info voor een half uur later aan !!!
  Spellchecker vrijdag 25 april 2008 @ 02:09:50 #110
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_58293565
quote:
Op woensdag 23 april 2008 20:40 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

ik kwam 's middags zo'n bus tegen als 350 richting alkmaar:
[ afbeelding ]

lekker comfortabel
omg

Er was die dag zeker één van Alkmaar's Volvo's uit de roulatie

Vraag me af of die amba wel een wayfarer heeft; kan ik uit jouw foto niet gewaar worden.
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 april 2008 @ 02:12:51 #111
Maffe Fries
pi_58293580
Dat is een ex-BBA, exex-MTI en een Fryslân Amba. Waren de allereerste amba's op lijndienst. Heb nog nooit in zo'n ding moegen zitten, dus ik kan niet zeggen hoe luxe die bus is.
  Spellchecker vrijdag 25 april 2008 @ 02:20:33 #112
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_58293617
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 02:12 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is een ex-BBA, exex-MTI en een Fryslân Amba. Waren de allereerste amba's op lijndienst. Heb nog nooit in zo'n ding moegen zitten, dus ik kan niet zeggen hoe luxe die bus is.
Zou best kunnen, maar volgens mij hebben wij in Leeuwarden momenteel geen volledig witte amba's, alleen die VDL-bus (amba 200). Aangezien 350 alleen vanuit Alkmaar en Leeuwarden wordt gereden ga ik er derhalve vanuit dat deze (momenteel) van Alkmaar is
Tevens -purist.
pi_58294577
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 02:20 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Zou best kunnen, maar volgens mij hebben wij in Leeuwarden momenteel geen volledig witte amba's, alleen die VDL-bus (amba 200). Aangezien 350 alleen vanuit Alkmaar en Leeuwarden wordt gereden ga ik er derhalve vanuit dat deze (momenteel) van Alkmaar is
doorgaans rijden die "afwijkende" bussen een soort van roullatie schema? tussen de verschillende punten :p
pi_58295214
Triestheid

Camera's bewaken chauffeur

door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Camera's met speciale agressiedetectoren moeten buschauffeurs gaan beschermen tegen vandalen en geweldplegers in Amsterdam-Noord.
Burgemeester Job Cohen heeft besloten in te gaan op het verzoek van Stadsregio Amsterdam om binnen enkele maanden een dergelijk systeem aan te leggen rond het viaduct van de Waddenweg. Op die locatie hebben buschauffeurs regelmatig te kampen met agressie en geweld bij de bushaltes. Chauffeurs klagen met grote regelmaat over jongeren die daar rondhangen en hen het leven zuur maken. Vooral vervoersbedrijf Arriva heeft er veel last van. Cohen erkent de situatie, mede door het aantal aangiften, en wil maatregelen.
Met agressiedetectie wordt met behulp van microfoontjes in een vroegtijdig stadium naderend onheil gesignaleerd. Stemverheffingen worden geconstateerd en op dat moment gaat er een alarm af bij de uitkijkcentrale en worden de camera's gericht op de locatie waar het geluid vandaan komt. De politie kan op die manier beslissen of zij in actie moet komen.

Volgens Cohen kan het cameratoezicht op deze manier nog effectiever worden toegepast. Bij agressiedetectie wordt ter bescherming van de privacy geen geluid opgenomen.

Benieuwd

Het is voor het eerst dat agressiedetectie bij een cameraproject wordt gebruikt in het kader van handhaving van de openbare orde in Amsterdam. "Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de resultaten ervan", zegt Cohen, die toestemming voor het project geeft tot en met 31 december 2010. Verder komt op het Buikslotermeerplein een nieuw flexibel draadloos camerasysteem dat onmiddellijk kan verhuizen als de situatie daarom vraagt. De grootscheepse renovatie- en bouwwerkzaamheden die op stapel staan, dwingen het stadsdeel ertoe deze maatregel in te voeren. De verwachting is dat steeds op andere plekken rond het plein de problemen de kop opsteken.

Televaag
  Spellchecker zaterdag 26 april 2008 @ 01:55:20 #115
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_58315028
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 07:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

doorgaans rijden die "afwijkende" bussen een soort van roullatie schema? tussen de verschillende punten :p
Officiëel zouden alle Q-Liner bussen van lijn 350 gewoon rond moeten rouleren en at random in Alkmaar danwel Leeuwarden moeten overnachten, afhankelijk van waar ze die dag eindigen.. Echter omdat er in Leeuwarden geen voldoende ruimte is, om i.p.v. de 12-meter Integro's, 15-meter Volvo's te stallen (het past in de huidige situatie allemaal nog maar net), wordt er bij buswissels (dus bij Zurich ('Kop Afsluitdijk')) niet van chauffeur, maar van passagiers gewisseld. Zo blijven de Integro's in Frieslân en de Volvo's in Noord-Holland

Wanneer er bij uitzondering eens een ander type bus rijdt op lijn 350, zoals dus een paar dagen terug het geval was, komt die bus zo dus altijd gewoon weer terug bij de eigen standplaats

Er stond vandaag trouwens een antieke touringbus (met nummer 18) op de buffer. Die was ingehuurd door een bedrijf dat vandaag een feestje had in het Oranje-hotel, omdat het bedrijf pas gelanceerd was. Helaas kon ik geen foto maken voor dit topic, want de IRDA van mijn GSM is dood, waardoor ik er geen foto's meer vanaf kan halen
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:45 schreef Willy84 het volgende:
Triestheid

Camera's bewaken chauffeur

door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Camera's met speciale agressiedetectoren moeten buschauffeurs gaan beschermen tegen vandalen en geweldplegers in Amsterdam-Noord.
Burgemeester Job Cohen heeft besloten in te gaan op het verzoek van Stadsregio Amsterdam om binnen enkele maanden een dergelijk systeem aan te leggen rond het viaduct van de Waddenweg. Op die locatie hebben buschauffeurs regelmatig te kampen met agressie en geweld bij de bushaltes. Chauffeurs klagen met grote regelmaat over jongeren die daar rondhangen en hen het leven zuur maken. Vooral vervoersbedrijf Arriva heeft er veel last van. Cohen erkent de situatie, mede door het aantal aangiften, en wil maatregelen.
Met agressiedetectie wordt met behulp van microfoontjes in een vroegtijdig stadium naderend onheil gesignaleerd. Stemverheffingen worden geconstateerd en op dat moment gaat er een alarm af bij de uitkijkcentrale en worden de camera's gericht op de locatie waar het geluid vandaan komt. De politie kan op die manier beslissen of zij in actie moet komen.

Volgens Cohen kan het cameratoezicht op deze manier nog effectiever worden toegepast. Bij agressiedetectie wordt ter bescherming van de privacy geen geluid opgenomen.

Benieuwd

Het is voor het eerst dat agressiedetectie bij een cameraproject wordt gebruikt in het kader van handhaving van de openbare orde in Amsterdam. "Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de resultaten ervan", zegt Cohen, die toestemming voor het project geeft tot en met 31 december 2010. Verder komt op het Buikslotermeerplein een nieuw flexibel draadloos camerasysteem dat onmiddellijk kan verhuizen als de situatie daarom vraagt. De grootscheepse renovatie- en bouwwerkzaamheden die op stapel staan, dwingen het stadsdeel ertoe deze maatregel in te voeren. De verwachting is dat steeds op andere plekken rond het plein de problemen de kop opsteken.

Televaag
Goeie zaak, hopelijk is dit een oplossing die ook daadwerkelijk tot goede resultaten leidt!
Tevens -purist.
  zaterdag 26 april 2008 @ 10:09:29 #116
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_58316822
quote:
Connexxion checkt bus op brandgevaar

Gepubliceerd op 25 april 2008, 19:09
den helder -

Connexxion heeft deze alle bussen van Den Oudsten van een bepaald type gecontroleerd. Het vervoersbedrijf heeft daartoe besloten vanwege de brand in een bus van dat type zondag bij Van Ewijcksluis. Er werden geen defecten gevonden.

De achterkant van de bus die zondagmiddag van Den Helder naar Hoorn op weg was, vloog tijdens de rit in brand. De chauffeur stopte de bus vlak voor de rotonde bij Van Ewijcksluis, waardoor alle inzittenden tijdig het voertuig konden verlaten. De bus was voor de brandweer niet meer te redden.

Uit onderzoek is gebleken dat de brand is veroorzaakt doordat een brandstofverstuiver in de motor van de bus niet goed vast heeft gezeten. Daardoor is brandstof vrij gekomen, hetgeen de brand veroorzaakt heeft.

Uit angst voor nieuwe ongelukken heeft Connexxion alle bussen van hetzelfde type onderzocht. ,,Maar nergens is het defect geconstateerd. Het is blijkbaar geen structureel probleem. We vermoeden dat de slang misschien niet helemaal juist gemonteerd is. Heel vervelend, maar er is geen angst dat dit weer gebeurt'', aldus woordvoerder Herman Opmeer van Connexxion.

Om alle gevaren uit te sluiten blijft het busbedrijf de komende tijd bussen van dit type controleren. ,,Gewoon voor de zekerheid. En aan het einde van het jaar wordt dit type vervangen. Dat waren we al van plan.''
geen alliances meer....
pi_58318132
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:09 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

geen alliances meer....
Zijn ook wel zeer zeldzame bussen.
pi_58319721
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 11:58 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Zijn ook wel zeer zeldzame bussen.
valt hier wel mee hoor

maar goed.. gaan alle Alliances van Connexxion aan de kant? O.o

dan hebben ze heel wat bussen bij te kopen denk ik
pi_58321470
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:09 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

geen alliances meer....
Als die van Hermes dan ook meteen verdwijnen. Die van Connexxion hebben wel goede stoelen trouwens.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 26 april 2008 @ 17:36:58 #120
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_58323340
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar goed.. gaan alle Alliances van Connexxion aan de kant? O.o

dan hebben ze heel wat bussen bij te kopen denk ik
Daarom hebben ze ook net 360 bussen besteld bij Berkhof. Dat zullen dus wel weer Amba's worden...
pi_58340076
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 17:36 schreef ReisT het volgende:

[..]

Daarom hebben ze ook net 360 bussen besteld bij Berkhof. Dat zullen dus wel weer Amba's worden...
liever 10 ambas op de weg dan 1 frysker zeg maar
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 april 2008 @ 19:32:19 #122
Maffe Fries
pi_58344502
quote:
Op zondag 27 april 2008 15:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

liever 10 ambas op de weg dan 1 frysker zeg maar
Daar sluit ik me bij aan
  Spellchecker maandag 28 april 2008 @ 02:18:21 #123
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_58352167
Vandaag reed die gelede Citaro van Alkmaar alweer rond op de 350... Er zal wel 1 van hun Volvo's met een defect bij de garage staan, of om gekeurd te worden natuurlijk

En om even in te gaan op bovenstaande; in Frieslân worden niet -alle- Alliances vervangen, degenen waar nu InfoXX in zit blijven voorlopig
Tevens -purist.
pi_58354223
quote:
Op maandag 28 april 2008 02:18 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag reed die gelede Citaro van Alkmaar alweer rond op de 350... Er zal wel 1 van hun Volvo's met een defect bij de garage staan, of om gekeurd te worden natuurlijk

En om even in te gaan op bovenstaande; in Frieslân worden niet -alle- Alliances vervangen, degenen waar nu InfoXX in zit blijven voorlopig
ow

hebben die dan ook dat foutje opgelost?
  maandag 28 april 2008 @ 15:47:52 #125
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_58360762
quote:
in Frieslân worden niet -alle- Alliances vervangen, degenen waar nu InfoXX in zit blijven voorlopig
jammer, de alliances met infoxx vind ik een stuk minder lekker rijden dan de 2500/2600-serie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')