abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 6 januari 2009 @ 07:13:00 #151
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_64717427
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:24 schreef ElizabethR het volgende:
Zo hey, wat een prachtfoto's die onderste twee. De eerste is leuk voor de statistieken natuurlijk. Maar met name de tweede foto is echt grandioos. En de derde is ook een mooie sfeerplaat, jammer dat Enjolras een beetje overbelicht is, maar daar kun jij niets aan doen als er een open witte spot opstaat. Hoe heb je dat gedaan Danny? In theater fotograferen valt meestal nogal tegen, en jij maakt er prachtplaten van. Welke instellingen waren dat?
was met een panasonic dmc-lx3. Da's een erg lichtgevoelige compactcamera. Het autofocuslampje uitgeschakeld. Linkerhand over het display (anders ziet heel de zaal dat je een foto maakt) en met de vinger van diezelfde hand de foto schieten vanuit de rechterschouder en dan hopen dat het goed gaat. De meesten zijn mislukt, maar er zaten een paar aardige shots bij. Puur mazzel.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  ESF Reporter dinsdag 6 januari 2009 @ 07:39:53 #152
87554 Cee
Welluk?
pi_64717606
Knap hoor.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:03:17 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64735132
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 07:13 schreef Danny het volgende:

[..]

was met een panasonic dmc-lx3. Da's een erg lichtgevoelige compactcamera. Het autofocuslampje uitgeschakeld. Linkerhand over het display (anders ziet heel de zaal dat je een foto maakt) en met de vinger van diezelfde hand de foto schieten vanuit de rechterschouder en dan hopen dat het goed gaat. De meesten zijn mislukt, maar er zaten een paar aardige shots bij. Puur mazzel.
Nice! Zat ik er toch even naast met mijn dSLR

Voor de liefhebber heb ik hier ook nog wat foto's.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:08:24 #154
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64745812
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 07:13 schreef Danny het volgende:

[..]

Ach ja, als schouderstatieven bestaan, waarom zou een schouder dan niet voldoen

In ieder geval mooie lucky shots, en inventief. Met mijn dSLR was het zo mooi nooit en te nimmer gelukt. Dus ik moet eens even de naam van die camera opschrijven.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_64888729
Net toch nog maar kaartjes besteld voor de laatste voorstelling op zondagavond 22 februari
Liep er al heel lang over te twijfelen, maar ik wil m toch graag nog ook wel een keer in Carre zien...

Nu ik de knoop heb doorgehaakt, verheug ik me er echt enorm op
I'm Fucking Brilliant!
  Moderator vrijdag 16 januari 2009 @ 09:01:56 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65098008
Hey een les mis topic

ik heb de show 14x gezien, meeste in londen en daarnaast in new york, zweden, belgie en nederland.

de nederlandse cast vind ik veruit het minste sowieso gaat de kwaliteit van de nederlandse musicals erg achteruit
wim als Javert vond ik ronduit verschrikkelijk. Hij zong bij tijden vals en kan echt niet acteren...

ook Nurlaila viel me zwaar tegen. Prachtige stem, maar ze liep me iets te mooi te zingen voor fantine met weinig emotie.

De enige die ik echt goed vond waren rene en Celine, die brachten iets extras aan de rol.

toch heb ik de nederlandse versie nog een tweede kans gegeven maar tevergeefs. Ik ben na de pauze weggegaan
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:10:50 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65098175
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:07 schreef Danny het volgende:
zaterdagmiddag geweest (in plaats van zondagavond. die voorstelling ging niet door ).

[ afbeelding ]
groter @ flickr

[ afbeelding ]
groter @ flickr

[ afbeelding ]
groter @ flickr

Eerstvolgende keer zal in Carré worden.
Wat een prachtige foto's!

Speelt die ene van "op zoek naar evita" niet meer de rol van eponine?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:12:36 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65098212
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:10 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Jawel, maar niet elke voorstelling he .
KuikenGuppy
  Admin vrijdag 16 januari 2009 @ 10:51:10 #159
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_65101325
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:10 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Suzan Seegers speelt Cosette. Niet Eponine (tenzij ze zo nu en dan invalt voor Celine Purcell).
  Moderator vrijdag 16 januari 2009 @ 17:55:30 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65116658
Er is hier geen plaats voor kritiek op les mis?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Admin vrijdag 16 januari 2009 @ 18:13:00 #161
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_65117092
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:55 schreef MaJo het volgende:
Ik zie je kritiek gewoon nog staan? Ik deel de kritiek niet helemaal trouwens. Kan er wel tegenin gaan, maar uiteindelijk is het een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk en daarover valt niet te twisten. Maar uit gerust je kritiek hoor
  vrijdag 16 januari 2009 @ 18:49:59 #162
71919 wonderer
pi_65118028
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:01 schreef MaJo het volgende:
wim als Javert vond ik ronduit verschrikkelijk. Hij zong bij tijden vals en kan echt niet acteren...
Sorry hoor, dit slaat echt nergens op. Je kan hem misschien niet "jouw" Javert vinden, maar dat ie niet kan acteren is echt onzin.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:55 schreef MaJo het volgende:
Jawel, maar dan wel onderbouwd en niet zomaar iets roepen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  zaterdag 17 januari 2009 @ 00:39:17 #163
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65131544
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

Sorry hoor, dit slaat echt nergens op. Je kan hem misschien niet "jouw" Javert vinden, maar dat ie niet kan acteren is echt onzin.
[..]

Ik ben het wel met MaJo eens eigenlijk, vond Wim ook niet bepaald spectaculair en Rene juist wel. Maar in dit topic wordt alleen gepost door mensen die nooit de originele Nederlandse cast gezien hebben. En die was zoveel beter!!

Verder heeft Danny natuurlijk groot gelijk, en is het allemaal een kwestie van persoonlijke smaak. Zo vind ik de London cast met Colm Wilkinson toch echt de beste allertijden. En da's nog een Ier ook
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:11:09 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65243856
Ik heb de Dream Cast DVD op staan en krijg gewoon weer tranen in m'n ogen, zo mooi .
KuikenGuppy
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:21:02 #165
202348 Susi
Temple of Love
pi_65244254
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:11 schreef Burdie het volgende:
Ik heb de Dream Cast DVD op staan en krijg gewoon weer tranen in m'n ogen, zo mooi .
Is dat dezelfde als de 10th Anniversary ? Die kijk ik steeds op youtube, ik wil 'm echt zo graag hebben !
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:22:17 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65244305
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:21 schreef Susi het volgende:

[..]

Is dat dezelfde als de 10th Anniversary ? Die kijk ik steeds op youtube, ik wil 'm echt zo graag hebben !
Volgens mij wel ja. Ooooh hij is zo mooi !
KuikenGuppy
pi_65244347
Voor degenen die vanavond niets te doen hebben, vandaag kaartjes te koop bij http://www.lastminuteticketshop.nl met 50% korting
pi_65283863
even een klein spammetje

http://www.faithy.nl/files/mis7.wma

keihard meezingen roeleert.. karaoke versies op youtube ook
Ja doei.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:01:47 #169
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65284652
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
even een klein spammetje

http://www.faithy.nl/files/mis7.wma

keihard meezingen roeleert.. karaoke versies op youtube ook
Lachen!!!
pi_65284702
en ik heb wrsch iemand gevonden die nog met me mee wil, 's even kijken wanneer er nog kaarten zijn
Ja doei.
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 15:33:06 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65285816
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

[..]

Dat jij vindt dat hij kan acteren betekend anders ook niet dat hij het wel kan Als je bij Stars meer aandacht besteed aan je zang en nauwelijks aan de emotie dan is er wat mij betreft toch flink wat mis. Stars is een kippenvelmoment waarbij ik normaal moet janken, maar bij hem deed het me helemaal niets. En nu weet ik dat ik uberkritisch ben, omdat ik al zoveel uitvoeringen gezien heb Maar zoals Elizabeth ook zegt, als je meerdere casts had gezien dan had je er waarschijnlijk ook anders over gedacht

Elizabeth, Colm is echt een held inderdaad Net als Philip Quast trouwens. Bij zíjn Stars hou ik het echt niet droog
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 15:39:21 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65286073
Zie hier Philip Quast:

Admin woensdag 21 januari 2009 @ 16:50:00 #173
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_65288544
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik ben het wel met MaJo eens eigenlijk, vond Wim ook niet bepaald spectaculair en Rene juist wel. Maar in dit topic wordt alleen gepost door mensen die nooit de originele Nederlandse cast gezien hebben. En die was zoveel beter!!
Ik heb de originele cast 2x gezien. De cast van de eerste was deels beter, deels minder. De musical zelf is achteruit gegaan na de wijzigingen in de score.
quote:
Verder heeft Danny natuurlijk groot gelijk, en is het allemaal een kwestie van persoonlijke smaak. Zo vind ik de London cast met Colm Wilkinson toch echt de beste allertijden. En da's nog een Ier ook
eensch
  woensdag 21 januari 2009 @ 18:37:59 #174
71919 wonderer
pi_65291545
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat jij vindt dat hij kan acteren betekend anders ook niet dat hij het wel kan Als je bij Stars meer aandacht besteed aan je zang en nauwelijks aan de emotie dan is er wat mij betreft toch flink wat mis. Stars is een kippenvelmoment waarbij ik normaal moet janken, maar bij hem deed het me helemaal niets. En nu weet ik dat ik uberkritisch ben, omdat ik al zoveel uitvoeringen gezien heb Maar zoals Elizabeth ook zegt, als je meerdere casts had gezien dan had je er waarschijnlijk ook anders over gedacht

Elizabeth, Colm is echt een held inderdaad Net als Philip Quast trouwens. Bij zíjn Stars hou ik het echt niet droog
Ik heb geen idee hoe je er zo bij komt, echt niet. Ik kende Wim alleen bewust uit Shhh it happens (niet echt een show waar je de top van je kunnen kan laten zien) en hij greep me direct bij de tryout van Les MIs. En niet om zijn stem, maar om hoe hij met alleen lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen het personage neerzet. Ook als Valjean deed hij het perfect, hij zette een personage neer, in plaats van zoals Rene een paar liedjes te zingen en ingestudeerde bewegingen te maken. Zelfs op de CD hoor je hoe hij acteert, waarbij de rest van de nummers gewoon liedjes zijn. Dus of je had hem op een hele slechte dag, dat hij ziek was en meer aandacht moest besteden aan zijn stem, of we hebben een heel ander idee over wat acteren precies is. Voor wat meer onderbouwde meningen over de zes shows die ik heb gezien, verwijs ik je graag naar mijn blog (link in sig).
  zaterdag 24 januari 2009 @ 21:26:29 #175
202348 Susi
Temple of Love
pi_65367904
Sportverslaggever krijgt hoofdrol
Jack van Gelder in Les Misérables!

AMSTERDAM - Jack van Gelder (58) treedt in de voetsporen van Carlo Boszhard en Richard Groenendijk. De sportverslaggever krijgt een hoofdrol in de musical Les Misérables. De laatste periode in Carré mag hij zich in het kostuum hijsen van herbergier Thénardier. „De Engelse regisseur zag het eerst niet zitten”, zegt Jack eerlijk. „Maar opeens draaide hij om als een blad aan een boom…”

„Dat ik dit op mijn 58e nog mag meemaken!”, zegt Jack van Gelder. „Ik kan het nog steeds niet bevatten, maar het is echt gelukt."

Lacht: „Bij de auditie waren ze verbaasd dat ik elke noot haalde en ik blijk ook nog maat te kunnen houden. Het wil niet zeggen dat ik nooit in paniek raak. Ik heb laatst van het Les Mis-tekstboek alle pagina’s gekopieerd waarop ik voorkwam. Toen had ik weer overzicht. Het is veel studeren maar wel te doen. En ach, Carlo en Richard wisselen elkaar nu af als herbergier Thénardier. Ik ga de laatste periode op.”

Jack kwam eerder met musical in contact dan met voetbal. „Ik houd intens van voetbal. Lekker buiten, het gras ruiken. Maar ik houd ook al 35 jaar van musical, ik heb ze allemaal gezien. Van de eerste Misérables, achttien jaar geleden, heb ik zelfs nachten niet geslapen.”

---

van de website van de Telegraaf.

Jammer dat ik het niet kan zien, persoonlijk vind ik dit geweldig en ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')