abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 april 2008 @ 16:11:24 #51
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57984823
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 15:57 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb juist een hekel aan die vreselijk softe vering. Zal wel komen omdat ik ook een hekel heb aan bootjes e.d. Klotst hetzelfde Ik heb bijvoorbeeld een Polo van de zaak, gewoon standaard, dus geen sportonderstel of iets. Over de wegligging kan ik alleen maar positief zijn (dat het voor de rest een vreselijk saaie kutauto is, is wat anders) maar met de vering is niets mis. Met Japanse auto's heb ik ook alleen maar goede ervaringen.

Een Polo is dus echt vreselijk kwa wegligging.
Een snelle bocht icm met een kleine deining in de weg wil je echt niet maken met 140.
pi_57985073
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 16:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Een Polo is dus echt vreselijk kwa wegligging.
Nog altijd beter dan een Clio of een 206.
  vrijdag 11 april 2008 @ 16:28:33 #53
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_57985239
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 16:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Een Polo is dus echt vreselijk kwa wegligging.
Een snelle bocht icm met een kleine deining in de weg wil je echt niet maken met 140.
Onderstuur heeft ie wel redelijk wat ja, maar dat is bij die auto heel erg makkelijk te corrigeren en voe je ook heel erg goed aan dat je net over de limiet gaat En welke bochten neem je ook met 140? Op een snelweg heb je er echt geen problemen mee @ 140 hoor.

Een Lupo, die was pas kut qua wegligging, die wilde een richting uit en dat was rechtdoor
Don't let my username fool you...
pi_57989019
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 09:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

1) alle standaard meegeleverde wielsleutels zijn kut
2) als de kop afbrak heeft een randdebiel bij de garage de wielbouten VEEL te hard vastgedraaid
3) duitse auto's leveren niet eens meer een wielsleutel mee, sterker nog, niet eens meer een reservewiel dus... hulde voor de franse auto's
Nee, een beetje Duitse auto heeft Run flat tires..
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_57989848
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 15:58 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik had het nergens over een spijkerhard onderstel. Gewoon een normale standaard vering en niet dat je bij een Franse auto na 10km nog aan het nadeinen bent
Volgens mij ben je in de war met de gemiddelde amerikaanse sloep.
  vrijdag 11 april 2008 @ 20:35:50 #56
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_57989956
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:19 schreef SuperRogier het volgende:

[..]

Want mercedessen hebben nooit problemen Of met je Opel
Nee, Renault staan echt aan de top met problemen en ellende.
Het is helaas gewoon een feit dat die Fransen geen goede auto's kunnen maken. Je kunt beter Ford of Audi / VW nemen, das gewoon kwalitatief beter.

Just facts....
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_57990005
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 20:35 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nee, Renault staan echt aan de top met problemen en ellende.
Het is helaas gewoon een feit dat die Fransen geen goede auto's kunnen maken. Je kunt beter Ford of Audi / VW nemen, das gewoon kwalitatief beter.

Just facts....
Niets aan toe te voegen.

De echte top van betrouwbaarheid?

Toyota, Lexus, Honda..
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_57990043
Veel voor weinig daar is dan ook alles mee gezegd wat betreft Franse auto's .
pi_57991028
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 20:40 schreef MrX1982 het volgende:
Veel voor weinig daar is dan ook alles mee gezegd wat betreft Franse auto's .
Als in veel comfort voor weinig geld
  zaterdag 12 april 2008 @ 00:58:32 #60
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_57995834
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 21:26 schreef Light het volgende:

[..]

Als in veel comfort voor weinig geld
Nee, als in veel dingen die kapot kunnen gaan

en dat ook zullen doen
Don't let my username fool you...
  zaterdag 12 april 2008 @ 09:12:04 #61
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_57997505
Ik vind een auto die bol staat van electronische snufjes echt geweldig.

Voorbeeld: mijn auto heeft voorruitverwarming, en het ding blijkt zelfs zo slim dat als het koud is hij zelf 's ochtends die voorruitverwarming activeert (en soms ook de AC), maar ook weer uit na enkele minuten... 'kep er geen omdenken meer om. Koplampen idem: doet 'ie zelf ook aan en uit naar gelang hoe donker het buiten is, en het werkt verbazend goed (hij mag ze wat mij betreft wel iets eerder aanzetten dan dat 'ie doet maargoed).
Regensensor een geweldige uitvinding, electronisch dimmende binnenspiegel... als je in een auto stapt die dat niet heeft weet je pas hoe handig dat is.....

Maarrrrrrr stel dat de electronica niet functioneert zoals behoort, daar heb ik dan echt een enorme pest aan....

Typische Renault kwaaltjes:
Bv electroniche oliepeil meting is prima, maar dan moet 'ie niet met rooie lampjes gaan zeuren dat er geen olie meer in zit als alles op normaal peil staat, en alleen de sensor opspeelt.
Of dat hij foutief constateert dat de bandenspanning te laag is en dat ook met veel misbaar kenbaar maakt.
Of dat hij denkt van kom laat ik de zijruit eens naar beneden doen.... kom je na het boodschappen doen bij je auto, is je raam gewoon helemaal open (in de regen).
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 12 april 2008 @ 09:20:21 #62
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57997558
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 09:12 schreef gebrokenglas het volgende:
...
Typische Renault kwaaltjes:
Bv electroniche oliepeil meting is prima, maar dan moet 'ie niet met rooie lampjes gaan zeuren dat er geen olie meer in zit als alles op normaal peil staat, en alleen de sensor opspeelt.
Of dat hij foutief constateert dat de bandenspanning te laag is en dat ook met veel misbaar kenbaar maakt.
Of dat hij denkt van kom laat ik de zijruit eens naar beneden doen.... kom je na het boodschappen doen bij je auto, is je raam gewoon helemaal open (in de regen).
Daar zou ik dus helemaal pislink van worden. En ik ben jarenlang Alfa veteraan; zelfs daar had je niet zoveel shit mee.

En meestal zijn het ook van die k*tgeintjes waar de garage slechts na 3 pogingen een antwoord op heeft.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:58:03 #63
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_57999949
Veel staat ook met goed onderhoud en lage km stand, Maar die elektronische probleemjes is toch wel slordig.
Zeker als je een auto nieuw koopt

Maar ik vraag me altijd af wat die auto's hebben gelopen, soms zie je mensen die kopen een auto met 100.000 km op de teller natuurlijk trekt die dat wel maar het beste is dan toch wel van de auto af en het onderhoud wordt dan ook al meer, verder weet je in veel gevallen ook niet hoe er mee gereden is vooral die lease rijders hebber er een handje van om met koude motor flink door te trappen.

Ik zou altijd gaan voor een auto met een km stand van 30.000/40.000. Een paar jaartjes oud rijd gewoon als nieuw en de grootste afschrijving heeft die dan wel gehad. Onderhoud boekjes doorkijken. Vaak hebben ze net 1 beurt gehad olie ververst. Als er dan mee geragt is dan is het gelukkig niet zo veel km geweest
  zaterdag 12 april 2008 @ 12:09:39 #64
168121 retuow82
Het is friet!
pi_58000250
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 09:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

1) alle standaard meegeleverde wielsleutels zijn kut
2) als de kop afbrak heeft een randdebiel bij de garage de wielbouten VEEL te hard vastgedraaid
3) duitse auto's leveren niet eens meer een wielsleutel mee, sterker nog, niet eens meer een reservewiel dus... hulde voor de franse auto's
Ook Japanse auto's (tenminste de mijne) hebben geen reservewiel meer, er zit een pomp bij met een soort van vulmiddel om met je band door te rijden. Ideaal? Nee, ik geloof van niet.... Maar gezien Japanners het erin hebben gelegd geloof ik wel dat het werkt, als ik het aan moest nemen van een Fransman dan kreeg ik toch serieus mijn twijfels...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  zaterdag 12 april 2008 @ 12:22:10 #65
150130 centenbakkie
JE MOEDER IS EEN SCHOOLTYPE
pi_58000471
quote:
Op donderdag 10 april 2008 21:44 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Goeie redenering! Waarom zitten er eigenlijk banden onder auto's of fietsen? Rijden op een metalen velg gaat ook best prima.



op een rails ja
derp
  zaterdag 12 april 2008 @ 13:03:31 #66
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_58001324
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:58 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
Veel staat ook met goed onderhoud en lage km stand, Maar die elektronische probleemjes is toch wel slordig.
Zeker als je een auto nieuw koopt

Maar ik vraag me altijd af wat die auto's hebben gelopen, soms zie je mensen die kopen een auto met 100.000 km op de teller natuurlijk trekt die dat wel maar het beste is dan toch wel van de auto af en het onderhoud wordt dan ook al meer, verder weet je in veel gevallen ook niet hoe er mee gereden is vooral die lease rijders hebber er een handje van om met koude motor flink door te trappen.

Ik zou altijd gaan voor een auto met een km stand van 30.000/40.000. Een paar jaartjes oud rijd gewoon als nieuw en de grootste afschrijving heeft die dan wel gehad. Onderhoud boekjes doorkijken. Vaak hebben ze net 1 beurt gehad olie ververst. Als er dan mee geragt is dan is het gelukkig niet zo veel km geweest

Wat een onzin ik rij 50.000km per jaar, Ik ben nu 2 jaar en 100.000km verder en buiten het normale onderhoud is er nog niks stuk gegaan aan mijn Leon en dat terwijl ik toch een stevige doorrijder ben.

Dat een auto met 100.000km zijn beste tijd heeft gehad is kull, ik heb een Alfa Romeo 145 TD gehad met 395.000km op de teller en geloof het of niet motorische mankeerde er niks aan.

Ik heb liever een auto van 3 jaar met 150.000km dan een auto van 5 jaar met 50.000km.
Een auto slijt op de snelweg vele male minder als een boodschappen auto die alleen voor korte stukjes gebruikt wordt.
pi_58002659
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 09:20 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Daar zou ik dus helemaal pislink van worden. En ik ben jarenlang Alfa veteraan; zelfs daar had je niet zoveel shit mee.

En meestal zijn het ook van die k*tgeintjes waar de garage slechts na 3 pogingen een antwoord op heeft.
Een Alfa had dan ook niet van zulke elektronische functies.


Maargoed bij de moderne duitse auto's vallen er ook onwijs veel uit door elektrische storingen. Audi A6'en bv...
pi_58002713
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 14:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

Een Alfa had dan ook niet van zulke elektronische functies.


Maargoed bij de moderne duitse auto's vallen er ook onwijs veel uit door elektrische storingen. Audi A6'en bv...
De nieuwere A6'en hebben daar al stukken minder last van hoor.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_58002854
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 14:17 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

De nieuwere A6'en hebben daar al stukken minder last van hoor.
Ik zal het vertellen tegen de man die iedere maand met zn A6 bij de dealer stond

Optimaal hoor, als je airco alleen nog maar op de maximale hete stand blaast en jij moet nog een heel stuk rijden
pi_58003045
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 21:26 schreef Light het volgende:

[..]

Als in veel comfort voor weinig geld
Zo comfortabel is het niet als je tweede huis de garage is .
pi_58005847
Vind franse autos zowieso kut, het design is gewoon poep van die auto's (bevalve de peugeot 607 )

Duitse en Japanse auto's hebben tenminste een mooi sportief design, bij franse auto's weet je niet eens of ie nou vooruit of achteruit rijd (Citroen Xsara picasso of renault megane ) .
  zaterdag 12 april 2008 @ 21:48:42 #72
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_58011090
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 13:03 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat een onzin ik rij 50.000km per jaar, Ik ben nu 2 jaar en 100.000km verder en buiten het normale onderhoud is er nog niks stuk gegaan aan mijn Leon en dat terwijl ik toch een stevige doorrijder ben.

Dat een auto met 100.000km zijn beste tijd heeft gehad is kull, ik heb een Alfa Romeo 145 TD gehad met 395.000km op de teller en geloof het of niet motorische mankeerde er niks aan.

Ik heb liever een auto van 3 jaar met 150.000km dan een auto van 5 jaar met 50.000km.
Een auto slijt op de snelweg vele male minder als een boodschappen auto die alleen voor korte stukjes gebruikt wordt.
en file rijden niet zeker, daarbij neemt het aantal PK af, Doorrijden is niks mee mee mits de motor op temparatuur is en een auto met 150.000km blijft toch riskant nou maakt het wel verschil of je een 530d koopt of een twingo rijdt. Ik snap ook wel dat auto's zeker de nieuwe generatie 300.000 of meer haalt. Maar ik zal me bij de aanschaf toch echt geen 3 jaar oude 150.000km kopen als ik ook kan kiezen uit een 50.000km. dat scheelt toch wel een ton slijtage daarbij weet je nooit hoe er mee gereden is. Maar zal je bij slecht rijgedrag toch liever hebben dat het maar 50.000km is en geen 150.000km

Het is niet voor niks dat de meeste garanties tot 100.000 gaat en dat je meer betaald voor een lage km stand,
Het kan prima dat je auto na 150.000 nog in prima staat is maar ik sluit liever het risico uit dat er wel dingen mee gaan mankeren, dure onderdelen moeten worden vervangen etc.
  zondag 13 april 2008 @ 10:31:02 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58017132
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 21:48 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
...

Het is niet voor niks dat de meeste garanties tot 100.000 gaat en dat je meer betaald voor een lage km stand,
Het kan prima dat je auto na 150.000 nog in prima staat is maar ik sluit liever het risico uit dat er wel dingen mee gaan mankeren, dure onderdelen moeten worden vervangen etc.
Natuurlijk heb je meer kans op problemen naarmate de km-stand toeneemt. Goede auto's die niet alleen in de stad hebben gecrossed kan je tegenwoordig toch wel 200-300K kms redelijk goed op vertrouwen. Ik rij meestal door tot 275-300K kms, en koop tussen de 100 en 150K; als je pech hebt moet je een nieuwe koppeling oid. betalen, maar verder blijft onderhoud redelijk voorspelbaar.

Bij BMW:
quote:
- Een BMW jonger dan vijf jaar;
- Een BMW die minder dan 120.000 km gereden heeft.
....

De garantie
- Twee jaar volledige garantie;
- zonder kilometerbeperking;
- is geldig in (vrijwel) geheel Europa.
Bij Renault zijn ze wat zuiniger met garantie:
quote:
De garantietermijn van 24 maanden (maximaal 40.000 kilometer) wordt gegeven op auto’s jonger dan 1 jaar. Op Renault top occasions die maximaal 5 jaar oud zijn, krijgt u 12 maanden (tot maximaal 30.000 kilometer) Renault top occasions garantie.
En zo zijn er vast nog veel meer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 13 april 2008 @ 10:31:50 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58017139
dubbel
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_58018711
quote:
Op zondag 13 april 2008 10:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je meer kans op problemen naarmate de km-stand toeneemt. Goede auto's die niet alleen in de stad hebben gecrossed kan je tegenwoordig toch wel 200-300K kms redelijk goed op vertrouwen. Ik rij meestal door tot 275-300K kms, en koop tussen de 100 en 150K; als je pech hebt moet je een nieuwe koppeling oid. betalen, maar verder blijft onderhoud redelijk voorspelbaar.

Bij BMW:
[..]

Bij Renault zijn ze wat zuiniger met garantie:
[..]

En zo zijn er vast nog veel meer.
Op de nieuwe Laguna krijg je 3 jaar garantie tot 150.000km.
Neemt natuurlijk niet weg dat het een gedrocht van een auto is.

Ik koop het liefst een auto met 125.000km, net de duurste beurt achter de rug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')