omdat het op vooroordelen gebaseerde onzin is ..quote:Op vrijdag 11 april 2008 07:31 schreef Gia het volgende:
[..]
En hier wordt natuurlijk weer niet op gereageerd.
http://www.nrc.nl/geslote(...)islam_te_verkondigenquote:In Nederland zijn al 29 islamitische scholen. De leraren zijn in hoofdzaak Nederlanders. Ze geven vaak extra goed les in het Nederlands - ook een reden om je kind naar deze scholen te sturen.
dat zou idd kunnen .. maar ja, die komma staat er niet en dat maakt het dus een meerkeuze-zin, beetje vaagquote:Op vrijdag 11 april 2008 07:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat je de klemtóón verkeerd legt.
Je kunt lezen: Het is vanzelfsprekend niet met hoofddoek en Marokkaanse naam.
Je kunt lezen: het is niet vanzelfsprekend dat ze met haar hoofddoek en Marokkaanse naam op een Christelijke school werkt.
Ik denk dat het laatste bedoeld is.
Het was denk ik duidelijker als er een komma achter 'niet' zou staan.
[..]
Goed he, selectief quoten? Walgelijke manier van discussieren is dat. Je valt anderen aan omdat ze niet goed lezen en nu het jou uitkomt doe je exact hetzelfde. Lees m´n posts in dit topic nog maar eens door. Doe je waarschijnlijk niet, dus zal ik mezelf even voor je herhalen. Eens kijken of het door die plaat heen komt.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:27 schreef moussie het volgende:
[..]
eeuh, in welke kleding ben je dan wel objectief ? De ene leraar komt in spijkerbroek, t-shirt en nikes, de ander draagt bruin corduroy met cowboyboots en weer een ander is netjes in pak met das en al .. leraressen dito, hun kledingstijl zegt iets over de persoon ..
maw, een hoofddoek is net als ieder ander kledingstuk dat door mensen gedragen wordt een gedeelte van hetgeen je wil uitdragen naar de buitenwereld .. als een homo een roze sjaaltje om zijn nek wil slingeren, je doet maar toch, dus waarom zou een hoofddoek niet mogen ?
Wei zegt dat je geen hoofddoek, petje of andere dingen mag dragen?quote:Op donderdag 10 april 2008 21:27 schreef moussie het volgende:
maw, een hoofddoek is net als ieder ander kledingstuk dat door mensen gedragen wordt een gedeelte van hetgeen je wil uitdragen naar de buitenwereld .. als een homo een roze sjaaltje om zijn nek wil slingeren, je doet maar toch, dus waarom zou een hoofddoek niet mogen ?
"Je kunt lezen: Het is vanzelfsprekend niet met hoofddoek en Marokkaanse naam."quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:22 schreef moussie het volgende:
[..]
dat zou idd kunnen .. maar ja, die komma staat er niet en dat maakt het dus een meerkeuze-zin, beetje vaag
Nou, dat vind ik dus juist niet. Alle scholen en leerkrachten in NL zijn samen verantwoordelijk voor de kwaliteit van het onderwijs. Een school moet dus niet naar zijn eigen hachje kijken, maar een niveautje hoger. Als je een openbare school bent sta je open voor alle overtuigingen (in principe). Het zou dus vreemd zijn om moslim-leerkrachten te weigeren/niet aan te nemen.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou, dat valt me dan weer mee.Maar ik vind dat ook openbare scholen en werkgevers dergelijke eisen mogen stellen.
Zonder mee te gaan in jullie discussie, even een vraag. Ik ben het helemaal met bovenstaande eens hoor, als je je hoofddoek per se op wilt houden dan doe je dat maar op een islamitische school waar ze daar geen problemen mee hebben. Als je solliciteert op een chr. school dan willen ze dat gewoon niet en moet je ook niet zeiken. Openbare scholen zouden er wat mij betreft geen problemen mee moeten hebben.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Goed he, selectief quoten? Walgelijke manier van discussieren is dat. Je valt anderen aan omdat ze niet goed lezen en nu het jou uitkomt doe je exact hetzelfde. Lees m´n posts in dit topic nog maar eens door. Doe je waarschijnlijk niet, dus zal ik mezelf even voor je herhalen. Eens kijken of het door die plaat heen komt.
Een hoofddoek is meer dan een kledingstuk. Een hoofddoek is een statement (en dan geen fashion statement). En die statement heeft niets, maar dan ook niets in een klas te zoeken.
Maar goed, laat ik even met je meegaan en de hoofddoek devalueren tot een normaal kledingstuk, want daarmee los je alles in één keer op. Op vrijwel elke school, basis- of voortgezet onderwijs, vind je huisregels. In die huisregels staat eigenlijk altijd de regel `In de klas worden geen hoofddeksels gedragen`. Probleem opgelost! Of was dat niet wat je in je hoofd had?
In eerdere posts van mijn hand in dit topic staat al vrij uitgebreid waarom ik het niet wil. De leraar is een voorbeeld voor de kinderen in de klas. Op de ouders na, is de leerkracht op de basisschool de persoon die het meeste contact met de kinderen heeft en dat op een leeftijd waarop kinderen enorm makkelijk te beïnvloeden zijn. Religie is naar mijn mening een verwerpelijk iets en ik wil daarom dat mijn toekomstige kinderen er zo min mogelijk mee worden geconfronteerd. Mochten ze nou na pakweg hun twaalfde levensjaar interesse gaan krijgen voor een religie, dan zal ik ze niet tegenhouden, dan komt het uit hen zelf. Tot die tijd wil ik religieuze invloeden zo ver mogelijk van ze houden. Wat overigens niet wil zeggen dat ze niet over religies onderwezen mogen worden. Religie is voor een groot aantal mensen op deze aardkloot een belangrijk tot zeer belangrijk iets, dus het is van belang dat kinderen er over onderwezen worden. Net zoals het belangrijk is dat ze leren rekenen, schrijven, hoe de wereld in elkaar zit enzovoort.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:19 schreef PAA-053 het volgende:
Zonder mee te gaan in jullie discussie, even een vraag. Ik ben het helemaal met bovenstaande eens hoor, als je je hoofddoek per se op wilt houden dan doe je dat maar op een islamitische school waar ze daar geen problemen mee hebben. Als je solliciteert op een chr. school dan willen ze dat gewoon niet en moet je ook niet zeiken. Openbare scholen zouden er wat mij betreft geen problemen mee moeten hebben.
En dat leidt meteen tot mijn vraag: wat is er eigenlijk mis met een hoofddoekje in de klas?
Ik zie niet in hoe het zou kunnen leiden tot een slechter contact tussen leerkracht-leerling. Daarnaast is het een goede mogelijkheid om leerlingen iets bij te brengen over andere culturen en hen te leren elkaar te accepteren. Toch?
Het heeft met het contact tussen de leerlingen en de leerkracht niets te maken.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:19 schreef PAA-053 het volgende:
En dat leidt meteen tot mijn vraag: wat is er eigenlijk mis met een hoofddoekje in de klas?
Ik zie niet in hoe het zou kunnen leiden tot een slechter contact tussen leerkracht-leerling. Daarnaast is het een goede mogelijkheid om leerlingen iets bij te brengen over andere culturen en hen te leren elkaar te accepteren. Toch?
Dat "onderzoek" zou ik wel eens willen zien.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:20 schreef cbr2008 het volgende:
weer dat gezeik van discriminatie.
hadden ze laatst toch ook onderzocht en toen bleken allochtonen toch voorsal respect, westerse waarden en normen, diploma's etc te ontrbreken ....
Een minirok is voor de meeste docenten hoe dan ook niet wenselijk. Dat draag ik ook niet naar school.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Bij welke Islamitsche of Joodse school in Nederland staat er een lekkere wulpse blondine met een minirok en strak t-shirtje voor de klas dan? Voorbeelden? Feiten !
quote:Op zaterdag 12 april 2008 13:39 schreef Napalm het volgende:
Voor je het weet begint er eentje ook handenschudden te weigeren en dan begint het gezeik. Als school wil je dat risico toch helemaal niet lopen?
In jouw belevingswereld is Fatima Elatik ook een Westers geklede Nederlander, dus dat zegt mij niet zoveelquote:
En de gemiddelde nederlander vind een hoofdoek voor de klas niet wenselijk.quote:Op zaterdag 12 april 2008 13:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een minirok is voor de meeste docenten hoe dan ook niet wenselijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |