Ik kan je prima volgen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, jij kan me niet volgen. Niet gek ook, als je hoogste ambitie is Neerlandica te worden.
quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:00 schreef MissGolightly het volgende:
Ik ken ook genoeg hoogopgeleide mannen, die heel erg wijsneuzerig en intelligent proberen over te komen, maar die de plank vaak hopeloos misslaan.
Dat je een universitaire studie volgt betekent nog niet dat je om de haverklap jaargangen van de Volkskrant e.d. hoeft te gaan quoten in gesprekken (ik ken ze echt die dat doen) of je algemene taalgebruik doorspekken met academische termen...
Ik stap ook met mijn hoge hakken en modieus tasje een werkgroep binnen, lees met vriendinnetjes de Glamour of iets anders leeghoofdigs tot de les begint, maar ben net zo hard in mijn discussies als elke pretentieuze volkskrantquotende mannelijke student in de zaal. En dat maakt mij niet per definitie een 'dom wijf', maar gewoon iemand die niet zo hard hoeft te proberen intellectueel over te komen...
quote:Op donderdag 10 april 2008 15:05 schreef Whatashockr het volgende:
Achja de Tralaliiii, tralalaaaaaa-gedachtegang, wie herkent hem niet!
Heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:36 schreef Breathtaking het volgende:
Trouwens, ik snap niet waarom iedereen hier zo zeurt over tv kijken en glossy's lezen?
Hoe kun je daar nou dommer van worden?
Dat is toch helemaal nergens op gebaseerd?
Ikzelf lees graag de Vogue, Glamour etc. en kijk van die heerlijke hersenloze programma's als America's Next Top Model en Desperate Housewives.
Ik denk niet dat dat mn schoolprestaties beinvloed of mijn iQ omlaag haalt..
Je vindt jezelf kennelijk nogal bijzonder, dat je een glossy magazine durft open te slaan. Je kiest er zelf voor het te associeren met "dom". Dat is juist tamelijk dom. Noem mij één reden waarom het met dom geassocieerd zou moeten worden? Wat heeft interesse met intelligentie te maken?quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:02 schreef MissGolightly het volgende:
[..]
Maar wat is de noodzaak van intelligent overkomen? Dat ontgaat mij. Als ik onderzoek doe, als ik een paper schrijf of een tentamen maak zal ik zoveel mogelijk trachten mijn kennis tot uiting te laten komen in wat ik schrijf, maar als ik het fijn vind om in mijn 'vrije tijd' glossy's te lezen heeft niemand het recht om mij op basis daarvan een 'dom wijf' te noemen. Ik merk wel degelijk dat mensen 'alles uit de kast trekken' om punten te scoren bij docenten, overtuigd van hun gelijk, maar gebaseerd op dubieuze argumenten. Dat zijn tegelijkertijd de mensen die zo snel zijn om anderen te veroordelen.
Oh, zeker wel! Ik hou ook van 'dom vermaak'. Is de kroeg een intellectuele bezigheid?quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:16 schreef MissGolightly het volgende:
[..]
Dat ik 'm niet quote, betekent niet dat ik 'm niet leesBeauty tips zijn wel een gemis hoor, ik wil wel weten hoe Martin Bril aan zo'n zacht perzikhuidje komt!
![]()
Is het zo moeilijk te begrijpen dat mensen zich bezig kunnen houden met 'leeghoofdige' dingen én zich ook nog kunnen interesseren voor serieuzere zaken?
We worden oud hequote:Op vrijdag 11 april 2008 13:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik kan je prima volgen.
Zoals het een echte neerlandica (kleine letter, hoe onterecht dat ook is) betaamt, kan ik namelijk wél heel goed lezen!
Maar ik hoop dat je door had dat mijn opmerking niet zo serieus bedoeld was.
Vermaak is vermaak. Lijkt me vrij zinloos het met intelligentie te associeren.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:43 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Oh, zeker wel! Ik hou ook van 'dom vermaak'. Is de kroeg een intellectuele bezigheid?
Maar mijn punt is meer dat ingewikkelde discussies niet bedoeld zijn om slim over te komen. Mensen vinden dat gewoon echt interessant. En ja, dan wil er wel eens een moelijk woord of volkskrant-quote langs komen.
Soms zijn moeilijke woorden 'je eigen woorden'.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:48 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Vermaak is vermaak. Lijkt me vrij zinloos het met intelligentie te associeren.
Het is pas knap als je je punt in een discussie in eigen woorden en begrijpelijke taal kunt maken. Het kokketeren met andermans quotes en moeilijke taal komt op mij over als quasi-intelligent en overdreven profilerend puberaal gedrag.
en die kinderen, indien meisjes, gaan dan ook na hun studie meteen moederen, en wat heeft de maaschappij dan aan ze?quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:42 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ik begeef me op een glibberig pad, met deze opmerking.. maar ik moet het toch ff kwijt..
Hoogopgeleide moeders leveren wel degelijks een kwaliteitsprodukt af. Hun kinderen! Die krijgen zoveel meer mee als de Ricardo's, Stanley's en Desteney's. Heb ooit een onderzoek gelezen dat zei dat de kansen van kinderen stegen naarmate hun moeder meer onderwijs genoten had.
Wtf hey, alsof intelligentie je verplicht om naar hoogdravende programma's te kijken, intellectuele bladen te lezen en slimme gesprekken te voeren. Doe toch gewoon waar je zin in hebt!quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf waar je naar kijkt.
Ik kijk naar Dr. Phil en dat is idd niet heel intelligent (maar ja, ik moet toch wat tijdens het eten), maar ik kijk ook naar documentaires, Nova, Netwerk, Eén vandaag en naar 'intelligente' quizzen, zoals 2 voor 12 en Met het mes op tafel.
Niks mis mee, toch?.
Meestal is het gebruik van moeilijke woorden bij jonge volwassenen krampachtig profileer-gedrag. Deze zijn vaak erg bewust hun woordenschat aan te passen en de begrijpelijke uitdrukkingen te vervangen door minder begrijpelijke. Dit zou dan "intelligenter" moeten overkomen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:52 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Soms zijn moeilijke woorden 'je eigen woorden'.
Ach misschien probeerde ik met mijn sfeerschets van de werkgroep met het lezen van glossy's duidelijk te maken wat er wellicht met de 'tralalie-tralaalalaaa-gedachtegang' van TS bedoelt werd (wat de precieze betekenis ervan precies inhoudt schijnt niemand te weten dus vergeef me als ik dat verkeerd geïnterpreteerd heb).quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:42 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je vindt jezelf kennelijk nogal bijzonder, dat je een glossy magazine durft open te slaan. Je kiest er zelf voor het te associeren met "dom". Dat is juist tamelijk dom. Noem mij één reden waarom het met dom geassocieerd zou moeten worden? Wat heeft interesse met intelligentie te maken?
Ik herken het punt van de TS wel en als ik jouw quotes in dit topic zo'n beetje volg, ben ik bang dat een type als jij de lading het beste dekt. Sorry.
quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:57 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Meestal is het gebruik van moeilijke woorden bij jonge volwassenen krampachtig profileer-gedrag. Deze zijn vaak erg bewust hun woordenschat aan te passen en de begrijpelijke uitdrukkingen te vervangen door minder begrijpelijke. Dit zou dan "intelligenter" moeten overkomen.
Oorzaak: Minderwaardigheidscomplex.
Bron: Studietijd.
Ik was net dus zoiets aan het typen toen ik je post zagquote:Op donderdag 10 april 2008 17:28 schreef apensnot het volgende:
Met hard leren(of andere methoden) kunje ook hoogopeleid worden. Daar hoef je niet zo snugger voor te zijn.
Jij lijkt mij een typisch voortvloeisel uit een vrij nieuwe, latente subcultuur. De opvolger van de schorre dispuutkut.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:58 schreef MissGolightly het volgende:
[..]
Ach misschien probeerde ik met mijn sfeerschets van de werkgroep met het lezen van glossy's duidelijk te maken wat er wellicht met de 'tralalie-tralaalalaaa-gedachtegang' van TS bedoelt werd (wat de precieze betekenis ervan precies inhoudt schijnt niemand te weten dus vergeef me als ik dat verkeerd geïnterpreteerd heb).
Dat het lezen daarvan met 'dom' geassocieerd wordt blijkt ook wel uit sommige reacties in dit topic. Toch was het overigens maar een voorbeeld waar iedereen op voortborduurde en niet de kern van mijn verhaal.
Dat mijn quotes de lading van TS het beste dekken doet me niet zoveel, want ik had mezelf al onder het 'irritante tralalie-tralala type' geschaart waar TS het over had. Ik vind zijn klacht overigens niet terecht en dat probeer ik in mijn posts naar voren te brengen
Waarom ben je dan een pauper? Ik begrijp niet wat er mis mee is.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Niet iedereen is een pauper die een woordenschat niveautje Jip en Janneke heeft.
Het mooie aan een TV is juist dat je er geen aandacht voor nodig hebtquote:Op vrijdag 11 april 2008 13:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Heb je gelijk in.
Al is het mij een raadsel hoe mensen meer dan een minuutje of 10 hun aandacht bij de TV kunnen houden... Allersufste medium dat we hebben.
Met een beperkte woordenschat? Niet veel, stratenmakers moeten er ook zijn. Echter worden die mensen in de betere kringen geregeld gezien als paupers. Vandaar.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:07 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom ben je dan een pauper? Ik begrijp niet wat er mis mee is.
Als in op de achtergrond?quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:08 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het mooie aan een TV is juist dat je er geen aandacht voor nodig hebt
Saaiquote:Op vrijdag 11 april 2008 14:08 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het mooie aan een TV is juist dat je er geen aandacht voor nodig hebt
IDD... de triestheid zelf!quote:
Wat hebben die grote oorbellen (hè bah), gelakte nageltjes (check), skinny jeans (check), pumps (check) en hippe tasjes (check! check! check!) te maken met het ondermaatse niveau van ons wetenschappelijk onderwijs? Vooralsnog zijn mijn resultaten niet lager dan die van de gemiddelde zichzelf wel erg serieus nemende intellectueel, dus ik zie niet hoe mijn aanwezigheid op de uni het niveau van het onderwijs naar beneden haalt. Dat jij het geen fijn aangezicht vindt, van die blije mensen die door de collegezalen paraderen, dat is iets heel anders...quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:06 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Jij lijkt mij een typisch voortvloeisel uit een vrij nieuwe, latente subcultuur. De opvolger van de schorre dispuutkut.
Van die meisjes die met grote oorbellen, gelakte nageltjes, skinny jeans en pumps met hippe tasjes en klotsende spa-blauw-flesjes en een heel typerend hoog-en-blij stemmetje opzetten en zodoende door de Uni parraderen en een zekere onafhankelijkheid proberen uit te stralen. In mijn beleving het levende bewijs van het huidige ondermaatse niveau van ons wetenschappelijk onderwijs. Harder en begrijpelijker kan ik mij niet uitdrukken. Cynisch, dat word je ervan.
De standaard WO-nerd voelt zich in verlegenheid gebracht door dit onbereikbare fenomeen.
Je kan veel woorden je eigen maken, maar je hebt inderdaad van die mensen die hun woordenschat proberen te showen om zo slim over te komen. Tja, dat vind ik pas dom.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:57 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Meestal is het gebruik van moeilijke woorden bij jonge volwassenen krampachtig profileer-gedrag. Deze zijn vaak erg bewust hun woordenschat aan te passen en de begrijpelijke uitdrukkingen te vervangen door minder begrijpelijke. Dit zou dan "intelligenter" moeten overkomen.
Oorzaak: Minderwaardigheidscomplex.
Bron: Studietijd.
Oef, niks kan jou interesseren?quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Heb je gelijk in.
Al is het mij een raadsel hoe mensen meer dan een minuutje of 10 hun aandacht bij de TV kunnen houden... Allersufste medium dat we hebben.
Van de Klare Taal zeker, en de vereenvoudigde Grondwet?quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:19 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Je kan veel woorden je eigen maken, maar je hebt inderdaad van die mensen die hun woordenschat proberen te showen om zo slim over te komen. Tja, dat vind ik pas dom.
Taal is er om begrepen te worden, je wilt hopelijk toch dat de ander je begrijpt. Het gaat om de boodschap uiteindelijk.
[..]
Oef, niks kan jou interesseren?
Alleen bij een fatsoenlijk programma, waar mensen echt iets te melden hebben, is dat nodig. Op die momenten moet dat toch ook wel lukken lijkt me.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:13 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Als in op de achtergrond?
Want je moet echt wel je aandacht erbij houden wil je een programma volgen.
Alsof je moet kiezen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:06 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Jij lijkt mij een typisch voortvloeisel uit een vrij nieuwe, latente subcultuur. De opvolger van de schorre dispuutkut.
Van die meisjes die met grote oorbellen, gelakte nageltjes, skinny jeans en pumps met hippe tasjes en klotsende spa-blauw-flesjes en een heel typerend hoog-en-blij stemmetje opzetten en zodoende door de Uni parraderen en een zekere onafhankelijkheid proberen uit te stralen. In mijn beleving het levende bewijs van het huidige ondermaatse niveau van ons wetenschappelijk onderwijs. Harder en begrijpelijker kan ik mij niet uitdrukken. Cynisch, dat word je ervan.
De standaard WO-nerd voelt zich in verlegenheid gebracht door dit onbereikbare fenomeen.
Skinny jeans zijn echt TE gaar.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:15 schreef MissGolightly het volgende:
[..]
Wat hebben die grote oorbellen (hè bah), gelakte nageltjes (check), skinny jeans (check), pumps (check) en hippe tasjes (check! check! check!) te maken met het ondermaatse niveau van ons wetenschappelijk onderwijs? Vooralsnog zijn mijn resultaten niet lager dan die van de gemiddelde zichzelf wel erg serieus nemende intellectueel, dus ik zie niet hoe mijn aanwezigheid op de uni het niveau van het onderwijs naar beneden haalt. Dat jij het geen fijn aangezicht vindt, van die blije mensen die door de collegezalen paraderen, dat is iets heel anders...
Sorry maar als ik een comedy niet volg kan ik ook niet lachen om de grappen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alleen bij een fatsoenlijk programma, waar mensen echt iets te melden hebben, is dat nodig. Op die momenten moet dat toch ook wel lukken lijkt me.
Televisie is geen onderwerpquote:
Toch tragisch dat ik jou naar aanleiding van 5 forumberichten al volledig in een hokje heb geduwd.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:15 schreef MissGolightly het volgende:
[..]
Wat hebben die grote oorbellen (hè bah), gelakte nageltjes (check), skinny jeans (check), pumps (check) en hippe tasjes (check! check! check!) te maken met het ondermaatse niveau van ons wetenschappelijk onderwijs? Vooralsnog zijn mijn resultaten niet lager dan die van de gemiddelde zichzelf wel erg serieus nemende intellectueel, dus ik zie niet hoe mijn aanwezigheid op de uni het niveau van het onderwijs naar beneden haalt. Dat jij het geen fijn aangezicht vindt, van die blije mensen die door de collegezalen paraderen, dat is iets heel anders...
Gelukkig voor jou wordt de flared leg het weer helemaal!quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:26 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Skinny jeans zijn echt TE gaar.
Maar goed, vrouwen zijn geboren volgers.
Straten maken is heul niet moeilijk. Vorig weekend nog een terras gelegdquote:Op vrijdag 11 april 2008 14:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Met een beperkte woordenschat? Niet veel, stratenmakers moeten er ook zijn. Echter worden die mensen in de betere kringen geregeld gezien als paupers. Vandaar.
Nu heb ik me nog laten verleiden tot een serieuze reactie ook
De watte?quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:30 schreef MissGolightly het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou wordt de flared leg het weer helemaal!![]()
(moet m'n reputatie in dit topic toch eer aan doen)
Lekker fakking boeiend.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:31 schreef Sapstengel het volgende:
Skinny jeans zijnin combinatie met pumps. Met allstars er onder is het
.
Dat je het gemiddelde modebewuste meisje beschrijft (half Nederland loopt in skinnyjeans) betekent nog niet dat je mij helemaal doorgrond hebt. Je weet nog steeds niet over mijn karakter, mijn leven for that matter en al helemaal niets over mijn studiegedrag.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Toch tragisch dat ik jou naar aanleiding van 5 forumberichten al volledig in een hokje heb geduwd.
Ach, de exemplaren die ik van dichtbij het meegemaakt bleken incompetente spring-in-het-velds die door middel van mooi zijn, een zorgeloos leven en hard studeren (knap, respect) toch een prima studieresultaat wisten neer te zetten. Geen hoge scores, geen opvallende resultaten. Niettemin notoire dommerds die puur op doorzettingsvermogen door zo'n studie heenkomen. Dit bedoel ik met het niveau van universiteiten.
Ik zie het probleem niet. Dat een notoire dommerd beter presteert dan menig intellectueel zegt meer over intellectuelen dan dommerds. Ik kan mij voorstellen dat ik als werkgever liever een dommerd met doorzettingsvermogen in mijn bedrijf heb dan een slimmerd die afhaakt bij het minste geringste.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Toch tragisch dat ik jou naar aanleiding van 5 forumberichten al volledig in een hokje heb geduwd.
Ach, de exemplaren die ik van dichtbij het meegemaakt bleken incompetente spring-in-het-velds die door middel van mooi zijn, een zorgeloos leven en hard studeren (knap, respect) toch een prima studieresultaat wisten neer te zetten. Geen hoge scores, geen opvallende resultaten. Niettemin notoire dommerds die puur op doorzettingsvermogen door zo'n studie heenkomen. Dit bedoel ik met het niveau van universiteiten.
Ik bedoel maar. Wij academici hebben die stratenmakers alleen nodig omdat we zelf geen straten willen leggen, het is niet dat we het niet kunnen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:30 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Straten maken is heul niet moeilijk. Vorig weekend nog een terras gelegd
Waarschijnlijk oppervlakkig en eenvoudig te doorgronden. Beetje in groepsverband naar Paradiso gaan en Das leben der anderen huren om dat de camoufleren. Verder gewoon een GTST-karakter met een hyves-leven een een zwaar telefoonabonnement.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:36 schreef MissGolightly het volgende:
[..]
Dat je het gemiddelde modebewuste meisje beschrijft (half Nederland loopt in skinnyjeans) betekent nog niet dat je mij helemaal doorgrond hebt. Je weet nog steeds niet over mijn karakter, mijn leven for that matter en al helemaal niets over mijn studiegedrag.
eenschquote:
niet eenschquote:Maar goed, vrouwen zijn geboren volgers.
Je eerste antwoord heeft Pappie gunstig gestemd. Bestaansrecht toegewezen vrouwmenschquote:Op vrijdag 11 april 2008 14:45 schreef Faithy het volgende:
[..]
eenschvind ze echt zó niet mooi
![]()
[..]
niet eenschik heb geen skinny jeans! En geen grote oorbellen! En geen nagellak! En geen voorraad tasjes! En maar 3 paar schoenen!
generaliseren mag, zolang de uitzonderingen ook mogen bestaan
Uitvoerders, prima. Maar in een positie als strateeg of uitvinder kies ik voor de intellectueel. Vult elkaar prima aan. Dit zie je al op Uni als men in groepsverband werkt.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:38 schreef Fakkan het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Dat een notoire dommerd beter presteert dan menig intellectueel zegt meer over intellectuelen dan dommerds. Ik kan mij voorstellen dat ik als werkgever liever een dommerd met doorzettingsvermogen in mijn bedrijf heb dan een slimmerd die afhaakt bij het minste geringste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |