abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2008 @ 14:41:55 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57957721
Ik heb een discussie met iemand.
Hij zegt dat ik een date met hem had toen ik een paar jaar geleden voor het eerst met hem afsprak.
Ik zie een date echter als een afspraakje met in je achterhoofd dat de date mogelijk op een liefdesrelatie zou kunnen uitlopen en aangezien hij van de verkeerde sekse is, is dat nooit mijn opzet geweest.
Ook als er toch een liefdesrelatie uit komt, terwijl je daar niet op gerekend had, is er naar mijn mening geen sprake van een date.

Van Dale:

date (dem; dates)
1 afspraakje, rendez-vous
2 persoon met wie men een afspraakje heeft
1 te dateren
da·ten (overgankelijk werkwoord; datete, heeft gedatet)
1 uitgaan met iemand, met name iemand met wie men een relatie wil

Tja, wat is dan een afspraakje?

af·spraak·je (het; afspraakjes)
1 afspraak tussen verliefden om elkaar ergens te ontmoeten

Aangezien het in mijn casus gaat om mensen die nog niet verliefd zijn, is ook de term 'afspraakje' niet van toepassing.

Dus: wat zien jullie als een date? .
Niet meer actief op Fok!
pi_57957767
Als copuleren een deel van je plan is.
pi_57957806
Een exclusieve afspraak, voortkomend uit wederzijdse interesse. Waarin, of het nu seksueel, vriendschappelijk of een tenenkrommende drang naar genegenheid en een aai over de bol voor het slapen gaan is, dat doet er verder niet toe.

Iemand gewoon 'ontmoeten' valt daar niet onder, though.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_57957810
afspraakje/date (het; afspraakjes - de; dates)
1 afspraak tussen mensen die elkaar leuk vinden om elkaar ergens te ontmoeten.
pi_57957835
Ben het wel met je eens over de definitie Viking, maar mocht het onverwacht erg romantisch zijn, dan is zo'n afspraak (achteraf) best om te vormen tot een date. Als het geen date is, is het een afspraak of ontmoeting ofzo?
Het mooi kotsende meisje.
  donderdag 10 april 2008 @ 14:47:40 #6
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_57957843
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_57957877
Een date is een date als je allebei weet dat het een date is?
Dat het voor allebei duidelijk is, en dat was het voor jou dus niet. Dus geen date.

Blegh, dates zijn helemaal niet leuk. Ik kom liever iemand regelmatig tegen.
pi_57957892
Het kan natuurlijk zo zijn dat hij het wel als een date zag (mogelijkheid tot een liefdesrelatie), maar dat jij dat niet zo zag.
  donderdag 10 april 2008 @ 14:50:31 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57957901
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:45 schreef Nosh het volgende:
Een exclusieve afspraak, voortkomend uit wederzijdse interesse. Waarin, of het nu seksueel, vriendschappelijk of een tenenkrommende drang naar genegenheid en een aai over de bol voor het slapen gaan is, dat doet er verder niet toe.
Dat klinkt als een goede definitie, al vind ik nog steeds dat er op z'n minst seks in het spel moet zijn .
quote:
Iemand gewoon 'ontmoeten' valt daar niet onder, though.
In dat geval zou ik elke dag een heleboel dates hebben .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 10 april 2008 @ 14:52:19 #10
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_57957932
Of het nu een date is, een afspraak of een ontmoeting, zolang je maar plezier hebt gehad
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  donderdag 10 april 2008 @ 15:09:30 #11
209776 taurnill
Species decipit
pi_57958300
volgens mij weet je pas achteraf wanneer iets een date of een afspraak/ontmoeting was.

een date eindigt meestal in een (iewat intiemere) knuffel of kus
Dream a Dream
Fly a Fantasy
Make your own Thoughts
Become Real
pi_57958546
Ik heb zelf verschillende benamingen
Date, een afspraak met iemand waarvan ik erg gecharmeerd ben, en zij ook op de hoogte is dat het een date is anders is het gwn een afspraak.
Afspraak, als ik met vrienden ergens afspreek

Maarre, Who cares!!!!

Beetje raar om te denken dat het een date is terwijl je duidelijk niet op mannen valt. Of waren er toen nog twijfels?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 10 april 2008 @ 15:32:01 #13
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_57958778
begrijp niet wat het nou voor zin heeft om zo'n rendez-vous (zo ga ik het by-the-by voortaan noemen, prachtig woord) zo te fnuiken (als we het dan toch over prachtige woorden gaan hebben ) door er een beladen definitie-kwestie van te maken.

Je spreekt met iemand af, de afspraak kan allerlei kanten op die je vantevoren niet kan bevroeden, laat het lekker gebeuren en uiteindelijk een keer de zondvloed.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 10 april 2008 @ 21:41:36 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57966774
Date is wmt met de intentie tot sex ( en wellicht meer) maar kan schertsend ook platonisch gebruikt worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57967009
Smalltalk wat aanzet tot sex*.

Als je date écht leuk en interessant is ipv een teleurstelling
  donderdag 10 april 2008 @ 21:51:18 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_57967120
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:44 schreef BabblingBrook het volgende:
Als copuleren een deel van je plan is.
GMTA
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_57988228
Een afspraak met iemand waar je meer voor voelt/of voor gaat voelen vind ik een date
pi_57995023
Jij studeert toch Nederlands?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:53:14 #19
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_58009962
Ik vind dat een 'date' gewoon een afspraak tussen 2 personen die elkaar wel zien zitten en een relatie aan het opbouwen zijn.

Maar eigenlijk is een 'date' gewoon een afspraak.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_58014543
Een date wordt vaak voorgesteld als, zoals de TS al zo mooi zegt, een afspraak tussen twee mensen die zich tot elkaar seksueel aangetrokken voelen om ergens te ontmoeten. Of daar een relatie, wat geneuk, een kusje of een stevige hand uit voortvloeit is een mogelijk gevolg van zo'n date, maar niet inherent aan het idee 'date' zelf.
pi_58025536
Mijn definitie van 'date' is een 1-op-1 ontmoeting waar een romantische uitkomst mogelijk is.

Oftewel: het KAN best dat beide mensen allang lichaamsvloeistoffen (of overduidelijke zwoele blikken) hebben uitgewisseld, maar ook is het best mogelijk dat je gewoon nog niet weet wat de ander wil.

-Als ik zelf al zeker weet dat ik haar (voorlopig?) niet zo zie, dan vind ik het geen date.
-Als de dame niet single is, dan vind ik het geen date.
-Als ik haar op zn minst leuk vind, vind ik het wel een date.
-Als je eenmaal in een relatie bent vind ik het geen date, dan is het een afspraak.

Om het echter makkelijk te maken:
Als je niet zeker weet wat de ander wil (mixed signals!) dan is het meestal niet verstandig om het al te hard over daten te hebben, want dan schrik je hem/haar misschien af. Daarom komt het maar erg zelden voor dat ik tegen een vrouw zal zeggen 'hey, wanneer spreken we een date af' ofzoiets.

Toevoeging voor de TS nog ff: voor jou was het dus geen date, voor hem wel. Beiden was waar.

[ Bericht 6% gewijzigd door GSU4me op 13-04-2008 19:28:36 ]
De werkelijkheid kun je niet verdragen zonder het gemaskerde bal van de cultuur
-Erasmus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')