Dat is dus duidelijk een chemtrail sproeierquote:Op dinsdag 9 september 2008 08:47 schreef Alternate het volgende:
Ik heb wel eens zo'n ding gezien op een testvliegtuig van een vliegtuigfabriek. Op grote hoogte spuiten ze daar water uit. Het vliegtuig wat getest moet worden vliegt daar dan doorheen, waardoor het water op de vleugels en romp vastvriest en ze de anti ijs systemen kunnen testen.
Mythe confirmed or busted?quote:Op woensdag 10 september 2008 08:02 schreef Cloudsurfer het volgende:
[..]
Dat is dus duidelijk een chemtrail sproeier
Oh het was allang confirmed dat er wel eens vloeistoffen uit een vliegtuig gegooid worden.quote:
Ohja had ik al verteld over die zweefvliegtransponders?quote:Op woensdag 10 september 2008 @ 21:56 schreef Koploperkopper het volgende:
Tof, je moet plotseling van het IVW hier een examen Engels afleggen voor het behalen van een JAA-brevet. Tering wat krijg ik een slappe plasser van het beleid hier.
Ik moet het ze nageven, 't is een prachtig staaltje geldkloppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door GoodGawd op 11-09-2008 12:14:25 ]Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Het allerleukste daarvan is misschien nog wel dat ze nogsteeds niet gebruikt mogen worden onder een enorm deel van Nederland ivm. de Schiphol TMA.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:42 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ohja had ik al verteld over die zweefvliegtransponders?
Ze hebben nu ontdekt dat een bepaald type waar zo'n beetje iedereen mee vliegt een bug heeft ofzo... mogen dus allemaal terug naar de fabrikant ofzo
Maar een week na het bericht dat ze niet meer gebruikt mochten worden, kwam er alweer een bericht dat het in nederland voorlopig nog even wel mag ofzo [ afbeelding ]
Wat dacht je van deze: ons veld ligt precies op de grens van de Schiphol TMA.quote:Op donderdag 11 september 2008 @ 11:19 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Het allerleukste daarvan is misschien nog wel dat ze nogsteeds niet gebruikt mogen worden onder een enorm deel van Nederland ivm. de Schiphol TMA.
Klopt ja, heb ik meerdere malen gehoort van die lierstart.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:59 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze: ons veld ligt precies op de grens van de Schiphol TMA.
Volgens de voorschriften, moet je, indien je een transponder hebt, deze de hele vlucht voeren.
Maar, omdat wij dus op die grens zitten, moeten we 'm iedere keer aan en uit zetten als we over de denkbeeldige lijn vliegen
Ohja en in de start moet'ie sowieso uit, 't schijnt dat de grote jongens een raket-aanval op de TCAS krijgen als ze toevallig een paar kilometer voor zo'n lierstart langs vliegen
En te goedkoop. Die transponders hebben de waarde van sommige van onze kisten met c.a. 30% doen stijgenquote:Op donderdag 11 september 2008 @ 19:32 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Klopt ja, heb ik meerdere malen gehoort van die lierstart.
Ach, het blijft geweldig dat IVW. Waar zouden we zonder ze zijn, dan zou alles te makkelijk gaan.
quote:Op donderdag 11 september 2008 19:39 schreef mcDavid het volgende:
[..]
En te goedkoop. Die transponders hebben de waarde van sommige van onze kisten met c.a. 30% doen stijgen
Als je hem dan toch aanlaat zorg dan iig dat hij op mode C staat. Niets is zo irritant als een hele berg mode A returns overal om je heen.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:59 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze: ons veld ligt precies op de grens van de Schiphol TMA.
Volgens de voorschriften, moet je, indien je een transponder hebt, deze de hele vlucht voeren.
Maar, omdat wij dus op die grens zitten, moeten we 'm iedere keer aan en uit zetten als we over de denkbeeldige lijn vliegen
Ohja en in de start moet'ie sowieso uit, 't schijnt dat de grote jongens een raket-aanval op de TCAS krijgen als ze toevallig een paar kilometer voor zo'n lierstart langs vliegen
Erg triest verhaal, dit. Mijn medeleven naar de familie en vrienden van de betrokken heren.quote:Op zondag 14 september 2008 16:35 schreef GoodGawd het volgende:
"Bij Hoorn is een Ultralight-vliegtuig neergestort in het water van de Hoornse hop, een inham van het Markermeer. Er waren twee mannen aan boord, een man is overleden naar de tweede wordt nog gezocht. Het vliegtuig was vertrokken van vliegveld Middenmeer."
Ik zie niet in op welke manier mijn eigen veiligheid in hemelsnaam gebaat is bij het gebruiken van een transponder. Krijg hooguit kanker van de straling.quote:Op zondag 14 september 2008 @ 20:15 schreef Cloudsurfer het volgende:
Ach wat doe je ertegen, vind het zelf ook behoorlijk balen. Gewoon gaan voor je level 6, naar het schijnt is dat niet zo heel moeilijk. Ben je er de rest van je leven nog vanaf ook.
Zelfde geldt overigens voor die mode S transponders. Je moet even in de buidel tasten maar uiteindelijk gaat het om je eigen veiligheid.
Euh, andere piloten in het luchtruim waar ik vlieg hebben ook geen TCAS dus die hebben niets aan mijn transponder.quote:Op maandag 15 september 2008 @ 01:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Een transponder omdat je niet de enige bent in het luchtruim en zodat andere wellicht serieuzere piloten tenminste een beter idee krijgen van waar je rond zit te kloten?
Het hoogtelierrecord is met kunststofkabel gevestigd. Tevens met onze lier en een lid van onze clubquote:Op maandag 15 september 2008 14:29 schreef mcDavid het volgende:
Scheelt dat veel? En is die kabel een beetje te repareren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |