abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2008 @ 17:43:15 #151
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59523981
Ohja, kijken ze bij klassen maken naar de woonplaats van de studenten? Dat zegmaar iedereen uit dezelfde plaats een beetje bij elkaar in de klas komt?

En zijn er nou wel of geen pauzes? (bijv. ochtend en middagpauze) Ik hoorde namelijk twee verschillende dingen. En waar moet je heen in de pauze? Of mag je overal en nergens zijn.

Waar kun je zien of er iemand uitvalt? En wat moet je doen als je bijv. 3 uur achter elkaar geen les hebt?

En nog 1 vraag: hoelang is/was jullie reistijd?
pi_59524095
maja meestal maakt het ook niet echt uit de pauzes... naar mijn ervaring.. worden sommige lessen 2 uur geplanned en maar 1 uur van benut.. heb je dan een uur pauze... zeg maar net tussenuren zijn dat eigenlijk....

3 uur achter elkaar geen les? huiswerk maken
pi_59527672
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:43 schreef Bintie het volgende:
Ohja, kijken ze bij klassen maken naar de woonplaats van de studenten? Dat zegmaar iedereen uit dezelfde plaats een beetje bij elkaar in de klas komt?

En zijn er nou wel of geen pauzes? (bijv. ochtend en middagpauze) Ik hoorde namelijk twee verschillende dingen. En waar moet je heen in de pauze? Of mag je overal en nergens zijn.

Waar kun je zien of er iemand uitvalt? En wat moet je doen als je bijv. 3 uur achter elkaar geen les hebt?

En nog 1 vraag: hoelang is/was jullie reistijd?
Oke, ik moet je even uit de illusie helpen dat je op de kinderklas zit ofsow . Het is echt heel erg het idee van: zoek het maar uit. Zo ook met de pauazes en de tussenuren. De meeste docenten geven aan na ong 50 min even een kleine pauze te willen maar anders kan je dat altijd zelf nog gewoon nemen. En je bent ook nooit echt de volle 2 uur bezig dus echt pauze heb je niet nodig. Wat betreft tussenuren mag je het zelf invullen, als jij huiswerk heb doe je dat. Als je geen zin heb om 3 uur te wachten ga je naar huis (niet aan te raden overigens.. vinden ze niet leuk als je dat tevaak doet)

Er zijn dus geen officiele pauzes.op www.sharepoint.hu.nl kun je zien wie er uit valt, echter heb je hier inlog gegevens voor nodig. Die krijg je vanzelf wel.

Mijn reistijd verschilt, als ik een directe bus heb dan doe ik er 15 min over. zo niet dan doe ik er 45 min over. Ik woon zelf in IJsselstein en woon dus vrij dichtbij ;-)

Ik hoop dat dit je verder helpt
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:50:29 #154
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59532321
Haha dankje . Ja sorry ik vind het gewoon best spannend en daarom vraag ik zoveel, dan weet ik een beetje wat me te wachten staat. En mijn reistijd is ong. een uur. Wel het dubbele van wat ik eerst moest, maarja, Utrecht he .
pi_59538516
Het valt allemaal wel mee hoor Bintie, je moet alleen wel gewoon zorgen dat je al je punten haalt, daarna kan je weer wat rustiger aan doen. Want als je je P niet haalt ben je wel enigsinds fucked en zet je jezelf alleen maar een groot stuk naar achteren.

Een uur valt toch nog wel mee? Ik heb genoeg mensen in mijn klas die er 2 uur of langer over doen hoor.

Die vragen mag je gerust stellen hoor, vind het alleen maar leuk om te horen/lezen dat er zoveel belangstelling is voor de opleiding.

Tip: zorg dat je al je boeken heb (voorkomt achterstand) en een laptop.. sommige wilde het zonder gaan proberen maar dat is gewoon niet aan te raden.
pi_59538949
hoop dat ze een beetje snel de boekenlijst sturen dan voor 2de hands boeken... want nieuwe HBO boeken zijn echt niet te doen vind ik -_-
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:07:35 #157
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59543265
Nee, ik ga ook geen nieuwe kopen (ja werkboeken wel), maar tekstboeken niet. Deed ik op de havo niet en wil ik nu ook niet doen. Veel te duur! Maar sturen ze die lijst dus in de zomervakantie?

En een laptop heb ik al
pi_59544129
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:07 schreef Bintie het volgende:
Nee, ik ga ook geen nieuwe kopen (ja werkboeken wel), maar tekstboeken niet.
Vergeet het maar, vaak heb je 'perse' de nieuwe druk nodig en zijn er 1 of 2 tweedehands te vinden die dan net voor je neus worden weggekaapt . Ik zou www.selexyz.nl in de gaten houden of je boekenlijst er al bij staat..
pi_59544174
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:39 schreef Trusten het volgende:

[..]

Vergeet het maar, vaak heb je 'perse' de nieuwe druk nodig en zijn er 1 of 2 tweedehands te vinden die dan net voor je neus worden weggekaapt . Ik zou www.selexyz.nl in de gaten houden of je boekenlijst er al bij staat..
Klopt
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:48:17 #160
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59549501
Dus je kan het niet via de school bestellen?
pi_59549656
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 13:48 schreef Bintie het volgende:
Dus je kan het niet via de school bestellen?
Nee je krijgt een lijst en je moet vervolgens zelf zien hoe je eraan komt. De meeste mensen kopen het gewoon bij een boekwinkel Selexyz Broese, Bol.com etc. Je kan altijd eerst even naar De Slegte gaan, misschien hebben ze nog tweedehands wat voor je liggen.

Ow ja, en werkboeken heb je niet op het HBO (tenminste, heb ik nog nooit meegemaakt )

Uit je post maak ik op dat je net examens hebt gedaan dus dat alles nog vrij nieuw is. Zoals iemand hierboven al schreef hangt er echt een beetje een zoek het maar uit cultuur. Al heb je 6 uur niks te doen....jammer dan het is de bedoeling dat je toch bij je volgende les aanwezig bent. Je kunt inderdaad online zien of een docent er wel of niet is maar ook dit klopt heel vaak niet. Dan sta je gewoon voor jan *** op school
pi_59552060
Nou ik krijg net een mail dat ik word gewenst mee te doen als begleider. Voor de aankomende introweek aan alle nieuwe DC klassen (jullie dus ;-)).. Ik weet niet of jullie al weten wat het wordt dus ik zal nog maar even niks verklappen .. Het lijkt me iniedergeval prima te doen
pi_59552129
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:23 schreef daanoontje86 het volgende:
Nou ik krijg net een mail dat ik word gewenst mee te doen als begleider. Voor de aankomende introweek aan alle nieuwe DC klassen (jullie dus ;-)).. Ik weet niet of jullie al weten wat het wordt dus ik zal nog maar even niks verklappen .. Het lijkt me iniedergeval prima te doen
Haha, dat is leuk! Ontgroenen die hap!
pi_59552324
helllluupppp
pi_59552365
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:32 schreef Kersje86 het volgende:
helllluupppp
Plaats dan ff foto`s, dan weten we ook met wie we te maken hebben
Vooral je intro-begeleider!
pi_59554345
Nou ik weet sowieso nog niet of ik het ga doen hoor, het is vrijwillig namelijk. Eenerzijds denk ik dat ik het wel grappig vind omdat ik via FOK! dan al wat aanhang heb met 2/3? mensen. Maar anderszijds moet ik het in mijn eigen les tijd doen. Ofwel danz ou ik graag een compensatie willen .. ik denk er nog even overna!
pi_59555009
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haha, dat is leuk! Ontgroenen die hap!
Zit die arme eerstejaars eens niet zo bang te maken joh! Ik heb in mijn vorige twee studies niet meegedaan aan die zooi en daar heb ik echt geen nadelen aan ondervonden hihi. Je moet gewoon doen wat je leuk vindt, als je er geen zin in hebt zoals ik dan doe je lekker niet mee aan die introductiemeuk!
I had a signature once. It was awful.
pi_59555246
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:57 schreef daanoontje86 het volgende:
Nou ik weet sowieso nog niet of ik het ga doen hoor, het is vrijwillig namelijk. Eenerzijds denk ik dat ik het wel grappig vind omdat ik via FOK! dan al wat aanhang heb met 2/3? mensen. Maar anderszijds moet ik het in mijn eigen les tijd doen. Ofwel danz ou ik graag een compensatie willen .. ik denk er nog even overna!
jeej krijg je er niet eens EC's voor?

Heb bij mijn vorige opleiding ook niet meegedaan aan die introweek... gewoon geen zin Tis ook nog niet zeker of ik nu ga meedoen, ligt eraan of ik zin heb of niet (A)

fotos staan op http://kersje1986.hyves.nl/
pi_59555284

[ Bericht 100% gewijzigd door Kersje86 op 20-06-2008 17:40:10 ]
  vrijdag 20 juni 2008 @ 20:48:20 #170
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59559928
Sja, als je geen studiepunten voor dat kamp kan halen weet ik ook niet of ik ga. Ligt eraan wat jullie doen. He maar wordt je ook echt ontgroend?? (ziet taferelen van verplicht 4 liter bier en vastgebonden aan een boom al voor zich).

Ohja, ik heb geen hyves voor foto's ofzo. Maar op de hyves van een klasgenoot sta ik wel als teletubbie .
  vrijdag 20 juni 2008 @ 23:00:27 #171
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_59563961
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:42 schreef daanoontje86 het volgende:
Intergratiemodule? Nee, wij moeten aan het einde gewoon een website neerkwakken voor een daadwerkelijke klant. In mijn geval voor liesbethjongkind.nl. Deze moet dan vanalles erbij hebben zoals een CMS/Gastenboek etc. vrij makkelijk dus. Hetgeen eromheen is het meeste weg (die documenten waar ik het dus over had)
Ik weet niet of je dit in je eentje moet doen of als een groep, maar met de intergratiemodule bedoelt Scorpie dat je in de laatste periode alles wat je in de eerste 3 periodes apart hebt gehad dan samen in één opdracht terug ziet....
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  vrijdag 20 juni 2008 @ 23:12:25 #172
137593 Zeus1981
pi_59564354
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 20:48 schreef Bintie het volgende:
Sja, als je geen studiepunten voor dat kamp kan halen weet ik ook niet of ik ga. Ligt eraan wat jullie doen. He maar wordt je ook echt ontgroend?? (ziet taferelen van verplicht 4 liter bier en vastgebonden aan een boom al voor zich).

Ohja, ik heb geen hyves voor foto's ofzo. Maar op de hyves van een klasgenoot sta ik wel als teletubbie .
Veel erger dan "maak een zo lang mogelijke lijn van jullie kleren" en van die typische kamp-spelen (gigantische bal een veld overduwen, glibberen op een zeepbaan, enz.) was het geloof ik niet. Voor de rest gewoon gezelligheid en een kroegentocht.

Voor de mensen die van de havo komen. Weet niet hoe strikt daar tegenwoordig de scheiding is tussen docent en student, maar op de HBO ben je meer elkaars gelijke hoor... je en jij... elkaar noemen bij de voornaam. Ja, het kan zijn dat je een keer aan het begin en het eind van de dag les hebt, maar wat houdt je tegen om te regelen dat een les naar voren of een andere dag verplaatst wordt.... Hoewel dat in het eerste jaar met de vele klassen en grote aantal studenten niet makkelijk zal gaan, maar naarmate je opleiding vordert zul je zien dat het steeds meer kennisoverdracht wordt... en minder schools...
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  vrijdag 20 juni 2008 @ 23:33:11 #173
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59565798
Ooh, okee
Nja klinkt over het algemeen best leuk . Heb er wel zin in.
pi_59568963
Nee nee bintie, voor jou is het wel een studiepunt. Maar ik als begleider zie er niks voor terug. Dat bedoelde ik. Om ook nog even terug te komen op je voor naar woonplaats indeling. Nee dat denk ik niet, want ik zit gerust met mensen uit A'dam en dergelijke. Lijkt me dus niet heel erg dichtbij. Ontgroening weet ik niet echt eigenlijk. Ik was er niet bij en was dus in madrid, daar was het voornamelijk bier drinken en lol hebben. Geloof niet dat dat als ontgroening telt En inderdaad wat Zeus zegt, ze zijn best bereid om met lessen te switchen (soms komen ze hier zelf al mee) maar dit zal wel inhouden dat je de eerste 2/3 keer toch een eventueel verneukt rooster heb omdat ze het allemaal nog moeten realiseren. So be it. Je heb altijd genoeg huiswerk te doen.

Haha, teletubbie?
pi_59569008
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 17:38 schreef Kersje86 het volgende:

Een leeg bericht.. makes you wonder
pi_59571232

[ Bericht 100% gewijzigd door TubewayDigital op 21-06-2008 03:37:31 ]
pi_59571746
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 20:48 schreef Bintie het volgende:
He maar wordt je ook echt ontgroend??
Nee joh je hoeft nergens aan mee te doen als je dat niet wilt. Om even een paar van 'onze' activiteiten te noemen: levend bowlen (over een met bier natgemaakt zeil glijden), levende piramide maken e.d.
pi_59571798
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 00:51 schreef daanoontje86 het volgende:

[..]

Een leeg bericht.. makes you wonder
neej hahaha ik wou editten, klikte quote per ongeluk
pi_59572375
Ik denk dat Bintie en Kersje86 zich helemaal gaan vermaken bij ons. Vooral als ze er eenmaal achter komen hoe leuk stefs eigenlijk is!!

Ohja, qua boeken. Dat werd voor mij allemaal geregeld. Ik ben een special boy zullen we maar zeggen (ofwel gewoon een domme idioot) Ik was namelijk niet alleen er niet bij bij de intro week waardoor ik in de verdom klas werd gezet, DCD07, maar ik was zelfs daar nog laat bij en kwam gewoon halverwege de 3de lesdag nog aanzetten. Briljant, vind je niet? Enfin, hierdoor hadden ze dus al geregeld waar ik wat kon halen en had ik er dus geen moeite mee. Ik was daarintegen wel 1 van de weinige die alle boeken meteen had!..

[ Bericht 72% gewijzigd door daanoontje86 op 21-06-2008 10:06:05 ]
  zaterdag 21 juni 2008 @ 10:18:50 #180
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59572545
Ja teletubbie, laatste lesdag he. He maar dan ben je min of meer verplicht om naar t kamp te gaan als je er een studiepunt voor krijgt? Ennemm, ja momenteel even geen vragen, maar misschien komt het nog.

Oja! Waar is dat kamp? En klopt het dat je eigen vervoer terug moet regelen?
pi_59572567
Ik weet niet of ik mag zeggen waar het is, maar een kleine hint. Ze spreken de 'd' daar niet uit van hun eigen plekje. Mogen we je teletubbie pic ook zien?

Ja, je bent absoluut verplicht om daaraan mee te doen, het is dat ik er niet was en dat we daarom iets anders moesten doen. Maar er moet sowieso iets gebeuren.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 10:50:50 #182
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59572908
Hmm, nou dan ga ik even raden. En hier vind je mij als Teletubbie. En dan ben ik de rechter, maar dat is logisch.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:28:43 #183
137593 Zeus1981
pi_59576929
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 10:18 schreef Bintie het volgende:
Ja teletubbie, laatste lesdag he. He maar dan ben je min of meer verplicht om naar t kamp te gaan als je er een studiepunt voor krijgt? Ennemm, ja momenteel even geen vragen, maar misschien komt het nog.

Oja! Waar is dat kamp? En klopt het dat je eigen vervoer terug moet regelen?
Eigen vervoer ongetwijfeld. Kan me herinneren dat we met de trein naar de kamplocatie gingen en terug zijn we ook gewoon met de trein gegaan. Maar jullie hebben toch ov-jaarkaart?
- Albert Einstein -
  zaterdag 21 juni 2008 @ 15:43:52 #184
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59578517
Hahaha ja een leuke grap met die OV kaart. We krijgen er wel een, maar die komt pas 1 oktober! Dus de eerste maand lekker op eigen kosten naar school reizen. En kamp.
pi_59581906
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 10:00 schreef daanoontje86 het volgende:
Ik denk dat Bintie en Kersje86 zich helemaal gaan vermaken bij ons. Vooral als ze er eenmaal achter komen hoe leuk stefs eigenlijk is!!

Ohja, qua boeken. Dat werd voor mij allemaal geregeld. Ik ben een special boy zullen we maar zeggen (ofwel gewoon een domme idioot) Ik was namelijk niet alleen er niet bij bij de intro week waardoor ik in de verdom klas werd gezet, DCD07, maar ik was zelfs daar nog laat bij en kwam gewoon halverwege de 3de lesdag nog aanzetten. Briljant, vind je niet? Enfin, hierdoor hadden ze dus al geregeld waar ik wat kon halen en had ik er dus geen moeite mee. Ik was daarintegen wel 1 van de weinige die alle boeken meteen had!..
dus ik ga niet naar de introweek en halverwege de 3e lesdag pas naar school... word alles lekker voor mij geregeld
  zaterdag 21 juni 2008 @ 23:25:35 #186
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59590857
@ Kersje: serieus? Ik zit ook niet te springen om op kamp te gaan maar heb geen zin om meteen al als een 'buitenbeentje' in de klas te komen. Of later alsnog verplicht ergens naartoe moeten zoals wat Danoontje had.
pi_59591991
ja maar... verplicht naar madrid gaan en een zuiptoch houden... doe ik het wel voor hoor
  zondag 22 juni 2008 @ 10:43:27 #188
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59598391
Hahaah nou ik hou niet van zuipen dus ik ga dan maar naar de intro.
pi_59598805
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 23:25 schreef Bintie het volgende:
Ik zit ook niet te springen om op kamp te gaan maar heb geen zin om meteen al als een 'buitenbeentje' in de klas te komen.
Dat gebeurt niet hoor....
  zondag 22 juni 2008 @ 11:59:48 #190
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59599827
Nee? Sja ik heb dus echt geen flauw idee hoe het er op het HBO aan toe gaat.
pi_59599920
quote:
Op zondag 22 juni 2008 11:59 schreef Bintie het volgende:
Nee? Sja ik heb dus echt geen flauw idee hoe het er op het HBO aan toe gaat.
Zal vast ook wel per klas verschillen maar ik ben niet meegeweest op de intro (wegens te laat terug van vakantie) en binnen twee dagen hoorde ik ook gewoon bij de klas
  zondag 22 juni 2008 @ 13:19:09 #192
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59601881
Oh das mooi. Maar de intro is toch begin van het schooljaar? Of zegmaar een week voordat school begint (dit jaar begint school 1 sept.)
pi_59601932
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:19 schreef Bintie het volgende:
Oh das mooi. Maar de intro is toch begin van het schooljaar? Of zegmaar een week voordat school begint (dit jaar begint school 1 sept.)
Een week voor de officiele start meestal
  zondag 22 juni 2008 @ 13:56:16 #194
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59602772
Hmm, gaat denkik net passen qua vakantie . Een weekje ertussen. En ik zag deze site, maar volgens mij is die dood.
pi_59603294
Buitenbeentje? Je bent hoe je jezelf plaatst. Ik heb gewoon meteen contact gezocht en ik ben zeker geen buitenbeentje. Ik ben zowel geliefd als gehaat :-).. Haha kersje, als je pim krijgt dan zit je wel goed dan ja .. Hij blijft helaas bij de eerste jaars . had hem wel graag gehouden als SLB-er.
pi_59606155
zucht das ook kut qua slb... ik heb in 1,5 jaar 3 slb docenten gehad... major 1 en 2 1 docent, en die kreeg niet genoeg informatie qua slb begeleiding, was zijn eerste x dus had ook zoiets van, als ik het zelf niet weet, kan ik ook moeilijk aan zun slb-klas was zeggen dus was er gewon mee gekapt.. toen nog 1, en toen ben ik major 3 en 4 opnieuw gaan doen dus weer een ander maar heb je vanaf jaar 2-4 wel zelfde dan? das wel relaxed dan, ken je tenminste je slb docent en weet wat je aan mekaar hebt
pi_59606206
zag dit voorbij komen: http://www.introductie-digitale-communicatie.hu.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=2&Itemid=11

groepsindeling...mischien kan dat dit jaar ook weer.. alle fokkers bij mekaar

hoop dat de boekenlijst een beetje op tijd word verstrekt, ivm zoeken van 2de hands boeken.. maar ik denk dat bijna hetzelfde is al vorig jaar.. heb op die introductie site wel een boekenlijst gevonden... zat ook Communicatie handboek bij, heb ik half jaar geleden verkocht :S
pi_59620520
Als je dat kan en wil zou ik dat regelen als ik jullie was (klasindeling).. Inderdaad dat communicatie boek moet je weer kopen .. kut boek overigens. Ja ik heb nu vanaf de 2de t/m de 4de dezelfde SLB-er. Als het goed is.

Ik ga weer mijn communicatie Boekje bestuderen..
  maandag 23 juni 2008 @ 11:06:08 #199
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59621187
Kersje, wat zijn fokkers?
pi_59621402
quote:
Op maandag 23 juni 2008 11:06 schreef Bintie het volgende:
Kersje, wat zijn fokkers?
Are you kidding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties