Je kan de kosten van de laptop en je studiemateriaal opgeven bij je belastingaangifte, en dan krijg je er ook een stuk van terug. Weet niet hoe het zit met school though.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:30 schreef Bintie het volgende:
Moooi. Nou een laptop heb ik al aangeschaft, en ik koop dan wel een kladblokje.
Ik hoorde trouwens ook dat je geld terugkrijgt van school als je een laptop hebt gekocht?
nee niet zomaar. Het is wel zo dat als je deze net heb aangeschaft voor bijvoorbeeld de school dat je volgens mij 250 euro terug krijgt als je binnen het eerste jaar je P haalt. Goed je best doen dus.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:30 schreef Bintie het volgende:
Moooi. Nou een laptop heb ik al aangeschaft, en ik koop dan wel een kladblokje.
Ik hoorde trouwens ook dat je geld terugkrijgt van school als je een laptop hebt gekocht?
Owja, dat was bij ons ook al zoquote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:34 schreef daanoontje86 het volgende:
[..]
nee niet zomaar. Het is wel zo dat als je deze net heb aangeschaft voor bijvoorbeeld de school dat je volgens mij 250 euro terug krijgt als je binnen het eerste jaar je P haalt. Goed je best doen dus.
Pieter van Waesberghe, die ken je niet? Vreemd, die gaf altijd programmeren in het eerste jaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:01 schreef daanoontje86 het volgende:
Pieter?.. die kennen we niet.. en Maratien de Vries, is dat een beetje wat oudere en al grijs-wordende vrouw die de collegezaal altijd regelt (verder ken ik haar niet) zo ja dan gaat het prima met haar denk. Heb verder geen les van haar nee.
Yep. Pittige dame, maar wel heel leuk once you get to know herquote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:27 schreef Bintie het volgende:
Is die Maratien een vrouw met kort grijs haar, vrij stevig in haar schoenen zegmaar?
Voor mij was de band altijd normaal, geen poespas. Had ook nooit het idee dat het docenten waren, eerder seniors die je wat bij wilde brengen. Over het algemeen worden ze ook bij hun voornaam aangesprokenquote:Op woensdag 18 juni 2008 10:30 schreef Bintie het volgende:
Oke! Is de band met de leraren goed of zitten er ook een paar tussen waarvan je je afvraagd of het wel mensen zijn?
En moet je ze bij hun voor of achternaam aanspreken?
Hoe bedoel je? Als tijdens de opleiding zelf?quote:Op woensdag 18 juni 2008 10:46 schreef Bintie het volgende:
En nu nog een vraag:
Zijn er ook echte don'ts?
Pim is de bomb, die gozer is zo relaxt iddquote:Op woensdag 18 juni 2008 11:42 schreef daanoontje86 het volgende:
Hahah, ik weet de achternamen meestal niet eens. Me coach heet dan pim schonk.. dat weet ik wel. Die kerel is zo relax. En je kan iedereen gewoon bij de voornaam noemen.
Goed om te horen dat het nog steeds dezelfde opleiding is hahaquote:Er was er wel 1 waarvan ik dacht omg. Eene meneer Ronald.. geeft PHP. Daarvan zou je in eerste instantie verwachten dat die kerel een echte nerd is. Maar hij is echt heel aardig en super relax. Ik groet hem graag en zoveel mogelijk. De band met de Docenten zijn zeker goed. Ik vind ook inderdaad meer dat het een senior is die je begleid dan een docent. Er is wel een lijn maar die valt erg mee, gewoon goed samen werken en dan kom je er wel.
Ja, als dat bij het vak presenteren gebeurt is het ook niet echt snugger hequote:Echte don'ts ... hmm.. niet echt eigenlijk.. Even denken..Nee eigenlijk niet echt. Ze werden wel een klein beetje pissig op me toen ik bij een best belangrijke presentatie gewoon 20 min de slappe lach heb gehad.. maarja dat was logisch dan denk ik :-).
Het was precies dat vak!quote:Ja, als dat bij het vak presenteren gebeurt is het ook niet echt snugger he
Ik ben in het vierde jaar begeleider geweest van de eerstejaars, en dan voor de eerste vakken, dus presenteren enzo.
Daar heb ik wel wat eerste jaars ff op hun nummer gezet
Beetje late reactie.. maare... ja... die hadden wij idd jaquote:Op maandag 16 juni 2008 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jep, althans, ik heb hem 6 () jaar geleden gedaan, en het viel mij enorm mee. Weinig druk om met van alles en nog wat mee te doen, je kan gewoon je eigen gang gaan. Ook wij hadden mensen die last hadden van heimwee, niemand die daar een punt van maakte.
Maar de eerlijkheid gebiedt mij ook te zeggen dat het introkamp niet 'the place to be' hoeft te zijn als start van je opleiding.
[..]
Ja, je kan op een Mac werken. Sterker nog, in het lab staan als het goed is nog steeds oude Macs
[..]
Yep. De 12, en de 12S, evenals de 11 rijden allemaal naar de Uithof, en het is vaak druk. Ik heb echter nog niet heel vaak meegemaakt dat ik veel bussen moest wachten (2 jaar geleden)
[..]
Ik had geen kaftpapier nodigVolgens mij had niemand kaftpapier bij ons
[..]
Ja. De school heeft zijn beperkingen qua ruimte, en gelukkig kan je overal op het netwerk/internet via draadloos. Hierdoor kan je ook in de kantine gaan zitten werken, wat een hoop scheelt. En de laptop is sowieso handig voor aantekeningen e.d. Ik had hem standaard bij mij
[..]
Dat zijn de leukste meisjes![]()
![]()
Wij hadden er ook een paar he Zeus, van die lieve halve-nerd meisjes
Volgens mij duurden de lesuren ook, het woord zegt het al, een uur... denk dat je in de war bent met je havo-tijd Scorpiequote:Op maandag 16 juni 2008 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet je eerst aanmelden bij systeembeheer met je MAC adres. Dus als je dan iets illegaals download weten ze je ook wel te vinden.
niet dat we het daarom niet deden, maar goed
[..]
1e jaar 25+, 2e jaar een stuk minder.....3&4e jaar heb je geen klassen (althans niet bij mij) maar projectgroepen.
[..]
Mwah, valt wel mee. Ik had alleen maar leuk huiswerk, en leren voor tentamens
[..]
50 minuten volgens mij.
[..]
Nee. Ik was toen ik begon 17 en zat bij gasten in de klas van 20-26. Waren allemaal een stuk relaxter
[..]
Volgens mij heb je er 1 na 3 lesuren dus das rond 10:30 uur, en de lunch is om 12:30 tot 13:30 volgens mij. Zeus, help eens ff
[..]
Natuurlijk !![]()
![]()
En nog lange vakanties ook
[..]
Zo voelde ik me ook de eerste week
Als je te laat bent moet je nablijven en strafregels schrijven... echt waar!quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:12 schreef Bintie het volgende:
Oke, dus je wordt niet belachelijk gemaakt omdat je een eerstejaars bent?![]()
En wat gebeurd er als je te laat binnenkomt in de les?
Denk dat ze het doen, omdat verwacht wordt dat je in je toekomstige baan rapporten zal schrijven. Dan is het toch wel handig dat dat op je opleiding getoetst wordtquote:Op woensdag 18 juni 2008 19:52 schreef Kersje86 het volgende:
naja waar gaat het over.. spellingstoets... heb je toch niet nodig? heb ik nooit gehad op mijn vorige HBO instelling.... niet eens het vak Nederlands gehad xD
is dat alleen voor deze opleiding of gewoon alle opleidingen van HVU?
Vincent is een prima docentquote:Op woensdag 18 juni 2008 22:50 schreef daanoontje86 het volgende:
Oke, spellingstoets.. even wat droompjes uit deze mensen halen.. want je maakt ze bang Zues!!
Wees niet bang aub, je moet ze zeker halen. Maar dat telt voor alles. Heel simpel. om je P te halen heb je 60 punten nodig. Mis je er 1 dan heb je je P niet en dan mag je niet verder met je 2de jaar (let wel, met 50 punten mag je door naar het 2de jaar en krijg je nog 2 kansen voor alles wat je moet herkansen (dus in totaal 4 kansen voor elk onderdeel.. dat moet genoeg zijn) maar dit betekend wel dat als jij na het eerste kwartaal in je 2de jaar nog niet je 60 punten heb, dan mag je wegwezen. Dus ook als het die ééne punt van spelling is!!!!
Ik ben sukkel nummer 1 wat betreft spelling en ik heb het in één keer gehaald. Hoe? Heel simpel. Lees shit! begin een boek te lezen. En kijk even wat oude Havo toesten door, let ook op wanneer het met of zonder T word geschreven. En last but not least. Let op bij het hoorcollege!.. er zijn ALTIJD punten die ze letterlijk overnemen. Dit geldt overigens voor alle hoorcollege's.
Overigens is het de HU, HvU is verleden tijd :-)
Oh, en ja vincent koetsier is een pain in the ass wat betreft spelling. Hij pakt je op alles! Als jij een verslag (en jij dit heb ik onlangs gehad) inleverd van 170 kantjes.. dan leest hij gerust elk woord na om je spelling te checken. En ook al is het zo goed dan pakt die je nog!.. wel goed overigens want je kan het gewoon niet maken om met slecht werk aan te komen bij je 'toekomstige' klanten. Verder is koetsier erg aardig overigens!
Ga maar alvast oefenen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:53 schreef Kersje86 het volgende:
jeeej.. ik droomde gister dat ik 93 punten had voor die spellingstoets
Als zelfs ik kan slagen op die opleiding, kan iedereen hetquote:Op donderdag 19 juni 2008 11:41 schreef Bintie het volgende:
Oke, zinsontleding... Trap mij er maar alvast af.
Maar het is wel moeilijk als ik dat zo hoor.. de titel van dat verslag alleen al.
Maar het is dus wel te doen?
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:59 schreef daanoontje86 het volgende:
Als IK kan slagen, kan iedereen slagen!..
Komt wel goed meis, geen zorgen makenquote:Op donderdag 19 juni 2008 12:45 schreef Bintie het volgende:
Nouja, sta op mijn diploma eindlijst allemaal zevens en achten en een vijf voor Geschiedenis. Heb een 7,7 voor mijn Nederlands examen gehaald, maar dat was een tekst en geen ontleding enzo...
Dat word voor jou echt niet moeilijk hoor! Komt met jou wel goed wat dat betreftquote:Op donderdag 19 juni 2008 12:45 schreef Bintie het volgende:
Nouja, sta op mijn diploma eindlijst allemaal zevens en achten en een vijf voor Geschiedenis. Heb een 7,7 voor mijn Nederlands examen gehaald, maar dat was een tekst en geen ontleding enzo...
Ja, bij ons was dat de integratiemodule. Dan moest je een PvA e.d inleveren (papierwinkel), de realisatie en de presentatie aan de opdrachtgever.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:42 schreef daanoontje86 het volgende:
Intergratiemodule? Nee, wij moeten aan het einde gewoon een website neerkwakken voor een daadwerkelijke klant. In mijn geval voor liesbethjongkind.nl. Deze moet dan vanalles erbij hebben zoals een CMS/Gastenboek etc. vrij makkelijk dus. Hetgeen eromheen is het meeste weg (die documenten waar ik het dus over had)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |