abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2008 @ 20:29:07 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64039700
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:22 schreef lee01 het volgende:

[..]

Nou, niet slim over komen.....ik ben gewoon onbekend op dit soort terrein.
En ook waar ik contact mee kan opnemen.
Het is voor mij ook de eerste keer.
Nouja, ik vind het wel een beetje raar dat je niet weet wat een ambassade is .
Kort gezegd werkt het zo: om Nederland in te mogen komen, moet je aan de eisen voldoen om Nederland in te mogen. Of dit het geval is, wordt getoetst bij de Nederlandse ambassade in het land waar vandaan je reist. Een ambassade is dan zegmaar een stukje Nederland in het buitenland... het is officieel ook Nederlands grondgebied.
Als je NL in wilt reizen, heb je ook te maken met het land dat je uit reist. En omdat dit voor elk land verschilt, en de eisen voor het verkrijgen van een visum voor elk land verschilt per land, dus de experts zitten op de ambassades aldaar .
Snap je het nu?
KuikenGuppy
  maandag 15 december 2008 @ 20:32:11 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64039784
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En mijn vriendin die toevallig een iets te dure opleiding in de UK heeft gevolgd, een eigen bedrijf heeft en goed is voor een paar ton per jaar, komt toevallig overal binnen, zonder kunst en vliegwerk, en zonder veel contant geld opzak te hebben.

Terwijl als haar vriend hier heen wilt, en ze beide bij ons blijven slapen, ik haar vriend schriftelijk moet uitnodigen, om maar iets te noemen. En zodra ze hier zijn moet je bij de vreemdelingenpolitie langs om te melden dat ze er zijn
Sja, jij KENT beide mensen, en zou het ondenkbaar vinden dat ze niet terug zouden willen naar huis.
De IND kan daar niet vanuit gaan, en wil wat meer garanties hebben dat ze terug gaan en hier in NL niet de illegaliteit induiken. Dat gebeurt namelijk nog vaker dan je zou denken .
En ja, iemand die een eigen bedrijf heeft, heeft op papier wat meer reden om terug te keren naar huis, dan iemand die 'maar' een kunstenaar is en geen vaste verplichtingen heeft.
KuikenGuppy
pi_64040098
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nouja, ik vind het wel een beetje raar dat je niet weet wat een ambassade is .
Kort gezegd werkt het zo: om Nederland in te mogen komen, moet je aan de eisen voldoen om Nederland in te mogen. Of dit het geval is, wordt getoetst bij de Nederlandse ambassade in het land waar vandaan je reist. Een ambassade is dan zegmaar een stukje Nederland in het buitenland... het is officieel ook Nederlands grondgebied.
Als je NL in wilt reizen, heb je ook te maken met het land dat je uit reist. En omdat dit voor elk land verschilt, en de eisen voor het verkrijgen van een visum voor elk land verschilt per land, dus de experts zitten op de ambassades aldaar .
Snap je het nu?
Jep nu snap ik hem.
Moest weer goed nadenken

[ Bericht 5% gewijzigd door lee01 op 15-12-2008 21:04:07 ]
pi_64044385
Ik ga contact opnemen met de experts.
Die kunnen mij het haarfijn vertellen.
pi_64052905
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:50 schreef lee01 het volgende:
Ik ga contact opnemen met de experts.
Die kunnen mij het haarfijn vertellen.
Minbuza doet het weer: http://www.minbuza.nl/nl/(...)rland_aanvragen.html

Kosten aanvraag visum:
quote:
Voor visumaanvragers met de nationaliteit van een land waarmee de Europese Unie een visumfacilitatieovereenkomst heeft gesloten of zal sluiten (Albanië, Bosnië, Moldavië, Montenegro, Oekraine, Rusland, Servië en Voormalig Joeoslavische Republiek Macedonië) geldt het tarief van EUR 35,-.
Te tonen bedrag kan ik atm niet meer vinden
pi_64158348
En waar kan ik een uitnodiging vinden waar ik zeg dat ik verantwoordelijk ben voor haar????
Heb namelijk een andere weg gevonden om haar hier te krijgen
Want ik had gehoord van een garantverklaring

[ Bericht 7% gewijzigd door lee01 op 19-12-2008 20:25:42 ]
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:53:51 #82
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_64163424
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:20 schreef lee01 het volgende:
En waar kan ik een uitnodiging vinden waar ik zeg dat ik verantwoordelijk ben voor haar????
Heb namelijk een andere weg gevonden om haar hier te krijgen
Want ik had gehoord van een garantverklaring
bij je gemeente!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 12 januari 2009 @ 17:34:02 #83
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_64957113
Het is me een tweede keer gelukt... wel jammer dat je de hele papier winkel weer op mag trommelen...
Overigens vroegen ze bij de balie wel waar ze verbleef, (bij mijn ouders thuis) en wie haar had uitgenodigd (hadden ze op papier maar okee). En ze vroegen hoe ze me had leren kennen (niet relevant)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 12 januari 2009 @ 22:24:18 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64969821
Yep, vooral voor Turkse meiden is het verkrijgen van een visum elke keer weer een hele hoop administratieve rompslomp. Maar nu weet je in elk geval wat er voor nodig is om het te krijgen. Bewaar btw ook altijd kopieën van haar paspoort met de in- en uitreisstempels, daarmee kan ze aantonen dat ze zich altijd netjes aan de termijnen heeft gehouden.
KuikenGuppy
pi_64970286
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:34 schreef nils7 het volgende:
Het is me een tweede keer gelukt... wel jammer dat je de hele papier winkel weer op mag trommelen...
Overigens vroegen ze bij de balie wel waar ze verbleef, (bij mijn ouders thuis) en wie haar had uitgenodigd (hadden ze op papier maar okee). En ze vroegen hoe ze me had leren kennen (niet relevant)
Dat valt nog mee. Ik ken praktijkvoorbeelden waar ze heel wat meer vragen en ondanks een hele stapel telefoonrekeningen en foto´s doodleuk zeggen dat ze niet geloven dat twee mensen partners van elkaar zijn.
  maandag 12 januari 2009 @ 23:16:37 #86
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_64972702
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat valt nog mee. Ik ken praktijkvoorbeelden waar ze heel wat meer vragen en ondanks een hele stapel telefoonrekeningen en foto´s doodleuk zeggen dat ze niet geloven dat twee mensen partners van elkaar zijn.
Voor een toeristen visum vind ik het ver gaan... en als iemand al x jaar een relatie heeft en besluit hem/haar naar NL te halen dan ook nog zelfs TE... Alleen bij twijfel zoals wanneer iemand net een week kent ofzo dan uiteraard wel..
N/A
pi_64974022
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:16 schreef nils7 het volgende:

[..]

Voor een toeristen visum vind ik het ver gaan... en als iemand al x jaar een relatie heeft en besluit hem/haar naar NL te halen dan ook nog zelfs TE... Alleen bij twijfel zoals wanneer iemand net een week kent ofzo dan uiteraard wel..
Een toeristenvisum kan voor iemand wel de eerste stap zijn naar een illegaal verblijf in Nederland, dus ik begrijp de achterdocht ook wel weer.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:58:06 #88
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_64996139
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een toeristenvisum kan voor iemand wel de eerste stap zijn naar een illegaal verblijf in Nederland, dus ik begrijp de achterdocht ook wel weer.
Vooral met een garant verklaring
Ze komen dan meteen 13.000e halen en ze weten bij wie ze het kunnen halen beetje vaag hoor vind ik maar jah... we doen het er maar mee..
N/A
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')