The root of all evil?quote:Misschien dat iemand nog wat andere films in dit genre weet (behalve dan 'The god who wasn't there').
Dat is meer een nog populairder wetenschappelijk filmpje bij "The God Delusion"quote:Op woensdag 9 april 2008 06:47 schreef Sakura het volgende:
Het is dan wel geen boek, maar de film The god who wasn't there, ook van Dawkins. Echt een eye opener voor iedereen die religie maar enigsinds serieus neemt.
Appels, peren.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:10 schreef Super7fighter het volgende:
Er is nieuw boek verschenen waarin een dialoogvorm plaatsvind tussen de radicale Arabist Hansen en de Nederlandse Moslims Abdul Jabbar van der Ven, waarin de laatste de idiote anti-Islampunten flink onderuit haalt.
Titel: Bombrieven.
Het gros van de boeken van Dawkins zijn populair wetenschappelijke boeken over biologie. Het enige echt 'anti-religieuze' boek is The God Delusion. Verder ga je wat mij betreft maar gewoon lekker buiten WFL de moslimtrol uithangen.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:11 schreef Super7fighter het volgende:
Overigens zijn de boeken van radicale atheisten zoals Dawkins gewoon te downloaden bij de welbekende kanalen. Voor zulk prutswerk zou je principieel niet voor moeten betalen.
Ik heb het idee dat het bij voorbaat als prutswerk wordt gebombardeerd omdat het religie bekritiseert. Heb je het boek gelezen? Of ga je op de Wilders-toer, en bij voorbaat zaken als "prutswerk" bestempelen?quote:Op woensdag 9 april 2008 14:11 schreef Super7fighter het volgende:
Overigens zijn de boeken van radicale atheisten zoals Dawkins gewoon te downloaden bij de welbekende kanalen. Voor zulk prutswerk zou je principieel niet voor moeten betalen.
Ah, dat kan best een grappig boekje zijn. Dank je.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:10 schreef Super7fighter het volgende:
Er is nieuw boek verschenen waarin een dialoogvorm plaatsvind tussen de radicale Arabist Hansen en de Nederlandse Moslims Abdul Jabbar van der Ven, waarin de laatste de idiote anti-Islampunten flink onderuit haalt.
Ik vergeet iedere keer dat boek eens aan te schaffen... staat ook nog op mijn 'lijstje' van te lezen boeken!quote:Op woensdag 9 april 2008 12:26 schreef VonHinten het volgende:
Guus Kuijer - Hoe een klein rotgodje God vermoordde.
Een boek niet zozeer tégen religie, maar tegen (christelijke) religieuzen die niet zelf na durven te denken. Ook nog eens vlot geschreven
Zie z'n postgeschiedenis in POL / NWS, islamitische variant van Akkersloot.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het bij voorbaat als prutswerk wordt gebombardeerd omdat het religie bekritiseert. Heb je het boek gelezen? Of ga je op de Wilders-toer, en bij voorbaat zaken als "prutswerk" bestempelen?
Super7fighter is gewoon weer zo'n wannabe geloofsextremist troll.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het bij voorbaat als prutswerk wordt gebombardeerd omdat het religie bekritiseert. Heb je het boek gelezen? Of ga je op de Wilders-toer, en bij voorbaat zaken als "prutswerk" bestempelen?
Karaktermoord alert detectedquote:Op woensdag 9 april 2008 14:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zie z'n postgeschiedenis in POL / NWS, islamitische variant van Akkersloot.
Hehe, ziet er wel grappig uit, maar lijkt me niet echt een kinderboek.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:51 schreef Iblis het volgende:
Wo bitte geht's zur Gott? fragte das kleine Ferkel. (Kunt u mij de weg naar God vertellen? vroeg het kleine biggetje.) Een Duits kinderboek dat onlangs in opspraak was, omdat het anti-religieus en vooral anti-semitisch zou zijn. Een aantal mensen vond dat het na alle religieuze kinderboeken en kinderbijbels wel eens tijd was voor een andersoortig boek. Het verhaal gaat over een varkentje dat op een dag een plakaat tegenkomt met ‘Wie God niet kent, die ontbreekt iets.’ en besluit op zoek te gaan naar God.
Hier een paar kleine afbeeldingen uit het boek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na een zoektocht via Priester, Imam en Rabbi, besluiten ze dat ze blij toe zijn dat ze God niet kenden.
Ik mis eigenlijk het laatste plaatje waar je een stroman kan zienquote:Op woensdag 9 april 2008 14:51 schreef Iblis het volgende:
Wo bitte geht's zur Gott? fragte das kleine Ferkel. (Kunt u mij de weg naar God vertellen? vroeg het kleine biggetje.) Een Duits kinderboek dat onlangs in opspraak was, omdat het anti-religieus en vooral anti-semitisch zou zijn. Een aantal mensen vond dat het na alle religieuze kinderboeken en kinderbijbels wel eens tijd was voor een andersoortig boek. Het verhaal gaat over een varkentje dat op een dag een plakaat tegenkomt met ‘Wie God niet kent, die ontbreekt iets.’ en besluit op zoek te gaan naar God.
Hier een paar kleine afbeeldingen uit het boek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na een zoektocht via Priester, Imam en Rabbi, besluiten ze dat ze blij toe zijn dat ze God niet kenden.
Ben ook wel benieuwd naar zijn Het doden van een mens (2007)quote:Op woensdag 9 april 2008 14:35 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik vergeet iedere keer dat boek eens aan te schaffen... staat ook nog op mijn 'lijstje' van te lezen boeken!
Tsja het is allemaal wat simpel, maar godsdienst onderwijs aan kinderen is dat van de andere kant ook vaak.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:00 schreef kazakx het volgende:
[..]
Ik mis eigenlijk het laatste plaatje waar je een stroman kan zien![]()
Hoezo kinderen op het verkeerde been zetten?
Een postgeschiedenis vol ongesubstantieerde trollposts lijkt me prima reden om te veronderstellen dat hij dat patroon zal voortzetten. Ga je overigens nog weer eens reageren in het falsificeer evolutie topic?quote:
Klinkt een beetje als de islamitische variant van Brieven van een scepticus. Het geloof zal zegevieren!quote:Op woensdag 9 april 2008 14:10 schreef Super7fighter het volgende:
Als ik daar tijd en nog belangrijker zin in heb.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een postgeschiedenis vol ongesubstantieerde trollposts lijkt me prima reden om te veronderstellen dat hij dat patroon zal voortzetten. Ga je overigens nog weer eens reageren in het falsificeer evolutie topic?
Laatst had ik de BBC-documentaire The Root of all Evil met de intelligente R. Dawkins gekeken. Zo intelligent vond ik hem niet overkomen. Ik zag een man van middelbare leeftijd die reisde van Lourdes naar de VS en het Midden-Oosten en steeds maar hetzelfde liedje herhaalde: religie is bullshit, geloof me, religie is crap, en je moet kiezen tussen wetenschap en het kwaad. Verder dan dat kwam hij niet.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je kan die docu van een klein uurtje toch niet vergelijken met een heel boekwerk?! Ik vond die docu ook niet zo sterk nee... maar het boek daarentegen wel! In de docu haalt hij alleen wat stellingen aan die met name in het boek aanzienlijk behandeld en onderbouwd worden.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:58 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Laatst had ik de BBC-documentaire The Root of all Evil met de intelligente R. Dawkins gekeken. Zo intelligent vond ik hem niet overkomen. Ik zag een man van middelbare leeftijd die reisde van Lourdes naar de VS en het Midden-Oosten en steeds maar hetzelfde liedje herhaalde: religie is bullshit, geloof me, religie is crap, en je moet kiezen tussen wetenschap en het kwaad. Verder dan dat kwam hij niet.
Helaas voor de BBC dat men niemand kon vinden om een echte film voor de kwestie te maken in plaats van een koppige mening te illustreren. Wat jammer was dat er geen enkele religieuze persoon in voorkwam die niet als een nazi of een domme, hersenloze volgeling afgeschilderd was.
De kwestie van geloof en wetenschap verdient meer dan een karikatuur en binaire antwoorden als, of geloof of wetenschap.
Ik vond de Root of Evil ook niet zo sterk. Zit iemand met oprechte interesse en vriendelijkheid een religieus voorval uit te leggen aan Dawkins, gaat hij weer op de " maar dat gelooft U toch niet echt?"-toer. Dat zag-ie natuurlijk van verre aankomen. Maar dat betekent niet dat het allemaal prutswerk is. Het is alleen vanuit 1 oogpunt beredeneerd, en dat doet hij vrij sterk als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:58 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Laatst had ik de BBC-documentaire The Root of all Evil met de intelligente R. Dawkins gekeken. Zo intelligent vond ik hem niet overkomen. Ik zag een man van middelbare leeftijd die reisde van Lourdes naar de VS en het Midden-Oosten en steeds maar hetzelfde liedje herhaalde: religie is bullshit, geloof me, religie is crap, en je moet kiezen tussen wetenschap en het kwaad. Verder dan dat kwam hij niet.
Helaas voor de BBC dat men niemand kon vinden om een echte film voor de kwestie te maken in plaats van een koppige mening te illustreren. Wat jammer was dat er geen enkele religieuze persoon in voorkwam die niet als een nazi of een domme, hersenloze volgeling afgeschilderd was.
De kwestie van geloof en wetenschap verdient meer dan een karikatuur en binaire antwoorden als, of geloof of wetenschap.
Hij beredeneert het vanuit redelijkheid.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik vond de Root of Evil ook niet zo sterk. Zit iemand met oprechte interesse en vriendelijkheid een religieus voorval uit te leggen aan Dawkins, gaat hij weer op de " maar dat gelooft U toch niet echt?"-toer. Dat zag-ie natuurlijk van verre aankomen. Maar dat betekent niet dat het allemaal prutswerk is. Het is alleen vanuit 1 oogpunt beredeneerd, en dat doet hij vrij sterk als je het mij vraagt.
Het is wel te begrijpen: de man heeft zijn sporen verdiend op het gebied van evolutie. Als ik decennia lang al gelovigen moest aanhoren die stellen dat je vakgebied flauwekul is omdat het niet met hun religie strookt ( en dat natuurlijk wetenschappelijk pretenderen te onderbouwen ), zou ik ook een afkeer krijgen tegen dat soort mensen.
Wat dacht je van de Bijbel.quote:Op woensdag 9 april 2008 05:04 schreef sloopkogel het volgende:
Ik ben op zoek naar meer titels van boeken die tegen religie zijn.
Boeken die ik inmiddels al heb gelezen zijn:
God als misvatting - Richard Dawkins
Van God los - Sam Harris
God is NIET groot - Christopher Hitchens
De onredelijkheid van religie - Herman Phillipse
Weet iemand nog meer titels in deze catogorie?
Wel graag Nederlandse tekst.....
Thanx
Op dit soort onzin zal ik verder maar niet reageren.quote:Op woensdag 9 april 2008 07:54 schreef AlphaOmega het volgende:
Grappig dat je vraagt om boeken in het Nederlands, en dan in je topic het gaat hebben over 'religieuse boeken'. Misschien in kleutertaal dan?
Zo'n soort boek zoek ik dus nietquote:Op woensdag 9 april 2008 08:48 schreef Dwerfion het volgende:
Hoe mijn geloof de kerk overleefde - Yancey
Waar reageer jij op deze topic?quote:Op woensdag 9 april 2008 09:30 schreef Haushofer het volgende:
Waarom wil je eigenlijk "anti-religieuze" boeken lezen ?
Ik zocht nederlandstalige boeken......quote:Op woensdag 9 april 2008 10:14 schreef Monolith het volgende:
Bertrand Russel - Why I am not a Christian
David Hume - The natural history of religion
Thomas Pain - The age of reason (weliswaar deïstisch, maar wel 'tegen' geïnstitutionaliseerde religies, een onfeilbare bijbel, wonderen, etc)
Daniel Dennett - Breaking the Spell (Religion as a natural phenomenon)
[..]
The root of all evil?
Dank je wel.....ik heb inmiddels het boek besteld.quote:Op woensdag 9 april 2008 12:26 schreef VonHinten het volgende:
Guus Kuijer - Hoe een klein rotgodje God vermoordde.
Een boek niet zozeer tégen religie, maar tegen (christelijke) religieuzen die niet zelf na durven te denken. Ook nog eens vlot geschreven
Ik kan mij niet voorstellen dat Hans Jansen zich de oren laten wassen door van der Ven.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:10 schreef Super7fighter het volgende:
Er is nieuw boek verschenen waarin een dialoogvorm plaatsvindt tussen de radicale Arabist Hansen en de Nederlandse MoslimsAbdul Jabbar van der Ven, waarin de laatste de idiote anti-Islampunten van de extremistische Arabist flink onderuit haalt.
Dawkins prustwerk?quote:Op woensdag 9 april 2008 14:11 schreef Super7fighter het volgende:
Ik hoop voor je dat ze " Bassie en Adriaan en de gestolen kroon " nog eens gaan uitzenden.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:58 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |