Dat is het makkelijkste te doen dmv een hulpkolom. Maak ergens (desnoods onzichtbaar) een kolom waaar de celformule "=M1 & S1" is (waar 1 de rij is).quote:Op donderdag 17 april 2008 17:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb een vraag over excel. Ik heb een aantal kolommen. In kolom M staat b.v. de medewerker en in kolom S de status van een bepaald ingelegd incident.
Voorbeeld:
Jan Open
Piet Gesloten
Jan Gesloten
Kees Open
Karel Gesloten
Kees Open
Piet Open
enz.
Nu wil ik graag een formule waarmee ik kan zien hoeveel open en gesloten calls een persoon heeft. Waarbij ik moet opmerken dat er tussen kolom M en S andere data staan, maar dat terzijde.
Ik heb twee reeksen die ik dus wil vergelijken. Dus ik wil een dergelijke uitvoer krijgen:
Jan Open: 2 Gesloten: 4
Piet Open: 3 Gesloten: 1
Kees Open: 2 Gesloten: 1
Hoe kan ik dat het beste regelen?
edit: Nederlandse taal en versie 2003![]()
Hij doet hetquote:Op vrijdag 18 april 2008 09:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dus JanOpen en JanGesloten creeer je door feitelijk twee waarden samen te voegen met het & teken? En dan kan je zoeken op de samengevoegde waarde, is dat wat je bedoelt?
Ik ga het proberen. Zometeen meer.
dan moet je CEL vervangen door de code die er al staatquote:Op zaterdag 19 april 2008 12:20 schreef Wexy het volgende:
Kan die met een ; achter de code die er al in staat?
Als je onafgeronde rente in cel A5 staat (bijvoorbeeld) kun je deze in bijv. A6 laten afronden door in A6 te tikken:quote:Op zaterdag 19 april 2008 12:20 schreef Wexy het volgende:
- nee dus
Hoe krijg ik die in de berekening die ik al heb staan?
=H343+J344
=afronden(H343+J344;2) dus?quote:Op zaterdag 19 april 2008 12:20 schreef Wexy het volgende:
- nee dus
Hoe krijg ik die in de berekening die ik al heb staan?
=H343+J344
Het werktquote:
office 2007 heeft geen venster......quote:Op zaterdag 19 april 2008 13:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Titelblokkerihng. Selecteer eerst de laatste cel waarvan je wilt dat die niet meescrolt en vink dan venster > tilelblokkering aan. Titelblokkering werkt zowel verticaal als horizontaal.
Toch raar, geen venster hebben terwijl je toch draait op windowsquote:
Ha Ha ben blij dat ik mezelf wel snapquote:Op zondag 20 april 2008 13:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Toch raar, geen venster hebben terwijl je toch draait op windowsDan klinkt een term als "outlook" ook niet meer zo geloofwaardig
1 2 3 4 5 6 | Ali, Glazenwasser Bob, HR manager Project leider Gert, Directeur |
1 2 3 4 5 6 | Gert, Directeur Bob, HR manager Ali, Glazenwasser Project leider |
Je kunt altijd de verschillende posities van dezelfde persoon in één cel zetten. ik meen ctrl+enter geeft een nieuwe regel in een celquote:Op maandag 21 april 2008 13:43 schreef Xith het volgende:
Ik wil bij Excel iets gaan sorteren, maar stuit er op problemen:
[ afbeelding ]
Ik wil (bijvoorbeeld) sorteren op naam, maar als ik dit doe dan pakt hij (bijvoorbeeld) 'deur opener' voor 'Guusje Hendriksen' niet, omdat Excel horizontaal sorteert. Wat ik zou kunnen doen is om de namen door te trekken naar 'Deur opener' maar dan krijg je problemen met verdere berekeningen, zoals in dit voorbeeld het aantal mannen in de organizatie (ik zie nu dat ik 50% heb maar dit is natuurlijk 75%) .
Het handigst zou zijn als ik alles dat onder Guusje valt kon groeperen, maar dat kan geloof ik niet (niet kunnen uitvinden iig).
Wat kan ik doen?![]()
Even in text :
[ code verwijderd ]
Als ik nu ga sorteren op Alfabet Z->A dan krijg ik dit:
[ code verwijderd ]
Terwijl Bob de Project leider is!
En normaals 'Bob' voor Project leider zetter zal dit wel verhelpen, maar misvormt volgende berekeningen (bijv. totaal aantal medewerkers).
Een (microsoft access) database maken is geen optie.
alt+enter werkt beter. Dan kun je alleen niet alle losse posities van 1 persoon gebruiken omdat hij die als 1 lap tekst ziet.quote:Op maandag 21 april 2008 15:01 schreef ralfie het volgende:
[..]
Je kunt altijd de verschillende posities van dezelfde persoon in één cel zetten. ik meen ctrl+enter geeft een nieuwe regel in een cel
Niemand.. :quote:Op woensdag 23 april 2008 10:43 schreef Folkwin het volgende:
Ik heb een vraagje aangaande Active-X.
Ik heb zojuist een 'voeg afbeelding toe' Active-X element toegevoegd.
Maar deze wil niet werken.
Ook als ik de ontwerpmodus uitzet, dan krijg ik niet het boxje waarin ik een foto kan selecteren om toe te voegen.
Moet ik toch nog een macro opnemen en deze eraan koppelen?
Ik gebruik Office 2007.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |