Eén van mijn bevindingen is de grote hoeveelheid jonge mensen die in de WSNP belanden; is dat nu werkelijk nodig? Het lijkt mij eerder volk dat niet met geld om kan gaan, dat ze dat niet is geleerd, of omdat ze een mentaliteit hebben van: boeie, het is maar geld. Dat laatste zou perfect in het plaatje passen in de onlangs verschenen berichten dat men er op los leent bij het IBG omdat men 'ook lekker wil leven'. Die denken dat alles aan komt waaien. Ja, en dan kom je met je zielige verhaal bij een bewindvoerder terecht.quote:In tegenstelling tot wat iedereen denkt liggen de schulden vaak bij te hoge belkosten.
Ik ben met je eens dat schuldhulpverleners en bewindvoerders eens beter bekeken moeten worden waarin je je mening hebt herzien.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:27 schreef Dirkh het volgende:
Nu begrijp ik waarom die hele schuldhulpverleners en bewindvoerders bende eens op de schop moet.
Ten eerste neem je van alles aan. Ik zou achter schuldenaren aan moeten zitten, weet niks van de debiteuren... zou eens een kijkje moeten nemen bij bewindvoerder etc. Heb ik je misschien in jouw beroepseer geraakt?
Maar volgens mij hadden we het over het WSNP en niet over schuldhulp of bewindvoerders (er zijn namelijk twee verschillende, een vrijwillge bewindvoerder en een WSNP-bewindvoerder) en dat ik je verhaal kort en niet volledig vind.quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:47 schreef Dirkh het volgende:
Ik vindt dat de WSNP veel en veel strenger moet.............. Die hele WSNP zal flink op de schop moeten.
En jouw kennis bestaat uit het interviewen van iedereen die in de WNSP zit naar de redenen daarvan? Dat lijk je namelijk te pretenderen... als er hier een eenzijdig post ben jij het namelijk wel imoquote:Op woensdag 11 juni 2008 21:13 schreef Dirkh het volgende:
Godskolere, dat "praat" lekker met jou. Maar ben blij dat je het af sluit. Dan kunnen de mensen zonder belachelijke aannames en zonder een enorme eenzijdige kijk (lees KIJK en geen KENNIS) doorposten.
Nee dat bedoel ik helemaal niet. Er zitten in mijn familie een tweetal families die in de wsnp hebben gezeten. Daardoor heb ik ook de ervaring van de debiteuren kant gehoord, 2 keer 3 jaar lang. Als dan gezegd wordt dat ik die kant niet bekijk of er helemaal niks van weet, dan valt te verwachten dat ik steiger.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:15 schreef Vivi het volgende:
[..]
En jouw kennis bestaat uit het interviewen van iedereen die in de WNSP zit naar de redenen daarvan? Dat lijk je namelijk te pretenderen... als er hier een eenzijdig post ben jij het namelijk wel imo.
Ja, sorry dat ik niet 51% van alle wsnp-ers ken, het gaat er om dat ik ook de andere kant "ken" en niet alleen vanuit de crediteur denk.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:30 schreef Vivi het volgende:
Maar 2 families zijn natuurlijk niet illustratief voor iedereen in de WNSP, dat besef je wel neem ik aan? Er zullen ongetwijfeld Tokkies tussen zitten maar ik vind persoonlijk dat je wel erg judgemental bent overkomt. Maar goed, ik ga even lekker film kijken
quote:
Tonnen verdwenen van rekeningen schuldhulp
GRONINGEN (ANP) - In Groningen en Assen is geld van zestig schuldsaneringsrekeningen weggesluisd naar het buitenland. Het gaat om een totaalbedrag van 335.000 euro. Dat meldden de rechtbanken in Groningen en Assen dinsdag.
De rechtbanken hebben de bewindvoerder, die toezicht hield op de rekeningen, op non-actief gesteld nadat hij in juni aangifte had gedaan van de verdwijning.
Wat ik me ook afvraag is of de bewindvoerder het geld heeft weggesluisd en zo niet wie dan wel en hoe het komt dat de bewindvoerder het nu pas in de smiezen krijgt..quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:47 schreef Freeflyer het volgende:
Hoe werkt zoiets eigenlijk? Praktisch gezegd: "wie draait er op voor het feit dat dat geld verdwenen is?"
Het geld wegsluizen geloof ik wel, dat is het gemakkelijkste deel van dit verhaal![]()
Het lijkt mij, logischerwijs, dat het advocatenkantoor waar de bewindvoerder voor werkzaam is daarvoor op mag draaien.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:47 schreef Freeflyer het volgende:
Hoe werkt zoiets eigenlijk? Praktisch gezegd: "wie draait er op voor het feit dat dat geld verdwenen is?"
Het geld wegsluizen geloof ik wel, dat is het gemakkelijkste deel van dit verhaal![]()
Wie het heeft gedaan weet ik natuurlijk niet. Ik weet wel dat in de praktijk de secretaresses en assistenten erg veel waarnemen voor de bewindvoerders. Die hebben natuurlijk dusdanig veel sanieten onder zich dat ze niet hele dagen boven op de geldstroom richting saniet of boedel zitten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat ik me ook afvraag is of de bewindvoerder het geld heeft weggesluisd en zo niet wie dan wel en hoe het komt dat de bewindvoerder het nu pas in de smiezen krijgt..
Veel vragen, weinig antwoorden.
Het lijkt mij dat in ieder geval niet de persoon die in de wsnp zit hier voor op draait. De rechter heeft immers die persoon onder bewind gesteld en is niet meer verantwoordelijk voor het ingehouden geld.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:47 schreef Freeflyer het volgende:
Of het geld moet naar de bahama's zijn, maar ik denk niet dat er een bank verder ter wereld is die hier zijn vingers aan wil branden. Het zal wel vrij eenvoudig te traceren zijn en wel behoorlijk vlot weer terug.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:03 schreef Dirkh het volgende:
Dat natuurlijk alleen als het geld ook echt weg blijkt te zijn.
Het is niet duidelijk hoe lang en bij hoeveel mensen hij geld heeft weggesluisd. Het kan op vele manieren zijn gebeurd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:05 schreef Nies het volgende:
[..]
Of het geld moet naar de bahama's zijn, maar ik denk niet dat er een bank verder ter wereld is die hier zijn vingers aan wil branden. Het zal wel vrij eenvoudig te traceren zijn en wel behoorlijk vlot weer terug.
Dat is wel zuur dan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:03 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat in ieder geval niet de persoon die in de wsnp zit hier voor op draait. De rechter heeft immers die persoon onder bewind gesteld en is niet meer verantwoordelijk voor het ingehouden geld.
Een andere bewindvoerder zal uitzoeken wat iemand heeft afgedragen en die zal de rechter vragen (als dat terecht is) de wsnp te beeindigen met verlenen van schone lei en de crediteuren krijgen niks.
Dat natuurlijk alleen als het geld ook echt weg blijkt te zijn.
Vanzelfsprekend. Maar ja, voordat aangetoond wordt dat het bedrijf aansprakelijk is voor het handelen van de werknemer en dat ook na lang procederen het geval blijkt te zijn, dan zijn de mensen al lang en breed toe aan het beeindigen van de wsnp.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is wel zuur dan.Maar gaat neem ik aan alleen op als de organisatie waar de bewindvoerder toe behoort die dit heeft laten gebeuren een kale kip is?
het bedrag kan dan alsnog uitgekeerd worden aan de crediteuren, lijkt me?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:53 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Maar ja, voordat aangetoond wordt dat het bedrijf aansprakelijk is voor het handelen van de werknemer en dat ook na lang procederen het geval blijkt te zijn, dan zijn de mensen al lang en breed toe aan het beeindigen van de wsnp.
Theoretisch wel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
het bedrag kan dan alsnog uitgekeerd worden aan de crediteuren, lijkt me?
Afhankelijk van hoe de situatie is, over hoeveel crediteuren we het hebben. Een groot aantal bewindvoerders melden bijvoorbeeld dat bedragen onder de 25 of 50 euro niet uitgekeerd worden aan de crediteuren maar aan een goed doel worden gegeven omdat het teveel kost om alles te verdelen. (kan je tegen in bezwaar gaan, maar ook dit moet schriftelijk en worden er dus wéér kosten gemaakt door de crediteur om zijn geld te krijgen)quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat gebeurt er praktisch gezien dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |