abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57963848
Er is ook geen kat die klaagt over de Olympische winterspelen van 2014 in Sotsji, Rusland.
Wacht maar, enkele maanden voor die spelen hetzelfde liedje: rusland boycotten
  vrijdag 11 april 2008 @ 08:08:33 #52
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_57974679
sorry klein beetje offtopic maar uhm iemand die een link naar de protestvlag heeft voor me? ik zoek waarschijnlijk weer op de verkeerde plaatsen :S
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:40:33 #53
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58008490
geen reactie...
net Wilders.. leuke populistische uitspraken, weinig inhoud, onderbouwing, visie.
je oogst wat je zaait
pi_58008645
Het ergste vind ik dat het nieuws meer aandacht besteeds aan de protesten dan aan de onderdrukking zelf. Alle feitjes over die fakkel en wat er mee gebeurd ipv wat er met de mensen in china gebeurd.
pi_58010054
Ik vind die demonstraties wel goed.
pi_58012184
Ja ja, MetalSonic met zijn World of Warcraft-avatar. Het is me ook een kraan.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  zaterdag 12 april 2008 @ 23:10:07 #57
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58012659
Ik ga mijzelf maar even herhalen:
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 07:52 schreef Yildiz het volgende:
Jammer voor de gemiddelde Tibetaan, wiens land nu al 50 jaar bezet wordt. Voor het eerst in de geschiedenis van het land door China, terwijl China schijnbaar een effectieve PR heeft door overal te beweren dat Tibet altijd bij China gehoord heeft.

Dat demonstranten nú demonstreren heeft een reden.

Eerst maakte het IOC afspraken met China, dat waren o.a.:
- internationale journalisten mogen hun werk vrij doen, zoals in elk ontwikkeld land: vrij, over elk onderwerp
- de mensenrechtensituatie zou verbeteren

Nu heeft China dat eerste niet waargemaakt, integendeel zelfs. Internationale journalisten mogen over haast niets praten, dus je kunt straks net zo goed geen TV kijken, je ziet toch niets, of plastic fantastic.
Daarnaast is de mensenrechtensituatie zelfs verslechterd.

Het IOC doet niets aan het breken van deze belofte, en dáárom komen demonstranten nú in actie.

Is dat zo moeilijk?

Een deel van die demonstranten zijn zelf journalisten, wie dus eerst vrijheid was beloofd in China. Nu China er ineens schijt aan heeft, zijn die sterker gaan demonstreren.
Een voorbeeld van een organisatie die opkomt voor persvrijheid is Reporters sans frontičres. En nee, dit is geen goed doel waarbij de directeur een driedelig maatpak heeft, de leider van deze organisatie is ongeveer een maand geleden in Griekenland aangehouden wegens het verstoren van de speech van Liu Qj. Ja, dat was die met die zwarte vlag waar de olympische ringen door handboeien zijn vervangen.
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 08:08 schreef Huppelmuts het volgende:
sorry klein beetje offtopic maar uhm iemand die een link naar de protestvlag heeft voor me? ik zoek waarschijnlijk weer op de verkeerde plaatsen :S
http://www.rsf.org/
Die?
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 19:10 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
3) Dat gezeur om Tibet, pff laat Tibet gewoon geannexeerd worden door China. Boeiend, en als het al boeit dan zijn de olympische spelen sowiso niet de manier om daar over te klagen.
[..]
Ok, dit kán niet serieus bedoeld zijn. .

[ Bericht 3% gewijzigd door Yildiz op 12-04-2008 23:17:55 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 13 april 2008 @ 10:35:49 #58
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_58017194
[quote]Op zaterdag 12 april 2008 23:10 schreef Yildiz het volgende:
Ik ga mijzelf maar even herhalen:
[..]

[..]

http://www.rsf.org/
Die?

Ja die thnx
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_58017256
En al die demonstranten hebben ook gewoon hun hele huis vol staan met 'Made in China' producten

China
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 13 april 2008 @ 10:43:39 #60
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58017272
quote:
Op zondag 13 april 2008 10:41 schreef Thetallguy het volgende:
En al die demonstranten hebben ook gewoon hun hele huis vol staan met 'Made in China' producten
Dat heet economische afhankelijkheid. Wij zijn als consumenten afhankelijk geworden van producten uit China. Is dat onze schuld? Nee. Het is de schuld van de fabrikanten die om de kosten zo laag mogelijk te houden naar landen als China gaan.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheďst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58017283
quote:
Op woensdag 9 april 2008 01:39 schreef erkel het volgende:

[..]

Amerika ook maar gaan boycotten en protesten tegen hen gaan opzetten?

Een boycot gaat echt niet helpen (isoleren en dat soort ongein) en er gebeuren veel ergere dingen op deze planeet (Sudan, Guantanamo Bay, Irak) China is al jaren op weg om steeds welvarender te worden en beter leefbaar. Dat geldt ook voor achtergestelde gebieden zoals Tibet. Dat gaat niet zomaar één, twee, drie. De Spelen zijn een handreiking dat ze toch enigszins op de juiste weg zijn door meer toenadering met het Westen te zoeken. In elk land vinden misstanden plaats.
pi_58017353
China pwnen pwnd, als we gewoon allemaal niet gaan moet je die kutdtchineesjes zien staan bij hun dure bagger stadions en parken van het Olyimpische dorp
pi_58017922
quote:
Op zondag 13 april 2008 10:43 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat heet economische afhankelijkheid. Wij zijn als consumenten afhankelijk geworden van producten uit China. Is dat onze schuld? Nee. Het is de schuld van de fabrikanten die om de kosten zo laag mogelijk te houden naar landen als China gaan.
Uiteindelijk is dat dan wel de schuld van de consument... die net zo goed meer zou kunnen betalen voor "verantwoorde producten".
  zondag 13 april 2008 @ 12:56:28 #64
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58019190
quote:
Op zondag 13 april 2008 11:32 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Uiteindelijk is dat dan wel de schuld van de consument... die net zo goed meer zou kunnen betalen voor "verantwoorde producten".
Ik vind het een beetje een argument als 'Je koopt Microsoft producten dus je bent het eens met Abu Ghraib praktijken'.

Met andere woorden, dat slaat nergens op.
pi_58019765
quote:
Op zondag 13 april 2008 12:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje een argument als 'Je koopt Microsoft producten dus je bent het eens met Abu Ghraib praktijken'.

Met andere woorden, dat slaat nergens op.
In feite kan je aan zoiets als burger twee dingen doen :

- geen producten kopen van zulke bedrijven
- stemmen voor een overheid die zulke producten gewoon verbiedt (wat de prijs dan wel zal doen stijgen)

Maar dat doen de burgers blijkbaar niet.
  zondag 13 april 2008 @ 14:47:03 #66
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58020681
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:40 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

In feite kan je aan zoiets als burger twee dingen doen :

- geen producten kopen van zulke bedrijven
- stemmen voor een overheid die zulke producten gewoon verbiedt (wat de prijs dan wel zal doen stijgen)

Maar dat doen de burgers blijkbaar niet.
Wederom is dit wel heel erg zoeken:
allereerst je laatste punt:
ik wil geen overheid die Amerikaanse Microsoftproducten gaat verbieden omdat een Amerikaanse president en zijn medewerkers er nu eenmaal een harde fallus van krijgen als ze mensen martelen. Microsoft heeft vrij weinig te maken met het beleid van Amerika op dát gebied.
Hetzelfde geldt voor vele Chinese producten.

En wat nu 'zulke' bedrijven? Ik vind die protesten tegen de Olympische Spelen volledig terecht, zoals eerder aangegeven, wat is nu je punt met 'niet van zulke bedrijven kopen'?

Dan je laatste sneer als 'dat doen burgers blijkbaar niet', dat insinueert ook nog eens dat als men Chinese producten koopt, men het het -haast- mee eens is met allerlei wanpraktijken in China / Tibet. Weerleg dat, anders vind ik het erg laag.

Ik bedoel, hoe kun je als consument tegen het neerschieten van Tibetanen in Tibet, door Chinezen zijn? Geen Chinese vuurwapens meer kopen waardoor de Chinese vuurwapens misschien 0,1% duurder worden? Chinese vuurwapens verbieden? Of toch maar een protest?

[ Bericht 11% gewijzigd door Yildiz op 13-04-2008 17:25:56 ]
  donderdag 17 april 2008 @ 17:38:52 #67
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58116310
users zoals MetalSonic en bscoolc goed zijn in wat dingen roepen, maar nergens te bekennen zijn als het inhoudelijk wordt.
je oogst wat je zaait
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')