abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57899005
Wat een gezichtsverlies voor China.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_57899192
Overmorgen in San Fransisco zal het nog erger worden denk ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door Evil_Jur op 09-04-2008 09:30:10 ]
pi_57902905
Ja, ze hingen vandaag al aan de brug!.....
 FR
pi_57902909
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat is een grap
Niet eens, nee!....
 FR
  dinsdag 8 april 2008 @ 07:52:08 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57903422
Jammer voor de gemiddelde Tibetaan, wiens land nu al 50 jaar bezet wordt. Voor het eerst in de geschiedenis van het land door China, terwijl China schijnbaar een effectieve PR heeft door overal te beweren dat Tibet altijd bij China gehoord heeft.

Dat demonstranten nú demonstreren heeft een reden.

Eerst maakte het IOC afspraken met China, dat waren o.a.:
- internationale journalisten mogen hun werk vrij doen, zoals in elk ontwikkeld land: vrij, over elk onderwerp
- de mensenrechtensituatie zou verbeteren

Nu heeft China dat eerste niet waargemaakt, integendeel zelfs. Internationale journalisten mogen over haast niets praten, dus je kunt straks net zo goed geen TV kijken, je ziet toch niets, of plastic fantastic.
Daarnaast is de mensenrechtensituatie zelfs verslechterd.

Het IOC doet niets aan het breken van deze belofte, en dáárom komen demonstranten nú in actie.

Is dat zo moeilijk?

Een deel van die demonstranten zijn zelf journalisten, wie dus eerst vrijheid was beloofd in China. Nu China er ineens schijt aan heeft, zijn die sterker gaan demonstreren.
Een voorbeeld van een organisatie die opkomt voor persvrijheid is Reporters sans frontičres. En nee, dit is geen goed doel waarbij de directeur een driedelig maatpak heeft, de leider van deze organisatie is ongeveer een maand geleden in Griekenland aangehouden wegens het verstoren van de speech van Liu Qj. Ja, dat was die met die zwarte vlag waar de olympische ringen door handboeien zijn vervangen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Yildiz op 08-04-2008 08:23:42 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_57905843
Wel triest voor die fakkel dragers, dat is natuurlijk heel speciaal moment voor hun.
Die wilden gewoon door lopen en waren erg verbaast toen ze stopte of geen eens de fakkel konden dragen.
............................
pi_57905959
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:40 schreef sander89 het volgende:
Wel triest voor die fakkel dragers, dat is natuurlijk heel speciaal moment voor hun.
Die wilden gewoon door lopen en waren erg verbaast toen ze stopte of geen eens de fakkel konden dragen.
Nou nou wat triest voor de fakkeldragers, vooral als we weten waarvoor gedomstreerd wordt, dan hoeven we niet naar de mensenrechten en de kwestie tibet te kijken. (eigenlijk zouden we de uygur chinezen ook niet moeten vergeten)
pi_57920026
Ik vind de acties tegen China behoorlijk idioot en hypocriet eigenlijk.

Vrijwel iedere westerling heeft wel iets in huis dat gemaakt is in China en ik vind dat China nu wel heel erg zwart wordt gemaakt. Ik ben blij zijn dat er in zo'n gigantisch groot land als China een redelijk rustig politiek klimaat heerst.

Voor hetzelfde geld was er een dictator of ayatollah aan de macht of was er een regime zoals in Noord Koreaans regime.

Overigens vind ik het niet verkeerd om de problemen qua mensenrechtenschennis aan de kaak te stellen maar de protesten die je nou op TV ziet zijn echt zwaar overdreven naar mijn idee...
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:25:48 #59
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_57923344
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 21:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Overigens vind ik het niet verkeerd om de problemen qua mensenrechtenschennis aan de kaak te stellen maar de protesten die je nou op TV ziet zijn echt zwaar overdreven naar mijn idee...
Ja, zo'n belangrijke fakkel uitblazen staat natuurlijk in geen verhouding tot een paar lullige martelingen hier en daar.

Ik vind de protesten heel mooi. Het staat allemaal helemaal bol van de symboliek en dat is ook de beste manier om te protesteren. Juist omdat ze zo trots zijn dat ze de spelen hebben georganiseerd komen dit soort protesten extra hard aan. Elke feestelijkheid wordt overgoten met een dikke "Free Tibet"-saus en deze spelen gaan niet de geschiedenis in als "De spelen waarmee China haar vriendelijke kant toonde" maar als "De spelen waarmee Chine toont dat ze nog steeds een communistisch land is zonder vrijheid". Er is geen mooiere achtergrond te bedenken dan de spelen die voor vrijheid moeten staan, om hier tegen te protesteren.
lege ton
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:39:23 #60
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_57923759
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wat een gezichtsverlies voor China.
Dat is juist tof. Ik hoop dat de Olympische spelen een enorme flop wordt voor China. Ik hoop op keiharde rellen in China (en ook over rest van de wereld) en dat China hierdoor in het hoekje wordt gedreven.

China moet als de grote verliezer uit de olympische spelen komen (op politiek niveau)
Drugs are good mkay?
pi_57924184
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:39 schreef Party_P het volgende:

[..]

Dat is juist tof. Ik hoop dat de Olympische spelen een enorme flop wordt voor China. Ik hoop op keiharde rellen in China (en ook over rest van de wereld) en dat China hierdoor in het hoekje wordt gedreven.

China moet als de grote verliezer uit de olympische spelen komen (op politiek niveau)
Ik vraag me af of dat opeens veel beter word de situatie voor de inwoners.
Dat verandert je niet effe in paar maanden/jaren.
Net zoals hier vroeger zal daar ook jaren over heen gaan, denk dat ook niet goed voor het land is dat opeens alle vrijheid krijgen.
Van Tibet en moorden is natuurlijk weer ander verhaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door sander89 op 09-04-2008 00:01:51 ]
pi_57925778
Nog wat filmpjes aan het kijken op Youtube, maar ging erg heftig aan toe daar ondankse heel stuk hebben afgesneden en in de bus stukken hebben gezeten.
Toch vind wel zielig voor die vrouw in die rolstoel die allemaal bestromt word door mensen, ze had beter de vakkel op de grond kunnen gooien.
Filmpje:

Verwacht wel wat minder in de VS morgen dan in Frankrijk, maar je weet maar nooit
  woensdag 9 april 2008 @ 08:10:23 #63
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57927065
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 21:51 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind de acties tegen China behoorlijk idioot en hypocriet eigenlijk.

Vrijwel iedere westerling heeft wel iets in huis dat gemaakt is in China en ik vind dat China nu wel heel erg zwart wordt gemaakt. Ik ben blij zijn dat er in zo'n gigantisch groot land als China een redelijk rustig politiek klimaat heerst.

Voor hetzelfde geld was er een dictator of ayatollah aan de macht of was er een regime zoals in Noord Koreaans regime.

Ik heb iets van Microsoft in huis dus ik mag geen bezwaar hebben als Bush met tig B-2 Stealth bommenwerpers illegaal een land binnen komt denderen...

Allemachtig, wat een vaag argument. "Je hebt iets uit China, dus je bent het eens met het beleid."

Daarnaast: "Je moet het ijzer smeden wanneer het heet is."
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_57927991
quote:
Op woensdag 9 april 2008 01:21 schreef sander89 het volgende:
Nog wat filmpjes aan het kijken op Youtube, maar ging erg heftig aan toe daar ondankse heel stuk hebben afgesneden en in de bus stukken hebben gezeten.
Toch vind wel zielig voor die vrouw in die rolstoel die allemaal bestromt word door mensen, ze had beter de vakkel op de grond kunnen gooien.
Filmpje:

Verwacht wel wat minder in de VS morgen dan in Frankrijk, maar je weet maar nooit
Ik denk eigenlijk dat het nog wel eens erger kan worden, het begon al met die spandoeken op de Golden Gate.
pi_57941916
Zullen we hier verder gaan over San Fransisco? Zo te zien is er een hoop volk op de been
  woensdag 9 april 2008 @ 20:23:25 #66
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57942001
quote:
Op woensdag 9 april 2008 20:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Zullen we hier verder gaan over San Fransisco? Zo te zien is er een hoop volk op de been
Zie TT change
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57942382
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 07:52 schreef Yildiz het volgende:
Jammer voor de gemiddelde Tibetaan, wiens land nu al 50 jaar bezet wordt. Voor het eerst in de geschiedenis van het land door China, terwijl China schijnbaar een effectieve PR heeft door overal te beweren dat Tibet altijd bij China gehoord heeft.

Dat demonstranten nú demonstreren heeft een reden.

Eerst maakte het IOC afspraken met China, dat waren o.a.:
- internationale journalisten mogen hun werk vrij doen, zoals in elk ontwikkeld land: vrij, over elk onderwerp
- de mensenrechtensituatie zou verbeteren

Nu heeft China dat eerste niet waargemaakt, integendeel zelfs. Internationale journalisten mogen over haast niets praten, dus je kunt straks net zo goed geen TV kijken, je ziet toch niets, of plastic fantastic.
Daarnaast is de mensenrechtensituatie zelfs verslechterd.

Het IOC doet niets aan het breken van deze belofte, en dáárom komen demonstranten nú in actie.

Is dat zo moeilijk?

Een deel van die demonstranten zijn zelf journalisten, wie dus eerst vrijheid was beloofd in China. Nu China er ineens schijt aan heeft, zijn die sterker gaan demonstreren.
Een voorbeeld van een organisatie die opkomt voor persvrijheid is Reporters sans frontičres. En nee, dit is geen goed doel waarbij de directeur een driedelig maatpak heeft, de leider van deze organisatie is ongeveer een maand geleden in Griekenland aangehouden wegens het verstoren van de speech van Liu Qj. Ja, dat was die met die zwarte vlag waar de olympische ringen door handboeien zijn vervangen.
Ware woorden!
pi_57942689
Route is maar 6 miles(bijna 10 km) langs de Bay van San Francisco en is daar volgens mij 7 uur vroeger, dus zal later deze avond pas beginnen.
Maar ik ga niet volgen vanavond heb hoop ander werk te doen
  woensdag 9 april 2008 @ 21:00:44 #69
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57942936
Ik vond het wel grappig, ze lieten zo'n vrouw die de vlam moest dragen aan het woord. Volgens haar waren die mannetjes in die blauwe trainingspakken mensen van de chinese veiligheidsdiensten ofzo. Ze werden aangestuurd door iemand die in directe verbinding stond met de ambassade, en zeiden constant wanneer ze moest hardlopen, hoe hoog ze haar hand moest houden, wanneer ze moest stoppen. Op een gegeven moment klom er iemand door de hekken heen, en werd ze gelijk door die lui vastgepakt. Ik ben benieuwd wat hiervan waar is, maar ik kan me voorstellen dat China dit heel strak wil regelen.
  woensdag 9 april 2008 @ 21:04:23 #70
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57943007
quote:
Op woensdag 9 april 2008 20:49 schreef sander89 het volgende:
Route is maar 6 miles(bijna 10 km) langs de Bay van San Francisco en is daar volgens mij 7 uur vroeger, dus zal later deze avond pas beginnen.
Maar ik ga niet volgen vanavond heb hoop ander werk te doen
Het is daar negen uur vroeger als het goed is.
  woensdag 9 april 2008 @ 21:05:15 #71
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57943029
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:00 schreef dubidub het volgende:
Ik vond het wel grappig, ze lieten zo'n vrouw die de vlam moest dragen aan het woord. Volgens haar waren die mannetjes in die blauwe trainingspakken mensen van de chinese veiligheidsdiensten ofzo. Ze werden aangestuurd door iemand die in directe verbinding stond met de ambassade, en zeiden constant wanneer ze moest hardlopen, hoe hoog ze haar hand moest houden, wanneer ze moest stoppen. Op een gegeven moment klom er iemand door de hekken heen, en werd ze gelijk door die lui vastgepakt. Ik ben benieuwd wat hiervan waar is, maar ik kan me voorstellen dat China dit heel strak wil regelen.
Het mooie is, hun reputatie (China) wordt almaar kutter
  woensdag 9 april 2008 @ 21:13:44 #72
113567 Joana
2 Submit?
pi_57943219
Ik ben erg benieuwd als de vlam door Tibet gaat.
quote:
Verschillende organisaties hebben nu bevestigd dat de fakkelloop doorgaat ondanks verschillende protesten rondom de loop. Een woordvoerder namens het Chinese Olympisch comité zegt dat de Chinese estafettetocht met de olympische vlam door gaat en door niemand kan worden gestopt.

De voorzitter van de Tibetaanse regering heeft namens China ook bevestigd dat ondanks de internationale druk de Olympische fakkel via Tibet zal doorgaan. De Tibetaanse autoriteiten, die onder het gezag van China vallen, zeggen voorzorgsmaatregelen te zullen treffen om de fakkel veilig door Tibet te laten loodsen. Zware sancties zullen volgens de autoriteiten niet uitblijven. Bij dergelijke overtredingen zullen de daders volgens de wet veroordeeld worden.

Inmiddels zijn er grote protesten in de wereld geweest rondom de fakkelloop als protest tegen de Chinese overheersing van Tibet.

De Olympische fakkel wordt in de Tibetaanse hoofdstad verwacht op 20 juli. De route maakt een onderdeel uit van de drie maandenlang durende tocht door het republiek China.
bron
  woensdag 9 april 2008 @ 21:29:29 #73
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57943607
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:05 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Het mooie is, hun reputatie (China) wordt almaar kutter
Op het NOS-journaal een stukje van een amerikaans congreslid die toch redelijk pittige uitspraken deed over het mensenrechtenbeleid van China.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57944438
hier kun je het geloof ik wel goed volgen :

http://sfist.com/
  woensdag 9 april 2008 @ 22:16:04 #75
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57944813
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:00 schreef LotusFeet het volgende:
hier kun je het geloof ik wel goed volgen :

quote:
Twitter:

brittneyg: "I smell surprisingly little pot smoke down here. Just body odor." (12:58)

[..]

rockbandit: "shouting match: Chinese dude 'what's wrong with communists?' Tibet dude: 'you murdered my family!'" (11:59)
pi_57946104
Flauw van de organisatie, ze verstoppen letterlijk de fakkel Het geeft wel nog eens aan wat een schijnvertining het is geworden. Maarja, de actievoerders zijn ook niet gek, ben benieuwd.
  woensdag 9 april 2008 @ 23:07:48 #77
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57946150
ke-henker, op die feed van justin.tv echt alleen maar politie
pi_57946157
Respect voor die agenten trouwens, die fakkeldragers hebben het maar gemakkelijk; zij hoeven niet te rennen met allerlei pantser en knuppels
pi_57946178
En maar zwaaien, er staan amper 20 mensen
  woensdag 9 april 2008 @ 23:11:39 #80
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57946251
Jur, wij kijk jij het?
pi_57946297
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:11 schreef dubidub het volgende:
Jur, wij kijk jij het?
CNN, tv.
pi_57946299
Geruchten gaan de ronde dat de fakkel per boot wordt vervoert
quote:
brittneyg: 'I can't believe they might actually put the Olympic torch on a boat. BOOOO. Are they going to run in place?" ["'BOOOO' is right. Torch is currently in a warehouse at Pier 38. Or so we're told. Pretty sneaky, sis!" -- SFist] (1:48)
  woensdag 9 april 2008 @ 23:16:07 #83
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57946374
Oh, ik kijk hetnu ook via CNN. Het is echt een tocht voor de mensen zo. Je ziethet publiek opleven als de vlam langskomt.

Mijn god, 2 zwarte strepen, met daarin 2 lichtblauwe streepjes, 2 auto's erachter, 4 motoren ervoor, en een vlaggendrager. Wat kunnen we blij zijn.
  woensdag 9 april 2008 @ 23:38:40 #84
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_57947031
Ik vind het wel vrij hypocriet van de regeringsleiders die niet naar de opening gaan van de Spelen. De schending van de mensenrechten gebeuren al jaren ( en niet alleen in China) en nooit hoor je ze er over. Nu kunnen ze publiek een wit voetje halen en een statement maken zonder daarvan enige negatieve gevolgen te ondervinden. Intussen vinden er allerlei regeringsmissies naar China plaats om maar te zorgen dat ze mee kunnen profiteren van de Chinese economie.
8 jaar geleden had men de keuze voor China moeten afkeuren, niet 3 maanden van te voren.
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  woensdag 9 april 2008 @ 23:46:24 #85
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57947227
Ik geloof dat een van de redenen waarom de OS in china plaats mochten vinden, was het idee dat de spelen gebruikt konden worden als een breekijzer om het regime te dwingen iets te doen aan mensenrechten. Wel, d'r wordt voldoende druk uitgeoefend.
  woensdag 9 april 2008 @ 23:50:40 #86
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_57947329
Zijn de Spelen doorvoor het juiste instrument? over de rug van sporters een statement proberen te maken, erg makkelijk, Een (gedeeltelijke) boycot zou van veel meer lef getuigen. En bovendien moet het dan ook bij andere "slechte" regimes gebeuren.
Maar goed, alle mensenrechtenwinst is meegenomen natuurlijk!
pi_57947464
Ik neem aan dat dit het centrale topic over de ongeregeldheden voor de spelen is ?
quote:
Mogelijk boycot opening Spelen

DEN HAAG - Het kabinet sluit niet uit dat premier Balkenende afwezig zal zijn bij de openingsceremonie van de Olympische Spelen in China. Dat bleek dinsdagavond tijdens een Kamerdebat over mensenrechten.
VergrotingVergroting
Premier Jan Peter Balkenende. (ANP)

Volgens minister Verhagen van Buitenlandse zaken is de premier nog steeds van plan de festiviteit bij te wonen. Maar, voegde hij eraan toe, ‘een complete boycot van de Spelen is uitgesloten’.

In de Tweede Kamer gaan steeds meer stemmen op om de premier verstek te laten gaan bij de feestelijke opening van het sportspektakel. Van de drie regeringspartijen zegt alleen de ChristenUnie nu al dat Balkenende komende zomer moet thuisblijven.

Soloactie
Verhagen (CDA) voelt niets voor een Nederlandse soloactie op dit gebied. Geen enkele regeringsleider of staatshoofd binnen de EU is volgens hem van plan de ceremonie te boycotten. De minister benadrukte verder op dat hij op tal van manieren de schending van mensenrechten door China heeft aangekaart.

Zo werd de Chinese ambassadeur op zijn ministerie ontboden uit protest tegen het gewelddadige optreden tegen de demonstranten in Tibet.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 9 april 2008 @ 23:56:21 #88
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57947487
@Dr.Aart:Ja, dahaag. Over de rug van consumenten of producenten een statement maken, da's tof. Op die manier kun je ieder initiatief wel ontkrachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door gronk op 10-04-2008 00:05:56 ]
pi_57947986
Haha, als die boycots doorgaan maken ze China pislink. Dat zou me wat zijn, WO III als gevolg van de OS
  donderdag 10 april 2008 @ 00:24:20 #90
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_57948133
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:56 schreef gronk het volgende:
@Dr.Aart:Ja, dahaag. Over de rug van consumenten of producenten een statement maken, da's tof. Op die manier kun je ieder initiatief wel ontkrachten.
een ander idee? nu tref je de sport, ook niet echt sympathiek. Het is te hopen dat er iets verbetert in Tibet, maar als men China echt wil treffen kan dat alleen economisch. China draait op het principe van "made in China". Als het westen op dat vlak meer druk zou zetten, hebben ze de Chinese regering meer in de tang. Want als de economie wegvalt in China zal de bevolking het kleine beetje voorspoed wat ze nu hebben kwijtraken. En 1 miljard boze mensen krijgen een regime wel aan het wankelen is te hopen.
pi_57948306
Ziet wel stukken rustiger uit in SF, in Parijs liepen ze ook rijen dik met polite maar als heleboel mensen op af rennen was natuurlijk zo verzwakt en konden mensen tot 1 m bij de fakkel komen.
Maar in SF zijn ze misschien wat banger om opgepakt te worden en minder fanatiek.
  Donald Duck held donderdag 10 april 2008 @ 00:35:16 #92
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57948321
quote:
Op donderdag 10 april 2008 00:16 schreef Evil_Jur het volgende:
Haha, als die boycots doorgaan maken ze China pislink. Dat zou me wat zijn, WO III als gevolg van de OS
Een grote oorlog met China, die kans zit er best in. Over grondstoffen, of over Taiwan wellicht. Maar nu nog niet. China is goed op weg om een supermacht te worden, maar het duurt nog wel even.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57949240
quote:
Op donderdag 10 april 2008 00:34 schreef sander89 het volgende:
Ziet wel stukken rustiger uit in SF, in Parijs liepen ze ook rijen dik met polite maar als heleboel mensen op af rennen was natuurlijk zo verzwakt en konden mensen tot 1 m bij de fakkel komen.
Maar in SF zijn ze misschien wat banger om opgepakt te worden en minder fanatiek.
De protestanten stonden in SF op de verkeerde plek, niet zo vreemd ook als de fakkeldragers ineens een pakhuis binnnen schieten en een uur later op een compleet onverwachte plek weer opduiken. Leuk kat en muis spelletje, maar ook genant.
  donderdag 10 april 2008 @ 09:19:58 #94
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57950810
quote:
Op donderdag 10 april 2008 02:01 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

De protestanten stonden in SF op de verkeerde plek, niet zo vreemd ook als de fakkeldragers ineens een pakhuis binnnen schieten en een uur later op een compleet onverwachte plek weer opduiken. Leuk kat en muis spelletje, maar ook genant.
Inderdaad, wat een afgang.
  donderdag 10 april 2008 @ 14:46:36 #95
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_57957822
Zag het gisteravond laat op Al Jazeera live en de Egyptische Nieuwszender. Wat een onzin man door die yanks. Leek wel alsof er een goudtransport plaatvond. Moest wel lachen dat die Tibet-betogers elke keer als jagers langszij de Politie-cordon meelopen al zwaaiend met de vlag van Tibet Beetje het spelletje jagers (betogers) zoeken wild ( de fakkel)

Hier gaat trouwens het nieuwtje dat president van Egypte,Mubarak,niet bij de Spelen aanwezig zal zijn.
Dit is nog nooit voorgekomen dat een Olympische fakkel zoveel ophef veroorzaakt. De enige die zich dit heel erg aantrekken is de Chinese regering die dachten een mooie wereldwijde promo voor de OS in China te krijgen.Integendeel; Het Nieuws wereldwijd wordt gedomineerd door protesterende Tibetanen en mede-protesters en anti-China spandoeken. En dan te bedenken dat de nazi's deze optocht van de fakkel hebben gestart
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
  vrijdag 18 april 2008 @ 23:37:15 #96
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58150483
Kick en TT change.

http://www.abc.net.au/news/stories/2008/04/18/2220420.htm
quote:
The Olympic flame has arrived in Bangkok for what Thai authorities hope will be a trouble-free leg of the torch relay after high security outings in Pakistan and India.
quote:
Earlier hundreds of Tibetan demonstrators were arrested in India and neighbouring Nepal as thousands of police and soldiers guarded the torch on a suffocating run through New Delhi.

The heart of the Indian capital was sealed off for the most sensitive leg of the protest-hit global relay to date, with security personnel far outnumbering the schoolboys and the other few select onlookers allowed to watch.

India is home to 100,000 Tibetan refugees, including the Dalai Lama and radical youth groups, and authorities wanted to ensure that chaotic protests like those seen in Paris and London did not mar the event.
pi_58150578
Hehe was het topic al aan het zoeken
pi_58150585
Na zal Rustig blijven in vergelijking met Londen en Parijs denk
pi_58150845
Ja want in zulke landen slaan ze je de hersens in als je van die streken uit haald.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zaterdag 19 april 2008 @ 02:24:41 #100
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_58153333
Moeten ze ook in Europa doen.

Demonstranten tegen de vlakte beuken en meenemen. Jammer dat het altijd diplomatisch moet, terwijl snelrecht de voorkeur geniet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')