abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57920117
Goh ik ben nog nooit zo ver buiten de perrons geweest op het Amstelstation, dit heb ik nog niet eerder gezien Wel mooi trouwens!
pi_57920380
Met het ingaan van het wijzigingsblad per 7 april 2008, rijden de autotransporttreinen incl auto-onderdelen tbv autohandelaar Pon in Leusden volgens een nieuwe dienstregeling. Werd er vorige week nog keurig om 22:49 vertrokken uit Bad Bentheim, nu is dat flink vroeger. Trein 45764 uit Osnabrück rijdt nu ruim 6 uur eerder dan voorheen en past daardoor mooi in het licht richting Amersfoort. Vaste tractie daarbij, ook nieuw sinds 7 april, is de RN232!!. Op dinsdag 8 april laat RN 232 241 met een lange trein het dorp Bathmen achter zich en spoedt zich in een sober zonnetje richting Deventer.

  dinsdag 8 april 2008 @ 22:09:02 #28
136283 knars
Teethgrinder
pi_57920503
Klopt, bij het stationspleintje. Als je daar naar buiten loopt zie je ook deze nog:


Het patroon van die eerste zit ook nog lichtelijk verwerkt in de glazen wand langs perron 4 (zuidwestkant), bij de hogeschool en de philips toren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Alma vertelt:
quote:
Peter Alma (Medan, 18 januari 1886 — Amsterdam, 23 mei 1969) was een Nederlands beeldend kunstenaar die actief was in de communistische beweging.

Alma was verbonden met de strijd van de linkse arbeidersbeweging in de periode tussen de wereldoorlogen. Hij volgde een scholing aan de Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag (1904-1906) en aan de Académie Humbert in Parijs (1907-1914). Hij raakte daar bevriend met schilders als Fernand Léger, Henri le Fauconnier en Piet Mondriaan. Op 11 mei 1922 trad hij te Amsterdam met Brecht Willemse in het huwelijk. Het werd op 21 december 1938 ontbonden.

Alma overleed op 83-jarige leeftijd te Amsterdam. Enkele wandschilderingen van zijn hand zijn te bewonderen in het Amstelstation. Na de sloop van het oude zwembad aan de Marnixstraat in 2003 werd het tegeltableau ontworpen door Alma uit het zwembad overgebracht naar dit station.
er staat dus niks in over deze stijl, maar volgens mij was deze schilder wel actief binnen "De Stijl".
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:16:03 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57920757
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Vaste tractie daarbij, ook nieuw sinds 7 april, is de RN232!!.
Dat is op zich allebei die uitroeptekens waard, wel Lyudmila's zie je steeds meer verdwijnen voor BR189 idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57920786
Dat heb ik dus door Wierden zien komen iets na 17.30uur. Dacht namelijk een rode Lok te zien(zag net de achterkant van de lok), maar wist niet wat het was :p.. Nu dus wel... Mooie foto trouwens
pi_57921581
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is op zich allebei die uitroeptekens waard, wel Lyudmila's zie je steeds meer verdwijnen voor BR189 idd.
Poeh ja zeg dat wel, dit nieuwtje hadden 'wij' cargoliefhebbers wel even nodig, nadat afgelopen maand zeker 4 of 5 Ludmilla's een enkele reis Duitsland hebben gekregen. Er zijn er nu niet zo heel veel meer over in Nederland. Vaste inzet is nu naast deze autotransporttrein nog met de UC Onnen-Leer en met de Kalktrein Arnhem Goederen - Duitsland. Wat dat betreft dus zeer goed nieuws, leuke bijkomstigheid dat de trein ook nog eens erg goed te combineren is met mijn werk in Deventer :--)
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:16 schreef thats-me het volgende:
Dat heb ik dus door Wierden zien komen iets na 17.30uur. Dacht namelijk een rode Lok te zien(zag net de achterkant van de lok), maar wist niet wat het was :p.. Nu dus wel... Mooie foto trouwens
Kansen genoeg nu om hem eens vast te leggen :--) Ding rijdt elke werkdag vanaf nu.
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:41:20 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57921730
Nog niet zo gek lang geleden struikelde ik over de 232's in HT, geregeld zelfs in dubbeltractie

Das dik afgelopen nu
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57921785
Zag vandaag twee nieuwe van die nieuwe railion e-locs rijden op Ah centraal met een leuke sloot goederen er achter. Maar ik zag dat de voorste de bovenste pantograaf gebruikte en de tweede loc de achterste pantograaf gebruikte. Het ging met een gangetje van 40 ~ 50 km/h....

Maar het verbaast mij dat het nut heeft om in plaats van met enkele loc te rijden met twee locs te rijden
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:55:43 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57922268
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:42 schreef Brembo het volgende:
Zag vandaag twee nieuwe van die nieuwe railion e-locs rijden op Ah centraal met een leuke sloot goederen er achter. Maar ik zag dat de voorste de bovenste pantograaf gebruikte en de tweede loc de achterste pantograaf gebruikte. Het ging met een gangetje van 40 ~ 50 km/h....

Maar het verbaast mij dat het nut heeft om in plaats van met enkele loc te rijden met twee locs te rijden
Zoveel nut heeft dat ook niet qua vermogen. Misschien qua koppel of zo?
het kan ook te maken hebben met gelijkstroom vs wisselstroom. zoiets is het. Klokje-klepeltje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57922496
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:42 schreef Brembo het volgende:
Zag vandaag twee nieuwe van die nieuwe railion e-locs rijden op Ah centraal met een leuke sloot goederen er achter. Maar ik zag dat de voorste de bovenste pantograaf gebruikte en de tweede loc de achterste pantograaf gebruikte. Het ging met een gangetje van 40 ~ 50 km/h....

Maar het verbaast mij dat het nut heeft om in plaats van met enkele loc te rijden met twee locs te rijden
Heeft te maken met het gewicht van de trein in combinatie met 'slecht weer'. 1 zo'n lok kan altijd wel de trein optrekken en afremmen, maar met ietwat slecht weer is het beter voor een boel omstandigheden om met 2 loks te rijden.
pi_57922956
Nog maar een schopje: http://opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=206490#206490 hier vind je meer informatie :--)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 april 2008 @ 23:33:11 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57923580
Zag net iets leuks op Google Maps, namelijk een trein die er 2 keer op staat.

Linkje
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:41:56 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57923838
Dat heb je weleens met foto's die vlak na elkaar genomen worden ja

Er zijn ook plekken waar 1 vliegtuig er 3 of zelfs 4 keer op staat dacht ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:57:35 #39
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57924274
Wel goed gevonden die foto, ik vond iets heel anders op de zaanstraat.

http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=zaanstraat&sll=52.469397,5.509644&sspn=2.02127,6.020508&ie=UTF8&t=h&ll=52.389273,4.874381&spn=0.001233,0.0025&z=19
Wat is dat groene naast die 2 plan V's?
Toch geen hondekop??

hoe werkt dat nu ook al weer met die tags om het net zo mooi te maken als psm?

[ Bericht 14% gewijzigd door bork op 09-04-2008 01:01:44 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2008 @ 00:08:31 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57924605
Gebruik de quote functie om te kijken hoe je het kunt doen

Die groene lijkt mij de 766 die toen op zaanstraat stond
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57925372
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weeniet, ik ben er zelf nog nooit specifiek heen geweest. Maar ik dacht dat het een heel eind onder het 3LP lag, en dat je er echt niet zomaar bij komt. Gemmenich schijnt wel een goeie spotplek te zijn. Google Urf en zo
Tof. Nooit geweten dat daar een spoorlijn liep, terwijl ik er redelijk vaak kom. Binnenkort maar eens kijken dan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2008 @ 00:58:45 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57925517
quote:
Minder vertragingen op het spoor door automatisch advies

Delft - Door treinverkeersleiders te adviseren met een geautomatiseerd systeem, zijn de gevolgen van verstoringen op het spoor te beperken. Dat stelt Andrea D’Ariano, die maandag 7 april op dit onderwerp promoveert aan de TU Delft.

De NS zoekt naar mogelijkheden om de punctualiteit van de treinen te verhogen. Een van de mogelijkheden is het stroomlijnen van de gang van zaken bij verstoringen en vertragingen. Eén vertraagde trein kan immers leiden tot vele andere vertragingen.

Op dit moment beslissen de treindienstleiders in het geval van verstoringen zelfstandig welke treinen voorrang krijgen en welke bijvoorbeeld moeten worden omgeleid. Hierbij wordt geen eenduidige strategie gehanteerd.

ROMA
De Delftse promovendus Andrea D’Ariano heeft dit onderwerp veel gestructureerder aangepakt. Hij ontwikkelde op basis van wiskundige modellen en algoritmes ROMA (Railway traffic Optimization Means of Alternative graphs).

Dit is een geautomatiseerd systeem dat verkeersleiders in hun taak kan assisteren, optimale rijwegen en volgordes geeft en voorkomt dat de treindienstleider minder effectieve beslissingen neemt. In simulatiestudies bleek het gebruik van ROMA te leiden tot minder en kortere vertragingen.

Dit betekent nog niet dat ROMA snel zal worden toegepast op het spoor. Om betrouwbare voorspellingen te doen, moet namelijk alle actuele treininformatie continu tot in detail beschikbaar zijn. Dat is in de spoorwereld nu nog niet het geval. Wel is de verwachting dat steeds meer treinen met GPS zullen worden uitgerust, wat de informatievoorziening zal verbeteren.

Schiphol
Volgens D’Ariano zijn de NS en ProRail ondanks dit bezwaar al geïnteresseerd in het systeem en het verder uitwerken ervan. ‘Het is voor hen een relatief goedkope mogelijkheid om de punctualiteit van de treinen te verhogen.’

De ontwikkeling van een systeem als ROMA past in een trend van toenemend ‘dynamisch verkeersmanagement’. Deze strategie geeft de treindienstleiders wat meer flexibiliteit. In heel bescheiden vorm is dit al te zien op bijvoorbeeld station Schiphol, waar pas op het laatste moment wordt bepaald op welk perron een trein binnenkomt.
Bron: Blik op Nieuws

Liever vandaag dan morgen nog zo'n systeem. Het moet toch mogelijk zijn om binnen niet al te lange tijd een systeem te maken wat werkt om bij calamiteiten de optimale inzet van treinen te bepalen gegeven de beperkingen die er zijn, omdat het treinpositiebepalingssysteem waardevolle data daar voor kan leveren. Zeker als ze algoritme zodanig maken dat het rekening gaat houden met de snelheid waarmee verschillende treinen rondrijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 april 2008 @ 06:26:04 #43
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57926679
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:57 schreef bork het volgende:
Wel goed gevonden die foto, ik vond iets heel anders op de zaanstraat.
hoe werkt dat nu ook al weer met die tags om het net zo mooi te maken als psm?
Helaas staan de DH's nog niet op de foto op de Dijksgracht
  woensdag 9 april 2008 @ 08:35:15 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57927289
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog maar een schopje: http://opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=206490#206490 hier vind je meer informatie :--)
Geen slecht verhaal! Alleen dat van die stoorstromen klopt niet helemaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 april 2008 @ 09:17:58 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57927773
quote:
Op woensdag 9 april 2008 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Bron: Blik op Nieuws

Liever vandaag dan morgen nog zo'n systeem. Het moet toch mogelijk zijn om binnen niet al te lange tijd een systeem te maken wat werkt om bij calamiteiten de optimale inzet van treinen te bepalen gegeven de beperkingen die er zijn, omdat het treinpositiebepalingssysteem waardevolle data daar voor kan leveren. Zeker als ze algoritme zodanig maken dat het rekening gaat houden met de snelheid waarmee verschillende treinen rondrijden.
Sowieso is alles wat ervoor zorgt voor een vermindering van de invloed van de verstandelijke vermogens van prorail-medewerkers, een goed idee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 april 2008 @ 09:58:36 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57928455
Je bent alleen direct extra de lul als zo'n systeem uitvalt, kijk naar ARI: als dat eruit ligt, weten ze meteen niet meer wat ze moeten doen. Dat is het gevaar van automatisering.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 april 2008 @ 10:27:33 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57929050
quote:
Op woensdag 9 april 2008 09:58 schreef Duvel het volgende:
Je bent alleen direct extra de lul als zo'n systeem uitvalt, kijk naar ARI: als dat eruit ligt, weten ze meteen niet meer wat ze moeten doen. Dat is het gevaar van automatisering.
Je bent alleen volkomen TERECHT direct de lul als zoeen systeem voor de 380ste keer plat gaat en je hebt nog steeds niet het licht gezien van "laten we eens iets aan failover/redundancy doen"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 april 2008 @ 11:25:20 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57930416
Ben ik niet met je eens. Er kunnen ook andere omstandigheden zijn waardoor ARI niet werkt (verstoringen, weet ik veel wat), en dan moet je dat ook op kunnen vangen, en daarmoet je personeel op getraind zijn. Maar momenteel lijkt daar de bottleneck te zitten: automatisering heeft gezorgd voor een verlaging van de functie-eisen van een treindienstleider, zodat nu bij de kleinste storing paniek uitbreekt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 april 2008 @ 11:29:33 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57930524
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:25 schreef Duvel het volgende:
automatisering heeft gezorgd voor een verlaging van de functie-eisen van een treindienstleider, zodat nu bij de kleinste storing paniek uitbreekt.
De eerste keer ja. Dan denk je "hoe kunnen we dit in het vervolg voorkomen?" en ga je een backupsysteem aanleggen wat, desnoods volledig transparant, de alle functies overneemt. Datkan toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 april 2008 @ 11:34:24 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57930633
Bij een systeemfout wil je toch dat de mens het kan overnemen van de machine? Dat zou, naast redundantie, het grote aandachtspunt moeten zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')